Závady

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 549
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Závady

Příspěvek od Vladka1 »

"Dostal vynadáno za Shell spůňující specifikaci pro motor" - co k tomu říct.. Buď chtěl prodat svůj olej nebo tomu nerozumí..
Shel je OK, do dvou Fiatů leju posledních pět let Helix HX7 5W40 (dřív 10W40), 1,9 JTD nemusím dolívat vůbec, za 10 kkm si vezme tak dvě deci, benzín 1,2 44kW dolívám tak půl litru na 10kkm (má najeto asi 190 kkm). Když jsem dělal rozvody tak jsem viděl i vačky atd. a jsou v top stavu, 1,9 JTD turbo i EGR původní bez problému, podobně lambdy katalyzátory atd. - všechno původní, na emisích prochází bez problémů.
EDIT: a ta rada "hlavně dávat pozor na olej" - jo to dávat, ale na to abys nezapomněl dolít sa nevyjel to pod spodní rysku, protože bez oleje to zadřeš :mrgreen: Čidlo tlaku sepne až když si sací koš cucne vzduchu, což odpovídá že v motoru zbývá už jen tak litr, do tý doby to nijak nevaruje..
Oproti pravěku na tom jsi pořád dobře, dřív auta žraly olej po litrech a tankovalo se kanystr benzínu a kanystřík oleje, + ještě skočit do potoka pro konev vody do chladiče :mrgreen:
Reklama
 

Uživatelský avatar
gigi
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 01 říj 2015, 15:05

Re: Závady

Příspěvek od gigi »

Já právě lil Shell do všech aut před tím. Stilo 200 000 km-žádný problém, Brava II to samé.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Uživatelský avatar
gigi
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 01 říj 2015, 15:05

Re: Závady

Příspěvek od gigi »

Další poznatek. Po delší cestě domů jsem zaparkoval,vypnul motor a spod kapoty šly divné zvuky. Tak jsem se mrknul a pěkně mi bublala voda v nádržce. Co s tím? :mrgreen:
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 549
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Závady

Příspěvek od Vladka1 »

Tak těsnění hlavy je celkem jasný. Po sundání hlavy uvidíš jestli byl propojenej olejovej kanál s válcem.. Cardodíly, dílenský manuál a momentový klíč pro utažení šroubů hlavy (ty dát nový). ˇ3rouby namočit do oleje a nechat dokonael odkapat. Přípravek na rozvody.
Do opravy bych s tim nejezdil, můžeš rychle zničit motor (spaliny do vody = napěněná voda = blbě chladí = přidřeš to)
Uživatelský avatar
gigi
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 01 říj 2015, 15:05

Re: Závady

Příspěvek od gigi »

Samé dobré zprávy,ale i tak díky. Budu to muset nějak řešit a dám vědět co a jak to dopadlo. Nebude lepší to prodat a koupit něco nového? :D :D :D
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 549
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Závady

Příspěvek od Vladka1 »

Prodat nepojízdný je nesmysl, to leda darovat :mrgreen: Osobně bych volil nastudovat a udělat sám, pokud nejsi úplná lama tak se toho neboj.. Pak to nebude za 20 kolíků ale výrazně míň a i si ohlídáš kvalitu práce..
V podstatě ti stačí jen tohle (je třeba ověřit podle konkrétního typu motoru)
https://www.motora.cz/victor-reinz/02-3 ... pNr=119841
https://www.motora.cz/victor-reinz/14-3 ... pNr=119841
Kdyby i rozvody:
https://www.motora.cz/gates/KP15503XS-2 ... pNr=119841
Cardo asi bude levnější (tam beru často, dobrý ověřený obchod. Motora má větší sortiment. Příp. Pema)
Ze spešl nářadí (kromě běžný velký gola sady) přípravky na rozvody, momentový klíč (např. kalibrovaný Honiton).. Pak náplně = chladicí kapalinu, případně olej + filtr
Hlava se kontroluje na rovinnost, pokud je křivá tak se rovná
Kdybys dělal úplně všechno včetně kruhů, tak materiál se vejde do desítky, a všechno nářadí s tou golou tak 5k.. V servisu dáš raketu, jediná výhoda že se s tim nemusíš crcat...
Uživatelský avatar
gigi
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 01 říj 2015, 15:05

Re: Závady

Příspěvek od gigi »

Cena materiálu je ok,ale sám bych se do toho fakt nepustil. Mám pár "kamarádů" co mají servis,tak zkusím štěstí u nich,ale každopádně díky za každou radu.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Uživatelský avatar
gigi
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 01 říj 2015, 15:05

Re: Závady

Příspěvek od gigi »

