těsnění vypouštěcího šroubu motorového oleje JTD

Vše o naftovém motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
anonyme
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 303
Registrován: 26 dub 2006, 23:18
Bydliště: PRAHA 12

těsnění vypouštěcího šroubu motorového oleje JTD

Příspěvek od anonyme »

Nevíte někdo, jaký je správný rozměr těsnícího Cu kroužku vypouštěcího šroubu motorového oleje JTD 115?
Reklama
 

marcel.pce
Fiaťák
Příspěvky: 159
Registrován: 09 srp 2006, 10:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marcel.pce »

Ahoj, poradím jinou věc, výměnu celého šroubu:
Starý šroub je klasický šestihran se závitem cca 10mm dlouhým.
Nový šroub je zapuštěný a na imbus, se závitem cca 30mm dlouhým !!

Osobní zkušenost: Škrtnul jsem šroubem a vylomil kus olejové vany v závitu, protože závit šroubu je příliš krátký a poměr délky závit/hlava šroubu je téměř 1:1. Nová vana jen tak mimochodem stojí cca 7.000,-. Sice se to zavařilo, ale byla to honička a pak tam ještě "vrátit závit".....
Navíc byl ten starý šroub už docela "odrbaný od polňaček" a zmrazků na silnici v zimě.
Cenově docela sranda: Odtah 120km, nový šroub cca 350,- (origo FIAT), olej, filtr, zavaření a práce na vaně, demontáž a montáž vany => že ho já idiot nevyměnil dřív, jak jsem chtěl...

Někdy v roce 2005 si inženýři z Itálie (ne z eNDéeR) uvědomili, kde udělali chybu a výpustný šroub inovovali.

Na závěr každému jen tak pro zajímavost poradím, aby si změřil výšku mezi silnicí a výpustným šroubem u běžně zatížené Multi.
MULTIPLA 1,9 JTD 110/81kW, 2001
Uživatelský avatar
Matess
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 26 zář 2008, 09:36
Bydliště: Blasnko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matess »

Dovolím si nesouhlasit. Hlava šroubu není na šetihran (i když lze v nouzi použít), ale na TORX klíč č.50 Alespoň rok 2004
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
anonyme
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 303
Registrován: 26 dub 2006, 23:18
Bydliště: PRAHA 12

Příspěvek od anonyme »

Já tam mám ten šroub na imbus už z výroby, netušil jsem, že byly dřív jiné šrouby., Ale mám ho taky nějak o cosi ojetý. Akorát to tam teď po tom šroubu trochu odkapává. Vana ruple nevypadá. Tak to zřejmě potřebuje nové těsnění. Akorát tedy nevím jaký rozměr si mám předem sehnat. Takže budu ho muset vyšroubovat a shánět potom, když nikdo neví co tam vlastně patří. Bohužel jsem nepochodil ani u Dojáčka. Tak by mě zajímalo jak to vlastně ve značkovém servise při výměně oleje dělají? Asi to těsnění běžně nevyměňují.
Uživatelský avatar
Matess
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 26 zář 2008, 09:36
Bydliště: Blasnko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matess »

Tak imbusy jsem měl na všech předchozích fiatech a najednou vlezu pod Multiplu a TORX. Docela šok, málem jsem musel přerušit výměnu oleje.
Jinak tesnění bývá jen kovový kroužek, životnost neomezena. Já mám ten šroub dost dlouhý (možná i ty 3cm) a když jsem ho dotáhl jen zlehka tak prostě kapal. Takže jsem musel malinko zabrat a je to v pořádku.
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
marcel.pce
Fiaťák
Příspěvky: 159
Registrován: 09 srp 2006, 10:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marcel.pce »

Ahoj, "šestihrany" se montovaly do roku 2003 (konečně jsem se na to podíval). Pak prý něco jiného a na konec ten imbus.
Šroub i těsnění jsem koupil normálně ve FIATu, konkrétně v Jičíně.
Při výměně oleje standartně vracejí to původní, není z hliníku jako u škodovek ale ze slitiny mědi (a nová by se měla "popustit"), takže se nopotřebovává.
Dotěsnit lze tmelem, který se používá na utěsnění van a víček ventilů - takový ten červený - v každém servise mají načatou tubu. Sám aplikuji a při výměně není problém. :)
MULTIPLA 1,9 JTD 110/81kW, 2001
anonyme
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 303
Registrován: 26 dub 2006, 23:18
Bydliště: PRAHA 12

Příspěvek od anonyme »

Jo díky, mám r.v. 12/2003. Takže červený tmel, to jsem nevěděl.
Králik a spol.
Začátečník
Příspěvky: 40
Registrován: 21 kvě 2007, 21:28
Bydliště: Kladno 7
Kontaktovat uživatele:

Re: těsnění vypouštěcího šroubu motorového oleje JTD

Příspěvek od Králik a spol. »

anonyme píše:Nevíte někdo, jaký je správný rozměr těsnícího Cu kroužku vypouštěcího šroubu motorového oleje JTD 115?
Mám sice 1,9 JTD 105 r 99 -průměr závitu vypošťáku je 18 mm,takže vnitřní průměr kroužku-18mm. Nákres šoubu nosím v peněžence, protože schytal pár ran a u Smažíka se mi nechtělo dávat 350 ,tak pokukuju jinde :oops: Pro zajímavost-u mě délka závitu 21mm.
Orámovaná Mulťa JTD 105 r.v.99
www.kralici4.estranky.cz
www.vozikyzakolo.estranky.cz
lulu
Začátečník
Příspěvky: 14
Registrován: 27 zář 2007, 20:34

Re: těsnění vypouštěcího šroubu motorového oleje JTD

Příspěvek od lulu »

Po půlhodinovém boji jsem ten "ojetej" TORX vymontoval (ale ne klíčem na torx) a raději jsem si na něj nechal navařit pořádnou matku!
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Lord Vader
Začátečník
Příspěvky: 38
Registrován: 27 zář 2009, 17:41
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: těsnění vypouštěcího šroubu motorového oleje JTD

Příspěvek od Lord Vader »

Jako páv jsem se nesl vybaven olejem, filtrem, klíčem na filtr a imbusem. Vlezu pod auto a pěkně jsem si zaklel. Torx a ještě ke všemu strhnutý.
Tak jsem si tam nechal navařit matku. :wink:
Multipla 05, 1,9JTD
milos
Začátečník
Příspěvky: 23
Registrován: 23 led 2011, 17:39

Re: těsnění vypouštěcího šroubu motorového oleje JTD

Příspěvek od milos »

Panove nevim jak vy ale ja mam na sve berusce sroub na imbus to koukam takze je pravdepodobne ze ho nekdo asi nemka predemnou nechala vymenit. :D :D :D
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - diesel“