Pod nulou chcípá nad nulou ne

Vše o naftovém motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
ALEKOS
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 09 zář 2016, 17:59

Pod nulou chcípá nad nulou ne

Příspěvek od ALEKOS »

Ahoj kamarádi, mám od léta Multiplu 1.9JTD 110 a teď do zimy nebyl problém, ale minulý týden bylo - 18°C v pohodě jsem nastartoval, ujel asi půl kilometru a chcíplo to, hláška na pc eng.ctrl.fauty, vypnul jsem klíč po cvaknutí pod palubní deskou u pc šlo nastartovat ale zase mi to chcíplo, mám naftu od shell a ještě aditiva, domů jsem dojel jen tak tak. Při sešlápnutí plynu normálně jde do otáček a najednou v různých otáčkách to chcíplo jako by došlo palivo a zase hláška, jakmile teplota je okolo nuly nechcípá i když občas hodí hlášku eng.ctrl.fauty ale jede, dneska na slunci bylo 8° tak jede auto úplně normálně nechcípá nic, zajel jsem do lesa teplota klesla na -2 auto nechcípá při přidání plynu ale při brzdění motorem, na diagnostice to ukázalo různé chyby, vymazali jsme to ve středu jedu znovu co se objeví ale jen by mě zajímalo jestli se s tímto problémem někdo setkal. Díky
Reklama
 

ALEKOS
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 09 zář 2016, 17:59

Re: Pod nulou chcípá nad nulou ne

Příspěvek od ALEKOS »

Tak koukám že se tady rady ani názoru asi moc nedočkám, nevadí, kdyby někdo měl podobný problém může se ozvat, zatím mi to funguje i v mrazu.
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Pod nulou chcípá nad nulou ne

Příspěvek od rossi »

ty seš teda dobrej
zeptáš se na radu a když nikdo neporadí a ty to vyřešiš, tak si to necháš pro sebe.
asi ti zamrzala nafta že?
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
ALEKOS
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 09 zář 2016, 17:59

Re: Pod nulou chcípá nad nulou ne

Příspěvek od ALEKOS »

Tak kamarádi, i když jsem se od vás nedozvěděl ani radu stejně se podělím o vyřešení, třeba to někomu pomůže kdo má podobné problémy.
Po vymazání všech závad mě to ukázalo chyba tlaku v sání, nesprávně fungující egr ventil a chyba funkce vysokotlakého čerpadla což mě fakt potěšilo... Egr jsem vyndal kompletně vyčistil aby chodil jak má funguje bez problémů ale i tak jsem ho zaslepil na vstupu do egr a ještě i na vstupu do sání. Po připojení na diagnostiku a testu již ok. Další bylo vyčištění čidla tlaku sání, bylo hodně špinavé po vyčištění funkční a další bylo čerpadlo což by byl problém. Po napojení na diagnostiku delphi mi to ukázalo přesně problém který to byl a byl to "jen" drv ventil, nový okolo 4000,- použítý okolo 1300,- naštěstí jsem se dozvěděl že tam odchází ve většině případů jen o kroužek, i když v servisu by měnili celý ventil... Já ho objednal u nás v mototechně a pro jistotu celou sadu Bosch za 160,- a vyměnil jsem jen ten nejmenší kroužek a je po problému!!! Výměna ventilu s 4x zlomenýma rukama při demontáži všeho v multiny egr i drv ventilu, všichni si stěžují na Alfa Romeo že je tam špatný přístup ale to ještě neviděli multiplu :lol:
Takže souhrn výměna o kroužku za 46kč a auto jede líp než za mlada... Multiplám těm nejkrásnějším autům zdar a všem přeji hodně kilometrů.
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - diesel“