Nejede na benzín

Vše o motoru na CNG, LPG a jejich převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
houmr
Fiaťák
Příspěvky: 53
Registrován: 03 lis 2009, 10:50

Nejede na benzín

Příspěvek od houmr »

Mám Bipower r.v. 1999, jednolambdovou, ta ještě startuje na to, s čím se chcípala (automaticky se přepne na benzín jen při natankování CNG).
Protože mám zřejmě někde kolem kabelů ke svíčkám horší izolační stav, na CNG za vlhka někdy chytala jen na tři válce. Je to setrvalý stav, nijak jsem to neřešil, když to bylo horší, zkrátka jsem přepnul na benzín a ty první stovky metrů jsem jel na něj.
Dneska odpoledne jsem to chtěl udělat taky a ejhle - na benzín se to ani nechytlo. Rozjel jsem to tedy na plyn a za jízdy jsem opakovaně přepínal na benzín (přepíná to ochotně), ale na pedál plynu to nereaguje, jako mi benzín došel.

Má ta Multipla někde přístupný benzínový filtr, nebo dá se někde u motoru rozpojit nějaká hadička nebo další místa, abych zjistil, kde mi ten benzín zůstává viset ? Kde je nějaký ten ventil, kterým otvírám/zavírám přívod benzínu? Když do na CNG jede, ochotně to přepíná, nepředpokládám, že bude chyba jinde než v palivové cestě. Benzínu mám přes půlku nádrže, pravda ne úplně nejnovějšího. Už se mi to před 6 lety jednou stalo, ale to se zase spravilo právě tím, že jsem za jízdy přepnul na benzín a šlapal na plyn tak dlouho až se to zase chytlo. To teď se teď bohužel nestalo...
Reklama
 

Mišan
Fiaťák
Příspěvky: 170
Registrován: 22 úno 2007, 08:38
Bydliště: Pardubice

Re: Nejede na benzín

Příspěvek od Mišan »

A co čerpadlo, čerpá? Pozná se to snadno i podle zvuku, když zapneš zapalování a nestartuješ, je to čerpadlo slyšet. Pokud slyšet není, bylo by ještě dobře zkontrolovat pojistku (umístěna v černé krabičcce poblíž akumulátoru).
Filtr to nebude, ten zas takový špunt udělat neumí. Nejdeš ho přímo v nádrži.
Multipla Bipower 1,6 /2000
houmr
Fiaťák
Příspěvky: 53
Registrován: 03 lis 2009, 10:50

Re: Nejede na benzín

Příspěvek od houmr »

Dík za odpověď.
Já si právě ale na žádný charakteristický zvuk po přepnutí na benzín nevybavuju (teda krom cvakání ventilů na bombách). Nicméně protože jsem si ještě uvědomil, že se to stalo při prvním přepnutí na benzín po výměně zadní nápravy (to se i zmiňovali, že museli sundat nádrž), dal jsem to zpátky do servisu, kde to dělali a doufal, že jen zapoměli něco zapojit, zasunout. Marně. Skutečně to bylo to čerpadlo co je v nádrži (vinutí toho motůrku má nekonečný odpor, což nepředpokládám, že s demontáží nádrže to mohlo jakkoliv souviset).
Takže nové stojí prý 6 tisíc, proto jsem raději koupil za 1500 na vrakovišti použitý.
kajman
Začátečník
Příspěvky: 34
Registrován: 06 říj 2014, 04:47
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Nejede na benzín

Příspěvek od kajman »

Stránky mají sice dost blbě udělaný,ale nesedlo by tam třeba tohle? Mám od nich servo na doblo ( repas ) už asi 1.5 roku, kotouče.... a v pohodě. Jenom jim to někdy trvá třeba týden než něco pošlou.
http://ecars24.cz/palivove-cerpadlo/140 ... punto.html
aktual- Doblo 1,2 LPG rv.2003 znárodněné manželkou :-)
- Ducato 2.5tdi 1996 takový samodomo skoro karavan
bylo -R. Sénic 1.6 8v rv.1999
- Multipla 1,9 mjtd
- fiat 850,
- 126p ,
- panda mk1
-Punto 1,9 jtd
-Coupe 2,0 16V
houmr
Fiaťák
Příspěvky: 53
Registrován: 03 lis 2009, 10:50

