Světla na denní svícení

Elektronika, el. výbava, diagnostika, kontrolky, přístroje

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubiii »

Anduril píše:Hmm, vychazel jsem z toho, ze napr. na mem aute jsou zarovky v mlhovkach prakticky stejne jako v ostatnich prednich svetlech, cili 55W.
No, pravda, u Multi jsou to 55W H1, takže co se týče čistě spotřeby nemá to tak velký efekt.

Osobně fandím LED technologiím, světlo má svítit, ne topit. Nejsem žádný enviromentalista, ale krvácím, když si uvědomím, kolik energie se zbytečně spotřebovává místo užitečného svícení na nežádoucí teplo. LED sada: spotřeba do 10W!

Jak jsem odkazoval výše, kompletní schválená sada se vším všudy stojí cca 2000, což se dá a instalace by údajně měla být velice jednoduchá (vše součástí balení). Sám do toho nepůjdu, protože najezdím relativně málo (kolem 6000 ročně), a tak by to nemělo moc efekt, ale kdybych nalítal víc, asi bych do toho šel. Občas potkám auto, které tuto sadu na sobě mají a funkci "být viděn" to plní perfektně.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Reklama
 

majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

Este taká otázka či sa to oplatí investovať 2000 do svetiel ked tam stretávačky sú a či o kolko viac spapá auto ked svieti stretavačkami ako led svetlami no neviem príde mi to zbytočnosť osobne svietim stále stretávačkami a ani ma nenapadlo domontovávať dalšie svetlá na auto možno keby boli už od výroby montované a ja by som ich tam nemal tak to este ano ale dorábať tam niečo také ako led svetlá to nemusím.
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Příspěvek od Anduril »

Presne, souhlasim majco. Rekl bych, ze cena je dost vysoka na to, kolik tim realne usetris energie nebo spalenych zarovek. Ale vypada to pekne :)
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubiii »

majco píše:Este taká otázka či sa to oplatí investovať 2000 do svetiel ked tam stretávačky sú a či o kolko viac spapá auto ked svieti stretavačkami ako led svetlami no neviem príde mi to zbytočnosť osobne svietim stále stretávačkami a ani ma nenapadlo domontovávať dalšie svetlá na auto možno keby boli už od výroby montované a ja by som ich tam nemal tak to este ano ale dorábať tam niečo také ako led svetlá to nemusím.
To je otázka. Spočítal jsem, že na osvětlení auta se spotřebuje 140W (+osvětlení přístrojovky, u kterého neznám wattáž). To znamená, že při denním LED osvětlení se šetří zhruba 140-150W. Možná někdo umí spočítat, jak se to projeví do spotřeby, ale asi to nebude nic zásadního (zvlášťe u dieselů). Spotřeba žárovek je také celkem malá položka, ale zajímavé by to mohlo být v okamžiku, kdy se vypálí parabola, tam už by návratnost byla. Ale to je co by, kdyby. Já mám prostě LEDky rád :D
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

kubiii píše:
majco píše:Este taká otázka či sa to oplatí investovať 2000 do svetiel ked tam stretávačky sú a či o kolko viac spapá auto ked svieti stretavačkami ako led svetlami no neviem príde mi to zbytočnosť osobne svietim stále stretávačkami a ani ma nenapadlo domontovávať dalšie svetlá na auto možno keby boli už od výroby montované a ja by som ich tam nemal tak to este ano ale dorábať tam niečo také ako led svetlá to nemusím.
To je otázka. Spočítal jsem, že na osvětlení auta se spotřebuje 140W (+osvětlení přístrojovky, u kterého neznám wattáž). To znamená, že při denním LED osvětlení se šetří zhruba 140-150W. Možná někdo umí spočítat, jak se to projeví do spotřeby, ale asi to nebude nic zásadního (zvlášťe u dieselů). Spotřeba žárovek je také celkem malá položka, ale zajímavé by to mohlo být v okamžiku, kdy se vypálí parabola, tam už by návratnost byla. Ale to je co by, kdyby. Já mám prostě LEDky rád :D
"já mám proste ledky rád" tak to si mal povedať hneď :lol: :lol:
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

