nova spojka

Vše o naftovém motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: Minimaxa, kubiii, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
milos
Začátečník
Příspěvky: 23
Registrován: 23 led 2011, 18:39

nova spojka

Příspěvek od milos » 27 říj 2011, 11:36

Ja vim ze se to tu resilo ale nedoresilo budu mnenit spojku tak se chci zeptat od koho chci tam dat valeo premium pac kdyz za studena motor pomalu rozjizdim a jedu na jednicku tak to cuka a mechanik mi rikal ze je to setrvak motor 1.9 jtd 105 tak mne po zime ceka spojka tak bych chtel radu jakou znacku. :D

Reklama
 

Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 281
Registrován: 01 dub 2006, 22:04
Bydliště: Nikol-City 608479374
Kontaktovat uživatele:

Re: nova spojka

Příspěvek od Tomas-Oaza » 27 říj 2011, 23:03

no nevim jestli 105 ka ma setrvak pruznej, myslim ze ho ma az 110 ale jestli je tak se priprav na poradnou palku.
ale cukani za rozjezdu bych rek ze to je pritlacak
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros

www.lanciaklub.cz

Uživatelský avatar
Mark L.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 214
Registrován: 15 lis 2006, 11:59
Bydliště: Zastávka u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: nova spojka

Příspěvek od Mark L. » 10 črc 2012, 11:44

Po přeřazení ze 4ky na 5ku a puštění spojky se na mojí 85Kw JTD ozve znatelné cvak. Při řazení jiných rychlostí problém není. Respektive pokud spojku pustím normálně tak ne. Pokud ji pustím rychle, tak: cvak. Spojka mi jde ztuha, na to už jsem si zvykl, ale v poslední době si někdy se studeným motorem připadám jako v autoškole, trošku to cuká při rozjezdu, musím se víc snažit. S teplým motorem je to OK. Dle servismaníka co se s tím projel je to setrvák. U 85kW samozřejmě dvouhmota. Vcelku bych tomu podle indicií i věřil, ale ... jiné problémy, které jsou s odcházejícím dvouhmotovým setrvákem často zmiňovány auto nemá, tj. zvýšené vibrace. Podle tachometru (i podle diagnostiky ELM) má MPla najeto 160tis. Jaká je skutečnosti nevím, ale vcelku bych tomu i věřil. Cena výměny setrváku, samozřejmě i se spojkou a prací, je něco přes 20tis. Servismaník mi navrhl levnější variantu, kterou prý dávají skoro všem. Dvouhmotu nahradit jednohmotou + nějakou více odpruženou lamelu. Prý je to dnes běžná oprava/záměna. Cena i s prací prý kolem 11tis. Argumentuje nesníženou životností. Moc se mi to nezdá, vibrace se můžou přes klikovku dál dostávat tam kde se s tím nepočítalo (rozvody apod.).
Nemáte s jednohmotou někdo nějakou zkušenost? Prohledal jsem fórum a se setrvákem tu moc příspěvku není.
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)

CrazyApe
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 365
Registrován: 09 čer 2011, 19:50

Re: nova spojka

Příspěvek od CrazyApe » 10 črc 2012, 17:05

Me takdle cukalo punto. Nejlepsi bylo se rozjizdet nekde u teska kde je million lidi :-) sem si obcas pripadal trochu i trapne. Po vymene spojkove sady a loziska vse ok :-)
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - diesel“