Stránka 3 z 4

Re: držiak na rezervne koleso

Napsal: 22 lis 2010, 14:05
od wenka
Nevím zda sada na opravu duší je řešení.Mulťa je trochu težká.Při defektu než to člověk zjistí třeba na zadku to chvilku trvá a to může být už zničená guma.

Re: držiak na rezervne koleso

Napsal: 22 dub 2011, 08:37
od oberwinkl
Tak jsem si ten "výtah" taky opravil...Chyba není v inženýrech z Fiatu, ale v návodu na použití :roll: Celej problém je v tom, že když píchnu a spustím rezervu, tak dolů to táhne lanko vahou rezervy.Ale po výměně se lanko už namotává zpátky bez protitahu a na navíjecím bubnu může přeskočit přes sebe.V horní poloze zapadne ten vroubkovanej bazmek do pojistky,ovládané druhým lankem uvnitř navijáku.Tato se uvolní zase až při spouštění cíleným posunutím šneku po hřídeli(to je ta jakoby velká vůle), ale je potřeba za to táhnout(nahradit váhu rezervy).Pokud se to takhle neudělá, tak lanko samo nevyleze a nebohý Multiplista točí šnekem tak dlouho, až se to uvnitř bubnu všechno smuchlá přes sebe, lanko se začne třepit a drhnout o vnější stěnu navíjecího bubnu a je po srandě.V lepším případě se ten Al šnek nepoláme, v horším(můj případ) se ulomí výstupek, za který se zasekává jeden ze dvou 6mm čepů v hřídeli bubnu.Dá se to svařit, můj dvorní Alsvářeč to zvládl rychle a bez problémů.Pak už stačí dát nové lanko,promazat vazelínou,zaklapnout naviják, místo odbroušeného zapertlování udělat pár smrkanců svářečkou, natřít Bodýčkem a zpátky s ním pod Žabáka.Kolo jsem natřel taky, zabalil do igelitu a teď už jen čekám na vhodný hřebík, abych to nedělal zbytečně :lol: Vynález to není špatný, ten koš z pásoviny o moc lehčí nebude a pokud naviják funguje, jak má,tak se ani moc nezmažu.Ale chce to pomocníka-tahače lanka...Zdravím Oberwinkl

Re: držiak na rezervne koleso

Napsal: 03 kvě 2013, 21:09
od jirkawiesner
OTAZKA, jak zdelat rezervu, kdyz je mechanismus zniceny? Diky

Re: držiak na rezervne koleso

Napsal: 04 kvě 2013, 08:14
od mustang2
nejenom na zadku já projel zatáčku a v ní utekl vzduch no prostě se svlékla guma a to jsem jel do 50
zastavil jsem kousek za zatáčkou a guma zničená a to nemám diesel

Re: držiak na rezervne koleso

Napsal: 07 kvě 2013, 07:35
od jirkawiesner
oberwinkl píše:Tak jsem si ten "výtah" taky opravil...Chyba není v inženýrech z Fiatu, ale v návodu na použití :roll: Celej problém je v tom, že když píchnu a spustím rezervu, tak dolů to táhne lanko vahou rezervy.Ale po výměně se lanko už namotává zpátky bez protitahu a na navíjecím bubnu může přeskočit přes sebe.V horní poloze zapadne ten vroubkovanej bazmek do pojistky,ovládané druhým lankem uvnitř navijáku.Tato se uvolní zase až při spouštění cíleným posunutím šneku po hřídeli(to je ta jakoby velká vůle), ale je potřeba za to táhnout(nahradit váhu rezervy).Pokud se to takhle neudělá, tak lanko samo nevyleze a nebohý Multiplista točí šnekem tak dlouho, až se to uvnitř bubnu všechno smuchlá přes sebe, lanko se začne třepit a drhnout o vnější stěnu navíjecího bubnu a je po srandě.V lepším případě se ten Al šnek nepoláme, v horším(můj případ) se ulomí výstupek, za který se zasekává jeden ze dvou 6mm čepů v hřídeli bubnu.Dá se to svařit, můj dvorní Alsvářeč to zvládl rychle a bez problémů.Pak už stačí dát nové lanko,promazat vazelínou,zaklapnout naviják, místo odbroušeného zapertlování udělat pár smrkanců svářečkou, natřít Bodýčkem a zpátky s ním pod Žabáka.Kolo jsem natřel taky, zabalil do igelitu a teď už jen čekám na vhodný hřebík, abych to nedělal zbytečně :lol: Vynález to není špatný, ten koš z pásoviny o moc lehčí nebude a pokud naviják funguje, jak má,tak se ani moc nezmažu.Ale chce to pomocníka-tahače lanka...Zdravím Oberwinkl
takze spustit povolovanim sroubu v kufru a do puvodiho stavu pouze tak ze to prizvednu?

