Závady

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Jirka Mirror
Fiaťák
Příspěvky: 62
Registrován: 23 úno 2020, 15:04

Re: Závady

Příspěvek od Jirka Mirror »

Změň servis.
Tipo HB 1,4Tjet Mirror modrá Venezia
Reklama
 

Bravomv
Fiaťák
Příspěvky: 124
Registrován: 08 led 2017, 18:46

Re: Závady

Příspěvek od Bravomv »

Závady na spojkách určitě byly. Píše se o tom ve velkém na polském fóru Fiatu a samozřejmě o dalších problémech či zkušenostech. Polsko je velká země, daleko více majitelů Fiatu Tipo apod.
Uživatelský avatar
hans55
Fiaťák
Příspěvky: 120
Registrován: 27 srp 2017, 17:42
Bydliště: Česká Sibiř

Re: Závady

Příspěvek od hans55 »

Tipo začíná pátou zimu a zatím žádný problém (baterka, vstřiky, svíčky, destičky, spojka - prostě všechno původní, ani žárovku jsem neměnil žádnou)
Najeto 55500km. U Stila odešla v prosinci jedna cívka, dojel jsem z Tábora na 3 válce, výměna a vše zase ok. Najeto 115000km.
Tipo 1,4 T-Jet kombi 2017
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Uživatelský avatar
Vilda
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 30 pro 2017, 13:00
Bydliště: Praha 5 - Košíře

Re: Závady

Příspěvek od Vilda »

Za pár týdnů mám Típka čtyři roky .... jediná závada, byla vadná lambda sonda ( vyměněna na záruku ), ale jinak nic. Musel jsem upravit ostřikovače, které stříkaly na spodek čelního skla. No a od ohleduplných motoristů je na autě pár ťukanců :?

Za mně velká spokojenost ..... jeden z posledních pořádných motorů !! Bohužel, dneska Tipo v benzínu jen s tříválcem, pětikvaltem a bubnovýma brzdama na zadku :twisted:
Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore
Uživatelský avatar
jojo007
Fiaťák
Příspěvky: 121
Registrován: 15 říj 2010, 12:24
Bydliště: Nitra

Re: Závady

Příspěvek od jojo007 »

Vilda píše: 23 led 2022, 17:12 Za pár týdnů mám Típka čtyři roky .... jediná závada, byla vadná lambda sonda ( vyměněna na záruku ), ale jinak nic. Musel jsem upravit ostřikovače, které stříkaly na spodek čelního skla. No a od ohleduplných motoristů je na autě pár ťukanců :?

Za mně velká spokojenost ..... jeden z posledních pořádných motorů !! Bohužel, dneska Tipo v benzínu jen s tříválcem, pětikvaltem a bubnovýma brzdama na zadku :twisted:
Ako si upravil tie ostrekovače? Aj ja sa stále hnevám že mi to ostrekuje moc nízko. Ja som mal prvý ťukanec na aute cca mesiac po kúpe auta.
Fiat Tipo hatchback 1.4 T-Jet 2017
Uživatelský avatar
Vilda
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 30 pro 2017, 13:00
Bydliště: Praha 5 - Košíře

Re: Závady

Příspěvek od Vilda »

jojo007 píše: 23 led 2022, 17:39 Ako si upravil tie ostrekovače ?
Koupil jsem opravdu tenký vrtáček ( asi jako jehla ), upnul ho do aku vrtačky a opatrně jsem dírku v ostřikovači odvrtával směrem nahoru. Dokud nestříkal asi deset cm pod horní okraj čelního skla. A funguje to :!:

Tohle Fiat opravdu podělal .... nepamatuju si auto, kde by se nedaly seřizovat ostřikovače :?

Můj bývalý Hyundai měl tři trysky v každém ostřikovači, a tak na čelní sklo stříkalo šest proudů vody, ale hlavně šly jehlou na šití seřídit. Podle Fiat servisu, je má Tipo napevno .... takže na ho.no :(
Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore
Martin.nz
Fiaťák
Příspěvky: 94
Registrován: 18 srp 2017, 19:06
Bydliště: Zákupy

Re: Závady

Příspěvek od Martin.nz »

