Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime

Moderátor: peta.smolik

Uživatelský avatar
Designer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 13 led 2020, 08:38

Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime

Příspěvek od Designer »

teraz pri zimnych jazdach po meste sa priemerka hybe s tymto motorom okolo 10,5 l/100 km.
Je to normalne??? Nijak na to ani netlacim - kludne jazdy po malom meste....
Reklama
 

Vladka1
Znalec
Příspěvky: 546
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime

Příspěvek od Vladka1 »

Je to dost, ale může to být i normální.. Podle palubáku nebo tankování? Nalej plnou, vyjeď na okresku a jeď úspornou klidnou jízdu, pak zase dotankuj a spočítej.. Pokud bude kolem 6L tak je to OK, pokud přes 7 tak je něco blbě, lambda, termostat, čidlo teploty, děravej vejfuk apod. (věci který maj vliv na bohatost směsi)
Prajsler 1
Fiaťák
Příspěvky: 74
Registrován: 05 pro 2020, 10:35

Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime

Příspěvek od Prajsler 1 »

Musím tady říct že mi pomohla na menší spotřebu i změna motorového oleje.
Servis a opravy automatických převodovek,Opravy variatoru,nahradni díly a hydromenice, oleje a kapaliny. www.prevodovkyautomat.cz Tel. +420608675576.
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 546
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime

Příspěvek od Vladka1 »

Řídkej olej udělá max. nějakou tu decku a má i svoje nevýhody... Změřit spotřebu tankováním je nejpřesnější dostupná možnost, palubák často kecá o hodně. Největši vliv má "sytič" tj. dlouhý ohřívání, vadný čidlo teploty, vadný termostat, vadná první lambda, děravej vejfuk (=kyslík ve spalinách = si myslí že chudá směs a obohatí), pak váznoucí brzdy, styl jízdy a kde se jezdí..
Nastartovat a škrabat nepoužívám. Nejdřív škrabu, pak nastartuju počkám 20 vteřin než se komplet promaže motor a jedu, studený zvolna, teplejší víc a max. výkon až po komplet prohřátí tj. tak 15 km.
Pokud nestojí 10 minut natočenej než vyjede, neskáče v kolonách a nejezdí jen krátký přískoky po 2 km, tak je 10,5 L moc.. Klidnější město by mělo být ca 8-9 víc ne.. Klidnější okresky kolem 6 i míň.. Dost dělá styl jízdy, na mým autě to je od 5,0 po 14 :mrgreen: (Focus 1,6 74kW), dlouhodobý průměr 6,3, čistě couračky po městě tak 8-9.. Osvědčilo se mi VIF, repas třmenů (nový pružný těsnění dobře odtahuje desky od kotouče, podobně lehce chodící čepy třmenů), dobrý gumy (TS860/ Blu response), akcelerace do vysokých otáček a pak šolícháním držet rychlost, využívat setrvačnost co nejmíň brzdit :mrgreen:
Uživatelský avatar
Designer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 13 led 2020, 08:38

Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime

Příspěvek od Designer »

auto sa ani po dlhšej jazde niekolko km nezohreje po strednu paličku na teplomeri - iba asi do polovice medzi stredom a nulou - takze zrejme termostat.
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 546
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime

Příspěvek od Vladka1 »

Ano nejspíš termostat, ověříš nejlíp rukoměrem - hadice k chladiči musí být až do ohřátí na provozní teplotu studená, pokud je teplá tak termostat propouští i když má být zavřený..
Nízká teplota = motor jede na bohatší směs (po staru na sytič), proto vyšší spotřeba...
Může to být i kombinace několika věcí.. Např. nejdřív termostat, dlouhodobý provoz na bohatou směs zasviní lambdu, tak pak dává špatný hodnoty a problém se zvětší...
Zkotroluj termostat, po výměně VIF do benzínu a vyhnat pavouky z vejfuku (kompletně prohřát motor, pak ideálně dlouhý kopec na dálnici a vysoké zatížení + otáčky - spalovací prostor + výfuková soustava se vypálí od karbonů a profoukne velkým průtokem spalin. VIF prokazatelně čistí od karbonů a usazenin...)
Uživatelský avatar
Designer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 13 led 2020, 08:38

Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime

Příspěvek od Designer »

ok vdaka moc
Uživatelský avatar
Designer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 13 led 2020, 08:38

Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime

Příspěvek od Designer »

termostat včera vymenili - motor sa už vie zohriať až po stredovú rysku, no trva to hodne dlho (asi 3 km cez mesto + 3 km za mestom) - ešte skontrolujem či je dosť kvapaliny. Vraj ked sa po vymene termostatu odvzdušnuje systém, tak klesne a treba doliať.
Spotreba ukazuje 7.5 priemer (zíma, polovica v meste, polovica okresky, lahka noha) - zatial len asi 10 km jazda ...
Uživatelský avatar
Designer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 13 led 2020, 08:38

Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime

Příspěvek od Designer »

ako jazdim kratke trasy po meste, tak sa to šplhá k 8 litrom (zima)
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 546
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime

Příspěvek od Vladka1 »

To už je normál..
Uživatelský avatar
Designer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 13 led 2020, 08:38

Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime

Příspěvek od Designer »

po výmene termostatu sa spotreba (dlhodobá v meste) drží tesne po 9l/100 km v zime. Ak vybehnem kus za mesto, tak to padá k 8,8 - bez resetu.
V lete som vedel mimo mesto s veľkým chcením urobiť tuším rekord 5,6 - boli tam aj nejaké kopce hore-dole. Uvidíme či to pôjde aj teraz na jar v lete. Dám report potom.
Uživatelský avatar
HeFab
Fiaťák
Příspěvky: 171
Registrován: 22 kvě 2019, 14:38

Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime

Příspěvek od HeFab »

Tiež teraz sledujem spotrebu, síce na inom aute, ale princíp je podobný.
Čo som stihol odsledovať:
Okrem toho všetkého, čo už tu bolo spomenuté, tak vonkajšia teplota má na klasický benzínový motor značný vplyv.
Jedná sa konkrétne o motor Z16XEP (montoval sa aj do Stila).
Tento motor sa pri kľudnej (predpisovej) jazde zohreje na prevádzkovú teplotu (prvé otvorenie termostatu je pri 102°C) až po cca 15 km jazdy - vonkajšia teplota okolo nuly. Teplota oleja predpokladám oproti vode zaostáva o cca 10 až 20°C (pri tej kľudnej jazde). Teplotu oleja nevidím, nie je tam snímač.
Na auto som doplnil spodný kryt motora, ohriatie motora sa posunulo o cca 3km skôr. Mal som zakrytovanú aj spodnú mriežku na prednej maske, vplyv som nedokázal posúdiť, možno 0,1l/100km dole.
Protivietor má značný vplyv na zvýšenie spotreby.
Každé zastavenie a následný rozbeh (semafory, prechod pre chodcov,...)
Zvýšenie priemernej rýchlosti, obiehanie,... všetko.
Začal som používať VIF aditív, nikdy som nejakým aditívam neveril, ale zrejme aj ten pomohol.
Takto sa podarilo znížiť spotrebu o cca 1l/100km.
A to termostat už asi nie je v ideálnom stave, mal by otvárať až pri 105°C a regulovať na 102°C, u mňa to reguluje na 98°C s rozptylom cca 2 stupne.
Je toho ešte viac, ale asi by to už bolo Off Topic :D
Fiat Stilo 1.6 16V 76kW r.v.2003
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Uživatelský avatar
HeFab
Fiaťák
Příspěvky: 171
Registrován: 22 kvě 2019, 14:38

Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime

Příspěvek od HeFab »

Ešte musím spomenúť jednu dôležitú vec:
Mám auto komplet odhlučnené - Všetky dvere, podlaha, strecha, kufor,...
Takto je auto zároveň značne zateplené a úniky tepla z interiéru sú eliminované.
Mám v aute automatickú (elektronickú) klimatizáciu a tá začína intenzívnejšie kúriť do interiéru pri dosiahnutí teploty chladiacej zmesi cca 60°C.
Od tohto momentu sa motor samozrejme zohrieva pomalšie a podľa nastavenej teploty to nejaký čas trvá, kým teplota chladiacej zmesi otvorí termostat.
Dovtedy motor pracuje "podchladený" a samozrejme s nižšou účinnosťou.
Ešte to robím tak, že pokiaľ nemá motor pracovnú teplotu, tak mám nastavenú teplotu na klíme len 20°C a až keď sa motor úplne zohreje, nastavujem vyššiu teplotu. Aj to znižuje spotrebu v zime :wink:
Fiat Stilo 1.6 16V 76kW r.v.2003
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 546
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime

Příspěvek od Vladka1 »

m.scale píše: 05 dub 2021, 08:57
Vladka1 píše: 29 led 2021, 12:56 Je to dost, ale může to být i normální.. Podle palubáku nebo tankování? Nalej plnou, vyjeď na okresku a jeď úspornou klidnou jízdu, pak zase dotankuj a spočítej.. Pokud bude kolem 6L tak je to OK, pokud přes 7 tak je něco blbě, lambda, termostat, čidlo teploty, děravej vejfuk apod. (věci který maj vliv na bohatost směsi)
něco o měření spotřeby: https://www.auto.cz/jak-presne-zmerit-s ... zou-101440
Většina podobných článků jsou blitky co psala nějaká lama a účel článku je počet kliknutí kvůli reklamě.. Podobně kvalitní jsou třeba "zimní gumy v létě = zahyneš" atd... Tepelná roztažnost když palivo v zásobníku má stálou teplotu (a i kdyby dolili teplou z cisterny tak na 40 litrech ti 20°C rozdíl udělá tak deci tj. chyba max. tak 0,02L/100km), bubliny když při tankování stojíš rovně.. Samá perla :mrgreen:
Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 476
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime

Příspěvek od tatko Tom »

Toľko hlúpostí som ešte nikdy v jednom článku nečítal.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Odpovědět

Zpět na „Idea“