Re: držiak na rezervne koleso

Napsal: 07 kvě 2013, 09:36
od Globusman
jirkawiesner píše:
oberwinkl píše:Tak jsem si ten "výtah" taky opravil...Chyba není v inženýrech z Fiatu, ale v návodu na použití :roll: Celej problém je v tom, že když píchnu a spustím rezervu, tak dolů to táhne lanko vahou rezervy.Ale po výměně se lanko už namotává zpátky bez protitahu a na navíjecím bubnu může přeskočit přes sebe.V horní poloze zapadne ten vroubkovanej bazmek do pojistky,ovládané druhým lankem uvnitř navijáku.Tato se uvolní zase až při spouštění cíleným posunutím šneku po hřídeli(to je ta jakoby velká vůle), ale je potřeba za to táhnout(nahradit váhu rezervy).Pokud se to takhle neudělá, tak lanko samo nevyleze a nebohý Multiplista točí šnekem tak dlouho, až se to uvnitř bubnu všechno smuchlá přes sebe, lanko se začne třepit a drhnout o vnější stěnu navíjecího bubnu a je po srandě.V lepším případě se ten Al šnek nepoláme, v horším(můj případ) se ulomí výstupek, za který se zasekává jeden ze dvou 6mm čepů v hřídeli bubnu.Dá se to svařit, můj dvorní Alsvářeč to zvládl rychle a bez problémů.Pak už stačí dát nové lanko,promazat vazelínou,zaklapnout naviják, místo odbroušeného zapertlování udělat pár smrkanců svářečkou, natřít Bodýčkem a zpátky s ním pod Žabáka.Kolo jsem natřel taky, zabalil do igelitu a teď už jen čekám na vhodný hřebík, abych to nedělal zbytečně :lol: Vynález to není špatný, ten koš z pásoviny o moc lehčí nebude a pokud naviják funguje, jak má,tak se ani moc nezmažu.Ale chce to pomocníka-tahače lanka...Zdravím Oberwinkl
takze spustit povolovanim sroubu v kufru a do puvodiho stavu pouze tak ze to prizvednu?
Ne. Do původního stavu tak, že při utahování šroubu taháš za lanko, aby bylo napnuté a nezašmodrchalo se tam...

Re: držiak na rezervne koleso

Napsal: 08 kvě 2013, 16:46
od jirkawiesner
ok, diky :)

Re: držiak na rezervne koleso

Napsal: 08 kvě 2013, 22:39
od wenka
Pokud někdo máte zájem o držák kola s navijákem, právě jeden nabízím. Funkčnost zaručena. Namontoval jsem místo rezervy nádrž LPG.

Re: držiak na rezervne koleso

Napsal: 23 bře 2014, 18:40
od Kubanec
Ahoj, tak se hlásím do klubu.Roztrhal jsem na dálnici naštěstí zadní gumu ,zajedu ke kraji a chci vyndat rezervu a ono nic ,šroub v kufru nekladl odpor a rezervu jsem nesundal ,musel jsem zavolat bráchovi ,aby mi dovezl letní kolo.......... a teď budu řešit s mechanikem co dál.Rezervu v kufru odmítám hned ,zas tak velkej kufr to není.
Sundat rezervu bude sranda s rozbruškou v ruce,potom by to chtělo nějakej obyčejnej držák na 2 šrouby ,stejně rezervu použiješ jednou max dvakrát za 10 let,tak klidně vlezu pod auto a umažu se ,hlavně abych dojel a nemusel to řešit třeba v Chorvatsku :roll: .prvního Mloka jsem měl 10 let a nepoužil jsem výtah ani jednou za 200 000km a teď už mám vybráno i na dvojce nejspíš ,ale pro sichr by to něco chtělo,jo a ve Fiatu chtějí 6800,-
Diskusi jsem přečetl celou ,ale už 4roky nikdo zřejmě toto neřešil nebo tvrdě platil.Tak se ozvěte ,díky všem.

Re: držiak na rezervne koleso

Napsal: 29 bře 2014, 17:46
od pacholda
Já jsem se s tím smířil a vozím stále v kufru.

Re: držiak na rezervne koleso

Napsal: 30 bře 2014, 23:17
od Florian
Tady je číslo na pána,který umí naviják opravit a to náhradou kolečka,které uvnitř praská.Nové už je z kvalitního materiálu,vyrábí je sám.
Doufám,že mu nebude vadit,že tu uveřejním jeho číslo....739064322

Re: držiak na rezervne koleso

Napsal: 07 dub 2014, 14:06
od Kubanec
Díky za číslo ,pán je z Karviné a opravuje navijáky komplet asi za 1000,- poslal jsem mu to a čekám na návrat ,dám vědět Kubanec.

Re: držiak na rezervne koleso

Napsal: 09 dub 2014, 19:33
od Florian
Kubanec píše:Díky za číslo ,pán je z Karviné a opravuje navijáky komplet asi za 1000,- poslal jsem mu to a čekám na návrat ,dám vědět Kubanec.
Není zač děkovat.Rádo se stalo.Dej potom vědět,jak ti to maká... :D

Re: držiak na rezervne koleso

Napsal: 02 dub 2015, 22:02
od pacholda
!!!POZOR VAROVÁNÍ!!!
Po šesti letech vození rezervy v kufru a dvou úspěšně absolvovaných STK, mi při včerejší STK byla rezerva v zavazadlovém prostoru označena jako VÁŽNÁ ZÁVADA, chybějící držák rezervy označen jako VÁŽNÁ ZÁVADA, další VÁŽNÁ ZÁVADA, byl chybějící plastový doraz na světlometu, který mi už taky chyběl na minulé STK.
Buď pánové přitvrdili, nebo chtějí prudit majitele skoroveteránů.
Po 6 letech neřešení, tedy budu muset to uchycení rezervy stejně vyřešit :(

Re: držiak na rezervne koleso

Napsal: 03 kvě 2015, 21:07
od delko
Origo navijak by som neodporúčal, je to viac-menej jednorazovka.. ten umelý šnek sak skôr či neskôr odpáli preto doporučujem trošku pošpekulovať, pohrať sa a vymyslieť niečo na spôsob pežota.