Zvýšená dymivosť :(

Vše o naftovém motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: Minimaxa, kubiii, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 235
Registrován: 08 úno 2018, 13:05
Bydliště: Prievidza

Zvýšená dymivosť :(

Příspěvek od tatko Tom » 09 srp 2020, 18:33

Multipla 1.9 85kW 2004 - ak ostrejšie pridám, dosť zadymí. Pri bežnej prevádzke dym nevidno.
EGR vyčistený, nezaslepený.
Čo to môže spôsobovať?
Mrzí ma to a nemyslím, že to tak má byť, lebo máme aj Punto 1.9 - 59Kw a to nezadymí za žiadnych okolností...
Vďaka za odpovede.
Punto 1.1 - r.v. 1995
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999
Multipla - r.v. 2004

Reklama
 

Vladka1
Fiaťák
Příspěvky: 91
Registrován: 20 úno 2020, 12:39

Re: Zvýšená dymivosť :(

Příspěvek od Vladka1 » 10 srp 2020, 14:33

EGR - chodí lehce solenoid ta tyčka? (Jestli je teda EGR stejnej jako na motoru 188A7000)
Váha vzduchu, netěsnosti na sání (hadice, IC..), turbo a jeho regulace, čidlo teploty...

Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 235
Registrován: 08 úno 2018, 13:05
Bydliště: Prievidza

Re: Zvýšená dymivosť :(

Příspěvek od tatko Tom » 10 srp 2020, 17:08

EGR je nedávno vyčistený, hadice pokial dokážem očami skontrolovať sú tesné (možno niekde, kam nedovidím), regulácia turba - tá tyčka ide v pohode.
Dnes som pokusne odpojil váhu vzduchu - dymilo to o hodne menej pri zošliapnutí. Jej kontakty aj kontakty konektoru som vystriekal WD-40 no to bol blbý nápad. Ono to zatečie dutinkou konektora dnu...!
S tým som si trochu urobil problém - aj po jej pripojení motor hlásil závadu, neukazovalo spotrebu ani otáčky v Torque atd. Našlo "červený" chybový kód, žial som ho neodfotil. Ani hlášku palubného v zmysle "okamžite navštívte servis",. No do núdzáku to nespadlo.
Ak to dakomu pomôže - chybu som odmazal až keď som si prečítal:
"Niektoré motory potrebujú mazať chybu NENAŠTARTOVANÉ a ihneď po jej vymazaní naštartovať."

Podozrievam ešte jednu možnosť - to auto som kúpil staré, som tretí majiteľ - možno niekto blbo načipoval...
Punto 1.1 - r.v. 1995
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999
Multipla - r.v. 2004

Vladka1
Fiaťák
Příspěvky: 91
Registrován: 20 úno 2020, 12:39

Re: Zvýšená dymivosť :(

Příspěvek od Vladka1 » 11 srp 2020, 10:28

EGR má elektrickou a mechanickou část, často se na té elektrické zadírá prachem výstupní tyčka ze solenoidu. Musí chodit lehce tj. sama se vracet (zasouvá cívka a vysouvá pružina - zadřenou nevysune)..
Váha vzduchu údajně odchází často, pokud se to odpojením zlepšilo tak bych pátral tímhle směrem.. Blbý čip a kvůli němu vstřikuje moc paliva je taky možnost..

Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 235
Registrován: 08 úno 2018, 13:05
Bydliště: Prievidza

Re: Zvýšená dymivosť :(

Příspěvek od tatko Tom » 11 srp 2020, 14:19

Vďaka - bude to váhou vzduchu.
To prestrieknutie wédéčkom a to, že kamsi zatieklo ju zrejme zčasti očistilo.
Dnes som zistil, že to zadymí už iba ak od napríklad 2000 otáčok skočím na plyn no o hodne menej, ak pridávam o trochu pomalšie - nedymí. Tiež zošliapnutie na mieste predtým zadymilo hodne, teraz celkom málo.
Až vyjde čas váhu vyberiem, očistím poriadne a uvidím :)
Punto 1.1 - r.v. 1995
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999
Multipla - r.v. 2004

Vladka1
Fiaťák
Příspěvky: 91
Registrován: 20 úno 2020, 12:39

Re: Zvýšená dymivosť :(

Příspěvek od Vladka1 » 11 srp 2020, 14:48

WD jako čistidlo je naprosto nevhodný... Nejlíp isopropylalkohol a opatrně, váha je hodně citlivá...

Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 235
Registrován: 08 úno 2018, 13:05
Bydliště: Prievidza

Re: Zvýšená dymivosť :(

Příspěvek od tatko Tom » 11 srp 2020, 16:45

Jasan - WD som použil na kontakty, nevedel som, že zatečie dnu. Ostatne modrý Kontox by bol rozumnejší.
Známy automechanik vravel, že on čistí nejakým sprejom na čistenie klapiek karbecu či čoho - neviem presne.
Som naklonený myšlienke vymontovať ju a vyčistiť. Zvažoval som moju starú fintu - náhradný plyn do zapaľovačov - používal som to na plošné spoje a kadečo, vystriekne to tekuté no obávam sa, či by tak prudké schladenie niečo nepototo...
Bol som aj pred chvíľou von, javí sa to po čiastočnom náhodnom vyčistení tak, že je to živšie v nižších otáčkach, na malý plyn (ochotnejšie ide za plynom), klesla spotreba na voľnobeh. Bývala 0,7/hod, teraz píše okolo 0,6-0,65/hod (TorquePRO).
Čomu nerozumiem, že si motor strieda voľnobežné otáčky 850 s 900 za studena aj za tepla, no to už dávnejšie.
Punto 1.1 - r.v. 1995
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999
Multipla - r.v. 2004

metamor
Fiaťák
Příspěvky: 108
Registrován: 15 kvě 2015, 22:12

Re: Zvýšená dymivosť :(

Příspěvek od metamor » 11 srp 2020, 20:05

ked cistit tak sprejom na karboratory. No ked sa auto chova lepsie s odpojenou vahou nieco na nej bude zle.

Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 235
Registrován: 08 úno 2018, 13:05
Bydliště: Prievidza

Re: Zvýšená dymivosť :(

Příspěvek od tatko Tom » 11 srp 2020, 22:09

Ano no...lepšie - nie tak celkom.
Len menej zadymí. Aby som to enzamotal - ona nedymí stále, ani pod záťažou hoci hore strmším kopcom (ako niektoré vozy iných značiek), len proste zadymí pri veľmi necitlivom pridaní. Ale mne to vadí, lebo Punto nezadymí nikdy, ani po studenom štarte (ani pri ňom) a v zápätí plnom plyne.
Dík za tip na ten sprej, možno presne to spomínal náš mechanik :)
Keď sa k nemu dostanem, vyčistím to. Doma nemám taký sprej a hlavne - váha je z jednej strany prichytená akousi SK-páskou, ktorú neviem odpojiť a nemám dtuhú, ak by som to pototo.
Punto 1.1 - r.v. 1995
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999
Multipla - r.v. 2004

Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - diesel“