Tlumiče pérování, upozornění na nekvalitní díly

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 57
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Tlumiče pérování, upozornění na nekvalitní díly

Příspěvek od tomass » 16 bře 2019, 23:21

Rád bych se podělil o mizerné zkušenosti s tlumiči pérování SACHS Super Touring. Jde o plynokapalinové tlumiče vyšší řady .Mám dlouhodobou negativní zkušenost, na více autech. Nemyslím si, že by šlo o náhodu, ale o dlouhodobou špatnou kvalitu výrobku SACHS. Prodejci deklarují životnost kolem 80 - 100 tis. km. Byla by paráda, kdyby se této životnosti alespoň trochu přiblížily.

Jedná se celkem o 5 sad tlumičů na 3 různých autech za období 15 let. Ze čtyř sad vždy nějaký tlumič odešel skoro hned a zbytek neměl valného trvání. Měl jsem za to, že kupuju kvalitní německý výrobek, ale opak se ukázal pravdou.

1. auto, z nové sady z roku 2004 odešel zadní tlumič SACHS po cca 3/4 roce a nějakých cca 8 tis. km. Zadní byly reklamovány. U zastoupení se dobrý tlumič měl zašantročit a tak jsem dostal oba nové. Nové zadní a zbytek sady ujely pár desítek tisíc km. Účinek tlumičů byl pak zjevně horší. Pak jsem auto prodával. (nejde o Seicento) Sada byla doplněná a uvažuju tak, že jsem měl novou sadu a nový. Jde tedy o 2 nákupy.

2. auto, tato jediná sada funguje doposud. Zadní jsou z roku 2011 a najeto cca 40 tis. km. Přední jsou z roku 2015 a mají najeto zhruba 20 tis. Nemají odjeto, ale věk zatím není špatný. Auto sedí OK. (nejde o Seicento). Toto je třetí nákup.

3. auto Seicento. Celá sada kupovaná v srpnu 2016. V lednu 2017 odešel levý přední tlumič po cca 2 tis. km. V zatáčce chrupnutím a následným poskakováním tlumiče. Po vymontování neměl tlumič odpor ani v jednom směru. Reklamace krkolomná. Musel jsem koupit nový tlumič a potom starý reklamovat. Z prodejce jsem lámal peníze ještě několik měsíců.
Teď mám od srpna 2016 najeto 25 700 km. levý tlumič nic moc, pravý skáče na hrbolech a uskakuje i na hladkém asfaltu v zatáčce. Takže opět totál na výměnu. To je 4. a pátý nákup tlumičů.

Nepište mi, že je to náhoda. Sachs je velký průšvih. Ještě jsem nalezl článek, kde na Octavii testují tlumiče několika značek. Sachs s několika dalšími značkami totálně propadl pro 2 závady. Je zde i upozornění, že výrobce absolutně odmítá reklamace. http://www.auto.cz/tlumice-perovani-na- ... auto-94337

Máte někdo typ na odzkoušenou značku tlumiče, který opravdu vydrží v pořádku najet nějaké kilometry ?

Reklama
 

Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2376
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlumiče pérování, upozornění na nekvalitní díly

Příspěvek od liborko » 17 bře 2019, 13:03

Dneska stojí vše za hovno,ať je to Sachs či jina známá znacka tak to není záruka kvality.Zarucena rada asi není. Než jsem prodal seicento tak jsem tam daval dopředu tlumiče Monroe,nebyl s něma problem. Na Punto jsem dával dopředu KYB a už je tam mam taky pěkně dlouho,dozadu jsem kupoval Meyle. Je to asi zbytečné nějak vybírat a řešit která značka je lepsi. Teď mě cekaji přední tlumiče na Stilo ( jsou tam ještě originály) Možná nejlepší volba je sehnat originální tlumiče...
P U N T O 75 ELX r.96
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Lancia Y 1.2 16V/59kW r.02 Unica
BravoII 1.4T 16V/88kW r.08 Emotion

AR 147 1.6TS r.01...
TIPO 1.4 r.94...
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
UNO 1.5 MPI r.87
............už jen ve vzpomínkách

tomass
Fiaťák
Příspěvky: 57
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: Tlumiče pérování, upozornění na nekvalitní díly

Příspěvek od tomass » 18 bře 2019, 03:07

Liborko, diky za typ.
KYB vidim taky jako favorita.

