POZOR! Chcete si vyhrát s autem? Není to lehké...

Nevíte kam to patří, pište to sem ...

Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Ewoker
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 12 pro 2016, 04:38

POZOR! Chcete si vyhrát s autem? Není to lehké...

Příspěvek od Ewoker »

Fiat Punto 1.2i 16V Sporting 3wd - Puntík

Zdravím lidi.
-Na začátek bych chtěl poprosit o nezamykání tématu. Rád bych, aby posloužilo, jako možnost se vás na něco zeptat (a přitom nemuset vytvářet 1000 témat) a zároveň, jako prezentace úprav tohoto Puntíka:

Obrázek Obrázek

-Rád omluvil za styl psaní, toto auto sice není mé a ani nebude, každopádně je pro mě jako nevlastní bratr - stejně tak jako jeho majitel

-Na začátek by se hodilo nějaké seznámení s autem:
Auto patří mému hodně blízkému příteli. Jeho rodina, která je zamilovaná do značky Fiat (Croma, Punto, Cinquecento) + mají sbírku některých STARŠÍCH fiatů, zakonzervovaných v garáži. Puntíka mají od roku 2010, kdy jej přivezli z Itálie ( značná výhoda - žádná rez, bonus: spotřeba v km/l, kolem 80tkm).
Do roku 2013 jej používal jeho bratr, kterému přišlo moc luxusní, tak si koupil Fiat Cinquecento (To nechápe nikdo, od nás, po jeho tatíka), poté ho začal využívat známý a řekněme, že jsem v něm strávil ty nejlepší, ale zároveň i nejhorší chvíle života auta.
Pravidelně servisované, s žádnou závažnější závadou, až do teď.
Jelikož jsme oba zruční a každý máme zálibu v něčem jiném (ON - opravář zemědělských strojů - záliba v motorech a mechanických částech auta, JÁ - elektrikář - záliba v elektronice, designu s nutkavou potřebou vytvářet vlastní věci), dostali jsme chuť, si s Puntíkem trošku pohrát.
- Našim cílem není vytvořit další Tuzingové auto. Chceme vytvořit co nejvíce do detailu vyladěné, ale přesto nenápadné auto, které když bude potřeba, zvládne vytvořit mindrák kde jakému teenegerovi s jeho mk1 Octavia TDI, mk2-mk4 VW Golfem, případně posměvavému kamarádovi s BMW E36 318i a podobným. Oba jsme plně zapáleni pro věc a peněženka je přiměřeně předpřipravená, takže se může jít na věc.

-Co nás dohnalo k tomu, abychom si řekli ,,Chce to změnu"?
Jednoho z prvních mrazivých dní, čekám na známého. Z dálky (u mě, mezi kopci) jde poznat, že už jede, každopádně s hodně nezvyklým zvukem.
Dozvídám se novinu: Motor nejspíš zamrznul, nebyl v něm fridex. Auto jede na 3 válce, z výfuku letmo vytíká voda, v oleji je také.

-První dotaz na vás všechny
Vzhledem k závažné poruše motoru, jsme právě na otázce: Co za motor? Vyměnit za stejný? Silnější? Co STK? Další zádrhely?
Pročetl jsem si forum a ptalo se tu na to dost lidí, každopádně mě zajímá nějaký konkrétní příklad a ještě víc SITUACE V ROCE 2016 a možnost výměny motoru.

-Jako každý kluk (nebo alespoň ta převratná většina) bychom do něj nacpali největší motor co půjde. Officiálně se do tohoto typu dávali největší (benzínové) motory 1.8i 16V (96kW) s označením HGT (Nevím s jistotou, jestli to není oficiální verze Abarth, každopádně po bazarech jde najít hoodně Punt s 1.8i HGT).
-Druhá verze je nějakej silnější motor z Grande Punta (mk3). Druhá je protože mi přijde o hodně míň realistické provedení a už tuplem schválení...
- Třetí verze je zůstat u stejného typu motoru... Což je bohužel pro nás nejhorší možnost, proti které budeme nohama kopat do vzduchu, dokud nám síly a dech budou stačit.

