1,4 T-Jet
Moderátor: peta.smolik
Re: 1,4 T-Jet
No momentalne, kontrolka motora nesvieti, ani ziadna chyba v Riadiacke zapisana nie je.
Veci sa zacali diat ked som napisal staznost nie len na vedenie servisu ale aj na importera znacky Fiat a ono sa to ozaj pohlo. Od vtedy som mal vzdy zabezpecny odvoz do/zo servisu a podla mna s tim autom konecne aj nieco robili, minimalne Lambda, ktoru je vidiet volnym okom z vrchu je nova.
A to zvlastne zrychlovanie, tak som volal do 3 servisov, 1 autorizak a 2 neautorizaky co mi poradili znami a moj servisak.
Odpoved v 3 servisoch bola, ze to je to Fiat ak nic nesvieti co vam s tim urobime, tak ze takuto mienku maju servisi na Slovensku o Fiate vseobecne.
A moj servisak, ze ked tam nesvieti ziadna chyba, maximalne mi vymeni sviecky alebo si to mam dat cipnut, (Euro6) je najvacsi problem toho motora.
Vseobecne sa servisy u nas stavaju k znacke Fiat ako by to bol odpad a len s usmevom na tvari, hned leti odpoved, ze kupil ste Fiat co cakate. V podstate som v kruhu z ktoreho jedina cesta je predaj a kupa auta inej znacky, ktora nie je brana ako nieco podradne.
Jedina vec preco som to este nepredal a nekupil nove je situacia s cenami aut a vseobecne nejasna budnucnost (zvysovanie cien) atd... a velmi vaham ci sa zadlzovat v tomto obdobi kupou noveho auta.
Veci sa zacali diat ked som napisal staznost nie len na vedenie servisu ale aj na importera znacky Fiat a ono sa to ozaj pohlo. Od vtedy som mal vzdy zabezpecny odvoz do/zo servisu a podla mna s tim autom konecne aj nieco robili, minimalne Lambda, ktoru je vidiet volnym okom z vrchu je nova.
A to zvlastne zrychlovanie, tak som volal do 3 servisov, 1 autorizak a 2 neautorizaky co mi poradili znami a moj servisak.
Odpoved v 3 servisoch bola, ze to je to Fiat ak nic nesvieti co vam s tim urobime, tak ze takuto mienku maju servisi na Slovensku o Fiate vseobecne.
A moj servisak, ze ked tam nesvieti ziadna chyba, maximalne mi vymeni sviecky alebo si to mam dat cipnut, (Euro6) je najvacsi problem toho motora.
Vseobecne sa servisy u nas stavaju k znacke Fiat ako by to bol odpad a len s usmevom na tvari, hned leti odpoved, ze kupil ste Fiat co cakate. V podstate som v kruhu z ktoreho jedina cesta je predaj a kupa auta inej znacky, ktora nie je brana ako nieco podradne.
Jedina vec preco som to este nepredal a nekupil nove je situacia s cenami aut a vseobecne nejasna budnucnost (zvysovanie cien) atd... a velmi vaham ci sa zadlzovat v tomto obdobi kupou noveho auta.
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
- Reklama
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 62
- Registrován: 23 úno 2020, 15:04
Re: 1,4 T-Jet
Chip to houpání v tahu vyřeší,mám to z vlastní zkušenosti a jako bonus vyšší výkon a lepší zátah.
To Euro6 na to opravdu trpí je to daný podtlakovou regulací plnícího tlaku,reaguje to s určitým spožděním a to způsobuje ty propdady v tahu při plném plynu.
To Euro6 na to opravdu trpí je to daný podtlakovou regulací plnícího tlaku,reaguje to s určitým spožděním a to způsobuje ty propdady v tahu při plném plynu.
Tipo HB 1,4Tjet Mirror modrá Venezia
Re: 1,4 T-Jet
Dik, pekne si to vysvetlil, znovu viem viac Dakujem.
Toho Chipu sa trosku bojim, ze to bude mat vplyv na zivotnost motora.
Toho Chipu sa trosku bojim, ze to bude mat vplyv na zivotnost motora.
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 62
- Registrován: 23 úno 2020, 15:04
Re: 1,4 T-Jet
O životnost se neboj, chipem tam budeš mít do 150 koní a to dá motor i turbo bez problému.
Ti co tyhle motory upravují tak mívají až 250 koní.
Ti co tyhle motory upravují tak mívají až 250 koní.
