1,4 T-Jet

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Pardy
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 12 črc 2021, 20:37

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Pardy »

Ahojte , taktiež sa pripájam, mám fiat tipo 1.4 t-jet bez lpg. Minulý rok v lete mi to začalo robiť , to kolísanie otáčok pri prvom/studenom štarte,nakoniec mi vyskočila kontrolka motora, bol som s tým v servise ževraj chybná lambda sonda za kata. Rovno mi spravili garančku výmena oleja, sviečok atď... Bol pokoj celú zimu. Druhé kolo kolísanie otáčok prišlo na jar keď sa začalo otepľovať a stále pretrváva. V servise mi pravdaže odporučili natankovať 100oktan , skúsil som natankovať plnú s tým že som vyprázdnil nádrž na minimum , rozdiel bol minimálny... skúsim sa zamerať na sviečky , vyčistiť ich popripadne skúsiť vložiť nové a sledovať čo to spraví , taktiež skúsiť vyčistiť map senzor. Ak to nepomôže tak už naozaj len ten chip studených štartov. Osobne mi to až tak nevadí že to kolíše, len keby tam nebol buchot ventilov alebo čo sa to ozýva z pod kapoty, popritom ako to kolíše , bojím sa či by to časom nemohlo napáchať nejaké škody. :?
Reklama
 

Pardy
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 12 črc 2021, 20:37

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Pardy »

A ešte niečo som chcel . V servise mi povedal technik že " nemám to preháňať vifom že to nie je dobré pre katalyzátor" :shock: tak ja neviem, lebo som tu čítal ,že vám poniektorim pomohol "huhu koktejl" - celá fľaška vifu.
Vladka1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 469
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Vladka1 »

Jen dělal chytrýho... Celá piksla ale má smysl spíš u nafty, u benzínu stačí panák na nádrž a spíš dlouhodobě.. Hlavně čistí od karbonů do kterých se za studena "nacucá" benzín a směs je pak moc chudá, lambda to pozná tak obohatí, ovšem karbon už je nacucanej, tak je zase moc bohatá.. Proto to kolísání. Víc oktanů tohle neřeší, resp. vysokooktanový benzíny bývají aditivovaný a význam má jen ta aditivace (obvykle VIF)
A mapy jsou kvůli novějším eko normám tak nadoraz že to je citlivější.. Nahrát starší míň eko mapy to řeší, emisí bych se nebál mělo by to projít i tak, příp. neni problém po vyhození je přehrát zpátky (další prachy navíc ale myslim že se vyplatí)
Pardy
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 12 črc 2021, 20:37

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Pardy »

Známy mal tiež ten istý problém s kolísanim otáčok na fiat punto abarth 1.4 t-jet. Riešil to pol roka až na koniec skúsil vybrať regulátor tlaku paliva v ktorom zatlačil pruzinku, tým zvýšil tlak 3.5 na 3.8 odôvodnil to "a uz mam problem uzavrety. Na studenom sacom potrubi sa zkvapalnuje hmlovina (zmes benzin vzduch) t.j chudobnu zmes este viac ochudobni potom zase pluvne bohatu.. Takze ten moj vyzsi tlak benzinu ju spravi jemnejsou a rychlejsou preto sa v potrubi tak nezachyti.." od vtedy má pokoj
cimbo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 24 črc 2010, 16:37

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od cimbo »

Zistenia po 2500 najazdenych km, momentalne mam 43500. Jazdim hlavne mesto kratke trasy, nejake tie kolony. Minimalne raz do tyzdna auto zoberiem prevetrat na beznu cestu a dialnicu cca 50-60km normalnym tempom 90-130km/h.

Zacal som tankovat 100okt (OMV, Slovnaft), raz som skusil Shell VPR 100 a bolo to zle.
Ziadne cukanie po starte za studena, motor ide fajn ticho, ziadne divne zvuky.
Rovnako ziadny problem pri jazde (samozrejme to za studena netlacim a nevytacam), ani pri stati na volnobehu ziadne sklbanie.

Po zohriati motoru vsak problem s trhanim pri zrychlovani medzi 2-3 tis. otackami ostal aj ked niekedy to robi a inokedy zase nie. No ked to robi tak je to veru citit.
Rovnako po zahriati to trhanie na volnobehu napriklad ked stojim na semaforoch je dost citelne.

Dalsie ukony:
1. Idem do Fiatu a na vlstnu ziadost im poviem nech mi aktualizuju SW ridiacky (ak teda nejaky novsi je)
2. Vymenit sviecky s prizvukovanim, ze chcem nieco kvalitnejsie (uvidim ci mi vobec ponuknu nieco ine ako OEM).

