rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)

Pokec o všem, co se jinam nehodí.

Moderátoři: peta.smolik, Globusman

Odpovědět
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)

Příspěvek od little_boy »

Obavam se, ze krome obsahu ty motory nemaji vubec nic spolecneho, takze rozdilne budou uplne ve vsem...
Reklama
 

Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2731
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)

Příspěvek od liborko »

Tak to asi budeš muset na hyundai/Kia forum,nebo si udělat čas a prohledat internet, tady ti o těch korejcich asi nikdo nic neřekne. Fiat 1.4 pokud teda myslíš 8V tak vychází z motoru 1.0 FIRE OHC který už spatřil světlo světa někdy v druhé polovině 80.let. A postupem času byl jen modernizován,zvětšován jeho objem,16ventilový rozvod,turbo atd. Pokud si dobře vzpomínám tak tento motor FIRE skončil v žebříčku coby do spolehlivosti někde na 5.místě. Ostatně máme ho v turbu v Bravě II a max.spokojenost.Hyundai i KIA by měly mít totožné motory,ale jak jsou stavěné a spolehlivé...těžko říct,myslím že je dělají v licenci. Ale jak psal kolega tak konstrukčně nesrovnatelné.
Dle tvého příspěvku v předchozím tématu se chceš Tipa zbavit,nevim jestli zrovna Hyundai či KIA bude terno,kolega z bývalé práce byl rád že se toho zbavil (nevim už co tam měl za motor) a byl s tím v servisu každou chvíli. Jestli ti nevyhovuje Tipo ( pochybuju že to bude kvůli motoru) tak bych šel do Alfy či Lancie s tímhle 1.4T motorem. Tam už je to pohodlí někde jinde.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
Vilda
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 30 pro 2017, 13:00
Bydliště: Praha 5 - Košíře

Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)

Příspěvek od Vilda »

Korejské motory budou trochu výkonější …. modernější mašina a 16ti ventil. Rozdíl mezi motorem Kia nebo Hyundai není v podstatě žádný … jsou na stejné platformě.

Kia měla trochu lepší podvozek, ale byla dražší. U Hyundaie i30 a ix20 se dlouho potýkaly s mlácením podvozku. U ix20ky byla dokonce konstrukční chyba na uložení zadních tlumičů k nápravě. Zadek na nerovnostech hodně odskakoval a dost lidí se snažilo auta vrátit, protože jezdit s ním bylo nebezpečný. Samozřejmě firma dělala mrtvého brouka.

S 1.4kou od Hyundaie jsem nějaký čas jezdil a motor byl dobrej. Sice to nebyla žádná raketa, ale na normální poježdění to bohatě stačilo. I spotřebově byl slušnej. Osobně jsem si ale raději vybral 1.6ku CVVT ( variabilní časování ventilů ) …. lepší motor, jsem snad nikdy v autě neměl :!:
Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore
Uživatelský avatar
Vilda
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 30 pro 2017, 13:00
Bydliště: Praha 5 - Košíře

Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)

Příspěvek od Vilda »

m.scale píše: Takže motor od Kia 1.4 CVVT má variabilní časování ventilů ? Je to nějaká výhoda ? A Fiaťáckej motor 1.4,70kw (ten co mám v Tipu) variabilní časování ventilů má,nebo nemá ?
Tak samozřejmě, že variabilní časování ventilů je dobrý. Můj Hyundai s 1.6kou CVVT měl o dost vyšší výkon, než stejné 1.6ky v jiných vozech, které tenhle systém neměly. Mohl jsem s ním jet na trojku 30 km/h a pak jen sešlápnout plyn a auťák vyrazil jako střela 8) Motor měl výkon v jakémkoliv spektru otáček. Jak jsem tady psal .... lepší motor jsem nikdy neměl.

Systém CVVT časuje sací ventily, ale Korejci už dělají motory i DCVVT a ty časují oboje ventily ... jak sací, tak výfukové. Tipo má osmi ventilovou techniku a nikde jsem neslyšel, že by tyhle motory měly variabilní časování ventilů. U Fiata si ale cením jedné věci. Je v něm jednoduchý a léty prověřený motor.

No a tobě asi nezbude nic jiného, než zajít ke Korejcům a motory si vyzkoušet na vlastní kůži. A chtěl by tě varovat ..... obě Korejské značky mají taky spousty problémů, takže doporučuji si sednout a prostudovat Hyundai fórum. Jsem členem Hyundai klubu 11 let a vím, že se tam řešilo moc, někdy až bizarních závad :shock:
Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2731
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)

Příspěvek od liborko »

Vyzkoušej a uvidíš,ale ještě se budeš rád vracet k 1.4 od Fiatu :wink:
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
Vilda
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 30 pro 2017, 13:00
Bydliště: Praha 5 - Košíře

Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)

Příspěvek od Vilda »

Teď jsem se díval, že korejci 1.4ky CVVT docela slušně ořezaly na výkonu :( původně měla 81 kW, což je 110 kobylek a teď jí deset koní ubraly :?

Takže další eko kurvítka .... ?? Pane Bože, kam to až zajde :twisted: :twisted:
Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore
Uživatelský avatar
Designer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 13 led 2020, 08:38

Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)

Příspěvek od Designer »

mam 1.4 atmo a na ten motor nemozem zatial nic zle povedat.
Treba sa s nim kus naucit jazdit - mne to trvalo pol roka.
Odpovědět

Zpět na „POKEC“