autoradio výměna?

Vybavení a úpravy interiéru, vnitřní doplňky

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

jan johan
Fiaťák
Příspěvky: 54
Registrován: 13 srp 2006, 14:45

autoradio výměna?

Příspěvek od jan johan »

Ahoj kolegové Multipláci,
synek mi zlikvidoval autoradio, tak mne čeká výměna.
Nemáte někdo zkušenost, jak se originál vyndavá a zda tam pasují běžně prodávaná rádia?

díkes za rady
johan
Reklama
 

Multipytla
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 09 dub 2009, 17:38

Re: autoradio výměna?

Příspěvek od Multipytla »

a jaké autorádio tam máš? Pokud blaupunkt s navigací tak na předním panelu jsou 4 dírky, do nich strčíš tyčinky(třeba tenký hřebík) tím se odemknou zámky a rádio vytáhneš :wink:
Uživatelský avatar
andreapipo
Fiaťák
Příspěvky: 182
Registrován: 11 úno 2009, 12:21
Kontaktovat uživatele:

Re: autoradio výměna?

Příspěvek od andreapipo »

Autorádio jse již měnil, jo, pasujou tam standardní autorádia, dával jsem Alpine, chtěl jsem něco dobrého, co má vstup na USB a memory kartu, CD jsou totiž na nic. Kvalita našich silnic neumožňuje kvalitní přehrávání CD. Měnil jsem i anténu, svěřil jsem to odborníkům a těm to trvalo asi 3 hod., takže žádná sranda. Museli kvůli tomu rozdělat polovinu palubky a střední stropní panel, spolu s bočním pravým sloupkem.
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
marcel.pce
Fiaťák
Příspěvky: 159
Registrován: 09 srp 2006, 10:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: autoradio výměna?

Příspěvek od marcel.pce »

Ahoj, mám Multiplu a současně se živím i montážemi autorádií a pod.. Pár jsem jich (Multinek) již v rukách měl, ale 3hodiny se mi anténu a rádio měnit nepodařilo :D .
Rádio doporučuji Blaupunkt vzhledem k inteligentnímu ovládání zapínání - Mulťa nemá žádnou mezipolohu na spínací skřínce a proto je u ostatních rádií možná jen volba spínání se zapalováním, nebo "natvrdo". Myslím, že si zasloužíme trochu komfortu.

Důležitá je volba výbavy - jestli je nutná CD mechanika, rádio vybavené pouze slotem na SD kartu a USB obvykle plně dostačuje a navíc odpadají starosti s CD mechanikou (95% všech reklamací a servisů autorádií se týká CD mech.).
Antény prodáváme a montujeme Original CALEARO, které jsou v prvomontáži = mění se jen horní díl (celý, ne jen prut).

Rád odpovím na dotazy.
Naposledy upravil(a) marcel.pce dne 12 črc 2009, 23:09, celkem upraveno 1 x.
MULTIPLA 1,9 JTD 110/81kW, 2001
marcel.pce
Fiaťák
Příspěvky: 159
Registrován: 09 srp 2006, 10:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: autoradio výměna?

Příspěvek od marcel.pce »

Ještě jsem zapoměl: Demontáž originálního rádia není složitá, má-li někdo originální "vytahováky" tvaru "V", je to pohoda.
Jestli ne, je třeba je nahradit. Trochu horší je montáž, musí se urovnávat kabely. Doporučuji sundat kryt okolo popelníku, pak je super přístup - drží na 5ti šroubech (4x okolo popelníku, 1x pod držákem pití). Ještě jedna rada: Redukci na neoriginální autorádio kupte ve Fiatu a originál!!! Žádná replika pořádně nesedí (trošku jiný úhel - originál je víc zapuštěný) a většinou po čase vržou (o jiném povrchu ani nemluvě). Rozdíl v ceně není veliký.
MULTIPLA 1,9 JTD 110/81kW, 2001
Uživatelský avatar
andreapipo
Fiaťák
Příspěvky: 182
Registrován: 11 úno 2009, 12:21
Kontaktovat uživatele:

Re: autoradio výměna?

Příspěvek od andreapipo »

marcel.pce píše:Antény prodáváme a montujeme Original CALEARO, které jsou v prvomontáži = mění se jen horní díl (celý, ne jen prut).
Museli mi ji měnit celou (včetně vedení), protože jsem měl silně zoxidovaný horní díl jelikož mi tam silně a zřejmě dlouhodobě zatékalo. Výměnu prutu zvládne i malé dítě po vysazení na střechu, ale v tom prutu ta závada většinou není.

