koupě ojeté multiply

Vše o motoru na CNG, LPG a jejich převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

petr kapsia
Začátečník
Příspěvky: 28
Registrován: 10 pro 2011, 17:53

koupě ojeté multiply

Příspěvek od petr kapsia »

Ahoj,

chtěl bych koupit ojetou Multiplu a zjišťuji ceny oprav a podobné.

Trpí multipla nějakými známými bolestmi ať motorového nebo karosářského rázu?

Chtěl bych koupit některý z levnějších kusů, např:

http://auta.yauto.cz/fiat-multipla-1-6- ... 90218.html" onclick="window.open(this.href);return false; nebo
http://otomoto.cz/fiat-multipla-1-6-i-c ... 64515.html" onclick="window.open(this.href);return false; .

Pohon by měl být samozřejmě na CNG. Na co si mám dát pozor, co by jste jako skušení uživatelé doporučovali?
Reklama
 

Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 281
Registrován: 01 dub 2006, 22:04
Bydliště: Nikol-City 608479374
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od Tomas-Oaza »

kazdopadne se podivej na podvozek. my nez sme ji koupili tak sem se zdesil jak sou zespodu shnili.nektery uplne deravy
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros

www.lanciaklub.cz
Mišan
Fiaťák
Příspěvky: 170
Registrován: 22 úno 2007, 08:38
Bydliště: Pardubice

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od Mišan »

Chtělo by to ověřit, zda jdou plnit všechny lahve na CNG. Pokud ukazatel ukazuje plnou, nezjistíš nic, ale pokud je to na půlce, mělo by se tam mezi deseti a třinácti kilogramy vejít. Jinak nejsou funkční ventily na lahvích (nebo jsou lahve ručně uzavřené).
Při provozu na CNG při volnoběhu se to nesmí dusit, chod musí být úplně stejně pravidelný jako na benzin.
Multipla Bipower 1,6 /2000
Krumpl
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 19 čer 2011, 22:19

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od Krumpl »

Koupil jsem si jednu pred 14ti dnama a popravde mne zatim jen sere. Puvod nemecko, koupeno v cechach, 12/2002, 146000km, 77 slevneno na 72. Tisic prave kvuli tomu ze se to dusilo na volnobeh. Chod na plyn je mnohem citlivejsi na serizeni nez chod na benzin. Zespodu pod motorem jsou dva konektory od snimacu otacek a polohy vacky, ty byly oba v haji. Klapka vycistena, svicky a kabely vymeneny a stale se dusi... Sice uz je to mnohem lepsi nez na zacatku, to na volnobeh chcipla hned, ted jen obcas, ale porad to jeste neni bezproblamovy. Dal to muze byt serizeni membran, nebo civka, nebo milion dalsich veci. Ale to jsem se nejak rozepsal ;) jinak auto sice vypadalo jako udrzovane, krasne ciste a bez znamky koroze, ale i tak uz mne tech 1500 kilometru stalo novou spojku, zadrelo se na ni lozisko a pravy zadni brzdic, ten se nevracel. Proste se potvrdilo, ze to je italska m...a. Jen doufam ze az rozbehnu naplno cng, tak mi tuto veskerou peci vynahradi. Zatim to vypada ze je linejsi nez moje predchozi doblo a to to bylo jen 1,9 diesel bez turba. Docela mne prekvapilo, ze multipla neudrzi na D1ce rychlost do kopce a do nekterych dokonce musim podrazovat. Dobre radim, nez si ji koupis, napred se v nektere projed ;) jo, a taky to vypada, ze mam spotrebu nekde okolo 7mi kilo cng. Taky docela zklamani
Uživatelský avatar
ivopav
Fiaťák
Příspěvky: 71
Registrován: 26 črc 2009, 12:06
Bydliště: kousek od Pohořelic

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od ivopav »

