Stránka 31 z 42

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 08 srp 2019, 11:34
od TipoLPG
Za kolik € pošleš 50 l toho zázraku do ČR? :D

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 09 říj 2019, 08:25
od adanos82
Tak sa asi pridávam so zlými rannými štartami. Ako teraz klesá teplota až k nule, každé ráno po naštartovaní motor klepe s celým autom. Pri rozbiehaní cítiť že motoru chýba kompletne sila ako keby išiel na 2 valce, šlapem na to nežne ale cuká aj tak. Tak som dnes na sekundu vyhnal motor až k červenému sektoru a potom sa už spamätal.
V Punte sa to občas chovalo rovnako, ale slabšie. EURO6 robí asi svoje. Navyše som stále v zábehu (8 tis km).

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 09 říj 2019, 09:38
od hans55
To dělá studenému motoru moc dobře - hnát ho k červenému poli :evil:

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 09 říj 2019, 12:06
od Mark L.
Každý den si zapisuju při studeném startu podmínky, tj. teplotu, na jaké palivo byl motor vypnut (mám LPG) a další, abych v tom dokázal najít logiku. Mám přes 80 záznamů a nic jsem z toho nedokázal vydedukovat. Např. včera když byla ranní teplota -1°C tak motor po prvním nastartování chcípl. Po druhé chcípl ve chvíli, kdy jsem pustil spojku (bez zařazeného kvaltu). Napotřetí OK.
Musím dodat, že před asi 5tis km mi dali nový sw, který měl mít aktualizaci z důvodu špatných studených startů. Následný první studený start po aktualizaci byl opět špatný. Od té doby auto hůř jezdí a to zejména na benzín. Při větší akcelareci auto houpe. Ne cuká, ale houpe a jako by chtělo vyrazit, ale někdo ho vždycky přidrží za nárazník ;) a pak pustí.
Bavil jsem se o tom už s více lidmi a moje soukromé závěry z toho co jsem slyšel jsou takové, že jde o emisní problém. T-Jet, v mém případě LPG musel prolézt tehdy aktuální emisní normou a tak nastavení sw map je takové, že ... se to projevuje bohužel takto. Stejný problém prý řeší všichni majitelé továrních LPG z poslední doby, nejen Fiat, ale i ostatní značky. Z toho také vyvozuju důvod, proč už teď LPG nikdo nenabízí.
Jak to ale snáší mechanika motoru? Jaká bude životnost ojničních ložisek a šál na klikovce, když se motor na studeno hádá i kole 600 ot/min ?

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 11 říj 2019, 08:25
od little_boy
po tisici.... lpg rohodi adaptace v ecu a pak to spatne startuje, protoze ecu pouzije nesmyslny adaptace. jezdi pouze na benzin, vubec nepouzivej lpg aspon 100km a pokud problem zmizi, jsi doma.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 11 říj 2019, 08:47
od Mark L.
to little_boy:
Tak podruhé ... pokud mi nahráli nový sw nebyly tam logicky adaptace žádné.

V těch 80ti záznamech mám taky úsek kde jsem více než 150km vyjížděl zbytky plynu. Když totiž plyn "dojde" auto se samo přepne na benzín, ale po znovunastartování se to za chvilku na pár km zase přepne na plyn, protože tam nějaká troška stále je. Následně jsem podle zápisů najel 159km kdy se to na plyn už nepřeplo tj. předpokládám, že jsem nádrž vyjel úplně a co bys řekl? ... problémy nezmizely.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 11 říj 2019, 12:11
od Vilda
Za pár měsíců, už to s Típkem potáhnu druhý rok. Fiátek stále šlape jako hodinky a pořád si každou jízdu s ním maximálně užívám 8)

Už jsem měl spoustu auťáků, ale Tipo je zatím to nej :!:

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 11 říj 2019, 18:11
od little_boy
preber si to jak chces, ale tyhle problemy maj prakticky pouze plynari....
Pokud mas podezreni ze to plynem neni, tak nevim k cemu te jsou denicky. Zacit bys mel tim, ze zapomenes na LPG a rozjezdis auto na benzin. Zjistit jak to startuje po resetu adaptaci, zda se nerozjizdeji adaptace a pokud ano, odstranit pricinu a teprve pak resit jak to startuje pri pouzivani LPG. Neco si o tom nastudovat aby jsi vubec pochopil jak a proc LPG ovlivnuje ECU motoru. Na serivis fiat se vubec nespolehat, ohledne LPG nnebudou tusit ktera bije, pro ne je to prace za trest, nikdy plyn delat nechteli.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 06 lis 2019, 14:14
od Bystro
Mark L. píše: 09 říj 2019, 12:06
Musím dodat, že před asi 5tis km mi dali nový sw, který měl mít aktualizaci z důvodu špatných studených startů. Následný první studený start po aktualizaci byl opět špatný. Od té doby auto hůř jezdí a to zejména na benzín. Při větší akcelareci auto houpe. Ne cuká, ale houpe a jako by chtělo vyrazit, ale někdo ho vždycky přidrží za nárazník ;) a pak pustí.
Moc dobrej popis houpani,taky ho nekdy pozoruji,uz zahratej na LPG.Ze mam mam aktualizaci,jsem zjistil az po dotazu.Chyby v RJ zadne. Behem mesice budu mit 30t. km,tak bude velkej servis.Od posledni zpravy -3 mesice?- mi to jen 1x zhaslo po studenem startu rano,pak na brnk v pohode.
Kdysi jsem mival problemy s Mareou LPG,se studenym startem,nez se to doresilo,pouzival jsem trik,jizda posledniho km na BA.Aby nikde nezustaly zbytky LPG pro ranni start.Pomahalo to.
A i do ni jsem jsem braval 100 benzim,prave pro mensi rozjizdeni adaptaci.I kdyz si nekdo da praci se serizenim tip top,najezd desitek tisic km to posune jinam.Imho Marea najela na LPG 240t.(300t. tacho),stale jako rezervni vuz slouzi,jen jednou se menily vstriky,asi 3x hadicky ke vstrikum pro stari,3x filtr lpg a reduktor puvodni,12 let.
Co se Tipa tyka,pro minimalni spotrebu BA po startu jsem zvolil taktiku,jak blikne rezerva,beru 10l benzinu 100 plus placebo vif,v zime mozna pujdu na 15l.Jen je nutne obcas mrknout,stalo se mi,ze vrtici spolujezdec prepnul kolenem,asi,na BA provoz.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 07 lis 2019, 12:12
od Ondrus84
Zdarec,

mě začali problémy hned po přestavbě na LPG,za jizdy bez problémů, ale starty na prd.....nejdřív jsem to řešil s plynařem,ale po 2 návštěvách mě to přestalo bavit,koupil kabel a soft zkusim to sám. Mám přestavbu od A.E.B(digitronic mp48,sekvence).
chviličku mi trvalo se v tom zorientovat a pochopit trochu benzínovou jednotku a její chování v případě použité alternativního paliva....
jelikoz se boj nedařil a plynovou mapu jsem měl v korekci na "0" (DTV1 i DTV2), natankoval jsem 98,udělal autoadaptaci a dal si 100km na benzin,korekce DTV 1 se posunula na 1,123 a DTV 2 0,938...(hodnota při volnoběhu),možná to není dobře(podezřívám palivove čerpadlo,regulátor tlaku)
postupně jsem zjistil,že ta jednotka reaguje perfektně když se udělá autoadaptace,ale po vícero změnách už potřebuje dlouhý čas aby reagovala...
takže při větším zásahu do plynové mapy jsem zjistil,že je lepší auto projet,ohřát,udělat autoadaptaci,nahrát upravenou mapu a jít si dát třeba 30-40km,pak to nechat třeba 15min klapat na volnoběh,aby jednotka uložila a upravila bohatost....
Postupně jsem se s plynovou mapou dostal až na danou benzínovou korekci,občas to zahrapruje ještě,ale zjistil jsem že když dám plnou 98 benzinu a po klesnutí na 3/4 zase dotankuju tak to startuje docela pěkně
DIag jedu tak ,že mam na mobilu puštěnou AlfaOBD,kde vidím aktualní korekci,zátěž,lambdu a na PC vedle sebe otevřenou diag plynu
2.png
2.png (145.73 KiB) Zobrazeno 4357 x
1.png
1.png (115.46 KiB) Zobrazeno 4357 x

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 07 lis 2019, 16:42
od Ondrus84
screen z AlfaOBD
Screenshot_20191107_145220_com.AlfaOBD.AlfaOBD.jpg
Screenshot_20191107_145220_com.AlfaOBD.AlfaOBD.jpg (30.32 KiB) Zobrazeno 4343 x

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 10 lis 2019, 19:09
od little_boy
jen ze zvedavosti, co znamenaji cisla v te mape plynu?

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 10 lis 2019, 19:29
od Ondrus84
Množství plynu za cas

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 11 lis 2019, 18:47
od little_boy
mnozstvi by melo mit jednotku??? Kila to asi nebudou, ne? Jinak to je urcite nesmysl, to cislo je +- stejny v celym rozsahu zateze motoru.... Tam kam mirim, pokud to jsou procenta, tak to vypada na zoufale nizky prutok plynovych vstrikovacu....

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 11 lis 2019, 18:51
od Ondrus84
Lambda říká že je to v pořádku...
Tyto trisky jsou do 200,bohuzel jednotku nevím...