Dlouho jim trvalo vyndat to původní autorádio, prostě nešlo ven, potvora. Pak zjistili, že to nové rádio nepůjde do toho původního držáku a tak museli vyndat i ten, ale to také moc dobře nešlo a s tím horním dílem antény to také nebylo jednoduchý a společně s vedením antény - zkrátka opravdu si s tím hráli skoro 3 hod. A to se s tim a autoelektřinou obecně, také živí.

Ještě bych rád věděl, jaký je rozdíl v zapínání ostatních autorádií a autorádia Blaupunkt, to nějak obchází přívod přes spínací skříňku, takže hraje i po vypnutí klíčku. :?: Pokud ano, tak to lze přeci udělat u každého rádia.

P.S. Můj obdiv těm, kdo umí. Protože kdo neumí, ten čumí nebo si s tím hraje 3 hod.
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
Uživatelský avatar
Alda
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 358
Registrován: 07 srp 2006, 09:11
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: autoradio výměna?

Příspěvek od Alda »

marcel.pce píše:Ahoj, mám Multiplu a současně se živím i montážemi autorádií a pod.. Pár jsem jich (Multinek) již v rukách měl, ale 3hodiny se mi anténu a rádio měnit nepodařilo :D .
Rádio doporučuji Blaupunkt vzhledem k inteligentnímu ovládání zapínání - Mulťa nemá žádnou mezipolohu na spínací skřínce a proto je u ostatních rádií možná jen volba spínání se zapalováním, nebo "natvrdo". Myslím, že si zasloužíme trochu komfortu.

Důležitá je volba výbavy - jestli je nutná CD mechanika, rádio vybavené pouze slotem na SD kartu a USB obvykle plně dostačuje a navíc odpadají starosti s CD mechanikou (95% všech reklamací a servisů autorádií se týká CD mech.).
Antény prodáváme a montujeme Original CALEARO, které jsou v prvomontáži = mění se jen horní díl (celý, ne jen prut).

Rád odpovím na dotazy.
Taky jsem měnil, dokonce i za Blaupunkt, ale na zapínání se nic nezměnilo - pustit jde jen "s klíčkem". Asi bude chyba někde v propojení konektoru (?).
1,6 16V BiPower
marcel.pce
Fiaťák
Příspěvky: 159
Registrován: 09 srp 2006, 10:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: autoradio výměna?

Příspěvek od marcel.pce »

Blaupunkt obsahuje obvod, který "ovládá" zapínání: Rádio lze hl. tlačítkem zapnout s klíčkem i bez klíčku, pamatuje si poslední stav: je-li vypnuto zapalování se zapnutým rádiem, po zap.zapalování se zapne i rádio a naopak (je-li rádio vypnuto za chodu motoru, nezapne se po opětovném zapnutí zapalování). Navíc si Blaupunkt uchová všechny údaje v paměti i po úplném odpojení napájení.
Většina jiných rádií se takto ovládat nedají, jsou závislá na způsobu zapojení. Pak dochází k tomu, že buď hrají jen s klíčkem, nebo se musejí zvlášť vypínat.

Je třeba aby bylo do rádia zapojeno plus zvlášť od zapalování a zvlášť stálý plus ("od baterky") na správné piny, pak to funguje.

M.


Alda píše:
marcel.pce píše:Ahoj, mám Multiplu a současně se živím i montážemi autorádií a pod.. Pár jsem jich (Multinek) již v rukách měl, ale 3hodiny se mi anténu a rádio měnit nepodařilo :D .
Rádio doporučuji Blaupunkt vzhledem k inteligentnímu ovládání zapínání - Mulťa nemá žádnou mezipolohu na spínací skřínce a proto je u ostatních rádií možná jen volba spínání se zapalováním, nebo "natvrdo". Myslím, že si zasloužíme trochu komfortu.

Důležitá je volba výbavy - jestli je nutná CD mechanika, rádio vybavené pouze slotem na SD kartu a USB obvykle plně dostačuje a navíc odpadají starosti s CD mechanikou (95% všech reklamací a servisů autorádií se týká CD mech.).
Antény prodáváme a montujeme Original CALEARO, které jsou v prvomontáži = mění se jen horní díl (celý, ne jen prut).

Rád odpovím na dotazy.
Taky jsem měnil, dokonce i za Blaupunkt, ale na zapínání se nic nezměnilo - pustit jde jen "s klíčkem". Asi bude chyba někde v propojení konektoru (?).
MULTIPLA 1,9 JTD 110/81kW, 2001
Uživatelský avatar
andreapipo
Fiaťák
Příspěvky: 182
Registrován: 11 úno 2009, 12:21
Kontaktovat uživatele:

Re: autoradio výměna?

