motor 1.0 Firefly 74 kW (100 k)

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Malý Tasil
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 16 črc 2025, 18:42

motor 1.0 Firefly 74 kW (100 k)

Příspěvek od Malý Tasil »

Zdravím všechny příznivce Fiatů . Máte někdo zkušenost s motorem 1.0 Firefly 74 kW ? Zajímaly by mne hlavně spolehlivost, případné problémy
a i jaká je přibližně spotřeba. V minulosti jsem se vyhýbal tříválcům spíš z konzervativnosti, ale dnes když člověk nechce hybrid ( o ellektrice nemluvím) a nemá bezednou kapsu těžko může přemýšlet o něčem jiném. Navíc má hodně známých s tříválci dlouhodobou a celkem dobrou zkušenost,
ale jsou to škodovky, korejci a frantíci a žádný Ital :-).
Předem děkuji za případné odpovědi MT

PS : moje minulá auta :
2002 Fiat Punto 1,2 l 16 v nový, úplně v pohodě 7 let. Jen byl pak moc malý.
Takže na pár let jej vystřídal ojetý Fiat Stilo 1,2 16 v, ten u bez problémů nebyl, ale byl jsem 3. majitel :-(.
Pak od r. 2011 Bravo 1,4 ( r.v. 2008) z druhé ruky po leasingu a to byl můj nejlepší kup v životě. Sloužil nám do loňska, prakticky bez větších problémů,
jezdily s ním postupně naše dcery a u jedné skončil od 2021 jako druhý vůz v rodině. Ke konci už celkem prorezlý ( prahy a místy podlaha) , takže šel
vloni z domu.
Já mám od 2021 dalšího Fiata - 500X , opět z druhé ruky z Německa , r.v. 2016, 1,4 Multijet Cross. Po roce a půl bezproblémového používání
z ničeho nic odešlo časování ventilů :-(. Docela drahá oprava 55 tis a co jsem zjišťoval já i můj servisák, je to u těchto motorů dost ojedinělá
závada a dost možná souvisí s špatnou nebo pozdní výměnou oleje u prvního majitele. Od té doby v pohodě.
Teď uvažuji o jedné z poslední možnosti koupě téměř nového Fiatu Italské konstrukce se spalovákem a to skladovky Fiat Tipo Cross s uvedeným motorem . Pro moje časté kratší cesty 20-30 km je myslím zbytečné uvažovat o dieselu.
Reklama
 

tomass
Fiaťák
Příspěvky: 160
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: motor 1.0 Firefly 74 kW (100 k)

Příspěvek od tomass »

Za mě vše proti tomu motoru:

mínusy:
1) 3 válec

2) Když se na něj šlápne, strašně žere. Není to má zkušenost, ale jak vyšel někdy před 12 lety, začaly se objevovat na německých serverech tabulky tankování. Měl jsem tu čest chvilku jezdit s půjčeným tříválcem Fabia a Polo. Oba byly neskutečně líný a žraly i když nejely.
On ten Fiat má dost bídnou i tabulkovou spotřebu: Spotřeba paliva (l/100 km):,7.4 / 5.8 / 6.4 ( to je jako auto před 40 lety, že ? )

(například: https://autozurnal.com/fiat-500x-1-0-fi ... la-benzinu )
( https://auto-mania.cz/test-fiat-500x-1- ... 1-kw-ddct/ )
( https://www.google.com/search?q=1.0+Fir ... s-wiz-serp )

Tak v reálu za 8-9 litrů ? To bych toleroval jen autu, které stojí za to, třeba nějaký rodinný veterán.

3) Přímý vstřik, bude se karbonovat a nehodí se na krátké cesty. Po pár desítkách tisíc kilometrů budou neskutečné problémy. Podle mě je tenhle motor úplně ten nejzbytečnější, který kdy vyrobil.

Plus:
Když se Ti tohle auto líbí, tak rozhodně s jiným motorem
Odpovědět

Zpět na „Tipo 2016“