Po delší trase nestartuje...

Všeobecná témata týkající se motoru, např. servo, topení, rozvody apod.

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Po delší trase nestartuje...

Příspěvek od kubiii »

Petr1968 píše:pročistil ,promazal a žádný problém nenašel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
No nic, co by se mu zdálo jako zásadní příčina, tudíž předpokládám, že to nebylo nijak extra zasviněný či evidentně přidřený, ale asi jsi měl pravdu a bylo to něco takovýho. Vlastně doufám, že to byla příčina, a že se to tímto vyřešilo, kéž by každá oprava stála jenom tři kila :D
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Reklama
 

Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Po delší trase nestartuje...

Příspěvek od Petr1968 »

To jde. Prý na to Fiaty trpí. Na přidřený startér. Já mám zatím najeto jen 8200km,tak doufám,že mi Punto 5 let vydrží a potom se uvidí. Třeba koupím Fabii 3. Protože Hurvínek je hnůj. Estetický úlet :mrgreen:
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Po delší trase nestartuje...

Příspěvek od kubiii »

Tak už zase nestartuje, potvora :x

Zase stejný jako v červnu, kdy jsem to tu zmiňoval. Chci nastartovat a ve startéru jenom cvakne (šťáva tam tedy jde) a nic.

Měl bych několik proseb o radu:

1) Má někdo nějaký nápad, co by to mohlo být? Kromě přidření (viz předchozí příspěvky)

2) Nechce se mi nechat se táhnout do servisu, má někdo zkušenost s tím, že by mloka roztahoval?

3) Neví někdo, jestli je pro mě jako pro laika nějaká záludnost v tom, že bych startér sám odšrouboval a donesl do servisu??? Toto bych totiž nejraději udělal, případně se do toho koukl sám doma...

Dík.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Po delší trase nestartuje...

Příspěvek od Petr1968 »

Odšroubovat to není problém. Takže elmag kotva? Prašti do něho kladivem :wink:
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Po delší trase nestartuje...

Příspěvek od kubiii »

Petr1968 píše:Odšroubovat to není problém. Takže elmag kotva? Prašti do něho kladivem :wink:
Praštit jsem zkoušel a nic, ta kotva je co? Něco co drží uhlíky???
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Po delší trase nestartuje...

Příspěvek od Petr1968 »

Vysouvá ozubený pastorek do záběru startéru.Ještě cívka,ale pochybuji ,že něco takového Fiat dodává jako díl.
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Po delší trase nestartuje...

Příspěvek od kubiii »

ještě jsem si vzpomněl: nedávno jsem byl v pneuservisu na geometrii a maník mi pak tvrdil, že to ve startéru občas ťukne nebo něco takovýho... znamená to něco konkrétního???
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Po delší trase nestartuje...

Příspěvek od Petr1968 »

Jak ťukne? Jako permoník? :mrgreen: Pokud jen cvaká tak se nevysouvá pastorek,nebo jde něho malé napětí. Takže ukostření,spoje
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Po delší trase nestartuje...

Příspěvek od kubiii »

Petr1968 píše:Jak ťukne? Jako permoník? :mrgreen: Pokud jen cvaká tak se nevysouvá pastorek,nebo jde něho malé napětí. Takže ukostření,spoje
Je fakt, že tento problém se mi vždy objevil po nějakým dešti, ale nemusí to nutně souviset, ale kostry a kontakty jsem projížděl už při prvních potížích a nepomohlo... ale mám prasklinu na plastovém krytu cívky, doufám, že nebude problém tam...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
pm
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 20 zář 2008, 18:07
Bydliště: Rožňava

Re: Po delší trase nestartuje...

Příspěvek od pm »

mne cvakal štartér len v zime pod nulou, a sem tam okolo 2 stupnov, cvaklo, a išlo naprázdo akokeby len nejaký motorček vrčal jemne, znova cvaklo, dobil som baterku, nič, kupil novú lepšie, cvakanie len pri ešte nižších teplotách pod -4 a viac, štartovanie až na druhý krát, v lete žiaden problém, i tak som dal skontrolovať štartér, vybrali von, pozrel chlapík vymenil ulíky atd, 30 eur oprava a štartuje super iný zvuk má teraz, takže odporúčam si to dať dokopy kôli zime, mám síce JTD ale porucha asi rovnaká
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Po delší trase nestartuje...