Tipo HB 1,4Tjet Mirror modrá Venezia
Re: 1,4 T-Jet
Prosím o radu, ak je tu aj nejaký mechanik.. po 90000km mi robili výmenu rozvodov.
Motor ide dobre, nešklbe, žiadny problém až na spotrebu. Od výmeny to začalo žrať 10l/100km, okamžité spotreby mi skáču až do 50l, na voľnobeh 5l.
Servis tvrdí že nič nerobili s riadiacou jednotkou, len vymazali servisný interval. Kde môže byť problém?
Motor ide dobre, nešklbe, žiadny problém až na spotrebu. Od výmeny to začalo žrať 10l/100km, okamžité spotreby mi skáču až do 50l, na voľnobeh 5l.
Servis tvrdí že nič nerobili s riadiacou jednotkou, len vymazali servisný interval. Kde môže byť problém?
Fiat Tipo Kombi, 1,4 T-Jet 88kW Lounge+, r.v. 2017
Re: 1,4 T-Jet
Blbě nastavený rozvod, při práce něco pojebali - lambda sonda, čidlo teploty, děravej vejfuk a přisávání kyslíku so spalin.. Případně něco šlohli a dali ti vadný díl, např. tu lambdu.
Teoreticky správný postup je reklamovat zvýšení spotřeby, reálně je lepší lemplům to do ruky už nedat..
Teoreticky správný postup je reklamovat zvýšení spotřeby, reálně je lepší lemplům to do ruky už nedat..
Re: 1,4 T-Jet
Čo znamená zle nastavený rozvod? Ak by sa pohlo ozubením, rozbilo by to piesty.. motor by išel zle.. alebo niečo podobné.. nie?
Fiat Tipo Kombi, 1,4 T-Jet 88kW Lounge+, r.v. 2017
Re: 1,4 T-Jet
Posunutý o jeden dva zuby se nepotká, může jet normálně jen žrát jak tank.. Pokud se dělal rozvod tak po tom bych šel jako první.. Na zbytek napoví diagnostika, nalogovat live data z čidel a porovnat s normálem. Hlavně údaje z lambdy a čidla teploty - to má největší vliv na bohatost směsi.. Nebo protéká vstřik, blbě rozprašuje atd (to kdyby šlohli tvoje dobrý vstřiky a dali tam ojetý..)
Re: 1,4 T-Jet
Uff... začínam sa báť... bude to treba rozobrať a posunúť tie zuby alebo sa to dá nejak nastaviť inak??
Fiat Tipo Kombi, 1,4 T-Jet 88kW Lounge+, r.v. 2017
Re: 1,4 T-Jet
Tak mechanik tvrdí, že použil aretovací prípravok na rozvody a nič iné nemenil... Idem tam..
Fiat Tipo Kombi, 1,4 T-Jet 88kW Lounge+, r.v. 2017
Re: 1,4 T-Jet
To neznamená že rozvod je nastavený správně. (A ještě aby rozvod nastavoval bez přípravků...)
Taky to neznamená že ti nic nešlohnul, nepoškodil kabeláž k čidlům, neurval podtlaky atd.
Teoretický postup je reklamovat zvýšení spotřeby. Ale na 99% se dozvíš že všechno udělal dobře a jde o jinou závadu za kterou on nemůže, pokud se nevyzná tak bude měnit díly metodou pokus - omyl a ty to budeš platit..
Samozřejmě jiná nová závada to být může taky.
Tyhle věci je dobrý dát někomu kdo opravdu umí diagnostikovat (což je tak jeden automechanik ze sta...)
1. kontrola nastavení rozvodu
2. diagnostikou nalogovat live data z čidel a porovnat s normálem.
Jinak to je věštění z koule..
Taky to neznamená že ti nic nešlohnul, nepoškodil kabeláž k čidlům, neurval podtlaky atd.
Teoretický postup je reklamovat zvýšení spotřeby. Ale na 99% se dozvíš že všechno udělal dobře a jde o jinou závadu za kterou on nemůže, pokud se nevyzná tak bude měnit díly metodou pokus - omyl a ty to budeš platit..
Samozřejmě jiná nová závada to být může taky.
Tyhle věci je dobrý dát někomu kdo opravdu umí diagnostikovat (což je tak jeden automechanik ze sta...)
1. kontrola nastavení rozvodu
2. diagnostikou nalogovat live data z čidel a porovnat s normálem.
