Otáčkomer Sporting

Moderátor: peta.smolik

Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Otáčkomer Sporting

Příspěvek od liborko »

Takže zde na fóru jsem vypátral uživatele "Hnotek" který se zabývá opravami jednotek + odstranění immo,naštěstí bydlí kousek ode mě ve Frýdku Místku a po tel.domluvě jsem s nim dnes domluvený po 18h,že mi na jednotku koukne :) takže dám pak vědět. Odpadlo by objednávání jednotky z polska která vyjde na 140zl+pošta 35zl
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Otáčkomer Sporting

Příspěvek od Vitaml »

Pořád nevíme, jestli jsi to zkusil nastartovat, rádi by jsme věděli, jestli to půjde.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Otáčkomer Sporting

Příspěvek od liborko »

Nestartoval jsem,pač jsem měl strach to nakopnout, když čerpadlo jelo nonstop a nebylo tedy vypínané přes řj. Vzhledem k tomu že kontrolka vstřiku svitila pořád tak si myslím,že jednotka stejně pozná že je ten pin 23 nezapojen. Uvidím co večer zjistím a poté budu postupovat dále
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Otáčkomer Sporting

Příspěvek od Vitaml »

Když ten pin uzemníš, tak si bude myslet, že funguje.
Čerpadlo při nastartovaném motoru jede pořád, tlak se reguluje přetlakovým ventilem v čerpadle. To vím, protože jsem ho teď měnil.
A kdyby se mělo za provozu přerušovat, tak by se vyply i cívky a chcíplo by to.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Otáčkomer Sporting

Příspěvek od radek.s »

liborko píše:Nestartoval jsem,pač jsem měl strach to nakopnout, když čerpadlo jelo nonstop a nebylo tedy vypínané přes řj. Vzhledem k tomu že kontrolka vstřiku svitila pořád tak si myslím,že jednotka stejně pozná že je ten pin 23 nezapojen. Uvidím co večer zjistím a poté budu postupovat dále
A není to náhodou tak, že kontrolka vstřikování zhasíná až po nastartování motoru stejně jako kontrolky dobíjení a oleje? Já detailně neznám SPI verze, ale já mám u MPI místo kontrolky vstřikování kontrolku EOBD (oranžový motorek) a ta kontrolka zhasíná teprve až když motor naskočí. Píšu to aby jsi se zbytečně netrápil. Ale fakt nevím, ty máš ještě Punto I, asi to máš odkoukaný, jak to je. Jinak když by jsi tam dal vypínač, nic špatnýho se nestane akorát když to chcípneš klíčkem nesmíš zapomenout ten vypínač zase vypnout.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Otáčkomer Sporting

Příspěvek od Vitaml »

Dát dobře viditelnou kontrolku, nebo relé přepojit na klíček.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Otáčkomer Sporting

Příspěvek od liborko »

radek.s píše:
liborko píše:Nestartoval jsem,pač jsem měl strach to nakopnout, když čerpadlo jelo nonstop a nebylo tedy vypínané přes řj. Vzhledem k tomu že kontrolka vstřiku svitila pořád tak si myslím,že jednotka stejně pozná že je ten pin 23 nezapojen. Uvidím co večer zjistím a poté budu postupovat dále
A není to náhodou tak, že kontrolka vstřikování zhasíná až po nastartování motoru stejně jako kontrolky dobíjení a oleje? Já detailně neznám SPI verze, ale já mám u MPI místo kontrolky vstřikování kontrolku EOBD (oranžový motorek) a ta kontrolka zhasíná teprve až když motor naskočí. Píšu to aby jsi se zbytečně netrápil. Ale fakt nevím, ty máš ještě Punto I, asi to máš odkoukaný, jak to je. Jinak když by jsi tam dal vypínač, nic špatnýho se nestane akorát když to chcípneš klíčkem nesmíš zapomenout ten vypínač zase vypnout.
Nene kontrolka vstřiku po zapnutí klíčku do první polohy po pár vteřinách zhasne stejně jako code apod.
Jinak jsem se vratil od profika a moje jednotka je opravdu KO,odlepil spodní víko napíchl ji na nějaký zkušební modul a vše se mu rozblikalo,prý něco s procesorem,který se nedá vyměnit. Takže jsem ten vstup 23 opravdu odpálil tím jak jsem tam přivedl omylem 12V. Dal mi druhou jednotku z punta 1.1,poměnil paměti či co,koukal jsem jako puk, prý by to mělo teď i lépe jet,no a zítra ráno ji tam šoupnu a mělo by to normálně fachčit :)
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Otáčkomer Sporting

