koupě ojeté multiply

Vše o motoru na CNG, LPG a jejich převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Krumpl
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 19 čer 2011, 22:19

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od Krumpl »

mam stejne informace jako misan.
a co se tyka spolecnosti, udelal sem si kartu u prazske planyrenske, dostanes 10% slevu a mesicne 300Kc na nakup benzinu u benziny. musis to ovsem napsat na nekoho, kdo u nich ma odber plynu pro domacnost
Reklama
 

petr kapsia
Začátečník
Příspěvky: 28
Registrován: 10 pro 2011, 17:53

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od petr kapsia »

Aha, a to lze? Faktury potom chodí na dotyčného, na kterého bych to napsal?

Taky mě překvapilo že chtějí vidět techničák a že se to píše na Jméno a SPZ, vždyť to je vcelku jedno do čeho ten plyn tlačím, zda do svého nebo kamarádova auta, ne?
houmr
Fiaťák
Příspěvky: 53
Registrován: 03 lis 2009, 10:50

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od houmr »

Já jsem koupil Multiplu Bipower před více než dvěma lety. Něco už jsem o tom před časem psal, teď aktuálně mám s ní najeto 44 tisíc km.
Aktuální dlouhodobá spotřeba od začátku je 5,01 kg/km, průměrné náklady od začátku na samotné PHM 1,08 Kč/km a nepatrně dále klesají (k pražské plynárenské jsem přešel až loni v létě). Vše mohu doložit v Excelu.
Tím jsem zveřejnil tu pozitivní část. A teď ta druhá.
Koupil jsem jí tehdy přímo v Německu jako 10 let starou s 200 tisící km (podle mne obvyklý průměr, pokud takové auto nemá najeto alespoň 20 tisíc ročně, je to podezřelé). Stála 2000 EUR, tehdy 60 000 Kč. Samozřejmě houpal volnoběh a měla další typické bolesti. (ani v německu se neprodávají desetiletá auta bez "investiční zadluženosti").
Takže po dovozu standartní investice, s kterými bylo počítáno - svíčky, výfuk, brzdy komplet, ložiska, nějaké čepy a ramena, atd.
Houpavý volnoběh udělal p.Černý za 10 000kč.
Krátce po uvedení do provozu se rozsypala převodovka. Pak poskočily rozvody, které měly být prokazatelně 10 tisíc km před prodejem udělány a automechanikovi se ani nezdálo těsnění pod hlavou. Když už byl motor rozebraný, rovnou se vyměnily pístní kroužky... K tomu ještě nějaké další drobnosti.
Zkrátka úspory za PHM vyvažuje to, že to je Fiat. S investicema jsem v ní za zhruba 200 tisíc.
Před koupí Multiply jsem jezdil s Renaulty Espace I, kde byly náklady na 1km cca 2kč palivo + 1kč zbytek. U Multiply to počítám naopak a doufám, že se na nulu dostanu dřív, než začnou s tou spotřební daní...

Je to spíš taková loterie. Člověk vidí nízkou cenu za CNG a doufá, že se jednou proopravuje do stavu, kdy se mu to zaplatí.
Pro Multiplu jsem se rozhodnul jen z důvodu CNG, protože právě krom osobitého designu a onoho CNG nemá oproti předchozímu Renaultu Espace co jiného nabídnout (myslím klady, ne zápory...)
Uživatelský avatar
ivopav
Fiaťák
Příspěvky: 71
Registrován: 26 črc 2009, 12:06
Bydliště: kousek od Pohořelic

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od ivopav »

Bohužel už se spotřební daň projevila,ve výši 50.hal a do roku 2020 to bude celkem 2,80Kč ať žije ekologický provoz :oops:
Obrázek samozřejmě,že CNG
petr kapsia
Začátečník
Příspěvky: 28
Registrován: 10 pro 2011, 17:53

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od petr kapsia »

-> houmr:

Mohl bych se zeptat zda je ta částka 200 KKč i s palivem? Zdá se mi vysoká na opravy co jsi popsal. Netuším jakou převodovku jsi tam dával, origo nebo z vrakoviště.

Ta částka mi docela vyrazila dech..
houmr
Fiaťák
Příspěvky: 53
Registrován: 03 lis 2009, 10:50

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od houmr »

Ne, palivo je zvlášť (zatím cca 46 tisíc).