Jinak to je věštění z koule..
Re: 1,4 T-Jet
Je to presne ako píšeš... všetko urobili správne, žiadnu chybu, nič nepokazili, nič neukradli.. ale na diagnostike mi boli schopný ukázať len že nič nevykazuje žiadnu chybu. Žiadne načítanie hodnôt nastavenia rozvodu, hodnoty lambdy, porovnanie s normálom. Nič také nevedia, nemajú original diagnostiku, len univerzálnu... Problém je že keď pôjdem do Fiatu kde som ich odmietol, pošlú ma do p..
Fiat Tipo Kombi, 1,4 T-Jet 88kW Lounge+, r.v. 2017
Re: 1,4 T-Jet
Jednoduše tě vyfakovali abys nevotravoval a nic nemuseli řešit...
Nastavení rozvodu ti diagnostika neukáže, musíš fyzicky - nasadit aretaci a zkontrolovat jestli sedí poloha kliky a vaček... Detaily nevim.
Autorizák Fiat nedoporučuju, tam je z mechaniků ten největší odpad který se neuchytí jinde.
Univerzální diagnostikou za tři stovky z Alíka se podívat na výpis chyb - to umí každej debil. Podívat se na hodnoty z čidel a rozlišit jestli odpovídají normálu už je těžší.
Hledání kvalitního servisu u mně skočilo tak, že se v tom hrabu sám. Už mě přestalo bavit řešit podobný situace jako teď aktuálně ty.. Dáš auto do servisu a tam to pojebou, reklamovat můžeš na lampárně.
Podívej se do motoru jestli jsou zapojený všechny konektory, hadičky ated., jestli neni něco urvaný, nalomenej vlnovec vejfuku apod. Pokud nemáš po ruce dobrý servis, tak nastuduj rozvody (dílenský manuál - potřebuješ postup, utahovací momenty atd.), sežeň přípravky a zkontroluj to sám, zas tak složitý to neni...
Nastavení rozvodu ti diagnostika neukáže, musíš fyzicky - nasadit aretaci a zkontrolovat jestli sedí poloha kliky a vaček... Detaily nevim.
Autorizák Fiat nedoporučuju, tam je z mechaniků ten největší odpad který se neuchytí jinde.
Univerzální diagnostikou za tři stovky z Alíka se podívat na výpis chyb - to umí každej debil. Podívat se na hodnoty z čidel a rozlišit jestli odpovídají normálu už je těžší.
Hledání kvalitního servisu u mně skočilo tak, že se v tom hrabu sám. Už mě přestalo bavit řešit podobný situace jako teď aktuálně ty.. Dáš auto do servisu a tam to pojebou, reklamovat můžeš na lampárně.
Podívej se do motoru jestli jsou zapojený všechny konektory, hadičky ated., jestli neni něco urvaný, nalomenej vlnovec vejfuku apod. Pokud nemáš po ruce dobrý servis, tak nastuduj rozvody (dílenský manuál - potřebuješ postup, utahovací momenty atd.), sežeň přípravky a zkontroluj to sám, zas tak složitý to neni...
Re: 1,4 T-Jet
OK, ďakujem za konzultáciu. Keď som tam dnes bol, s mechanikom aj majiteľom servisu sme boli na skušobnej jazde, skontrolovali všetko čo si spomínal, prípravok na aretáciu rozvodov mali požičaný z Fiat servisu, tvrdia že nieje možné aby sa rozvody pohli.. Skôr to pripisujú k tomu, že bola odpojená batéria, a po prevzatí auta som natankoval do plnej a že mám najazdiť pár sto kilometrov a zmerať spotrebu systémom plná nádrz.. Diagnostiku mali trochu lepšiu ako z Alika, taký robustný pogumovaný tablet, vyberal tam z niekoľkých značiek aut, takže niečo univerzálne...
Auto zatial ide OK, skúšal som za tepla aj vyššie otáčky cca 6000, ťah, výkon, akcelerácia sa zdá byť OK tak ako predtým.. .. tak uvidim, v pondelok idem do Bratislavy, to je hore dole tak 500km tak uvidím čo potom.. Súšasne s rozvodmi menili aj Brembo komplet brzdy, 4xkotúče + všetky platničky a to je urobené super dobre.. Navyše sú to skoro kamaráti, poznáme sa desiatky rokov, s majiteľom sme chodili spolu do školy.. chcem veriť že ma neoklamali..
