Automatické rozsvícení světel

Elektronika, el. výbava, diagnostika, kontrolky, přístroje

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

barčus
Fiaťák
Příspěvky: 60
Registrován: 27 říj 2005, 22:08
Bydliště: Brno

Příspěvek od barčus »

Taky výše píšu, že denní světla mají smysl jen pokud máš xenony. Já to neřeším, jen nemůžu jako elektrikář souhlasit s názorem, že větší odběr z alternátoru nemá vůbec žádný vliv na spotřebu. Jinak tady je odkaz na dešťové senzory http://www.autio.cz/index.php?page=kata ... lcrs01&p=1
Multipla JTD 105
Reklama
 

Dodo-multipla
Fiaťák
Příspěvky: 162
Registrován: 25 lis 2005, 09:44
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Dodo-multipla »

barčus píše:Taky výše píšu, že denní světla mají smysl jen pokud máš xenony. Já to neřeším, jen nemůžu jako elektrikář souhlasit s názorem, že větší odběr z alternátoru nemá vůbec žádný vliv na spotřebu. Jinak tady je odkaz na dešťové senzory http://www.autio.cz/index.php?page=kata ... lcrs01&p=1
panove, co si hrajete na spotrebu
zjistete si, kolik ma auto vykon, kolik pak nasledne dava alternator
a kolik si vezmou ty zarovky v hlavnich svetlech
vzdyt jsou to miziva cisilka za desetinou carkou u procent :D
to uz si muzete davat autoradio na mensi hlasitost, na pri stani davat rucni brzdu a nestat na hlavni brzde, aby nesvitila brzdova svetla a nezralo to elektriku a takovych veci je vice :lol:

jinak klima je takova osemetna, kdyz se jede s ni, tak ma auto vetsi odber
ale kdyz se jede bez ni, tak se oteviraji okenka a tim padem se zvetsuje odpor auta proti vzduchu a to se take projevi na spotrebe
nekde jsem cetl test, ze do cca 80-90 jsou lepsi okenka a nad 90 uz klima
co se tyka spotreby benzinu
Mišan
Fiaťák
Příspěvky: 170
Registrován: 22 úno 2007, 08:38
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Mišan »

Mám světla pro denní svícení už rok. Kupoval jsem je u Conrada, jsou krásně oválná, Multě sluší. Zapojil jsem to sám, je k tomu i manuál a veškerý materiál (relé, konektory). Je to super a bez starostí. Spotřeba je asi 40W, protože s tím už dle zákona nemusí svítit vůbec nic. Pokud svítí potkávací, žere to asi 150W. nic dramatického, ale rozdíl v tom je. Než energii vydám (světlo, teplo), musím ji nejdřív někde vzít (benzin, nafta...). Jinak to bohužel zatím neumíme.
Jedna strana cívky relé je uzemněna přes žárovku obrysovek a jakmile se tyto rozsvítí, relé odpadne a rozpojí obvod denních světel. Prosté a jednoduché. Stálo to tuším 1600 Kč. Dají se koupit levnější, ale nejsou tak pěkná. Musí mít homologaci a na skle vyraženo RL (označení pro denní svítilnu).
Multipla Bipower 1,6 /2000
Dodo-multipla
Fiaťák
Příspěvky: 162
Registrován: 25 lis 2005, 09:44
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Dodo-multipla »

Mišan píše:Mám světla pro denní svícení už rok. Kupoval jsem je u Conrada, jsou krásně oválná, Multě sluší. Zapojil jsem to sám, je k tomu i manuál a veškerý materiál (relé, konektory). Je to super a bez starostí. Spotřeba je asi 40W, protože s tím už dle zákona nemusí svítit vůbec nic. Pokud svítí potkávací, žere to asi 150W. nic dramatického, ale rozdíl v tom je. Než energii vydám (světlo, teplo), musím ji nejdřív někde vzít (benzin, nafta...). Jinak to bohužel zatím neumíme.
Jedna strana cívky relé je uzemněna přes žárovku obrysovek a jakmile se tyto rozsvítí, relé odpadne a rozpojí obvod denních světel. Prosté a jednoduché. Stálo to tuším 1600 Kč. Dají se koupit levnější, ale nejsou tak pěkná. Musí mít homologaci a na skle vyraženo RL (označení pro denní svítilnu).
a ted by se dalo polemizovat, za jak dlouho se mi vrati cca 1600,- za svetla v benzinu, kdyz maji mensi wataz a vsichni se ohanite, ze to bude zrat mene :D

rekl bych, ze to uz bude z multi veteran :lol:
Mišan
Fiaťák
Příspěvky: 170
Registrován: 22 úno 2007, 08:38
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Mišan »