Viem ze tu asi dostanem nalozene, ale zatial Tipo velke sklamanie. Od kupi stale riesim nejake veci po motorickej a aj dalsie veci (ale to je ina tema). Co som mal pred tim Golfa 1.6 8V, ten od kupi po predaj isiel bez problemov na tom aute som nikdy nic podobne neriesil. U tohto auta mam pocit ze je citlive aj na moje oblecenie :). Nekedy som uz tak nastvany, ze by som ho najradsej hodil do smeti a to duplom, ked ti este v servise povedia ze je auto v poriadku :oops: . Uz som vela krat olutoval, ze som ho kupil.

PS: Prepacte trochu som sa vyplakal :)
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Vladka1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 469
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Vladka1 »

Soft naopak starší verzi ještě ne tolik "eko" osekanou kvůli emisím. Ovšem to ti autorizák neudělá. Musíš dobrou firmu která se zabývá čipováním ŘJ.
Svíce zásadně to co tam patří, žádný "super" nemaj význam. Servis tě jen vyhodnotí jako hejla a prodá ti drahý zboží jen aby z tebe vytáhl prachy.
Dobrý je VIF do paliva - zlepšuje mazivost benzínu, čistí od karbonů. Tim nic nezkazíš, piksla stojí dvě stovky a vydrží dlouho (stačí panák na nádrž)
Obecně autorizák Fiat = drahá ale nekvalitní práce, jen měniči dílů bez opravdových znalostí. Pokud chceš aby ti domršili auto a skásli o prachy tak jezdi k nim :mrgreen:
cimbo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 24 črc 2010, 16:37

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od cimbo »

Vladka1 píše: 06 zář 2021, 12:24 Soft naopak starší verzi ještě ne tolik "eko" osekanou kvůli emisím. Ovšem to ti autorizák neudělá. Musíš dobrou firmu která se zabývá čipováním ŘJ.
Svíce zásadně to co tam patří, žádný "super" nemaj význam. Servis tě jen vyhodnotí jako hejla a prodá ti drahý zboží jen aby z tebe vytáhl prachy.
Dobrý je VIF do paliva - zlepšuje mazivost benzínu, čistí od karbonů. Tim nic nezkazíš, piksla stojí dvě stovky a vydrží dlouho (stačí panák na nádrž)
Obecně autorizák Fiat = drahá ale nekvalitní práce, jen měniči dílů bez opravdových znalostí. Pokud chceš aby ti domršili auto a skásli o prachy tak jezdi k nim :mrgreen:
Mam auto este v zaruke, tak ze musim jazdit k nim :(
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Vladka1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 469
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Vladka1 »

Nemusíš. A i pokud jde o prodlouženou záruku, tak tu může dělat jakýkoliv odborný servis který dodrží servisní plán. (viz "bloková vyjímka". Ustanovení ve smlouvě že smí jen Fiat je protiprávní = neplatné).
Osobně bych našel kvalitní čipovací firmu a nechal nahrát mapy z prvních T-jetů Euro4 nebo 5 (?) kdy problém s cukáním nebyl.. Jde o emise kdy ty novější jsou už na úkor chodu motoru... Tenhle problém je i u novějších atmosfér kdy to tak nejede a klidně je i vyšší spotřeba...
cimbo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 24 črc 2010, 16:37

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od cimbo »

To mi uz napadlo ist precipovat starsou mapou ale prejdem emisnou ?
U nas u tie zakony teraz riadne kretenske :)

Este niekoho v okoli BA najst. Nema niekto odporucanie ?
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Michal67
Fiaťák
Příspěvky: 85
Registrován: 07 úno 2020, 19:46

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Michal67 »

Cukání mezi 2 - 3000 otáček skutečně souvisí s přechodem na novou emisní normu. Není to u Tipa ani tak závada jako vlastnost. Problémy s tím mají zejména auta vyrobená od září 2018. Taky mi to někdy dělá, ale u mě to není nic moc dramatického. Projevuje se to jen někdy při pomalém zrychlování na 5 nebo 6. Údajně auta se kterými se jezdí ostřeji s tím moc problém nemají, naopak auta které řidiči drhnou z nízkých otáček škubou víc. Snad by mohlo pomoci vytvoření nových adaptací. Přehrávání softwaru nebo chipování je u auta které je ještě v záruce celkem riziko, problém na emisní kontrole by mohl samozřejmě také nastat. Bohužel ty novější Tipa které mají T-Jety naladěné na novější emisní normu jsou tím trochu poznamenaný. Ta vyšší spotřeba s tím taky souvisí.
Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Italia Extra
Pajtyi
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 23 črc 2019, 13:06

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Pajtyi »

    ja som si teraz dal nacipovat tipo ale 1,4atmosferu.Nerobil som to koli vykonu lebo viem ze ten pri atmosfere sa o vela neda zvysit ale som mal problem s pomalou reakciou na plynovy pedal.Stale to nieje ono ale sa to zlepsilo.V novembri mam ist na prvu stk a emisnu kontrolu tak uvidim ci emisie budu v norme.
    metamor
    Fiaťák
    Příspěvky: 122
    Registrován: 15 kvě 2015, 22:12