Nemám tu u sebe notes, kam si to všechno píšu, ale zkusím to z hlavy:
60 tisíc samotná mulťa
zbytek tj. 140000 budou dělat následující položky:
- přihlášení, ekologický poplatek, STK, EMISE
- výměna ramen, čepů, výfuku, katalizátoru, kotoučů, destiček, bubnů, ložisek, svíček, řemenů, oprava volnoběhu na plyn, geometrie
- přední prostřední sedadlo u které se rozbil pás
- výměna rozbité převodovky
- výměna rozbité spojky
- rozvody, a GO motoru, když už byl motor otevřený
- tuším, že jsem do toho počítal i druhou sadu plechových disků, letní i zimní pneu (solidní pneu, do kterých byla Multipla obutá při koupi zařvaly díky úplně špatné geometrii)
- 3x výměna oleje a 1x nové svíčky,
- výměna olejového čidla

Asi jsem ještě na něco zapoměl, příští týden to mohu rozepsat detailněji i s nějakými částkami.

Původně jsem počítal že za 60 koupím a dalších 60 nasypu, aby to auto trochu stálo zato. Nicméně tenhle poměr platil asi jen u starších francouzkých aut, pro Italská starší jsou jiné "tabulky". Nejsem žádný punťa, výše uvedený výčet je spíše hašením problémů (asi by to chtělo i tlumiče, ale ty v tuhle chvíli považuji za zbytné, ikdyž zatímco ve 25let starém Renaultu si myslím, že jedu po normální silnici, se svou Multiplou mám pocit, že jsou na ní půlmetrové výmoly, kde by člověk urazil kolo).

Podotýkám, že to byl 10 let starý vůz, který jsem kupoval přímo od původního německého majitele, se 203 tisíci km. Možná může někdo říct, že je to jen smůla. Ale já nevidím důvod, proč by
a) po 200 000 tisících km měla být jiná Multipla ve výrazně jiném stavu (snad jen kdyby předchozí majitel již do některých z výše uvedených věcí již něco nasypal)
b) 10 let starý vůz na CNG měl mít výrazně méně ujeto než těch běžných 20 tisíc/rok
petr kapsia
Začátečník
Příspěvky: 28
Registrován: 10 pro 2011, 17:53

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od petr kapsia »

No jasně, taky si myslím že když někdo koupí vůz na CNG tak s tím lítá co to jde. Jsem na to zvědavý, snad si nespálím prsty.

Docela ale koukám, tolik peněz..to bych nečekal. Jsou opravdu ty Fiaty tak papírové? Co ostatní? Máte taky nějaké větší problémy?

Prodávající mě překvapil prohlášením, že když hodně točí motor, že mu to žere trochu oleje - co si o tom mám myslet? Je to 2001 s 16V motorem předpokládám tohle ( http://www.conceptcarz.com/vehicle/z323 ... tipla.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; ). Je to nějaký další známý problém nebo to na něco ukazuje? Opotřebení pístních kroužků a jiné?
Uživatelský avatar
andreapipo
Fiaťák
Příspěvky: 182
Registrován: 11 úno 2009, 12:21
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od andreapipo »

Nemyslím, že to je "Fiatem", když má někdo jakékoli auto 10 let a jen jezdí, tak další majitel, jen platí. Ať je to jakékoli auto jakékoli značky. Je to jen věc a ta potřebuje občas údržbu, auto pravidelnou, pokud jí nemá, pak to takhle vypadá. To si musí uvědomit každý, kdo kupuje starší vůz.
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 281
Registrován: 01 dub 2006, 22:04
Bydliště: Nikol-City 608479374
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od Tomas-Oaza »

jednoduse auto olita stoci tachec a proda. nekdo koupi ze ma malo najeto a pak se divi. no a pak vyklada ze je to ital a ze nic nevydrzi.
taky sem ted prodal ducato, melo najeto 400 tis, ja najel od dubna 80 tis. musel bych ted delat spojku,rozvody a zacal tect radiator topeni,ulozeni prednich tlumicu uz taky skripalo,tak sem se rozhod ze auto pujde do sveta nez do toho nasypat 30 tis. jen sem zvedav za kolik a hlavne kolik km bude mit najeto. koupil ho totiz bazar z frydku
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros

www.lanciaklub.cz
houmr
Fiaťák
Příspěvky: 53
Registrován: 03 lis 2009, 10:50

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od houmr »