ŽERE - NEŽERE, druhá věc je, že cena žárovek v denních světlech je taky o poznání nižší a pokud jeden jezdí krátké kousky, často startuje, aku se nedobíjí při trvalém svícení úplně a jeho životnost se zkracuje. Je to zajímavé i zpohledu ekologie. Na stránkách CDV je o tom zajímavá studie. Mimochodem jeden z důvodů, proč celodenní svícení dosud některé země nezavedly. Plusy a mínusy jsou na houpačce.
Multipla Bipower 1,6 /2000
barčus
Fiaťák
Příspěvky: 60
Registrován: 27 říj 2005, 22:08
Bydliště: Brno

Příspěvek od barčus »

Jak jsem také už psal, myslím si, že světla pro denní svícení se začaly montovat opravdu kvůli xenonům, protože výbojka stojí majlant. Normální žárovka stojí kolem 150 Kč, takže sada pro denní svícení ztrácí význam. Jezdím s Mulťou každý den dva roky a žárovku jsem měnil dvakrát. A rozdíl ve spotřebě opravdu také pořizovací náklady nikdy nezaplatí.
Multipla JTD 105
anonyme
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 303
Registrován: 26 dub 2006, 23:18
Bydliště: PRAHA 12

Příspěvek od anonyme »

Ta světla od Conrada jsou vhodná kulatá nebo hranatá? A kam se na Multu montují? Do nárazníku jako mlhovky? Z toho návodu od Conrada mě to není jasné, zda se světla zapustí do nárazníku, či jsou vidět i ze zadní strany? Díky za odpověď. Nejlepší by bylo foto po montáži.
dusbaj2
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 19 čer 2006, 14:57
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dusbaj2 »

ja bych taky pridal nazor z jine prakticke strany. Stalo se mi to uz pred tim na puntovi a mam pocit ze tim zacina trpet i multinka. Jak je jiste znamo, svetlomet netvori jen zarovka ale i odraz tvoreny odrazovou parabolou. Dlouhotrvajicim svicenim, tedy presneji pusobenim tepla odrazova plocha straci svoji reflexni vlastnost a svetlomet jednoduse receno slepne. Projevuje se to slabym zcernanim a v noci je pak videt tak na dva kroky. Jasne ze se to zacne projevovat postupne a az po letech, ale reseni je pak jen jedno. Nove kompletni svetla. A to uz neni par korun.
1,9JTD, 2002
Kdo nema, neuveri.......
anonyme
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 303
Registrován: 26 dub 2006, 23:18
Bydliště: PRAHA 12

Příspěvek od anonyme »

Může se Mišan vyjádřit ještě k těm světlům od CONRADA? Díky
Mišan
Fiaťák
Příspěvky: 170
Registrován: 22 úno 2007, 08:38
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Mišan »

Světla jsem u Conrada koupil kulatá, neboť hranatá by vypadala na Multě děsivě. Chtěl jsem je dát místo mlhovek, ale nakonec mi přišlo nejlepší je vrazit do mřížky na nárazníku. Trochu se tomu pomůže pilkou a rašplí, ale jde to tam. Světla samozřejmě v plastu šroubovaná nejsou, jsou v plechu pod nárazníkem. Trocha práce, ale žádný drama. Třeba vyfotím a pošlu. Rozměrově to vychází dle předpisů!
Multipla Bipower 1,6 /2000
anonyme
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 303
Registrován: 26 dub 2006, 23:18
Bydliště: PRAHA 12

Příspěvek od anonyme »

Jo to nejspím taky tak vyřeším, díky předem za foto.
anonyme
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 303
Registrován: 26 dub 2006, 23:18
Bydliště: PRAHA 12

Příspěvek od anonyme »

V nárazníku mlhovky nemám. Nevím jestli tedy se tam dají namontovat nějaké univerzální, třeba tedy i světla pro denní svícení? Asi by to ale chtělo někde sehnat ten rámeček co je vidět z venku kolem světla a nějaký držák na světlo, neboť je jinak problematické do zaoblení nárazníku to zamontovat. Neví tedy někdo, zda se třeba dá koupit ten tvarovaný rámeček zvlášť bez světla? Držák by se již nějak vyrobil, ten vidět nebude. Ale ten rámeček??? Má někdo zkušenosti s dodatečnou montáží třeba i mlhovek do nárazníku?
Díky.
anonyme
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 303
Registrován: 26 dub 2006, 23:18
Bydliště: PRAHA 12

Příspěvek od anonyme »

fotka s namontovanými světly pro denní svícení náhodou ještě není?
Mišan
Fiaťák
Příspěvky: 170
Registrován: 22 úno 2007, 08:38
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Mišan »

No já na to zapoměl, jak na smrt. Vyfotím přes víkend a v pondělí to někam umístím nebo pošlu. Tak přísahám!
Multipla Bipower 1,6 /2000
anonyme
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 303
Registrován: 26 dub 2006, 23:18
Bydliště: PRAHA 12

Příspěvek od anonyme »

No já na to zapoměl, jak na smrt. Vyfotím přes víkend a v pondělí to někam umístím nebo pošlu. Tak přísahám!
Už je úterý a já nikde nic nevidím? :shock:
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Elektrika“