Meyle a Magneti maji skoro stejnou cenu. Rekl bych ze oboji jsou na tlumice jen obchodni znacky a ani jedna je nevyrabi. Znacka Meyle je na vsem a Magneti delaji elektriku a pomerne solidni, tlumice urcite ne. Divim se, ze neexistuji tlumice Bosch, ale k tem bych asi taky nemel duveru.

Original je co ? Kdyz zajdu do kterehokoliv fiata, otviraji jako prvni stranky autokelly....Sve dily maji jen velice omezeny sortiment. Na mjauto pisou, ze prvovvyroba byva Sachs a to je to co uz nehodlam riskovat.

Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2376
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlumiče pérování, upozornění na nekvalitní díly

Příspěvek od liborko » 18 bře 2019, 14:20

originálem myslím tohle https://auto.bazos.cz/inzerat/101890257 ... iginal.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek
Obrázek

Sice cena bývá vyšší,ale kvalita bude asi taky někde jinde. Přes eper si najdi dle tvého VIN OEM číslo tlumičů a poptej se přímo ve Fiatě,že chceš originální díl.
P U N T O 75 ELX r.96
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Lancia Y 1.2 16V/59kW r.02 Unica
BravoII 1.4T 16V/88kW r.08 Emotion

AR 147 1.6TS r.01...
TIPO 1.4 r.94...
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
UNO 1.5 MPI r.87
............už jen ve vzpomínkách

tomass
Fiaťák
Příspěvky: 57
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: Tlumiče pérování, upozornění na nekvalitní díly

Příspěvek od tomass » 22 čer 2019, 22:10

Zvítězili tlumiče Kayaba.

Pár postřehů: tlumiče jsou rozměrově stejné, což jsem čekal. Auto po výměně je ovšem posazené výše. Bohužel NENÍ pravda, že se nemusí dělat při výměně předních tlumičů geometrie. Už při výměně mi připadalo, že přední kola jsou trošku od sebe, nicméně jsem to neřešil. Pneu při přejezdu příčného prahu hvízdnou. Na zimní pneu jsem najezdil za 1,5 měsíce cca 600 km a sjel vzorek o 2 mm !!! Na STK mi zjistili rozbíhavost kolem 15 mm. Dal jsem udělat geometrii a nadměrnou rozbíhavost potvrdili 3 stupně a nějaké minuty. Takže při výměně předních tlumičů se bezpodmínečně musí udělat geometrie.

Kayaba je měkčí, než SACHS. Je potřeba si trochu přivyknout. Na výmolech jsou hlučnější, víc dupou, ale jinak jsou měkkostí komfortnější. Kdybych si měl vybrat, tak SACHS mi vyhovuje víc, kdyby to nebyly takový srágory. Už při montáži bylo zjistitelné, že Kayaba má stejný odpor při stlačování i vytahování. Sachs má menší odpor při stlačování a výrazně větší odpor při vytahování. Každé má svoje výhody. Se Sachs se kolo nepropadne tolik hluboko do díry a proto je tišejší. Kayaba je na oba směry měkčí a proto na zvlněné vozovce má delší dobu kontakt s vozovkou, tedy logicky kratší brzdnou dráhu.

Jirka Krejčí
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 02 zář 2019, 16:33

Re: Tlumiče pérování, upozornění na nekvalitní díly

Příspěvek od Jirka Krejčí » 18 říj 2019, 10:25

Ano taky me to vypeklo.Sachs fakt šmejd tlumiče na předku 2 roky. Podotýkám ježděno po kvalitni ,,silnici" Po dvou letech bouchani od předni napravy zrovna před stk.Po dlouhèm laborovàni a výměnou spousta dílů mě nenapadlo že je odepsaný tlumič na pravé straně.Jedině KYB. :D

Odpovědět

Zpět na „Seicento“