Nutné investice do staršího auta rozhodně nezpochybňuji. Mám již bohaté zkušenosti koupí dvou patnáctiletých naftových Renaultů Espace první řady a tedy desetiletého Citroenu BX. S těmi Renaulty jsem najezdil celkem téměř 300 tisíc km, s tím citroenem 110 tisíc. A vždy jsem se vešel do 3 korun na km včetně paliva, což by u nového vozu bylo vždy mnohonásobně více už vzhledem samotné pořizovací ceně.
U mé Multiply mi teď nezbývá než doufat, že bude jezdit do bezvědomí bez žádných dalších nenadálých investic.

Nicméně při představě, že si někdo koupí Multiplu jen na benzín a podstoupí stejnou finanční průtrž (s plynem tam vlastně souvïsí jen menšina položek) mi naskakuje husí kůže...
Uživatelský avatar
andreapipo
Fiaťák
Příspěvky: 182
Registrován: 11 úno 2009, 12:21
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od andreapipo »

Multipla "jen" na benzín skoro neexistuje. Koupě té mé byla náhoda. Měla najeto necelých 80.000 Km (skutečných - s benzínem nikdo nelítá, měla servisní knížku a ověřovali mi to ve značkovém servisu) a byla téměř jak nová. Nekupoval jsem jí pro "lítání", ale pro její vzhled a užitné vlastnosti, chtěl jsem prostě mít něco, co hned tak někdo nemá. Sám moc nejezdím, tak do 10.000 Km/rok, takže spotřebu neřeším. Když jsem jí koupil, byla 8 let stará, dosud jsem s ní najezdil asi 30.000 Km a měnil jsem rozvody, výfuk, brzdy a ramena. Rozvody, to je při koupi ojetého vozu povinnost, výfuk vydrží tak dva roky u každého auta a ramena, to se uvidí. Brzdy, to je také jistota a ty mé už byly ojeté tak z 50%. Ne každý má auto na "lítání", někdo jen pro radost a rekreaci.
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
petr kapsia
Začátečník
Příspěvky: 28
Registrován: 10 pro 2011, 17:53

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od petr kapsia »

Lítáním nemyslím nic zlého, chtěl bych Multiplu také kvůli užitným vlastnostem, které jsem u jiného auta nenašel. Jezdím dost na skály a s přítelkyní na dovolenou kde většinou spíme v autě.

Dodávku kupovat nechci, tohle se zdá jako dobrá alternativa. Rovná platforma, 210 cm plochy pod palubku, sedadla lze jednoduše vyjmout.. Navíc 6 míst je super, jezdíme často v partě.

To jen pro pořádek, že nejsem hnidopich, který chce pouze auto na rasování, do kterého nebude muset investovat..
Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 281
Registrován: 01 dub 2006, 22:04
Bydliště: Nikol-City 608479374
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od Tomas-Oaza »

houmr píše:Nutné investice do staršího auta rozhodně nezpochybňuji. Mám již bohaté zkušenosti koupí dvou patnáctiletých naftových Renaultů Espace první řady a tedy desetiletého Citroenu BX. S těmi Renaulty jsem najezdil celkem téměř 300 tisíc km, s tím citroenem 110 tisíc. A vždy jsem se vešel do 3 korun na km včetně paliva, což by u nového vozu bylo vždy mnohonásobně více už vzhledem samotné pořizovací ceně.
U mé Multiply mi teď nezbývá než doufat, že bude jezdit do bezvědomí bez žádných dalších nenadálých investic.

