motor 130tc

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Franke
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 27 čer 2006, 10:47

motor 130tc

Příspěvek od Franke »

Čau chlapi, sháním motor z Ritma 130TC, nevíte někdo o něčem? A ještě jedna otázka, když mám standard 2,0 119 PS, můžu použít původní blok a převodovku a vyměnit pouze klikovku s písty a hlavou, nebo musím použít i ten blok, resp, v čem všem se ten motor liší od standardního dvoulitru? Díky za odpoveď
Lancia Beta Coupe 2000 1975
http://foto-banka.info/lancia/
Reklama
 

Marcel 20VT
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 30 srp 2005, 15:29
Bydliště: Neratovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcel 20VT »

ritma abarti mají motor DOHC stojící rovně - od 1600 po 2000ccm jsou si podobné. Pokud máš motor skloněný dopředu tak máš nejspíš jiný motor a to konkrétně s olejovým čerpadlem na klice (ABARTH má zubačku od vedlejší hřídele). Takže i převodovka bude jiná atd atd. Přestavba by byla dost pracná - na co to chceš? Do Ritma protože ti kleknul nebo do něčeho jiného?
Franke
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 27 čer 2006, 10:47

Příspěvek od Franke »

Marcel 20VT píše:ritma abarti mají motor DOHC stojící rovně - od 1600 po 2000ccm jsou si podobné. Pokud máš motor skloněný dopředu tak máš nejspíš jiný motor a to konkrétně s olejovým čerpadlem na klice (ABARTH má zubačku od vedlejší hřídele). Takže i převodovka bude jiná atd atd. Přestavba by byla dost pracná - na co to chceš? Do Ritma protože ti kleknul nebo do něčeho jiného?
Bylo by to do auta Lancia Beta Coupe, teď tam mám 2,0 a ten je skloněný směrem k řidiči. Myslíš tedy, že by nestačilo vyměnit hlavu, ventily, vačky písty a kliku?
Obrázek
Lancia Beta Coupe 2000 1975
http://foto-banka.info/lancia/
Marcel 20VT
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 30 srp 2005, 15:29
Bydliště: Neratovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcel 20VT »

to auto neznám tak dobře abych ti to potvrdil nebo vyvrátil,ale jde s tím dělat ledacos. Ještě jedna důležitá věc - proč to chceš dělat? Chceš zvýšit výkon nebo ten motor potřebuje opravu? A kde má olejové čerpadlo?
Franke
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 27 čer 2006, 10:47

Příspěvek od Franke »

Marcel 20VT píše:to auto neznám tak dobře abych ti to potvrdil nebo vyvrátil,ale jde s tím dělat ledacos. Ještě jedna důležitá věc - proč to chceš dělat? Chceš zvýšit výkon nebo ten motor potřebuje opravu? A kde má olejové čerpadlo?
Potřebuji zvýšit výkon :D . Mám v plánu koupit od Guye Crofta sání na 2x Weber 45 DCOE, ale myslím si, že kaburátory neřeší všechno. Někde jsem se dočetl že ty abarťácký motory mají minimálně výfukové ventili z hořčíku, dále bezdotykové zapalování a údajně, když se tam dají písty z šesnáctistovky, tak to de krásně do otáček (společně s lehkým setrvákem, to u Guye Crofta seženu také). Link: http://www.guy-croft.com/. Jo s tou pumpou je to takhle:
Obrázek.
Jinak tu betu ronovuju, až bude hotová bude vypadat nějak takhle:
Obrázek
Lancia Beta Coupe 2000 1975
http://foto-banka.info/lancia/
Marcel 20VT
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 30 srp 2005, 15:29
Bydliště: Neratovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcel 20VT »

ten pohled mi nepomůže - nepoznam jestli je to i s čerpadlem nebo jen sání do předního víka kde by mohlo být čerpadlo novějšího modelu motoru. Ale to auto je dost starý na to aby to byl nový typ a tak dejme tomu že je tam motor jako má abarth. Klika a písty budou nejspíš stejné,výkon dělá vačka,palivovka,výfuk a zapálko. Takže jestli to chceš přetrhnout sežeň vačky,webery 45DCOE,elektroniku a pořádný svody s výfukem - abarťácký už by to dusily. S těmi písty to znám,kdysi jsem to dělal,ale je v tom závislost na karburaci - neůžeš vyhnat do extrému obojí. Origoš komprese je 9,45 a solexy 40. Ještě bych udělal ojnice a nebo sehnat ty lehký za ranec
Odpovědět

Zpět na „Ritmo“