životnost bomb v multiple na zemák

Vše o motoru na CNG, LPG a jejich převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

o.lin
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 25 zář 2009, 20:21

životnost bomb v multiple na zemák

Příspěvek od o.lin »

čau,je něgdo tak zdatný a mohl by vědět jakou životnost mají bomby v multiple original na cng 1.6
vyrobené v roce 2000,prý tam můžou být jak na 15 tak i na 20 let do tlakové zkoušky?
radči bych byl pro těch 20 let ,ale jak to je nevim... díky za odpověď
Reklama
 

jalousek
Začátečník
Příspěvky: 17
Registrován: 28 kvě 2009, 18:38
Bydliště: Častolovice

Re: životnost bomb v multiple na zemák

Příspěvek od jalousek »

zdravím,já mám rok výroby 2001 a velkém tp mám napsanou životnost bomb 20 let.
1.6 BIPOWER 2001
Mišan
Fiaťák
Příspěvky: 170
Registrován: 22 úno 2007, 08:38
Bydliště: Pardubice

Re: životnost bomb v multiple na zemák

Příspěvek od Mišan »

Ze zákona je to u nás 15 let, pokud výrobce nestanoví jinak. Myslím, že do roku 2000 to bývalo na 15 let a potom už to bylo schvalované podle EHK 110 a je to na 20 let. Nejjednodušší je kouknout zespoda na ty flašky, je tam životnost vyražená. Tlaková zkouška je jen taková hříčka, ale velká mejlka neboť se jedná skutečně o životnost nikoliv platnost tlak. zkoušky. Jak všichni normální víme, po životě už je prostě konec, nic...
Multipla Bipower 1,6 /2000
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost bomb v multiple na zemák

Příspěvek od kubiii »

Mišan píše:Jak všichni normální víme, po životě už je prostě konec, nic...
Tys tam byl? :shock:
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Mišan
Fiaťák
Příspěvky: 170
Registrován: 22 úno 2007, 08:38
Bydliště: Pardubice

Re: životnost bomb v multiple na zemák

Příspěvek od Mišan »

No to je zas téma... Omlouvám se, nebyl. To bylo jen přirovnání a neuvědomil jsem si, že by to někdo mohl vzít vážně. U těch nádrží to je ale jasný. Držme se lahví, tedy.
Multipla Bipower 1,6 /2000
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost bomb v multiple na zemák

Příspěvek od kubiii »

Mišan píše:No to je zas téma... Omlouvám se, nebyl. To bylo jen přirovnání a neuvědomil jsem si, že by to někdo mohl vzít vážně. U těch nádrží to je ale jasný. Držme se lahví, tedy.
A není to diskriminace lahví? :lol:
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
pacholda
Fiaťák
Příspěvky: 183
Registrován: 02 bře 2007, 08:29
Bydliště: Podkrkonoší

Re: životnost bomb v multiple na zemák

Příspěvek od pacholda »

Zlatej benzín :lol:
Multipla EVO2 1,6 16V - kočár pro rodinu
Mišan
Fiaťák
Příspěvky: 170
Registrován: 22 úno 2007, 08:38
Bydliště: Pardubice

Re: životnost bomb v multiple na zemák

Příspěvek od Mišan »

Nevím jestli zlatej, ale rozhodně drahej. A když my budeme chtít, můžeme na ten benzín jezdit taky. Máme to tam totiž.... Jenže my nechceme, stejně jako bys ty nejel autobusem za stovku, když Tě tam druhej může dovézt za padesát. :wink:
Multipla Bipower 1,6 /2000
Uživatelský avatar
Alda
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 358
Registrován: 07 srp 2006, 09:11
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost bomb v multiple na zemák

Příspěvek od Alda »

Dobrý den, mám Multiplu BiPower r.2000 a chci se zeptat: Je možné vyměnit stávající tlakové láhve po uplynutí jejich předepsané životnosti za nové? A na kolik to celé vyjde (cca)? Děkuji.