Čo sa týka vypalovania parabol alebo žltnutia skiel ja mám origoš na mk1 svetlá od výroby carelo a sú ako nové ale verím tomu v prípade čajna náhražok ako je Depo TYC Abacus -poste auto po buračke a svetlo čo stojí carelo príklad 3000 tak Tyc výde 1500 a volba je jasná ! potom sa človek nestíha čudovať čo všetko sa na aute kazí :wink:
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Uživatelský avatar
Matess
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 26 zář 2008, 09:36
Bydliště: Blasnko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matess »

kubiii píše:
Anduril píše:By me zajimalo, jakou vyhodu by melo rozsvecovat mlhovky namisto obycejnych potkavacich svetel. Tak jak pise Matess, je to imho logicke..
Spotřeba elektřiny, místo nějakých 150 - 200W je to něco přes 40W a s tím související výhody, kdo má třeba xenony a hodně přes den jezdí může ušetřit pár tisíc na vypálených výbojkách.

Jinak u té faceliftované Oktávky bude určitě funkce mlhovek zachována, jinak by to nemělo logiku. Přeprogramovaná jednotka, jak ji popisuje Matess, má význam jedině v tom, že člověk nezapomene rozsvítit nebo zhasnout světla (světla se taky rozsvěcí až nějakou vteřinu po startu, aby nedostávala zabrat baterka). Znám tuto funkci na Fabii.
Tak ani tohle oktávka bohužel nemá, světla svítí natvrdo po otočení klíčku i během startu. (nic moc :? ) Fabie kolegině se chová lépe, tak jak popisuješ.
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
Uživatelský avatar
Alda
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 358
Registrován: 07 srp 2006, 09:11
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alda »

kubiii píše:
majco píše:Este taká otázka či sa to oplatí investovať 2000 do svetiel ked tam stretávačky sú a či o kolko viac spapá auto ked svieti stretavačkami ako led svetlami no neviem príde mi to zbytočnosť osobne svietim stále stretávačkami a ani ma nenapadlo domontovávať dalšie svetlá na auto možno keby boli už od výroby montované a ja by som ich tam nemal tak to este ano ale dorábať tam niečo také ako led svetlá to nemusím.
To je otázka. Spočítal jsem, že na osvětlení auta se spotřebuje 140W (+osvětlení přístrojovky, u kterého neznám wattáž). To znamená, že při denním LED osvětlení se šetří zhruba 140-150W. Možná někdo umí spočítat, jak se to projeví do spotřeby, ale asi to nebude nic zásadního (zvlášťe u dieselů). Spotřeba žárovek je také celkem malá položka, ale zajímavé by to mohlo být v okamžiku, kdy se vypálí parabola, tam už by návratnost byla. Ale to je co by, kdyby. Já mám prostě LEDky rád :D
Proti gustu žádný...ale třeba já mám raději ženy...
1,6 16V BiPower
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubiii »

Alda píše:
kubiii píše:
majco píše:Este taká otázka či sa to oplatí investovať 2000 do svetiel ked tam stretávačky sú a či o kolko viac spapá auto ked svieti stretavačkami ako led svetlami no neviem príde mi to zbytočnosť osobne svietim stále stretávačkami a ani ma nenapadlo domontovávať dalšie svetlá na auto možno keby boli už od výroby montované a ja by som ich tam nemal tak to este ano ale dorábať tam niečo také ako led svetlá to nemusím.
To je otázka. Spočítal jsem, že na osvětlení auta se spotřebuje 140W (+osvětlení přístrojovky, u kterého neznám wattáž). To znamená, že při denním LED osvětlení se šetří zhruba 140-150W. Možná někdo umí spočítat, jak se to projeví do spotřeby, ale asi to nebude nic zásadního (zvlášťe u dieselů). Spotřeba žárovek je také celkem malá položka, ale zajímavé by to mohlo být v okamžiku, kdy se vypálí parabola, tam už by návratnost byla. Ale to je co by, kdyby. Já mám prostě LEDky rád :D
Proti gustu žádný...ale třeba já mám raději ženy...
Až budeme na fóru o ženách, můžeme si o tom povykládat... :lol:
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Mišan
Fiaťák
Příspěvky: 170
Registrován: 22 úno 2007, 08:38
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Mišan »