Příspěvek od kubiii »

pm píše:mne cvakal štartér len v zime pod nulou, a sem tam okolo 2 stupnov, cvaklo, a išlo naprázdo akokeby len nejaký motorček vrčal jemne, znova cvaklo, dobil som baterku, nič, kupil novú lepšie, cvakanie len pri ešte nižších teplotách pod -4 a viac, štartovanie až na druhý krát, v lete žiaden problém, i tak som dal skontrolovať štartér, vybrali von, pozrel chlapík vymenil ulíky atd, 30 eur oprava a štartuje super iný zvuk má teraz, takže odporúčam si to dať dokopy kôli zime, mám síce JTD ale porucha asi rovnaká
Blbý je, že ten můj startér byl před 4 měsíci venku a mechanik v něm žádný viditelný problém neshledal (jen ho profoukl, lehce očistil a namazal), ale každopádně se ho v sobotu pokusím vypreparovat a dát na opravu, dám vědět...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Po delší trase nestartuje...

Příspěvek od kubiii »

Tak já nevím... :roll:

V sobotu jsem do toho sedl, napoprvé zase jenom cvak a nic, napodruhé naskočil jakoby nic - prostě nejlepší kamoš a od té doby v poho. Moc se mi nezdá, že by byl problém ve startéru, zvlášť když byl nedávno venku a shledán bez problémů...

Někde tady na jednom vlákně psal nějaký kolega, že měl problém s tím, že mu zateklo na alternátor, voda v něm zamrzla, a proto mlok nestartoval. Mně se to teda nestalo po mratech, ale je fakt, že to bylo vždy po deštích, a když jsem otevřel kapotu, tak - přestože bylo jen trochu vlhko - do motorového prostoru opravdu zatékalo a dokonce kapalo přímo na altík (tedy myslím, že to je altík - spíš dole, jakoby před spolujezdcem :?: ).

Pokud jsem to vysledoval správně, tak tam zatíká z drážky před plastem, který je před čelním sklem (mezi slkem a plastem je to natěsno, mezi plastem a mlokovým špíčkem je mezera s otvory, které jsou k odtoku vody pravděpodobně určeny). Koupil jsem černej silikon a po celé šířce to zatáhnu, aby tudy nemohlo zatíkat.

Kolega tam tvrdí, že zatíkání do motoru je velká bolest mloků - slyším to poprvé, ale asi to bude pravda.

Ještě jsem našel na fóru brava nebo nějakýho jinýho fiata (a stejnýho motoru): byl stejnej problém, mechanik přišel, odpojil dráty od baterky, spojil je, nasadil na baterku a vše v poho... na dotaz, jak na to přišel, prý odpovědětl, že léta zkušeností... no, nepo... byste se z toho???

Pokud byste měl někdo něco k tématu, budu vděčný za postřehy.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
Mark L.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 215
Registrován: 15 lis 2006, 10:59
Bydliště: Zastávka u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Po delší trase nestartuje...

Příspěvek od Mark L. »

4 Kubiii: Chtel jsi nejake postrehy, tak ja nejake mam,ale asi te neuspokoji.
Moje zkusenost s timto problemem byla na F127, kde byl na vine pastorek, resp. civka, ktera nedokazala dostatecne silne vysunout pastorek starteru do zaberu. Tenkrat jsem to neresil opravou, ale vymenou za jiny starter.
Druha zkusenost jde mimo Fiat. Bracha mel kdysi Peugeot 305 (neni to preklep 306, opravdu 305). Situace byla stejna, nekdy pri pokusu o nastartovani to pouze cvaklo a nic vic. Po dlouhe dobe tapani a badani zjistil, ze starter je OK, ale vada je na venci setrvacniku. Ozubeni na venci, kam zajizdi pastorek melo poskozenych par zubu tak, ze kdyz byl venec zrovna v miste kam zabira pastorek, tak ten se do ozubeni nedostal. Reseni? Zaradit kvalt a autem cuknout, potlacit. Jen kousicek, takovy maly hup, aby se motor a tudiz i venec pootocil o par zoubku vedle a jedem. Ty popisujes, ze to snad souvisi s teplotou, nebo vlhkosti, ale zkus to takhle vyzkouset a vysledovat, jestli neni na vine toto. Ovsem vymenu setrvaku .... na to bych se asi vykaslal. Mel by se vyvazit s klikovkou, tzn. rozebrat komplet motor, klikovku dolu ....uff
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Po delší trase nestartuje...