Tlakové láhve lze vyměnit, jejich cena je 66.240,- Kč vč. DPH za ks.
Uživatelský avatar
ivopav
Fiaťák
Příspěvky: 71
Registrován: 26 črc 2009, 12:06
Bydliště: kousek od Pohořelic

Re: životnost bomb v multiple na zemák

Příspěvek od ivopav »

Tak to je vážně ranec,to je lepší auto nechat na nd a koupit druhý :?:
Obrázek samozřejmě,že CNG
Mišan
Fiaťák
Příspěvky: 170
Registrován: 22 úno 2007, 08:38
Bydliště: Pardubice

Re: životnost bomb v multiple na zemák

Příspěvek od Mišan »

Nešiřme paniku!
Nádrže jsou někdy na 15 let, někdy na 20 (asi od r.v. 2000 dle EHK110). Úředníci to ale někdy při schvalování motali a byli zbytečně aktivní a tak zapisovali nesmysly. Například to schválili i jako pohon LPG místo CNG... Důležité je, co je na štítku přímo na nádrži.
Cena jedné nádrže je do 6000 Kč za jednu (x3) a pokud se nemění i ventily není to zas taková hrůza. Protože tabulky a štítky na nádržích nebyly dlouho jednotné, dá se to i trochu zmanipulovat a upravit (otočit nádrž štítkem nahoru a vyrazit jiný).
Takže nádrže za 66 tisíc opravdu, ale opravdu ne.
Multipla Bipower 1,6 /2000
Uživatelský avatar
Alda
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 358
Registrován: 07 srp 2006, 09:11
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost bomb v multiple na zemák

Příspěvek od Alda »

Rozhodně jsem paniku šířit nechtěl, jen jsem se zeptal v autorizovaném servisu. Ani jsem se ještě nedíval jestli mám 2015 nebo 2020, jen mne to zajímalo. Ty jsi tu cenu zjistil kde?
1,6 16V BiPower
Mišan
Fiaťák
Příspěvky: 170
Registrován: 22 úno 2007, 08:38
Bydliště: Pardubice

Re: životnost bomb v multiple na zemák

Příspěvek od Mišan »

Kamarád je dováží z Itálie, cca 100 ks měsíčně. Ne přímo tenhle rozměr, ale podobné. Dám mu úkol, ať to zjistí přesně na Mulťu. Jen tak abysme to věděli a abysme, jak se říká, neumřeli blbbý...
Myslím, že autorizovaný servis toho o plynu ví pramálo, kdo ví na co koukali.
Multipla Bipower 1,6 /2000
Uživatelský avatar
mustang2
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 204
Registrován: 09 úno 2011, 08:07

Re: životnost bomb v multiple na zemák

Příspěvek od mustang2 »

ldid jestli budu mít multinu i 2023 tak to fakt nevím takže mám klid ještě 12 let :-)
pánové nevím jak to, ale
5,88 kg/100km (8,24 l/100km)
samozřejmě,že CNG
mám nějaké úsporné auto :-)

tak se mi při těch krátkých trasách spotřeba lehce zvedla o 30 dkg alias 500ml
mim1978
Začátečník
Příspěvky: 13
Registrován: 13 čer 2011, 21:59
Bydliště: Praha

Re: životnost bomb v multiple na zemák

Příspěvek od mim1978 »

Zdravím vespolek,

právě jsem pořídil Multiplu s pohonem CNG/benzín (r.v. 2005) a studuji zajímavosti, které se k tomu vztahují. Téma tlakové láhve mi přijde opravdu zajímavé, protože když uviděl ten volný prostor pro čtvrtou láhev, docela jsem zatoužil tam ještě jednu přidat? :mrgreen:

Máte již někdo nějaké bližší informace ohledně reálné ceny láhve (výše zmíněný dovoz z Itálie), jak by to bylo se vším všudy finančně náročné (je tu někdo, kdo to podstoupil), administrativa (láhev by nebyla v autě od výroby, byla by stejná životnost?) apod. Aktuální dojezd 450+ km je parádní, ale představa 600+ km je famózní.

Krásný večer,

mim
Multipla 02/2005 (benzín/CNG)
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - ostatní“