Tak to Vám docela závidím bezstarostné užívání. Já už s Tipem táhnu pátý rok a cca 73000 km. Už jsem absolvoval opravu převodovky, kde už od začátku zlobil 4 stupeň, nicméně k opravě jsem je donutil až na 60K garančce, následně ještě po několika měsících zjištěn únik oleje na poloose, takže reklamace a zase do servisu. Někdy druhou zimu se v chladných dnech nerozsvěcoval displej na přístrojovce, takže výměna přístrojového štítu. Stabilizátory (kosti) na přední nápravě už taky dávno vyměněny, stejně se občas od náprav ozývá lupnutí. O otřískaném laku na prazích u předních kol, jsem tu již psal. To, že je auto otřískané od kolegů řidičů na parkovištích nemá cenu ani psát. Ostřikovače, to je kapitola sama o sobě, zvlášť teď v zimě, kdy kapalina za jízdy prostě nedostříkne na prostředek okna, takže vzniká v zorném poli nesetřená šmouha. Teď mi zase neostřikuje zadní ostřikovač, asi vypadla hadička z trysky. Bylo to moje první nové auto, ale nějak odvázanej z něho nejsem. Když si vzpomenu při uvádění na trh, na ty testy a řeči, jak to má bytelný podvozek na horší cesty. Pak pustíte třeba ty ostřikovače a říkáte si, kurva neumí udělat, ani takovou jednoduchou věc, jak je asi udělaný ten zbytek auta. :D
Fiat Tipo kombi 1.4, 95k
Peugeot 406 break 2.0i, 97kW
Volkswagen Santana 1.6, 63kW
Uživatelský avatar
hans55
Fiaťák
Příspěvky: 120
Registrován: 27 srp 2017, 17:42
Bydliště: Česká Sibiř

Re: Závady

Příspěvek od hans55 »

Ty trysky ostřikovačů už snad u novějších ročníků štelovat jdou, já to řešil náhradou za trysky ze Stila (po drobné úpravě), každá má 3 dirky a štelují se najednou ze strany.
Tipo 1,4 T-Jet kombi 2017
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
michaljav
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 10 říj 2019, 12:58

Re: Závady

Příspěvek od michaljav »

hans55 píše: 24 led 2022, 09:20 Ty trysky ostřikovačů už snad u novějších ročníků štelovat jdou, já to řešil náhradou za trysky ze Stila (po drobné úpravě), každá má 3 dirky a štelují se najednou ze strany.
Ahoj, ani u nových modelů štelovat nejdou. Včera jsem zjišťoval v AC Ostrava - stále stejný typ v katalogu dílů.
fiat tipo kombi 1.4 70kw italia 2019 (LPG přestavba)
citigo 1.0 2014
Opel astra kombi 1.4 2007
Fabia 1.0 + 1,2 2002 + 2004
Opel Kadet
Dano14
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: 20 zář 2017, 12:22

Re: Závady

Příspěvek od Dano14 »

My máme v rodine dve Tipa. Všetko 1.4 atmo. Prvý kombík má 5 rokov a najazdených 51 000 km. Jediná závada z výroby, ktorú som na ňom riešil bola výmena tyčky stabilizátora na záruku v autorizovanom servise plus pred pár mesiacmi som menil autobatériu (tu dávam na vrub mojím extrémne krátkym každodenným trasám max. 5 km práca a späť, pričom 99% najazdených km je v BA). Druhé Tipo - sedan má rovnako 5 rokov a cca 90 000 km (pôvodná autobatéria) menili sa ňom zatiaľ iba obe tyčky stabilizátora, rovnako na záruku v AS (druhá tyčka bolo menená pri nájazde 85 000 km, čo som bol celkom prekvapený, že ju AS vymenil na záruku). Ono asi je dobré nazerať na to auto optikou low cost tovaru. Či sa nám to páči alebo nie to presne Tipo je. Ja som zatiaľ spokojný, nehovorím, že Tipo je najlepšie auto na svete, ale to, čo som od neho požadoval notabene za jeho cenu plní k mojej spokojnosti. Pevne verím, že spokojný budem aj o ďalších 5 rokov.
Bravomv
Fiaťák
Příspěvky: 124
Registrován: 08 led 2017, 18:46

Re: Závady

Příspěvek od Bravomv »

Já se na to rovněž dívám jako kolega výše. Potřeboval jsem na práci kombíka a uvažoval jsem o Dacii nebo Fiatu. Dacie s "rozumným motorem" se již neprodávala, tak jsem pořídil jeden z posledních kombíků Fiat Tipo 1,4 atmo. Na mou práci dobrá volba a smysl pro mne rovněž dávala cenově pouze základní výbava, což rovněž vyhovuje.
JindraS
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 20 led 2022, 23:55