Příspěvek od kubiii »

Mark L. píše:4 Kubiii: Chtel jsi nejake postrehy, tak ja nejake mam,ale asi te neuspokoji.
Moje zkusenost s timto problemem byla na F127, kde byl na vine pastorek, resp. civka, ktera nedokazala dostatecne silne vysunout pastorek starteru do zaberu. Tenkrat jsem to neresil opravou, ale vymenou za jiny starter.
Druha zkusenost jde mimo Fiat. Bracha mel kdysi Peugeot 305 (neni to preklep 306, opravdu 305). Situace byla stejna, nekdy pri pokusu o nastartovani to pouze cvaklo a nic vic. Po dlouhe dobe tapani a badani zjistil, ze starter je OK, ale vada je na venci setrvacniku. Ozubeni na venci, kam zajizdi pastorek melo poskozenych par zubu tak, ze kdyz byl venec zrovna v miste kam zabira pastorek, tak ten se do ozubeni nedostal. Reseni? Zaradit kvalt a autem cuknout, potlacit. Jen kousicek, takovy maly hup, aby se motor a tudiz i venec pootocil o par zoubku vedle a jedem. Ty popisujes, ze to snad souvisi s teplotou, nebo vlhkosti, ale zkus to takhle vyzkouset a vysledovat, jestli neni na vine toto. Ovsem vymenu setrvaku .... na to bych se asi vykaslal. Mel by se vyvazit s klikovkou, tzn. rozebrat komplet motor, klikovku dolu ....uff
Díky za postřehy, zkusím, on něco podobného, ale kvůli jiným příčinám právě popisuje Dodo-multipla s tím altíkem a mrazem, cituji:

"...jeste ma Multipla jednu technickou chybku uz z vyroby
kdyz tece voda po kapote, tak svod je tak divne, ze muze nateci do alternatoru, pak pres noc zamrzne a rano se starter snazi tocit, ale nepohne s tim
musi se dat rychlost a malinko cuknout aby led povolil..."

Přijde mi to zajímavý pro všechny multipláky, protože ty svody vody jsou pod předním sklem (resp. pod plastem před sklem) opravdu udělaný tak blbě, že po jedné hadici voda skapává přímo do altíku (ne na, ale do :!:), což mi přijde dost napikaču.

Jinak si ale myslím, že tebou popisovaný problémy to nebudou, protože, když můj startér stávkuje, tak v něm jen cvakne a nic víc. Žádný pokus o otočení, jen cvak. Což mi indikuje, že šťáva do toho jde, ale něco brání tomu, aby se vůbec pohnul, anebo šťáva tam jde, ale s nedostatečným napětím, což by možná mohlo signalizovat problém na VN okruhu, ale tomu a souvislostem moc (spíš vůbec) nerozumím... Každopádně mám prasklinu na cívce, ale dávat 1600 za novou cívku jen tak, abych vyzkoušel, jestli nedělá problémy právě ona se mi nechce. Možná se dá nějak proměřit???
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
Mark L.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 215
Registrován: 15 lis 2006, 10:59
Bydliště: Zastávka u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Po delší trase nestartuje...

Příspěvek od Mark L. »

Cvakne a nic... vsak ano. Pokud se pastorek dostatecne nevysune (tim myslim do polohy zaberu), tak nezacne starter tocit. V opacnym pripade by se do ozubeni vence ani nedostalo, jen by to skrcelo, zuby o zuby. Starter toci, az je pastorek v nejake poloze a to predpokladam, ze zajetej do ozubeni vence. Brachovi to taky jen cvaklo a nic.

Na to zatikani se musim podivat. Mam JTD a altik urcite trosku jinam posunutej nez ty s 1.6kou, ale zatikani do motoru je problem kazdopadne. Zatim jsem si niceho nevsiml.
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - všeobecně“