Krumpl píše:Koupil jsem si jednu pred 14ti dnama a popravde mne zatim jen sere. Puvod nemecko, koupeno v cechach, 12/2002, 146000km, 77 slevneno na 72. Tisic prave kvuli tomu ze se to dusilo na volnobeh. Chod na plyn je mnohem citlivejsi na serizeni nez chod na benzin. Zespodu pod motorem jsou dva konektory od snimacu otacek a polohy vacky, ty byly oba v haji. Klapka vycistena, svicky a kabely vymeneny a stale se dusi... Sice uz je to mnohem lepsi nez na zacatku, to na volnobeh chcipla hned, ted jen obcas, ale porad to jeste neni bezproblamovy. Dal to muze byt serizeni membran, nebo civka, nebo milion dalsich veci. Ale to jsem se nejak rozepsal ;) jinak auto sice vypadalo jako udrzovane, krasne ciste a bez znamky koroze, ale i tak uz mne tech 1500 kilometru stalo novou spojku, zadrelo se na ni lozisko a pravy zadni brzdic, ten se nevracel. Proste se potvrdilo, ze to je italska m...a. Jen doufam ze az rozbehnu naplno cng, tak mi tuto veskerou peci vynahradi. Zatim to vypada ze je linejsi nez moje predchozi doblo a to to bylo jen 1,9 diesel bez turba. Docela mne prekvapilo, ze multipla neudrzi na D1ce rychlost do kopce a do nekterych dokonce musim podrazovat. Dobre radim, nez si ji koupis, napred se v nektere projed ;) jo, a taky to vypada, ze mam spotrebu nekde okolo 7mi kilo cng. Taky docela zklamani
Já mám spotřebu 6-7 takže normál,pod 6 je nesmysl když to ani automobilka neuvádí jako průměrnou spotřebu.Ale zase je jedno jestli je léto s klimou,nebo zima se studeným motorem na spořebě už to nepoznáš. 8)
Obrázek samozřejmě,že CNG
Krumpl
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 19 čer 2011, 22:19

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od Krumpl »

Hmm... A jak je to s tim vykonem? Vzdyt to vubec nejede. Ale myslim tim jako ze vubec ;)
Mišan
Fiaťák
Příspěvky: 170
Registrován: 22 úno 2007, 08:38
Bydliště: Pardubice

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od Mišan »

Trochu se nám to tady vyvádí mimo téma. S tak vysokou spotřebou je něco špatně. Pokud se to dusí na volnoběh, jsou to dvě možné příčiny a obě docela drahé. Nezavírají vstřikovače nebo je vadný regulátor tlaku. Může s tím souviset i vysoká spotřeba. Výkon je při provozu na CNG o něco nižší (cca 10 %), ale při prázdném autě to není nic dramatického. Výkon taky může sežrat zacpaný katalyzátor. Sleduji si spotřebu už druhým rokem a za tu dobu je průměrná 5,65 kg. Jsou v tom jak dálnice, města, hory, klimatizace, jízda ve čtyřech i v jednom. Auto má poctivých 179 000 km (já jsem najel 90 000) a peníze za opravu se rovnaly jen běžné údržbě. A co znamená poctivých? Kupoval jsem od "občana" v Německu, přímo u něj doma. Jinde jsou tachometry slušně stočené podle roku výroby (aby to jako odpovídalo) Češi si s tím rozhodně nelámou hlavu, když je to tu navíc i legální nebo pololegální. Jisté je, že ten kdo si kupuje v Německu auto na CNG, hodlá s ním hodně jezdit, protože jinak se mu investice do nového CNG auta nevyplatí. V Německu jsou Multi, které mají nestočený tachometr třeba s 350 000 km za deset let. A to, jak sami uznáte, se tady nedá prodat. A tak se vezme počítač a číslo se za pár babek změní na docela přijatelnou polovinu, například.
Tak hodně štěstí při výběru :D
Multipla Bipower 1,6 /2000
Krumpl
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 19 čer 2011, 22:19

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od Krumpl »