Nicméně při představě, že si někdo koupí Multiplu jen na benzín a podstoupí stejnou finanční průtrž (s plynem tam vlastně souvïsí jen menšina položek) mi naskakuje husí kůže...

tady to shrnu jednoznacne. ty ses zarytej žabožrout. ja mam zase k frantikum jistou averzi. kazdej ma svoji znacku kterou preferuje.
ja dycky mel na prvnim miste japonce italy sem nechtel ani videt. no a po 6 letech co mam kappu a najetejch 215 tis s ni sem nazor zmenil. ale na frantiky ten nazor mam porad :wink: uz z toho principu si nekoupim lancii phedra, protoze ma motor peugeot :?
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros

www.lanciaklub.cz
houmr
Fiaťák
Příspěvky: 53
Registrován: 03 lis 2009, 10:50

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od houmr »

tady to shrnu jednoznacne. ty ses zarytej žabožrout. ja mam zase k frantikum jistou averzi. kazdej ma svoji znacku kterou preferuje.
ja dycky mel na prvnim miste japonce italy sem nechtel ani videt. no a po 6 letech co mam kappu a najetejch 215 tis s ni sem nazor zmenil. ale na frantiky ten nazor mam porad :wink: uz z toho principu si nekoupim lancii phedra, protoze ma motor peugeot :?

Promiň, ale Tvoje osobní výpady jsou trochu mimo mísu.

Zatímco já jsem (alespoň dle mého názoru) do obecných frází napsal trochu konkrétních informací, které na požádání můžu ještě upřesnit, můžu s konkrétními podklady porovnávat náklady na dlouhodobý provoz a zkušenosti s provozem dvou patnáctiletých Renaultů Espace (patnáctiletých v době koupě), tehdy desetiletého Citroenu BX a tehdy desetileté Mulitply.
Neuznávám hospodské kecy typu "Franta si koupil ňákýho korejce a furt s tím má ňáké problémy", ale alespoň trochu vypovídající fakta.

Multiplu jsem si koupil ze dvou důvodů:
- nemám rád tuctová auta
- nízké náklady na palivo (CNG)

To že jsem pak záhy zjistil, že další rozumný důvod by se jen těžko hledal, neboť krom CNG (které ovšem zatím (podtrhuju a věřím slovu ZATÍM, kompenzují náklady na servis) vidím jediné plus oproti Espace v podobě nižšího hluku ve voze.

Možná bych ještě trochu chápal Tvůj výpad, kdybych tu kritizoval třeba
- šíleně překážející prostřední sedadlo, které se nedá v případě potřeby posunout dostatečně dopředu a dost tak snižuje prostor při vyndaných zadních sedadlech,
- nedomyšlená místa mezi předmími sedadly, kam když cokoliv zapdane, je téměř nemožné to vyndat,
- plasty palubní desky, které v létě skutečně trochu připomínají žvejkačku
- milión přihrádek, ale ani do jedné se nedá dát papír formátu A4
- extrémně lámavé plasty kolem pátých dveří a v kufru obecně,
- nedomyšlené uchycení druhé řady sedadel, které při nakládání něčeho většího působí řadu problémů
- uložení rezervy, která snižuje využití už tak malého kufru
...

Tohle všechno jsou věci, které u některých aut, které vznikly více jak 15 let před Multiplou se zkrátka řešit nemusely. Ale to byly auta z jiné země, než z Itálie. Odkud, to ať si každý domyslí sám, nebo budu zase označen za bůhví koho...

A dopředu prohlašuju, že auta hodnotím podle vzhledu, praktičnosti, pohodlí, provozních nákladů, bezpečnosti..
Ne podle různých averzí a předsudků. Jedině tak je možnost nestranně porovnávat.

A aby toho nebylo málo, v zaměstnání zase nalítám tisíce kilometrů s vozy
Škoda Fabia kombi 1,2 HTP,
stará Škoda Fabia kombi 1,9TD
Škoda Octavia kombi 1,6 (staré provedení),
dříve Škoda Felicia 1.9D
Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 281
Registrován: 01 dub 2006, 22:04
Bydliště: Nikol-City 608479374
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě ojeté multiply

Příspěvek od Tomas-Oaza »

no ja s tou multou nejzdim, tu ma moje pani. me to auto nesedlo jak sem ho vezl domu, uz jen kvuli posezu. verim ze frantik je pohodlnej, jezdil sem s R 19.25 pazoutem 405. to muzu rict ze je to pohodlny. ale cewlkove mam na frantiky svuj nazor ohledne poruchovosti a pristupu a cen dilu.
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros

www.lanciaklub.cz
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - ostatní“