Nerad přerušuji téma o ženských, ale mám pár technických. Označení "RL" nemá nic společného s homologací, ale je to označení pro světla pro denní svícení. Homologace se značí E v kolečku a je tam ještě číslo podle státu, kde to bylo homologováno. Může tam být ještě malé e v obdélníčku (zase s číslem). Je to to samé, jen v tomhle případě je to podle předpisu ES a to první podle předpisu EHK. Ještě by tam mělo být uvedeno číslo toho předpisu a jeho revize. To speciálně u polských krumplů chybí. Nakonec éčko tam dokáže vylisovat kde kdo... Policajti to ale neřeší, těm stačí označení (RL). Na STK by mohlo být hůř. Mlhovky se jako světla pro denní svícení použít nesmí, mají na sobě označení "B" nebo "F" a je zákonem stanoveno, kdy tyto světlomety mohou svítit. Ve dne a bez mlhy tedy určitě ne. Co se týče zapojení, tak aby splňovalo požadavky stanovené zákonem, jde to udělat velice jednoduše i bez použití speciálních chytrých obvodů. Použije se 12V relé a jeho cívka se připojí na + a druhý konec se uzemní přes vlákno žárovky obrys. světla. Jakmile se pak zapnou obrysovky, relé odpadne, protože vlákno rozžhavené žárovky má velký odpor (cívka ztratí zem). No a kontakty relé potom rozpojí obvod denních světel. Není to žádná kulišárna, normálně se to používá. Kdo denní světla nechce - nemusí, ale my ostatní s nimi směle svítíme. :)
Multipla Bipower 1,6 /2000
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Denní svícení u Octavie II

Příspěvek od kubiii »

Jen tak pro zajímavost, teď jsem četl test na novou Oktávku a je to tak, že má u mlhovek ještě jednu žárovku, která dělá denní svícení. Je to takové úspornější řešení, než kdyby někam zakomponovali pruh diodek, co má třeba audi.

http://magazin.auto.cz/testy/skoda-octa ... cesta.html
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od kubiii »

Mišan píše:Nerad přerušuji téma o ženských, ale mám pár technických. Označení "RL" nemá nic společného s homologací, ale je to označení pro světla pro denní svícení. Homologace se značí E v kolečku a je tam ještě číslo podle státu, kde to bylo homologováno. Může tam být ještě malé e v obdélníčku (zase s číslem). Je to to samé, jen v tomhle případě je to podle předpisu ES a to první podle předpisu EHK. Ještě by tam mělo být uvedeno číslo toho předpisu a jeho revize.
Tak jsem zase o něco chytřejší, jestli to teda vůbec jde :lol: , právě měli na Radiožurnálu téma denní svícení a co se týče značení, tak světla pro denní svícení na sobě správně mají mít označení RL, E v kroužku a číslo 001015
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Světla na denní svícení

Příspěvek od Petr1968 »

Obrázek
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Světla na denní svícení

Příspěvek od kubiii »

Zase jsem začal vážně uvažovat o instalaci DRL, líbí se mi tyto: http://www.leddennisviceni.cz/index.php ... 4&cat=1122" onclick="window.open(this.href);return false;, jejich instalace a zapojení by mělo být jednoduché až prostinké, ale stejně... uměl by mi někdo popsat, kam přesně pod kapotou budu napojovat bílý a žlutý vodič?

Elektrické zapojení - viz schéma na obrázku:
1. odpojit záporný pól akumulátoru
2. připojit bílý vodič přiložené kabeláže na kladný pól spínaný zapalováním (svorka 15)
3. připojit žlutý vodič kabeláže na kladný pól obrysových světel
4. připojit černý vodič kabeláže na kostru vozidla
5. připojit záporný pól akumulátoru

schéma zde: http://www.leddennisviceni.cz/download.php?docID=47" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
andreapipo
Fiaťák
Příspěvky: 182
Registrován: 11 úno 2009, 12:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Světla na denní svícení

Příspěvek od andreapipo »

...téma denních světel i zde https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=105&t=11126 Jen na okraj, nikde u těch tvých nevidím homologaci pro parkovací světla, jen pro denní svícení.
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Elektrika“