No, je par pribliznych ukazatelu. Osoupani tech nejnamahanejsich castí, olesteni laku u tesneni dveri, volant, rucka pedaly, sedadlo ridice a hlavne stav podvozku. Asi mam vazne tech udavanych 146kilo. Plus k tomu mam veskery ucty od oprav v prubehu veku a servisku... I toto vsechno se da nafingovat, ale kdo by si s tim daval tolik prace. A navic mam zaruku na kilometry :D
Spis to auto vypada, jako by dost dlouho nekde stalo, postupne se mi tam zadiraji loziska a kladky... Asi jen tak pro zajimavost poverim tetku v nemecku, aby zavolala na udavany servisni mista ze servisky, jestli aspon existuji...
Jeste jednou mimo tema, Misane, kdyz jedes po dalnici ve dvouch lidech a s primerenym mnozstvim zavazadel pro dva na vikend, udrzi ti to v pohode otacky? Ten muj punta se chova jako by mel tak 45kW a ne 70... Svyho casu jsem mel i fobii s "ostrym" htp 47kW a to bylo oproti multine zihadlo...
Mišan
Fiaťák
Příspěvky: 170
Registrován: 22 úno 2007, 08:38
Bydliště: Pardubice

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od Mišan »

Jezdím nejvíc po D 11 a tam je to dost rovina... Jinak ve čtyřech lidech i se zavazadly jezdím rok co rok do Itálie na hory (v létě). Po dálnicích bez chyby a v kopcích to samozřejmě funí. Před lety jsem tam byl s feldou a ta vypadala, že tam zemře. S fóbií je to těžké srovnávání - za prvé je o dost lehčí a za druhé má ve větších rychlostech úplně jiný součinitel odporu vzduchu.
V každém případě na závodění Mulťa není, má nejradši pohodovou rozvážnou jízdu :D
Multipla Bipower 1,6 /2000
Krumpl
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 19 čer 2011, 22:19

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od Krumpl »

No, pokud tvoje funi, ta moje vypadala ze vykasle plice ;) do 120 to de, od teto rychlosti nahoru uz hluk v kabine zacina byt neprijemny. Pri 130ti motor toci 4500 a uz ma zvuk jako by se trapil. Jenze ve 120ti to zase neudrzi tocky do kopce. Jak rikam, velky zklamani. Ale rad bych prave znal nazor jinyho multisty, ja jsem do ted jezdil ve volvu s 2,5tdi se 103kW a asi mam trosku zkresleny pohled na kulturu jizdy ;)
Krumpl
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 19 čer 2011, 22:19

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od Krumpl »

Ale zase na druhou stranu na jezdeni po praze idealni a dokonce bych rek, ze ve meste mam spotrebu nekde lehce pod 6kg
petr kapsia
Začátečník
Příspěvky: 28
Registrován: 10 pro 2011, 17:53

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od petr kapsia »

Ahoj,

koukám že se téma ojeté Multiply dost posunulo (i jiným směrem) a mezitím jsem se byl podívat na jednu multiplu CNG. Do očí mě udeřila jakoby zešmolkovaná palubní deska, na můj dotaz pprodavač prohlásil: Víte ta palubovka je v létě jako žvýkačka - má pravdu? Tohle je normální?

Auto vypadá používaně, najeto by mělo mít 235K, trochu promáčklé dveře a mírně ošuchaná palubovka. Chtěl bych to vedět ješte zespodu, zajet s tím na plničku podle rad nahoře.

Prodavač taky prohlásil, že to má revizi na tlakové nádrže, že byl trochu problém to přihlásit - na dotaz proč odpověděl že přihlásit auto na alternativní pohon je složitější. Co z toho je pravda?

Taky se pídím po odpovídajicí ceně. Auto stáří 10 let, 235K (asi by to mohlo sedět dle opotřebení interiéru), vcelku zdravá kastla a motor na benzín běžel dobře, interiér není špatný - jen je odporně modrý. Je cena 50K férová? podle ostatních cen na internetu by to mohlo sedět..
Punto05
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 268
Registrován: 22 srp 2011, 20:23

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od Punto05 »

Stanovisko Ministerstva dopravy ČR k životnosti tlakových nádrží LPG:

Výměna musí být provedena za tlakovou nádrž schváleneho typu. Pro úplnost je třeba připomenout, že nelze kombinovat nádrž a příslušenství (víceúčelový ventil a plynotěsnou schránku) schvalovanou podle starého homologačního předpisu EHK 67R00 a nového předpisu EHK 67R01.