Re: Závady

Příspěvek od JindraS »

Tak vynechávání se vrátilo s horším benálem, ale řekl jsem si že ty vstřiky měnit nebudu a zkusím poslední věc co mě podle diagnostiky napadla.
On tam totiž dost lítá tlak (podtlak) v sání a už nějakou dobu mi to vrtalo hlavou, tak jsem hledal nějaký defekt nebo něco takového na sání.
Nic jsem nenašel, kromě úžasně řešeného odtahu z klikovky. Je tam takové Y kdy část jde za klapu (malá hadice) a část před klapu (velká hadice).
Problém je v tom že většina aut má v podobných nesmyslech ventil a samosebou odlučovač oleje ve víku ventilů. Fiat to řeší tak že odlučovač je drátový ježek :| a ventil jaksi postrádá a s tím že volnoběh reguluje sama klapa tak skutečně nepotřebuje přisávání bokem.
Po prozkoumání je na velké hadici před klapu restrikce cca 8mm otvor, ten jsem zvětšil na 11mm nebo tak něják. Je to už chvíli zpátky, tak nevím přesně a tu malou za klapu zaslepil.
Od té doby bez ztráty kytičky 8) motor šlape bez jediného problému i s horším palivem + spotřeba je stejná a pokud mi tu bude někdo tvrdit cokoliv o nutnosti odtahu kliky tak sory, ale ten tam stejně nebyl.
Hadice za klapu je tak 5mm a otvor před klapu byl 8mm a motor sál regulérně přes to Y bokem vzduch, šlo to vidět i na výstupu z váhy vzduchu kdy se podtlak po úpravě ustálil a logicky byl větší.
Volnoběh po startu (ještě na sytič) v nízkých teplotách se ustálil a nemá tendenci zakolísat když například zapnu vyhřívání, světla atd.
Pokud někomu vrtá hlavou co myslím horším benzínem tak sajrajt z jedné zdejší pumpy (nouzovka) kdy na tuto jednu nádrž jsem měl spotřebu 7,9. Normálně mám cca 6.2 s mým stylem jízdy.
JindraS
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 20 led 2022, 23:55

Re: Závady

Příspěvek od JindraS »

:x Už mě to přestává bavit.
V zásadě se krom motoru jako takového v autě nejspíše do 5ti let po**** vše co může.
Nyní začal chrochtat kompresor klimatizace ....
Po zimě mi dveře u řidiče dělají za jízdy zvuk jako když fouká vítr do igelitky.
Auto jako takové má význam brát jen v holo*iti za minimální cenu jako přemisťovadlo z bodu A do bodu B. (styl základní dačka)
Jinak po každé zimě natírám nápravnici vzadu protože je ošlehaná šutrama na kov jak po pískování.
Výztuha pod motorem už začíná chytat všude u svárů. Jediné co zatím nehnije jsou prahy.
Kapota a střecha se loupou.

Odmítám už na autě řešit cokoliv dalšího. Co nejdřív se toho zbavím a koupím něco co se nebude srát po 25k km. Jestli to tak má každá značka tak si koupím kolo...
Nejlepší je, když pak člověk hledá časté závady a u auta takřka nic není, ale jakmile hledá jednotlivé časti auta tak zjistí že se se*ou vlastně všechny :!: .
Uživatelský avatar
gigi
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 01 říj 2015, 15:05

Re: Závady

Příspěvek od gigi »

Ahoj všem. Tak se musím opět pochlubit. V sobotu jsem byl na STK po 6 letech a opět prošel bez závad. Nalezené závady opět 0. Najeto cca 95 000 km.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
m.scale
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 15 bře 2011, 18:11

Re: Závady

Příspěvek od m.scale »

Tak po 4-letech bezproblémového provozu se možná blíží první problém. Včera se mi třikrát při startování rosvitila žlutá kontrolka Fiat Code (symbol zámku v pravém dolním rohu na displeji) .Vzpomínám si,že už se mi to jednou stalo asi před 1/2 rokem,ale nevěnoval jsem tomu pozornost. Normálně po sešlápnutí spojky sem nastartoval, ale asi po 3-vteřinách to chcíplo. Jaký problém by to mohl být ? Imobilizér ?
Fiat Tipo HB 1.4 70kw
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Odpovědět

Zpět na „Tipo 2016“