Příspěvek od andreapipo »

marcel.pce píše:Blaupunkt obsahuje obvod, který "ovládá" zapínání: Rádio lze hl. tlačítkem zapnout s klíčkem i bez klíčku, pamatuje si poslední stav: je-li vypnuto zapalování se zapnutým rádiem, po zap.zapalování se zapne i rádio a naopak (je-li rádio vypnuto za chodu motoru, nezapne se po opětovném zapnutí zapalování). Navíc si Blaupunkt uchová všechny údaje v paměti i po úplném odpojení napájení.
Většina jiných rádií se takto ovládat nedají, jsou závislá na způsobu zapojení. Pak dochází k tomu, že buď hrají jen s klíčkem, nebo se musejí zvlášť vypínat.

Je třeba aby bylo do rádia zapojeno plus zvlášť od zapalování a zvlášť stálý plus ("od baterky") na správné piny, pak to funguje.

M.
To dnes umí i neznačková rádia. Umělo to i to rádio, které jsem měnil, tím spíš to umí Alpine. Jen to, že rádio lze zapnout i bez klíčku je nesmysl, odkud by bralo proud. Pokud do normálního rádia přivedu "přímý proud", tak bude hrát i když se vypne klíček. Dvojí přívod proudu, "přes klíček" a "přímý proud", umožňuje též i Alpine a má pak stejné vlastnosti, jako Blaupunkt. Věřím, že to "umí" dnes všechna značková rádia a možná, že i některá neznačková. Tak proč ta propagace Blaupunktu :?:
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: autoradio výměna?

Příspěvek od kubiii »

Mně teda nepřijde moc příjemný, že se mi originální Blaupunkt v Mlokovi vypne pokaždé, když vypnu motor, do staré tempry jsem si dával Panasonika, který se tuším zapínal podle toho, co si pamatoval, ale vypnout se musel ručně, což mi tedy vyhovovalo podstatně víc.

Naopak velkou výhodou BP je aux vstup, takže si do jacka píchnu mobil nebo mp3 a pohoda, jen se občas nekamarádí ekvalizéry a musím to upravovat...

Pravdou je, že když bych dnes řešil nový autorádio, rozhodně bych volil verzi pouze na karty a USB.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
marcel.pce
Fiaťák
Příspěvky: 159
Registrován: 09 srp 2006, 10:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: autoradio výměna?

Příspěvek od marcel.pce »

Opravdu nemám čas ani chuť se přít, mé příspěvky jsou určeny těm, kdo potřebují pomoc. :?

Alpine prodáváme, montujeme a zastupujeme taky a mám je rád. Asi mi něco uniklo, ale vlastnost, kterou mají Blaupunkty jsem u nich zatím nenašel. Prosím o popis zapojení a chování rádia (kdy a jak se zapíná a vypíná).
Mimochodem, věřit nestačí....
Nejde o propagaci Blaupunktů, ale jejich vlastností v kombinaci s Fiatem a jeho absenci "první" polohy spín.skřínky. A za tím si stojím. :!:


Samozřejmě není pro každého vše ideální, komu nevyhovuje, že se rádio vypne, dá se zapojit jinak a je to, pro někoho je to prostě super, že to nemusí hlídat a někoho to logicky obtěžuje. Vše se dá řešit, máme výběr značek... (myslím tím my Multiplisté - to není reklama :roll: )


andreapipo píše:
marcel.pce píše:Blaupunkt obsahuje obvod, který "ovládá" zapínání: Rádio lze hl. tlačítkem zapnout s klíčkem i bez klíčku, pamatuje si poslední stav: je-li vypnuto zapalování se zapnutým rádiem, po zap.zapalování se zapne i rádio a naopak (je-li rádio vypnuto za chodu motoru, nezapne se po opětovném zapnutí zapalování). Navíc si Blaupunkt uchová všechny údaje v paměti i po úplném odpojení napájení.
Většina jiných rádií se takto ovládat nedají, jsou závislá na způsobu zapojení. Pak dochází k tomu, že buď hrají jen s klíčkem, nebo se musejí zvlášť vypínat.

Je třeba aby bylo do rádia zapojeno plus zvlášť od zapalování a zvlášť stálý plus ("od baterky") na správné piny, pak to funguje.

