Servo pri zohriatom motore

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Uživatelský avatar
jurajbarchetta
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 18 dub 2013, 22:58

Servo pri zohriatom motore

Příspěvek od jurajbarchetta »

Zdravím páni,

chcem sa opýtať na vaše skúsenosti, pri zohriatom motore ide servo na barchette veľmi ťažko. Keď ráno naštartujem, servo ide ľahko, bez problému. Keď sa motor zohreje na pracovnú teplotu a auto stojí (napr. parkovisko, križovatka), sotva sa dá otočiť volantom. Ak zastanem, pridám plyn a otočím volantom, od motora (predpokladám od serva) vychádza hrkotavý piskľavý zvuk.

Nejaké tipy? Tento problém mám už asi rok a teraz keď začína leto, auto sa zohreje veľmi rýchlo a na horúcom asfalte sú gumy ako prilepené.

Fiat Barchetta 1995
142 tis. km
Dík
Reklama
 

Uživatelský avatar
phaeton_esc
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 451
Registrován: 27 črc 2008, 17:57
Bydliště: Lovosice

Re: Servo pri zohriatom motore

Příspěvek od phaeton_esc »

Zkontroluj kolik máš hydraulické kapaliny. Taky je dost možné, že servo (respektive hydraulické hřebenové řízení) už není v nejlepší kondici a kapalinu propouští, ta se pak hromadí v gumových manžetách. Nejlepší je pak udělat repas, ale zrovna dvakrát levná sranda to není..
bylo
Fiat Punto Mk1 1.7D 1996
je
Fiat Stilo MW 1.6 16v 2004 LPG BRC
Uživatelský avatar
jurajbarchetta
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 18 dub 2013, 22:58

Re: Servo pri zohriatom motore

Příspěvek od jurajbarchetta »

Kvapaliny (servo olej, motorovy olej, voda v chladici a pod.) kontrolujem 2x mesačne. Za posledný rok som dolial cca 1dcl oleja do serva, čo mi neprišlo až tak veľa vzhľadom na vek auta. Snažím sa ešte všimnúť či po zohriatí kvapalina nepení, tz. či od niekiaľ nesaje vzduch no zatiaľ som si nevšimol. Pred časom mi hrkotalo niečo, čo stopercentne súviselo so servom, nikto v servise nevedel čo to je, až kým mi neodpadla remenica na servo pumpe. Nakoniec sa zistilo, že len úchyt remenice bol uvoľnený a klepal. Za 50 € to poskladali a odvtedy je ticho, no myslel som si či to nepomôže aj s problémom serva pri zohriatí motora.
Premýšľam, že začnem od najlacnejších riešení a že dám vymeniť olej v serve za originál Tutela GI/A, boh vie čo tam predchádzajúci majiteľ dal. Len si nie som istý či tento problém môže súvisieť s viskozitou oleja, že keď sa zohreje je akoby stlačiteľný a tým pádom netlačí...
Čo obnáša repas?
Uživatelský avatar
phaeton_esc
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 451
Registrován: 27 črc 2008, 17:57
Bydliště: Lovosice

Re: Servo pri zohriatom motore

Příspěvek od phaeton_esc »

Co jsem se díval na internetu, tak ze serva zůstane jenom "obal", zbytek se kompletně vymění. Cenově kolem 200€, případně nové, ale to máš nějakých 400€. Za tolik se dá sehnat na Punto, na Barchetě to asi bude stejné.
bylo
Fiat Punto Mk1 1.7D 1996
je
Fiat Stilo MW 1.6 16v 2004 LPG BRC
Uživatelský avatar
jurajbarchetta
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 18 dub 2013, 22:58

Re: Servo pri zohriatom motore

Příspěvek od jurajbarchetta »

Ak nenájdem nikde na serve mastné olejové škvrny, môže to byť aj problém s olejom čo som spomínal?
Uživatelský avatar
phaeton_esc
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 451
Registrován: 27 črc 2008, 17:57
Bydliště: Lovosice

Re: Servo pri zohriatom motore

Příspěvek od phaeton_esc »

možná jo. já tohle popravdě mám zprostředkovaně z toho, co mi říkal můj mechanik, takže tomu v podstatě nijak zvlášť nerozumím :)
bylo
Fiat Punto Mk1 1.7D 1996
je
Fiat Stilo MW 1.6 16v 2004 LPG BRC
Uživatelský avatar
jurajbarchetta
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 18 dub 2013, 22:58

Re: Servo pri zohriatom motore

Příspěvek od jurajbarchetta »

Tých barchiet je zrejme málo a zbytočne čakám na odpoveď niekoho s rovnakým autom :D

Mne známy mechanik povedal, že ak sa netratí olej tak treba meniť servo pumpu alebo repas hrebenového riadenia.
Fasa s tými talianmi...
Odpovědět

Zpět na „Barchetta“