Fiat Uno 1.5 ie 1bod 1987- černý dým a špatné starty

Moderátor: peta.smolik

Luigi69
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 14 dub 2017, 11:25
Bydliště: Beroun-Hudlice

Fiat Uno 1.5 ie 1bod 1987- černý dým a špatné starty

Příspěvek od Luigi69 »

Ahoj.
Fiat Uno 1.5 1987 ie 1bod. Před týdnem jsem koupil tento vůz. Nejprve při předání bez majitele nešel nastartovat.Info od majitele, že to nejde startovat, když je málo benzinu, raději mít více benzinu. Čerpadlo neházelo benzín. Po laboraci s dvěma relé nad posilovačem se to podařilo oživit. Natankoval jsem 10litrů a vyrazil k domovu. Pršelo a byla tma. Motor šel celou cestu jako bejk i volnoběh a též startování. Když jsem dojel na místo začala svítit rezerva chcíplo to a nešel nastartovat. Tak jsem koupil benzín a ráno vyrazil k známým. Když jsem od nich chtěl odjet opět nešlo nastartovat. Čerpadlo neházelo benzín. Vyměnil jsem relé nic. Dolil dalších 5l nic. Vyndal pumpu napojil na baterii a ta běžela. Vše smontoval a chytlo to. Motor měl nepravidelný chod s tendencí chcípat a při akceleraci šel z výfuku fakt černý dým. Kontrola svíček...černé, ale suché. Od té doby černý dým z výfuku. Při kontrole klapky u vstřiku se na ní tetelí benzín, jako by to furt dávalo palivo.
Takže co postupně vyměnit či opravit. Motor se zdá, že jinak běží pěkně. Tlaky jsem zatím neměřil.
Startování.
1- zda mám shánět novou pumpu. Taková v gumě s kapsičkami. Zdáse mi, že se ne vždy rozeběhne.
2- A nebo zda jsou na vadě dvě ty relé. Jsou tam 2ks 5pinove. Může mít totožné relé jinou hodnotu a nefungovat, či dokonce poškodit další zařízení?
Bohatost směsy.
Které čidla zkontrolovat + lambda sonda. Prosím o hodnoty měření čidel a lambdy. Co zkusit vyměnit. Myslím, že někdo to tu na fóru řešil a uváděl hodnoty, ale nemohu to bohužel najít. Moc děkuji za pomoc a informace.
Fiat 1100D - 1963
Fiat Uno 45 - 1989
Fiat Uno 75 i.e. - 1987
Reklama
 

Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Fiat Uno 1.5 ie 1bod 1987- černý dým a špatné starty

Příspěvek od liborko »

A nemáš to nějakou překopávku? tzn. předchozí majitel jestli nebastlil i elektriku? pač rok 86-87 by měl být ještě 4bod vstřik,pokud vím tak jednobod se dělaly ve starém modelu (né logo) až od roku 88 poté od r.89 model Logo.
No vzhledem ke stáří bych kouknul na ukostření čerpadla a relátek. Míval jsem s tím na moji 75tce taky problémy.
Pokud to tedy je mono vstřik,neukapává vstřikovací ventil? A jaké fuel čerpadlo tam máš? v nádrži spolu s plovákem nebo dole vespod auta mimo nádrž?
Ohledně těch hodnot čidel, zkus i kouknout na italiancars.org,ve starších tématech to určitě najdeš.
Chce to vzít multimetr a jako základ poměřit kostry a přívody napětí. Jsou to už defakto veteráni,a s tou elektrikou bývá problém. Nehodil bys sem foto motoru? :)
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Luigi69
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 14 dub 2017, 11:25
Bydliště: Beroun-Hudlice

Re: Fiat Uno 1.5 ie 1bod 1987- černý dým a špatné starty

Příspěvek od Luigi69 »

Díky za rychlou odpověď. Multimetr mám i když elektrika bude pro mne velká výzva. Myslím, že s prvotní asistencí elektrikáře to půjde. Je to pojedný majitelce starý paní a tý to opravoval ponejvíc jeden opravář. I když podezření trochu mám. V tp je zapsaný závěs a ani stopy po dírách na šrouby. A VIN je z 90% origo.Tak to nechám koňovi.
Čerpadlo je v nádrži spolu s plovákem.
Pokud budou ceny těchto elektrických zařízení slušné tak to samo vyměním za nové, jako u mé 45. To se vyplatilo a posun spolehlivosti je znatelný.
Ještě řeším jednu věc. Střecha je totálně zvlněná kyt až do 1cm začal se loupat, tak se na to mrku a ejhle. Svár jako kdyby tam bylo střešní okno ,ale až ke kraji ke gumovejm ližinám. Tak jsem z toho znechucenej a psal jsem majiteli, co mě ještě překvapí. Plechařinu si na autě dělám sám, ale tohle je velký zásah a vyměňovat celou střechu no nevím. Čekám teď na odpověď, jak se k tomu postaví. V posledním př. půjdu do opravy.
Tak zda s tim má někdo zkušenost. Jinak je auto kupodivu bez vážné koroze tak proto jsem do toho šel.
Opíšu sem ještě ViN třeba to někdo dohledá dle reálného ročníku. Jinak bych to odhlásil a vzal na díly k mé 45. Ale dnes už to bez auta nejde.....tak uvidím..foto sem dám a další postřehy.
Fiat 1100D - 1963
Fiat Uno 45 - 1989
Fiat Uno 75 i.e. - 1987
Luigi69
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 14 dub 2017, 11:25
Bydliště: Beroun-Hudlice

Re: Fiat Uno 1.5 ie 1bod 1987- černý dým a špatné starty

Příspěvek od Luigi69 »

