Nejodolnější benzínový motor

Pokec o všem, co se jinam nehodí.

Moderátoři: peta.smolik, Globusman

Odpovědět
PavelSoukup
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 11 lis 2016, 10:30

Nejodolnější benzínový motor

Příspěvek od PavelSoukup » 23 lis 2016, 13:42

Tak jsem se právě na http://kralmotoru.cz/media/nejlepsi-ben ... motory-aut" onclick="window.open(this.href);return false; dočetl, že za jeden z nejlepších benzínových motorů byl vyhlášený Fiat 1.2 a 1.4 8V "Fire". Tento 8 ventil za posledních 30 let dokázal, že je velice odolný a naprosto spolehlivý a to i ve "stáří" :) Takže ať žije Fiat :)

Reklama
 

Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2467
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejodolnější benzínový motor

Příspěvek od liborko » 23 lis 2016, 16:38

S tím souhlasím,je to nezničitelný motor,jen kdyby jej netrápily ty úniky oleje :) jenom nevim zda tam nemají mýlku v informaci,ale pokud vím tak motor FIRE se začal vyrábět kolem roku 1985 ( s karburátorem-později 1bod.vstřikování mono jetronic) do modelu Uno, vlastně se dělá do teď s menšími obměnami.
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
PUNTO 75 ELX r.96
BravoII 1.4T 16V/88kW r.08 Emotion
Lancia Y 1.2 16V/59kW r.02 Unica

Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
AR 147 1.6TS r.01...
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
...už jen ve vzpomínkách

Designer
Fiaťák
Příspěvky: 119
Registrován: 13 led 2020, 09:38

Re: Nejodolnější benzínový motor

Příspěvek od Designer » 02 bře 2020, 10:59

Rada motorov značky Fiat pod označením Fire je na svete už niekoľko desiatok rokov. Motory Fire pokryli širokú škálu zdvihových objemov od najmenších motorov o objeme 769 cm3, až po motory, ktorých zdvihový objem činil 1368 cm3. Nás však zaujíma v tejto chvíli len motor, ktorý dosahoval zdvihový objem 1.4 litra (1368 cm3).

Tento malý benzínový motor je vybavený 8-ventilovým rozvodom OHC. Pri tomto motore je veľmi zaujímavé umiestnenie katalyzátoru, ktorý je umiestnený priamo v motorovom priestore. Toto riešenie urýchľuje zahriatie katalyzátora na prevádzkovú teplotu a redukuje tak množstvo emisií vypustených do ovzdušia krátko po studenom štarte motora. Motor 1.4 8v má pekný priebeh krútiaceho momentu v nízkych a stredných otáčkach.

Pri tomto motore, rovnako ako pri všetkých motoroch radu Fire je veľmi dôležitý štýl jazdy počas jeho zábehu. Aj dva úplne identické motory s rovnakým počtom najazdených kilometrov a rovnakým servisom totiž môžu jazdiť odlišne, pokiaľ majiteľ jedného motora jazdil na spotrebu a ten druhý ho pri zábehu doslova dral. Motor 1.4 8v radu Fire má veľmi peknú spotrebu, ktorá sa priemerne pohybuje medzi 6 litrami.

Interval výmeny motorového oleja je nastavený na 30 000 km, čo je veľmi premrštené číslo vzhľadom na malú olejovú náplň (2.5 litra), preto sa neodporúča dodržiavať tento interval a je lepšie skrátiť ho maximálne na 15 000 km. Inak je tento motor absolútne spoľahlivý, rovnako tak ako jeho menší súrodenec o objeme 1.2 litra.

Zaujímavosťou pri motoroch radu Fire je fakt, že pri starších verziách vybavených 8 ventilmi nedôjde k stretu ventilov a piestu v prípade pretrhnutia či spadnutia rozvodového remeňa. Toto však neplatí pri motoroch spĺňajúcich emisné normy Euro 5 a Euro 6, ktoré majú vyšší kompresný pomer.

Parametre motora:
Príprava zmesi - zážihový motor s viacbodovým vstrekovaním
Preplňovanie - bez preplňovania
Prevodovka - päťstupňová manuálna prevodovka
Zdvihový objem - 1368 cm3
Počet valcov - 4
Počet ventilov - 8
Krútiaci moment - 115 Nm
Výkon - 57 kW / 77 koní

Zdroj: https://autoride.sk/najspolahlivejsie-b ... -su-1-cast

Nikde som sa zatiaľ nedopátral z akej rodiny je môj motor 1,4 16V 70 kW ... neviete niekto ? príp. dať sem zdroj info

m.scale
Fiaťák
Příspěvky: 62
Registrován: 15 bře 2011, 19:11

Re: Nejodolnější benzínový motor

Příspěvek od m.scale » 02 bře 2020, 15:35

Nevychází současná 1.4 16V 70kw s motoru 1.2 16V 60kw ,který jsem měl v Bravě ? Do Bravy se montoval myslím od roku 1998.
Fiat Tipo HB 1.4 70kw
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava

Designer
Fiaťák
Příspěvky: 119
Registrován: 13 led 2020, 09:38

Re: Nejodolnější benzínový motor

Příspěvek od Designer » 02 bře 2020, 16:19

no toto práve neviem

Pižo
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 21 lis 2018, 12:21

Re: Nejodolnější benzínový motor

Příspěvek od Pižo » 02 bře 2020, 20:16

Tak se taky přidám, něco na tom bude. Nyní jezdím Punto1,2 16 dva roky , je to velmi zábavná jízda s 6* převodovkou- dřív 5*. Motor je po opravě, pouze trochu upravena hlava válců bez velkých nákladů , i spotřeba je dobrá. Trochu problém je že auta jsou už na dožití, ale stále jich dost jezdí,a u marketu parkuje často. Ono záleží taky na uhel pohledu, okolo roku 2007 jsem koupil nove Grande s 48kw, autí bylo velmi pěkné ale moc jsme si nesedli. Bydlím v kopcích a tam to moc nejelo,spotřeba byla taky dobrá a provoz bez problémů. Odmítal jsem s tím jezdit. Pak přišel Japonec 1,6, který jezdí dobře,ale lépe se cítím s FIatem. TAm je menší krouták,to je dané obsahem. Jezdím tak do 5000ot a je to paráda, a bez velkého zatížení auta.
Ještě dodám že po koupi to moc taky nejelo,spotřeba nic moc. Ale to je dáno dvacet let provozu bez řádné údržby. A taky některé opravy mechošů nic moc.
TAk at Vám to jezdí :lol:

Designer
Fiaťák
Příspěvky: 119
Registrován: 13 led 2020, 09:38

Re: Nejodolnější benzínový motor

Příspěvek od Designer » 02 bře 2020, 20:44

Idea 1,4 70kW so 6 kvaltom je krátko sprevodovaná a do tých 80 kmh a 2500 ot to je také tiché a vcelku živé - tiahle kopčeky a dialnica tomu moc nesedia - slabší krúťák no - ale ide to okolo 6,5 l / 100 km. Marea 1,6 (76 kW) je proti tomu celkom raketka. Subjektívne teátro urobí aj zvuková kulisa :D - IDEA je tichá - idete 80 kmh a zdá sa že stojíte - iné vnímanie rýchlosti - ale v Marey jazdím tak priemerne asi o 20-30 kmh rýchlejšie - ide sama ...

Odpovědět

Zpět na „POKEC“