dobíjení

Elektronika, el. výbava, diagnostika, kontrolky, přístroje

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Andrewx
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 11 led 2008, 11:34

Příspěvek od Andrewx »

Tak se hlásím do klubu vadných alternátorů. Mně blbne občas, když je zima a auto dva tři dny stojí. Z motoru se po nastartování ozývají podivné zvuky a je cítit že se tam něco pálí (ampérsmrad). Kontolka nabíjení svítí, na displeji je "ALTERNATOR FAILURE" asi po 15 minutách jízdy to zhasne. Když jsem si přečetl jak se alternátor vyndavá, nechám to rovnou na servisu. Doufám že to stihnu dřív než úplně shoří.
Reklama
 

jan johan
Fiaťák
Příspěvky: 54
Registrován: 13 srp 2006, 14:45

Re: dobíjení kontrolka a servis?

Příspěvek od jan johan »

Ahoj kolegové Multipláci :-)
to co už vy máte zažité, tak mám já čerstvé asi hodinu....
Mám 1,9 JTD 105koní.
Když jsem dojížděl domů po cca 30km jízdy, tak se mi asi 200metrů před domovem zničehonic rozsvítila kontrolka dobíjení. Po zastavení před domem jsem zkusil baterii odpojit a připojit znovu, nastartovat, dostat motor i do vyšších otáček, ale od té doby kontrolka nezhasla.
batrii mám novou Vartu v autě už asi 3měsíce a startuje luxusně.
Poradí mi někdo, co by to mohlo být a jak se toho zbavit?
Možná ještě jeden příznak. V minulých dvou týdnech se mi při startech 2x stalo, že i po zhasnutí kontroky žhavení Mulťa napoprvé nechytla, což je u mé Multi novinka, co se nikdy dříve nestala.
K tomu se váže i další dotaz, zda někdo nemáte nějaký šikovný autoservis. Ideálně takový odkud by člověk odcházel ne s pocitem, že ho chtějí odrbat, ale s pocitem, že auto vzali za své a je v dobrých rukách. V tomto případě by bylo skvělé, kdyby byli vyhlášení i na opravy autoelektriky.
Pracuju na Praze 7 a pohybuju se nejvíc v severním okraji Prahy (Horoměřice, Velké Přílepy, Holubice, Statenice, Otvovice atd.)

Díky za tipy
johan
houmr
Fiaťák
Příspěvky: 53
Registrován: 03 lis 2009, 10:50

Re: dobíjení

Příspěvek od houmr »

Dneska se mi na cestě z Prahy do Budějovic u na dálnici u Tábora taky rozsvítila kontrolka dobíjení - radši jsem hned zastavil, bohaté zkušenosti z jiných aut mi totiž říkají, že náhle rozsvícená kontrolka dobíjení často předchází kontrolku vaření...
Nicméně žáný řemen slíknutý nebyl, ale auto jsem už nenastartoval. Naděje, že je to jen silně zoxidovaný plusový kontakt na baterce nebo kostření motoru taky rychle vzala za své, zřejmě se už nedobíjelo dřív, něž se ta kontrolka rozsvítila.
Přijel přítel na telefonu, auto jsme nastartovali přes kabely, kontrolka dobíjení sice zhasla, ale po několika sekundách se bohužel znovu rozsvítila. Nakonec jsem prohodil baterky a na tu z druhého auta jsem dojel do Budějovic. (Ta moje byla skutečně vybitá, druhé auto jsme museli taky startovat přes kabely).
Dostanu se nějak rozumně k tomu diodovému můstku abych ho alespoň zkontroloval ? (Jen pro upřesnění, mám první verzi BiPoweru). Pokud si to svépomocí do neděle neopravím, v pondělí ráno budu muset do Prahy vlakem.
Předem dík za odpověď.

P.S. Jinak na tachometru jsem měl zrovna krásných 299 962 km - že by byl altík normován na 300 tisíc ?!
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Elektrika“