Příspěvek od Vitaml »

Stejně jsi mohl vyzkoušet co jsme ti tu radili.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Otáčkomer Sporting

Příspěvek od liborko »

Dnes jsem jednotku zapojil. Auto nastartovalo v pohode. Cca po 15sek vsak zdechlo a neslo znovu nastartovat. Vecer jedu s jednotkou na diag.rozborku :?
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
pguty
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: 27 črc 2016, 16:25

Re: Otáčkomer Sporting

Příspěvek od pguty »

Ak ti odpálilo aj túto RJ, nemôže byť prerazená tá dioda, ktorá je zapojená paralelne s vinutím toho relé? Myslím, že tá dioda slúži ako ochrana, aby sa na kontakt RJ nedostalo priamych +12V. Keď som meral odpor na tých kontaktoch ukazovalo mi okolo 200 Ohmov, skús premerať tie kontakty cievky relé, či nie je medzi nimi skrat...možno píšem iba blbosť...
Škoda 110R, r.v.1970
Nissan Bluebird 2,0 SLX, r.v. 1986
Škoda 1000MB, r.v. 1968
Ford Scorpio 2,0i Automat
Fiat Uno 1,3D, 32kW, r.r. 1989
Daewoo Lanos 1,5, 63 kW, r.v.2000
Renault Megane Grandtour II 1,5 dCi, r.v. 2008
Fiat Seicento 1,1 Sporting, r.v.1998
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Otáčkomer Sporting

Příspěvek od Vitaml »

Dioda je na ochranu před napěťovými špičkami při rozpínání relé a jen tak mimochodem, v tom schématu je nakreslená obráceně, nicméně proražená taky může být. A nebo si opět někde škrtnul.
Může být i mezizávitový zkrat na relé, ale to se dá zjistit konkrétním měřením a kontrolou jednotky.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Otáčkomer Sporting

Příspěvek od liborko »

Takze vyreseno. Auto slape zase jak ma. Dokonce lip tahne a tak nejak jede celkove lepe ( dal mi tam jakysi lepsi chip misto puvodniho ) mam i odstranen imobilizér.
Ale k veci co bylo pricinou. Banalita :-) Dnes rano kdyz jsem to nastartoval tak behem te chvilky cca 15s co to jelo normalne a pak najednou zdechlo tak se nejakym zahadnym zpusobem odstipl kousek cinu, nebo nevime kde se tam vzal, ale vypadalo to jako kdyby to tam nekdo cáknul,no a propojil dva tranzistory zapalovani. Tim padem kdyz jsem se pokousel znovu nastartovat tak palily obe civky najednou a to se hadalo.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Otáčkomer Sporting

Příspěvek od Vitaml »

Jó, taková kapka cínu dokáže napáchat paseku ...
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Otáčkomer Sporting

Příspěvek od liborko »

pguty: už si ten otáčkoměr zprovoznil? :)
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
pguty
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: 27 črc 2016, 16:25

Re: Otáčkomer Sporting

Příspěvek od pguty »

Nie, nemám čím odmerať tú frekvenciu z pinu 23 a teda nemám sa od čoho odraziť. Objednal som ešte jeden otáčkomer, respektíve vnútro, ale teraz pre istotu nové.
Škoda 110R, r.v.1970
Nissan Bluebird 2,0 SLX, r.v. 1986
Škoda 1000MB, r.v. 1968
Ford Scorpio 2,0i Automat
Fiat Uno 1,3D, 32kW, r.r. 1989
Daewoo Lanos 1,5, 63 kW, r.v.2000
Renault Megane Grandtour II 1,5 dCi, r.v. 2008
Fiat Seicento 1,1 Sporting, r.v.1998
Odpovědět

Zpět na „Seicento“