Zdravím. Teď se mi vyskytla nová závada. A to že mi to nedàvá benzín. Takže nestartuje. Zalito 3/4 tě nádrže motor točí a nic. Zjistil jsem, že pumpa mlčí. Když jí dám napřímo póly z baterky tak běžì. Tak tedy nevim. Prosím, poraďte. Díky.
Fiat 1100D - 1963
Fiat Uno 45 - 1989
Fiat Uno 75 i.e. - 1987
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Fiat Uno 1.5 ie 1bod 1987- černý dým a špatné starty

Příspěvek od rossi »

to bude relé čerpadla, ale kde je v unu nevím.
punto ho má v mot.prostoru před řidičem
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Luigi69
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 14 dub 2017, 11:25
Bydliště: Beroun-Hudlice

Re: Fiat Uno 1.5 ie 1bod 1987- černý dým a špatné starty

Příspěvek od Luigi69 »

Ahoj Rossi. Dík za info. Ještě bych doplnil, nebo se spíše zeptal. Jsou tam 2 5pinnová relé. Tak jsem doma nějaké podobné našel a ono to než to teď zdechlo definitivně. Na ty nová občas nastartovalo pak jsem jel úsek a odstavil auto na 1hodinu a když jsem přišel už to zas nefungovalo. Taková závada jednou to šlo, jednou ne. Má na funkci pumpy vliv i ta hodnota relé?
Fiat 1100D - 1963
Fiat Uno 45 - 1989
Fiat Uno 75 i.e. - 1987
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Fiat Uno 1.5 ie 1bod 1987- černý dým a špatné starty

Příspěvek od Vitaml »

To tak asi jedině v případě, že by ta relé, cos našel byla na 24 V, taková by občas sepla a občas ne.
A nebo jsou uvnitř zkorodovaná.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Luigi69
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 14 dub 2017, 11:25
Bydliště: Beroun-Hudlice

Re: Fiat Uno 1.5 ie 1bod 1987- černý dým a špatné starty

Příspěvek od Luigi69 »

Vyndám pumpu.
Nechàm proměřit.
A uvidim jestli ji koupim novou a pak ty relé.
Pak sem dám další postřehy...:)
Fiat 1100D - 1963
Fiat Uno 45 - 1989
Fiat Uno 75 i.e. - 1987
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Fiat Uno 1.5 ie 1bod 1987- černý dým a špatné starty

Příspěvek od Vitaml »

Nebylo by jednodušší začít od relátek?
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Luigi69
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 14 dub 2017, 11:25
Bydliště: Beroun-Hudlice

Re: Fiat Uno 1.5 ie 1bod 1987- černý dým a špatné starty

Příspěvek od Luigi69 »

Zdar. Tak nové zpràvy a na vás dotazy ohledně zdechlé 1.5 i.e. Tak jsem koupil obě nová relé od bosche a nic. Čerpadlo ani nehleslo. Tak jsem ho vymontoval a napřímo zapojil na dráty od baterie. Točí se bez problémů vždy. Dle mého tam vůbec nejde proud, či to prostě neposílá proud do pumpy. Řekl bych, že z 95% je pumpa v pořádku. Tak a teď jsem ale plně v koncích proč to nefunguje....dík za rady...budu čekat
Fiat 1100D - 1963
Fiat Uno 45 - 1989
Fiat Uno 75 i.e. - 1987
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Fiat Uno 1.5 ie 1bod 1987- černý dým a špatné starty

Příspěvek od Vitaml »

Máš měřák? Jestli ne, tak zkus použít žárovku, vyzkoušej i kostru čerpadla, jestli je v pořádku a přívod napájení do relátek. Cvaknou relátka, když zapneš klíček ?
Jestli je někde v přívodu přechodový odpor, tak je žárovka lepší, protože obvod zatíží.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Luigi69
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 14 dub 2017, 11:25
Bydliště: Beroun-Hudlice

Re: Fiat Uno 1.5 ie 1bod 1987- černý dým a špatné starty

Příspěvek od Luigi69 »

Zdar. Multimetr màm. Rele silně cvakne při otočení klíčkem. A tu kostru mám změřit jak. Díky. Teď půjdu po kabelech od pumpy kam vedou, jestli není nèco špatně a budu hlídat kostru.
Fiat 1100D - 1963
Fiat Uno 45 - 1989
Fiat Uno 75 i.e. - 1987
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Fiat Uno 1.5 ie 1bod 1987- černý dým a špatné starty

Příspěvek od liborko »

chtělo by to použít elektrické schéma palivové soustavy,to pak je to měření jednodušší
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Fiat Uno 1.5 ie 1bod 1987- černý dým a špatné starty

Příspěvek od rossi »

Rele silně cvakne při otočení klíčkem
když rele cvakne není 100% jistý že je dobrý.
chce to zjisti zda se spínají kontakty.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Fiat Uno 1.5 ie 1bod 1987- černý dým a špatné starty

Příspěvek od Vitaml »

Pokud jsou relé nová a správná, tak bych v nich asi problém neviděl.
Kostru zjistíš žárovkou (s kousky drátů), že dáš jeden na + a druhý vývod žárovky na kostru, kterou chceš prověřit, v tvém případě kostra na konektoru, kam se připojuje čerpadlo.
Podobně si zkus + vodič a vyzkoušej i na konektoru relátka, jestli je tam +12V. Nejlépe silnější žárovkou, ale nepřipojuj ji na piny pro napájení cívky relé.
Pokud tohle zvládneš, tak jsi už elektrikář ...
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Odpovědět

Zpět na „Uno“