Re: Nejede na benzín

Příspěvek od houmr »

Z té fotky to přesně poznat nejde, ale pokud by průměr nebyl větší, dát by se tam mohl. Měnil jsem celý ten "koš" i s palivoměrem, na to samotné čerpadlo šly jen dva samostatné drátky. Na fotce tam vidím nějaký konketor, takže by se to muselo asi trochu upravit.
houmr
Fiaťák
Příspěvky: 53
Registrován: 03 lis 2009, 10:50

Re: Nejede na benzín

Příspěvek od houmr »

Takže k palivovému čerpadlu následující:
- před tím více jak rokem jsem to vyřešil nákupem celého čerpadla i s košem na vrakáči za 1200 Kč. A jezdilo se.
- při prvním přepnutí na benzín jsem cítil charakteristický benzínový zápach. Následně jsem zjistil, že vypadla hadička vratky u nádrže. Opraveno.
- Při další jízdě na benzín si našel cestu v místě, kde je přechod hadička motor. Staženo motexpáskou. - Následoval únik benzínu pod stěračem (kde to jde z pevné trubky do té hadičky).
- Rok na to se opět odporoučelo palivové čerpadlo tentokrát ne na přerušené vinutí, ale na zásek...
Koupeno na blind z výše uvedeného odkazu, bohužel je o cca 5mm širší v průměru a i přes snahu se ho tam nepodařilo dostat. Takže jsem nakonec musel koupil nové za 4000 Kč i s košem (jiná možnost nebyla). Jestli na podzim neprojdu technickou, budu smutný z takové investice...
houmr
Fiaťák
Příspěvky: 53
Registrován: 03 lis 2009, 10:50

Re: Nejede na benzín

Příspěvek od houmr »

Takže včera Mulipixla po plnění CNG opět na benzín zdechla. Poté zkoušeno na dálnici - na benzín opět nejede. Až budu mít doma odvahu, vyzkouším jestli je čerpadlo alespoň slyšet. Když těch 5 tisíc vydělím 9 měsíci životnosti, tak mě stálo 18 korun denně :lol: (na vteřiny provozu nebo přečerpané litry benzínu to raději přepočítávat nebudu...)
Pokud zase bude v háji čerpadlo, už ten rok dojezdím bez benzínu...
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Nejede na benzín

Příspěvek od Vitaml »

Má snad záruku, ne?
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
houmr
Fiaťák
Příspěvky: 53
Registrován: 03 lis 2009, 10:50

Re: Nejede na benzín

Příspěvek od houmr »

To je otázka - na práci bývá záruka obvykle jena 6 měsíců, na čerpadlo nejspíše bude (ale nekupoval jsem ho já, ale servis, kde mi to dělali). To znamená auto tam zase odvézt, odstavit aby zdemontovali nádrž. Vyslechnout si, že auto je tak prorezlé, že je problém na něm cokoliv dělat a riskovat že něco upane. Dále riskovat, že se reklamace neuzná z nějakého pochybného důvodu typu nečistoty v benzínu apod. Samozřejmě to bylo děláno jako ve většině neznačkových autodílen bez papíru, takže jakékoliv případné dovolávání se na práva zákazníka jsou nemožná. Ale možná máš pravdu, vzdávám to moc brzo. Nicméně nechci kvůli takové zbytečnosti jako je jízda na benzín u auta na CNG už platit ani korunu. Příští týden zkusím jestli je to čerpadlo slyšet nebo není a pak se rozhodnu jestli do té dílny zavolám.
Jakožto servisák v jiné oblasti je taky tak trochu chápu, že je to vopruz, když za tisícovku se s tím babraj opakovaně. (Nejdříve jsem jim přivezl čerpadlo nové vlastní, ale nevešlo se do nádobky, tak pak sháněli (bezvýsledně jako já) samotné čerpadlo jinde, tak pak po mém souhlasu koupili celý koš za 4 tisíce, platil jsem celkem 5 tisíc. (Jestli si z tý čtyřky něco "uloupli" nevím, účet jsem neviděl, jen krabici od něj). Nedejbože pokud by odešlo čerpadlo mnou dodané, to by se se mnou bez dalších peněz za práci nebavil nikdo.
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - ostatní“