    Re: 1,4 T-Jet

    Příspěvek od metamor »

    mmracing ti pri cipe zmeria aj emisie
    cimbo
    Zkušenej Fiaťák
    Příspěvky: 200
    Registrován: 24 črc 2010, 16:37

    Re: 1,4 T-Jet

    Příspěvek od cimbo »

    Michal67 píše: 06 zář 2021, 14:32 Cukání mezi 2 - 3000 otáček skutečně souvisí s přechodem na novou emisní normu. Není to u Tipa ani tak závada jako vlastnost. Problémy s tím mají zejména auta vyrobená od září 2018. Taky mi to někdy dělá, ale u mě to není nic moc dramatického. Projevuje se to jen někdy při pomalém zrychlování na 5 nebo 6. Údajně auta se kterými se jezdí ostřeji s tím moc problém nemají, naopak auta které řidiči drhnou z nízkých otáček škubou víc. Snad by mohlo pomoci vytvoření nových adaptací. Přehrávání softwaru nebo chipování je u auta které je ještě v záruce celkem riziko, problém na emisní kontrole by mohl samozřejmě také nastat. Bohužel ty novější Tipa které mají T-Jety naladěné na novější emisní normu jsou tím trochu poznamenaný. Ta vyšší spotřeba s tím taky souvisí.
    To co pises je logicke vysvetlenie toho spravania. Tiez som si vsimol, ze ked to auto ponahanm a pojazdim na nom sviztnejsie, tak to prestane robit. Najviac sa to prejavuje, ked idem po dialnici Tempomat 130km/h a potom ked zidem z nej tak na krizovatkach a pri zrychlovani to cuka viac ako inokedy.

    Moje je vyrobene 04/2018 a budem si musit iba zvyknut, ze je to vlastnost Eu6 normy u T-Jetu. Je to otravne, ale ako pises pokial je to v zaruke, tak to nebudem davat Chipovat, ak vobec niekedy.

    Dik
    Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
    cimbo
    Zkušenej Fiaťák
    Příspěvky: 200
    Registrován: 24 črc 2010, 16:37

    Re: 1,4 T-Jet

    Příspěvek od cimbo »

    Este doplnam poznatky ohladne Benzinu.

    Prvy problem je ze v SK ma 95okt benzin uz 10% Bio zlozky (E10) a to je podla mojho zistenia to zlo:
    1.Zle studene straty, cukanie a trhanie motora ovela horsie ako v pripade tankovania 100ky.
    2. "Hucanie" palivoveho cerpaldla - je ho pocut.
    3. Nekultivovany chod motora na volnobehu, zvlastne znejuce "detonacie" ako by motor nebol OK.
    Ked ze som z BA tak som skocil do Rakuska, kde maju 95ku este E5 (5% Bio zlozky) a auto islo uplne v pohode tak so 100kou tankovanou v SR. Mozno este o trosku lepsie :)

    Tankovanie 100ky (OMV, Slovnaft), Shell VPR 100 - bol divny spravalo sa to ako s 95kou:
    1. Studenbe straty OK, cukanie motora ovela menej, tak ako som uz vyssie popisoval.
    2. Palivove cerpadlo je ticho nic nepocut.
    3. Chod motora na volnobehu, pekny kultivovany, tichy atd...

    Tak ze mne sa osvedcilo tankovat 100ku, alebo co mate blizko do Rakuska tak ich 95ku.
    Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
    Michal67
    Fiaťák
    Příspěvky: 85
    Registrován: 07 úno 2020, 19:46

    Re: 1,4 T-Jet

    Příspěvek od Michal67 »

    Za všechno může ekoteror. Auta se neladí tak aby fungovaly co nejlíp v širokém spektru otáček a rychlostí, ale tak aby vyhověly měřícímu cyklu. Takže když i velice povedený, ale už přece jen starší motor 1,4 T Jet museli naladit na nové emisní normy vznikly některé problémy. Ten motor chodí i tak velice hezky, ale ve starších autech chodil asi líp a měl i menší spotřebu.
    Tankuji většinou u Globusu prémiový benzín Slovnaft Extra Drive 95.
    1. Studené starty - nemám problém, startuje v pohodě, netrhá, zápach benzínu minimální.
    2. Palivové čerpadlo - nevnímám žádný hluk
    3. Volnoběh - neregistruji žádný podstatný problém, motor běží tak tiše že ho vůbec nevnímám.
    Cukání se mi většinou projevuje když do mírného kopce většinou na dálnici lehce zrychluji na 5 nebo 6 a dělá to ve 2500 ot. Ale je to fakt minimální. A potom co jsem minulý měsíc Tipo slušně prohnal po německé dálnici tak od té doby jsem zatím žádné cukání nezaznamenal... :wink:
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Italia Extra
    Odpovědět

    Zpět na „Tipo 2016“