Stránka 1 z 3

Automatické rozsvícení světel

Napsal: 06 čer 2006, 15:26
od anonyme
Nevíte jaké je vhodné zařízení pro automatické rozsvícení světlometů k montáži svépomocí? Tj. s návodem pro montáž do MULTIPLY JTD? Schéma el. instalace nemám.

Re: Automatické rozsvícení světel

Napsal: 06 čer 2006, 17:48
od Acirek
Nevím jak ty, ale pokud nechám na otočném přepínači stále navoleno svícení, je to jako automatika rozsvicování. Prostě zapnu klíček a svítím, vypnu klíčik a je tma.-)

anonyme píše:Nevíte jaké je vhodné zařízení pro automatické rozsvícení světlometů k montáži svépomocí? Tj. s návodem pro montáž do MULTIPLY JTD? Schéma el. instalace nemám.

Napsal: 12 čer 2006, 22:19
od anonyme
Jo jasně, tak to je, nechat zapnutá světla. Automat na rozsvícení je blbost. Nicméně, přeci se někdy světla zhasnou. Takže to chce nejlépe akustickou signalizaci nerozsvícení světel. Akustické zařízení tedy napájet ze spínací skříňky - zapne se v poloze MAR, a záporný pól zapojit přes vlákno žárovky tlumeného světla. Je to tedy celkem primitivní a dá se aplikovat na všechny typy vozidel. :shock:

Napsal: 12 čer 2006, 22:53
od anonyme
Moje Multipla nemá žádnou kontrolku rozsvícených tlumených světel na rozdíl od jiných značek aut (asi mimo Fiaty). Svítí stejná zelená kontrolka, jako při svícení parkovacími světly. Jedinou kontrolou je pohled na spínač světel, pokud není úplná tma. Takže i ta akustická signalizace by byla vhodná.

Napsal: 13 čer 2006, 18:50
od Acirek
Možná jsou dobré automatiky rozsvicení se spožděním. To je myslím slušná záležitost. Světla se rozsvěcí cca. 5 - 10 sekund po nastartování motoru. Já osobně začínám uvažovat o montáži světel pro denní svícení.
anonyme píše:Moje Multipla nemá žádnou kontrolku rozsvícených tlumených světel na rozdíl od jiných značek aut (asi mimo Fiaty). Svítí stejná zelená kontrolka, jako při svícení parkovacími světly. Jedinou kontrolou je pohled na spínač světel, pokud není úplná tma. Takže i ta akustická signalizace by byla vhodná.

Napsal: 18 čer 2006, 10:23
od Vašek
Tak jsem to zkusil namontovat a funguje to bezvadně!!
Napojil jsem "-" na pojistku potkávacího světla a "+" na druhou pojistku např. ventilátoru nebo kam jde šťáva po otočení klíčku a krapet jsem utlumil pískot. Vše bylo hotové za pět minut.
Díky za radu a doporučuji to všem, než vyhazovat peníze za automatické rozsvícení světel. Pokud zapojíte dvě signalizace na každé světlo ( co světlo to pojistka ), tak vás to upozorní na prasklou žárovku a máte další kontrolu na nefunkčnost světel.

________________
Multipla 1.6 - Tábor číslo 10
anonyme píše:Jo jasně, tak to je, nechat zapnutá světla. Automat na rozsvícení je blbost. Nicméně, přeci se někdy světla zhasnou. Takže to chce nejlépe akustickou signalizaci nerozsvícení světel. Akustické zařízení tedy napájet ze spínací skříňky - zapne se v poloze MAR, a záporný pól zapojit přes vlákno žárovky tlumeného světla. Je to tedy celkem primitivní a dá se aplikovat na všechny typy vozidel. :shock:

Napsal: 19 čer 2006, 16:49
od Acirek
super, něco na tom je-) Jen musíš mít to pískání vypínací:-) Kdyby Ti praskla žárovka za jízdy, bude Ti to řvát celou cestu:-)
Vašek píše:Tak jsem to zkusil namontovat a funguje to bezvadně!!
Napojil jsem "-" na pojistku potkávacího světla a "+" na druhou pojistku např. ventilátoru nebo kam jde šťáva po otočení klíčku a krapet jsem utlumil pískot. Vše bylo hotové za pět minut.
Díky za radu a doporučuji to všem, než vyhazovat peníze za automatické rozsvícení světel. Pokud zapojíte dvě signalizace na každé světlo ( co světlo to pojistka ), tak vás to upozorní na prasklou žárovku a máte další kontrolu na nefunkčnost světel.

________________
Multipla 1.6 - Tábor číslo 10
anonyme píše:Jo jasně, tak to je, nechat zapnutá světla. Automat na rozsvícení je blbost. Nicméně, přeci se někdy světla zhasnou. Takže to chce nejlépe akustickou signalizaci nerozsvícení světel. Akustické zařízení tedy napájet ze spínací skříňky - zapne se v poloze MAR, a záporný pól zapojit přes vlákno žárovky tlumeného světla. Je to tedy celkem primitivní a dá se aplikovat na všechny typy vozidel. :shock:

Napsal: 24 črc 2007, 23:32
od anonyme
Už máte někdo namontovaná nějaká vhodná světla pro denní svícení?

Napsal: 25 črc 2007, 07:59
od Dodo-multipla
nechapu proc montovat jeste dalsi svetla atd...
svetla mam stale rozsvicena a neresim to

na rozdil od jinych aut se po otoceni klickem svetla vypnou a baterka tak neodchazi do vecnych lovist :D

takze parada

Napsal: 25 črc 2007, 18:09
od darko
Dodo-multipla píše:nechapu proc montovat jeste dalsi svetla atd...
svetla mam stale rozsvicena a neresim to

na rozdil od jinych aut se po otoceni klickem svetla vypnou a baterka tak neodchazi do vecnych lovist :D

takze parada
Právě,nevím co se tam řeší když se světla samy zhasnou po vypnutí motoru.Čeho akustickou signalizaci? Zhasnutých světel?? Naco denní žárovky ? Abyste platili mín za elektriku ? :shock: :shock:

Napsal: 25 črc 2007, 22:41
od barčus
Už se řeší akustická signalizace nerozsvícených světel! Tos asi přehlídl. A jinak, čím menší odběr elektriky, tím menší spotřeba paliva. I když já osobně si myslím, že pořizovat si světla na denní svícení se vyplatí pouze na autech s xenony.

Napsal: 25 črc 2007, 22:47
od darko
svícení nemá na spotřebu vůbec žádný vliv,velice lehce se dá ovlivnit stylem jízdy,to samé platí i pro jízdu s klimou.Raději bych řešil senzor deště , jelikož multˇas nemá časovač cyklovače stěračů....

Napsal: 25 črc 2007, 22:59
od Vítek
Souhlasím, nějaké světlo na spotřebě nemůže být poznat, jako časovač používám ruku, poněvadž na přerušované puštění stěračů mi to vždy při druhém setření okna spálí pojistku - na nepřerušované stírání to jede v poho. :shock:

Napsal: 25 črc 2007, 23:07
od barčus
Bohužel alternátor není perpetum mobile, čím víc energie z něho odebíráš, tím větší energií ho musíš roztáčet. To stejné je i s klimatizací. Odhadl bych to tak na půl až třičtvrtě litru na sto kilometrů.

Napsal: 25 črc 2007, 23:21
od Vítek
U klimy je mi to jasné, a taky to teď v těch vedrech bylo poznat na spotřebě :cry: , ale myslím, že s těmi světly to až tak žhavé nebude, nebo se mýlím??? (teda pokud nemáš dvojité bi-xenony :lol: )