Ještě mne napadlo turbo,nemůže to být tím?
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Jirka Mirror
Fiaťák
Příspěvky: 62
Registrován: 23 úno 2020, 15:04

Re: Závady

Příspěvek od Jirka Mirror »

Kolik máš najeto?
Snad těsnění pod hlavou není důvod se auta zbavit?
Tipo HB 1,4Tjet Mirror modrá Venezia
Uživatelský avatar
gigi
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 01 říj 2015, 15:05

Re: Závady

Příspěvek od gigi »

120 000 km. Těsnění by se někde projevilo,nebo ne?
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 549
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Závady

Příspěvek od Vladka1 »

Vždyť se projevuje.. smrad benzínu z kapaliny, bubliny v kapalině... Podívej se při běžícím motoru, zaměř se na bubliny ve vodě a tlakování hadic (víčko při horký kapalině neotvírat, pokles tlaku = může to vychrstnout páru do ksichtu), jistota je test na spaliny ve vodě. Voda ti neubývá takže do válce nejde = na svících ani čele pístu se to neprojeví. ale můžou jít spaliny do vody. Jinak zjednodušeně válec do kterýho jde voda je čistej bez karbonů a kapalina se projeví i na elektrodě svíce.
Turbo pokud myslíš že olej z turba jde přes ložiska turba do sání a shoří ve válci - ano to je možný.
Hodně jde poznat ze svíček.. Pokud by olej šel z turba do sání, tak sání za turbem bude zablemcaný olejem (trochu oleje je normál) a svíce na všech válcích ca stejný. Pokud olej jde do válce z olejovýho kanálu přes těsnění hlavy tak to bude na tom válci do kterýho to jde. Podobně prasklej nebo zapečenej kroužek.
Ložiska turba odchází hlavně když se nedochlazuje při dojetí, nejhorší je dlouhý kopec na dálnici, dojedeš na odpočívadlo a chcípneš.. Turbo je žhavý, když stopneš motor tak stopneš i mazání a na žhavý hřídeli se olej přehřívá, napejká se, časem to ložisko vydře, zvětší vůli a olej protejká tak že se nestíhá odvádět a jde do sání. Je třeba nechat vrnět aspoň půl minuty na volnoběh, nebo poslední kilometr dojíždět s lehkou nohou. Platí to i pro motory s externím čerpadlem - po chcípnutí sice ještě chvíli běží chlazení (nekde jen voda někde i olej), ale hřídel turba stojí a napejká se to taky.
Uživatelský avatar
gigi
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 01 říj 2015, 15:05

Re: Závady

Příspěvek od gigi »

Ahoj. Mám další indicie ohledně mého problému. Konec výfuku mám černý(saze),ale úplně suchý. Ato nekouří a to ani málo.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Uživatelský avatar
gigi
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 01 říj 2015, 15:05

Re: Závady

Příspěvek od gigi »

Vážení Fiaťáci. Po skoro 40 letech jsem vyměnil italské auto za japonské a s hrdostí Vám mohu sdělit,že italské vozy se nemají vůbec zač stydět s ohledem na to,co jsme za ta léta na adresu italských aut slyšeli. Samozřejmě v něčem je lepší to a v něčem tamto auto,ale vcelku opravdu velký rozdíl není. Jen v ceně a v tom mají Italové velké plus.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Uživatelský avatar
Vilda
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 30 pro 2017, 13:00
Bydliště: Praha 5 - Košíře

Re: Závady

Příspěvek od Vilda »

gigi : Taky se s Fiatem pomalu loučím :( v únoru ho budu mít šest let a kromě vadné lambda sondy, která byla vyměněna na záruku, Tipo sloužilo naprosto parádně. Žádné jiné závady jsem neměl a jízdu s ním si pořád užívám 8) baví mě jeho výkonný motor i skvělý podvozek.

Jenže moje žena je po operaci páteře a vystupování z nízkého Fiata, jí dělá velké potíže. Takže přecházím do segmentu SUV, kde se nasedá i vysedá z vozu o hodně snadněji.
Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore
Uživatelský avatar
hans55
Fiaťák
Příspěvky: 124
Registrován: 27 srp 2017, 17:42
Bydliště: Česká Sibiř

Re: Závady

Příspěvek od hans55 »

Jen pro zajímavost - za kolik půjde do světa? Já jsem taky velmi spokojen (jeden brzdový kotouč a jedna hadice vyměněny v záruce), pak jen běžná údržba (olej, filtry, brzd. destičky vpředu). :)
Tipo 1,4 T-Jet kombi 2017
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Odpovědět

Zpět na „Tipo 2016“