M.
To dnes umí i neznačková rádia. Umělo to i to rádio, které jsem měnil, tím spíš to umí Alpine. Jen to, že rádio lze zapnout i bez klíčku je nesmysl, odkud by bralo proud. Pokud do normálního rádia přivedu "přímý proud", tak bude hrát i když se vypne klíček. Dvojí přívod proudu, "přes klíček" a "přímý proud", umožňuje též i Alpine a má pak stejné vlastnosti, jako Blaupunkt. Věřím, že to "umí" dnes všechna značková rádia a možná, že i některá neznačková. Tak proč ta propagace Blaupunktu :?:
MULTIPLA 1,9 JTD 110/81kW, 2001
Uživatelský avatar
andreapipo
Fiaťák
Příspěvky: 182
Registrován: 11 úno 2009, 12:21
Kontaktovat uživatele:

Re: autoradio výměna?

Příspěvek od andreapipo »

marcel.pce píše:Prosím o popis zapojení a chování rádia (kdy a jak se zapíná a vypíná).
Schéma zapojení bývá většinou v každém návodu k autorádiu, je tomu tak i u Alpine, takže pokud je prodáváte, stačí nahlédnout. To své mám zapojené jen na "jeden" přívod proudu a to "přes klíček", takže se mi vypne, když vypnu klíček a zapne, když klíček zapnu. To, že si rádio pamatuje poslední nastavení a hodnoty, to je normální. Za jiné značky hovořit nemohu, nemám s nimi zkušenosti. Předtím jsem měl rádio Sencor a to se rovněž vypínalo, když se vypnul klíček a zapínalo po zapnutí klíčku a rovněž si pamatovalo poslení nastavení a hodnoty. Zda, ale umožňovalo "dvojí" přívod proudu, to nevím, schéma zapojení spolu s návodem jsem již vyhodil.

Nevím, zda je "výhodné" mít zapojen "dvojí" přívod proudu, aby se mi v jednom případě vypínalo samo a v druhém zase ne.
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
AlexAG
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 210
Registrován: 28 lis 2008, 19:46
Bydliště: Slovensko

Re: autoradio výměna?

Příspěvek od AlexAG »

Každe radio už dnes sa da zapojiť aj s klučom aj bez kluča.Co sa taka Alpine som sa velmi sklamal.Pred osmimi mesiacmi som si kupil Alpine IVA D 106-R za 950€ a dnes jazdim bez radia lebo mi odišla optika takže moj nazor je taky či Alpine či Sencor je to jedno aj tak ich montuje jedna linka niekde na Chinskom vidieku.
Uživatelský avatar
andreapipo
Fiaťák
Příspěvky: 182
Registrován: 11 úno 2009, 12:21
Kontaktovat uživatele:

Re: autoradio výměna?

Příspěvek od andreapipo »

AlexAG píše:Každe radio už dnes sa da zapojiť aj s klučom aj bez kluča.Co sa taka Alpine som sa velmi sklamal.Pred osmimi mesiacmi som si kupil Alpine IVA D 106-R za 950€ a dnes jazdim bez radia lebo mi odišla optika takže moj nazor je taky či Alpine či Sencor je to jedno aj tak ich montuje jedna linka niekde na Chinskom vidieku.
A co záruční doba a reklamace.
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
marcel.pce
Fiaťák
Příspěvky: 159
Registrován: 09 srp 2006, 10:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: autoradio výměna?

Příspěvek od marcel.pce »

Teď to bude opravdu znít jako reklama: Nejlepší servis a plnění záručních závazků má Panasonic, jenže ten v segmentu CarAudio v Evropě definitivně skončil. U Sony je to střídavě oblačno (občas nedostupné díly), podstatné je, že bude následovat Panasonic...
Další je Blaupunkt (a momentálně asi nejlepší), protože má centrální Evropský servis (v Maďarsku) a chovají se VELMI slušně, po záruce je v ČR dost firem, které je dokážou opravit. Až v závěsu jsou další značky.

Největší průšvih jsou NEZNAČKY jako např Sencor a mnoho dalších - vůbec NEMAJÍ servis, v záruce mění kus za kus a po záruce... Navíc tyto firmy poměrně důsledně využívají zákonem podepřený institut "Přirozeného opotřebení" což stručně řečeno v praxi znamená, že po půl roce se téměř nedá reklamovat cokoliv se v přístroji pohybuje, točí , svítí a pod. (cokoliv se může používáním opotřebit).

Z výše uvedeného vyplívá, jak je to s reklamacemi. Záruční doba je reálně dva roky, až na některé značky (viz výše)
MULTIPLA 1,9 JTD 110/81kW, 2001
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Interiér“