Auto zatial ide OK, skúšal som za tepla aj vyššie otáčky cca 6000, ťah, výkon, akcelerácia sa zdá byť OK tak ako predtým.. .. tak uvidim, v pondelok idem do Bratislavy, to je hore dole tak 500km tak uvidím čo potom.. Súšasne s rozvodmi menili aj Brembo komplet brzdy, 4xkotúče + všetky platničky a to je urobené super dobre.. Navyše sú to skoro kamaráti, poznáme sa desiatky rokov, s majiteľom sme chodili spolu do školy.. chcem veriť že ma neoklamali..
Fiat Tipo Kombi, 1,4 T-Jet 88kW Lounge+, r.v. 2017
Re: 1,4 T-Jet
"Neni možný aby se rozvody pohly" - skočení správně napnutýho rozvodu neni pravděpodobný, ale mohli to o zub posunutý už nastavit. To se povedlo i mně na 1,2 osmiventil. Všechny řemenice správně přesně na značkách, napnutý na ukazatel, byl jsem si jistý že to je dobře. Ráčnou jsem otočil motor, kontrola, a vačkový kolo o zub vedle. Takže znova a správně..
Kontrolovali nastavení rozvodu (tj. sundat kryt atd.)? To udělej jako první.. Diagnostikou hodnoty z čidla teploty, lambdy, váhy vzduchu jestli sedí s normálem.. Proč odpojovali baterku? Ano po odpojení se musí znova načítat adaptace, měl by to být studený motor nastartovat bez dotyku plynu, pořád bez dotyku plynu nechat ohřát na provozní teplotu, pak projet pár km ve všech režimech otáček. Ale žrát víc než normál by to rozhodně nemělo. Zaplatí ti benzín navíc za těch 500 km? Spotřeba 6-7 a 10 je už docela rozdíl...
Přípravek z Fiat servisu - tak pokud se opravdu dobře neznaj tak by mu to nepučili, spíš to dělal jen na fixu.. S kamarádama bývaj často nejhorší kšefty, důvěřuješ ale on to využije na ojeb.. A pokud něco podělá tak to okecá, je to kámoš tak mu věříš a nepřipustíš že by tě mohl podfouknout jak největšího hejla.. (Stalo se mi několikrát, až když jsem byl trošku v obraze tak mi došlo jak moc mě ojebávali, a to jsme se znali roky..)
Anop přesnou spotřebu změříš dotankováním do plný - ujet kilometry - dotankovat do plný a spočítat. Ale palubák by o třetinu víc ukazovat nezačal jen tak, takže spíš zjistíš že to fakt žere.. Pro ověření můžeš kouknout na svíce jakou barvu mají, po větší zátěži by měla být světle cihlově červená.
https://powersport.net.in/spark-plug-when-to-change/
Kontrolovali nastavení rozvodu (tj. sundat kryt atd.)? To udělej jako první.. Diagnostikou hodnoty z čidla teploty, lambdy, váhy vzduchu jestli sedí s normálem.. Proč odpojovali baterku? Ano po odpojení se musí znova načítat adaptace, měl by to být studený motor nastartovat bez dotyku plynu, pořád bez dotyku plynu nechat ohřát na provozní teplotu, pak projet pár km ve všech režimech otáček. Ale žrát víc než normál by to rozhodně nemělo. Zaplatí ti benzín navíc za těch 500 km? Spotřeba 6-7 a 10 je už docela rozdíl...
Přípravek z Fiat servisu - tak pokud se opravdu dobře neznaj tak by mu to nepučili, spíš to dělal jen na fixu.. S kamarádama bývaj často nejhorší kšefty, důvěřuješ ale on to využije na ojeb.. A pokud něco podělá tak to okecá, je to kámoš tak mu věříš a nepřipustíš že by tě mohl podfouknout jak největšího hejla.. (Stalo se mi několikrát, až když jsem byl trošku v obraze tak mi došlo jak moc mě ojebávali, a to jsme se znali roky..)
Anop přesnou spotřebu změříš dotankováním do plný - ujet kilometry - dotankovat do plný a spočítat. Ale palubák by o třetinu víc ukazovat nezačal jen tak, takže spíš zjistíš že to fakt žere.. Pro ověření můžeš kouknout na svíce jakou barvu mají, po větší zátěži by měla být světle cihlově červená.
https://powersport.net.in/spark-plug-when-to-change/