Kombi 1.4 T-Jet LPG PLUS zakoupen 5/2017, barva červená.
Dnes (2/2019) najeto 36,5tis km, dosud žádné závady - popsáno zde:
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... 30#p225290.
Prvních 1000 km jsem cíleně jezdil jen na benzín. Pak už LPG výhradně Benzina, nebo naše místní benzínka s ověřeným dodavatelem LPG. Původně jsem tankoval 95ku, ale po kolísání otáček po startu, které tu také někteří popisují jsem přešel na 100ku a je po problému. Vyšší cena za 100oktan mě vůbec netrápí, aditiva a prospěch pro motor to vyvažují. LPG startuje na benzín vždy, ale přepíná se vcelku brzo, takže spotřeba benzínu je malá.
Co se týká spotřeby, tak si ji zapisuju poctivě po každém tankování, do Excelu jsem však přepsal jen prvních 23tis km. Nemůžu souhlasit s hodnocení spotřeby ostatními. Jak to tak tady čtu, tak to možná bude vypadat, že si vymýšlím, nebo machruju, ale přesto to napíšu:
Benzín: Těch prvních 1000 km na benzín 6.2 (podotýkám se syrovým novým autem), jinak spotřebu benzínu nesleduju. I automoto redaktoři se nedostávali po 8l/100km, což opravdu nemůžu pochopit.
LPG: zjišťováno výpočtem po tankování, ne dle palubního počítače (LPG neukazuje spotřebu ani jednoho paliva): většinou kolem 8.4 plynu. Nikdy jsem se nedostal přes 9.
Pokud se podívám do záznamů v Excelu vychází mi náklady během prvních 23tis km na 1.33 Kč/km. Tím jak se tam musí započítat obě paliva mi to připadá jako nejrelevantnější údaj. Protože když dojde plyn a jedu na benzín tak si ten stav samozřejmě nezapisuju, tudíž nevím kolik je najeto na které palivo.
Jezdím z 80ti % stále stejnou trasu už víc jak 10let mimo město i dálnici a to do práce ~60km/den celkem. Ta nižší spotřeba, než uvádějí ostatní je podle mého dána tím, že mám trasu dostatečně najetu a skoro na ní nebrzdím, spíše podřazuju. Ne proto abych šetřil, ale proto, že jsem si to tak navykl a jízda je daleko plynulejší.
Ještě jednu věc bych rád uvedl. Nevyužívám moc 5. kvalt, skoro vždy řadím ze 4ky rovnou 6ku.