-Pro informaci o našich plánech, zde přidávám MOMENTÁLNÍ (12.12.2016) seznam věcí, které bychom chtěli upravit. (každopádně bez znalostí legislativ k dané věci, pokud víte,
že je něco nemožné protáhnout u STK apod., budu jen a jen rád, když mi to dáte najevo.)
  • Vyměna kol (now: 14" 185, max 16" 195), volantu, spoileru a výfuku
  • Zabudování programovatelné desky Arduino a pomocí ní si vytvořit vylepšení z novějších aut, za pomocí malého množství elektroniky
  • Úprava elektroniky (bezklíčové odemykání dveří, startování motoru na tlačítko, přidané světelné okruhy, zdroj na 230V)
  • Vyměna středového panelu za verzi se dvěmi pozicemi pro radio (plán rádio umistit do spodní pozice - u řadící páky - vrchni pozici zaplácnout tabletem)
  • Nová reprosoustava (Original: 2 výškové ve dveřích, 2 středobasové ve dveřích, dva (neprozkoumané, ale asi středobasové) na desce v kufru a subwoofer v kufru) + midi kontroler na desku v kufru
Děkuji všem, co nám vypomohou s realizací našich snů ☺

Edit://
-Po téměř 10h, nabiflování všelijakých omezení, potřeb a zákonů na téma přestavby, jsem objevil poměrně nový článek (2015) se zhruba obdobnou situací naší situace (pouze se jedna o motorku):
TENTO ODKAZ NEBERTE JAKO REKLAMU, JEDNÁ SE O INFORMACE, KTERÉ MOHOU VYPOMOCT VŠEM.
Je zde nádherně vystíněn postup možnosti, pro schválení vlastní přestavby, resp. přidání vyjímek do TP.
Pro nás to znamená jedinné: Zase o krok blíž!
-Během shánění informací na téma legalizace úprav auta, jsem si samozřejmě zjišťoval i informace k možnosti výměny motoru. Malý problém je i to, že nestačí vyměnit pouze motor, převodovka... a další věci pod kapotou, je ale také potřeba vyměnit brzdy, což je v případě rozebírání motoru práce navíc. Každopádně se celá situace zatím zaobírá kladným směrem, tak uvidíme, jak daleko nás naše píle dovede :)

Edit2://
No, řekněme že v ČR není snům přáno... Novela zákona z roku 2015 povoluje pouze jednu upravenou podstatnou část mechanismu. Takže si zkrátka můžeme nasrat do gatí a skákat po jedné noze :) Nikdo nemá chuť měnit pouze motor, nebo pouze nápravy, diferenciál... ve finále by z toho nic nevylezlo.
Tento článek berte jako příklad, jak nám Český stát demoluje přání.
ZDE MÁTE CELÝ ČLÁNEK O SCHVALOVÁNÍ PŘESTAVEB.
Reklama
 

Uživatelský avatar
twistedTSD
Začátečník
Příspěvky: 49
Registrován: 06 pro 2014, 14:27

Re: POZOR! Chcete si vyhrát s autem? Není to lehké...

Příspěvek od twistedTSD »

Motor u nás libovolně měnit nemůžeš, v autě by měl být typ přesně odpovídající VIN karoserie. Jestli to jde nějak (legálně) řešit nevím, ale co jsem slyšel, tak český zákon velkým přestavbám obecně nefandí...Vyřazené 1.2 8V se válí za pár korun na každém rohu a hádám, že šestnáctiventil na tom nebude o moc hůře, takže pokud se rozhodnete zůstat u něj, neměl by s jeho výměnou být velký problém...A 16'' kola jednak nebudou v TP, ale hlavně větší kola = těžší kola = více práce pro motor a tlumiče.
Ex: Fiat Punto mk2a 1.2 8V Dynamic 5dv. :,(
slabostka
Fiaťák
Příspěvky: 149
Registrován: 18 lis 2009, 17:38

Re: POZOR! Chcete si vyhrát s autem? Není to lehké...

Příspěvek od slabostka »

Taká voľba rozumu by bola 1.4 16V z faceliftovej verzie, nezaberie veľa priestoru a predpokladám netreba žiadne extra úpravy podvozku, neviem napr. aké brzdy sú vzadu.... problém je že musíš vymeniť elektriku - RJ, čidlá,imobilizér?, výfuk-zvody... a teraz prichádza otázka načo je to dobré... na vyplnenie času - iste ak ho máš na rozdávanie, na vyhodenie peňazí - iste ak ich máš na rozdávanie... ja by som keď si chcem nechať auto na bežné vozenie zobral rovnaký motor.... dynamika nieje vôbec zlá, skôr by som riešil podvozok - tam sa dá možno vyhrať, auto beztak veľmi dobre jazdí a keby si vedel trošku ubrať hmotnosti.... popr. nejaká turbínka? Proste možno nejakými menšími vylepšeniami to auto posunúť trošku ďalej, ono ale už beztak nieje vôbec šofersky zlé...
K STK - iný motor by možno nebol problém, neviem čo sledujú na kompe po napojení... len to musí mať emisie pôvodného auta... voľnobežné otáčky... u nás nejako špeci agregát nepozerajú.... mňa skôr láka predstava postaviť si takú buginu z dielov vyradeného auta - moja 1.2 16V s cvt by bola do buginy jak stvorená... ale nemám čas a skúsenosti...
sporting speedgear r.v. 2000
Odpovědět

Zpět na „Punto - ostatní diskuse“