V praxi to znamená, že pokud dojde k výměně nádrže (z důvodu ukončení její životnosti, nebo i z jiného důvodu) za nádrž homologovanou podle předpisu 67R01,je nutné vyměnit i příslušenství za homologované podle předpisu 67R01.

Životnost tlakových lahví stanovuje stanovuje vyhláška č. 341 MD ČR u LPG na 10 a u CNG na 15 let, pokud výrobce neurčí jinak. Na schůzce zástupců výrobců tlakových lahví a MD bylo stanoveno, že nelze po této době zaručit stálost bezpečnostních parametrů tlakové nádrže a je nutné tyto nádrže, po vypršení termínu platnosti tlakové zkoušky a tedy ukončení její životnosti vyměnit.


Prodloužení životnosti nádrže vykonáním tlakové zkoušky na nádrži není možná.
Punto 1,2 8V 44kw MK2b
petr kapsia
Začátečník
Příspěvky: 28
Registrován: 10 pro 2011, 17:53

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od petr kapsia »

Aha tak situace vypadá jasně.

Pokročil jsem do té míry, že už pomalu kupuji jednoho krasavce dovezeného z Německa.

Mám ještě otázku na vydávání CNG karet - podle čeho jste si vybírali společnost, u které jste si nechali kartu vystavit?
Mišan
Fiaťák
Příspěvky: 170
Registrován: 22 úno 2007, 08:38
Bydliště: Pardubice

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od Mišan »

Punto05 píše:Stanovisko Ministerstva dopravy ČR k životnosti tlakových nádrží LPG:

Výměna musí být provedena za tlakovou nádrž schváleneho typu. Pro úplnost je třeba připomenout, že nelze kombinovat nádrž a příslušenství (víceúčelový ventil a plynotěsnou schránku) schvalovanou podle starého homologačního předpisu EHK 67R00 a nového předpisu EHK 67R01.

V praxi to znamená, že pokud dojde k výměně nádrže (z důvodu ukončení její životnosti, nebo i z jiného důvodu) za nádrž homologovanou podle předpisu 67R01,je nutné vyměnit i příslušenství za homologované podle předpisu 67R01.

Životnost tlakových lahví stanovuje stanovuje vyhláška č. 341 MD ČR u LPG na 10 a u CNG na 15 let, pokud výrobce neurčí jinak. Na schůzce zástupců výrobců tlakových lahví a MD bylo stanoveno, že nelze po této době zaručit stálost bezpečnostních parametrů tlakové nádrže a je nutné tyto nádrže, po vypršení termínu platnosti tlakové zkoušky a tedy ukončení její životnosti vyměnit.


Prodloužení životnosti nádrže vykonáním tlakové zkoušky na nádrži není možná.
Výše uvedené EHK předpisy platí jen a pouze pro nádrže LPG. CNG jsou schvalovány podle jiného předpisu (EHK110).
Naprostá většina Multipel má nádrže na 20 let, což je tak nějak za hranicí životnosti auta. Je nejlépe nedat na rady ani poznámky a podívat se přímo na nádrže. Je na nich uveden rok ukončení platnosti. CNG nádrže je možné, na rozdíl od LPG, po nové tlakové zkoušce dále používat. Žádné jiné zkoušky a revize nejsou při provozu vozidla s pohonem CNG povinné. Nestanovuje je ani národní ani EHK předpis. Jen výrobce zařízení (popř. vozidla) může po provozovateli chtít aby si auto nechal po určité době zkontrolovat. Stejně tak chce abychom si např. měnili olej.
Multipla Bipower 1,6 /2000
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - ostatní“