Startování

Všeobecná témata týkající se motoru, např. servo, topení, rozvody apod.

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování

Příspěvek od kubiii »

Ještě mě napadla jedna věc, nemohla by se takto projevovat zasviněná škrtící klapka a zvládne její vyčištění laik.

Díky, jestli tu někdo zná odpověď (do servisu jsem se zatím nedostal).
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Reklama
 

Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Startování

Příspěvek od Petr1968 »

Mohla,ovšem při dnešním nacpání aut elektronikou to může být x dalších věcí.
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování

Příspěvek od kubiii »

Petr1968 píše:Mohla,ovšem při dnešním nacpání aut elektronikou to může být x dalších věcí.
Právě. Proto se ptám na to, jestli bych si klapku zvládnul sám vyčistit jako laik a bez nákladů tak vyřešit/vyloučit jeden problém...?
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Startování

Příspěvek od Petr1968 »

Je tady hodně lidí co to sami zvládnou. Jak mám vědět,že patříš mezi ně? Někdy už ta klapka vyčistit nejde a potom je to drahý špás. Beztak za to může ten odporný eko EGR ventil.Ještě,že ho nemám
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování

Příspěvek od kubiii »

Petr1968 píše:Je tady hodně lidí co to sami zvládnou. Jak mám vědět,že patříš mezi ně? Někdy už ta klapka vyčistit nejde a potom je to drahý špás. Beztak za to může ten odporný eko EGR ventil.Ještě,že ho nemám
To právě nevím, jestli mezi ně patřím, proto se ptám, jak je to náročný...

A 1,6 má EGR taky, myslel jsem, že v mlokovi má tuhle vymoženost jen nafta?
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Startování

Příspěvek od Petr1968 »

Máš pravdu. EGR má jen nafta. Ale mají to i benzíny.A je to na 2 věci :( Zkusil bych nejdřív tohle. A když to trochu pomůže,demontovat vyčistit benzínem a nějakým čističem na karburátory,nebo konkorem. http://www.autoprocar.cz/autodoplnky/pr ... 435345345/" onclick="window.open(this.href);return false; Já jsem spíš přes chemii a paliva než přes mechaniku aut. Mělo by tady být rozděleno kdo je zkušený Fiaťák,já to rozhodně nejsem. Počet příspěvků je zavádějící. Kdyby to bylo moje auto projedu ho 200-300km na čistý líh a garantuji,že všechen karbon a svinstvo shoří ,nebo se rozpustí. Také jsi mohl natankovat špatný benzín a je všechno zasrané.Mě se to asi nestane,ředím benzín minimálně 1:1 s etanolem :mrgreen:
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Vyřešeno!?!

Příspěvek od kubiii »

kubiii píše:Tak jsem ještě vyměnil svíčky, než přistoupím k nějakým větším investicím. Dal jsem tam Brisk Extra DR15TC (tříelektrodové), četl jsem na ně příznivé ohlasy na fóru nějakýho Mareaclubu, všechny 4 za necelý 200.

Staré svíčky (Champion) na sobě mají nápis FIAT - LANCIA, tak doufám, že nejsou ještě z výroby :D Elektrody nevypadají tak špatně, ale je tam spousta uhlíkatého nánosu (saze). Na těchto stránkách http://www.skodafavorit.cz/index.php?show=clanky&id=2" onclick="window.open(this.href);return false; jsou uvedeny fotky a popisy svíček v různých stavech s pěknými popiskami. K tomu mému se hodí následující:

NÁNOSY UHLÍKU

Popis: Suché nánosy sazí ukazují na bohatou směs nebo vadné zapalování.Způsobuje vynechání zápalu, obtížnou startovatelnost a "cukání".
Doporučení: Ujistěte se, že svíčka není studená. Zkontrolujte stav zanesení filtru, palivový okruh(tlak paliva, ukapávání), ECU(lambda, čidlo teploty, MAP), zapalovací okruh - špinavý, zaolejovaný, přerušený VN okruh.

zvýraznil jsem červeně, co se hodí na moje problémy.

Ještě jsem navštívil jedno fórum majitelů Stila a tam spoustu problémů vyřešilo rozpojení nejrůznějších konektorů v motorovém prostoru a jejich prostříkání konkorem (bo podobným bazmekem)...
Tak problém se startováním - zdá se - vyřešen!!!

Panu doktorovi se podařilo probojovat se k čerpadlu (šlo to prý pěkně ztuha - málem to vzdal), pročistil sítko, které filtruje benál, prý tam nějaké nečistoty byly, ale nic extra a hlavně...

Podezření bylo, že čerpadlo někde netěsní, hodně jsme to řešili zde: https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... 25#p101425 - doporučuji přečíst tomu, kdo má tento problém

Mechanik žádné takové těsnění nenašel (debata z odkazu se týká Punta a tam je to asi jinak), ale dal na hadičky, které jsou nastrčené na čerpadlo hadicový spony a pořádně dotáhl. Musím zaklepat, zatím všechno funguje na jedničku a startuju nabrnk. Tak snad byl pes opravdu zakopán zde. Taky jsem si všiml, že čerpadlo má po otočení klíčkem trochu jiný zvuk než předtím...

Až toho po opravě najezdím víc, dám vědět, jestli je všechno stále tak růžové, jak se teď zdá :)
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - všeobecně“