Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Moderátor: peta.smolik

Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od liborko »

Vitaml píše:Jen můj drobný nepatrný názor, dávkování paliva se řj umí naučit, viz to, že dávám 1:1 ethanol, kde je jiný spalovací poměr, jezdí výborně, a když jsem mu dal dnes čistý benzín, tak se na chvilku zakuckal. Řj se učí podle ĹS a dalších věcí.
Dobře,dáváš defakto palivo s různým oktanovým číslem,pro užívání E85 by se stejně měla udělat i úprava na motoru ve formě úpravy vstřiku.
Ale vem si,že každá ta jednotka 0.9 a 1.1 bude pracovat s krapet rozdílnýma hodnotama od všech čidel a senzorů (protože oba ty motory používají jiná čidla) , a bude na nich závislá v rozmezí nějakých dodaných hodnot od-do při urč.podmínkách volnoběh-plný výkon. A čím vyšší objem motoru -výkon motoru, tím logicky bude potřeba i větší dávka paliva,větší průtok vstřiku.... Tak ty jednotky jako takové zaměnit asi půjdou,ale s tím,že to auto vůbec nepojede a nebo pojede,ale bude žrát i trávu kolem cesty :)
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Reklama
 

pguty
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: 27 črc 2016, 16:25

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od pguty »

Pozeral som nejaké jednotky, našiel som iba v Polsku tu http://allegro.pl/komputer-seicento-1-1 ... 53707.html. Vychádza to na nejakých 35€ aj s dovozom, takže ma to nezabije, ak mi to nepôjde...píšu tam (teda čo mi translátor preložil), že by nemal byť problém s funkčnosťou a malo by to ísť aj na pôvodnú spínaciu skrinku...je to možné? Alebo je tá RJ úplne bez softvéru a budem ešte musieť niekoho zháňať, kto mi to za ďalších pár desiatok eúr spojazdní?
Škoda 110R, r.v.1970
Nissan Bluebird 2,0 SLX, r.v. 1986
Škoda 1000MB, r.v. 1968
Ford Scorpio 2,0i Automat
Fiat Uno 1,3D, 32kW, r.r. 1989
Daewoo Lanos 1,5, 63 kW, r.v.2000
Renault Megane Grandtour II 1,5 dCi, r.v. 2008
Fiat Seicento 1,1 Sporting, r.v.1998
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od radek.s »

To vypadá dobře. Jednotka je pravděpodobně nastavena do továrního stavu jako jsou úplně nové jednotky od Fiatu a při prvním zapnutí se sama přizpůsobí k imobilizéru v autě. Nebo má imobilizaci deaktivovanou a také nebude třeba nic řešit. Software v jednotce je a nemělo by být třeba někoho shánět. Šel bych do toho. Je třeba počítat, že prvních x kilometrů se jednotka bude "učit" hodnoty ze snímačů motoru, ale nemám s tím u SPI zkušenost, jestli se to nějak projeví nebo pozná. Pokud by zpočátku například kolísal volnoběh nebo něco jiného, je třeba nepodléhat panice, mělo by se to ježděním upravit.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
pguty
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: 27 črc 2016, 16:25

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od pguty »

Idem písať ďalšie poznatky. Sú zlé. RJ vymenená za IAW 16FM.E6. Auto naštartovalo, to bol základ. Predtým som menil vzduchový filter a chcel som vymeniť sviečky, no nedali sa mi povoliť, preto som zavolal suseda, ktorý je amatérsky automechanik. Vie opraviť všeličo, tak som sa ho opýtal aj na vysokú spotrebu. Zložili sme kryt karburátora (sanie vzduchu) a povedal, že benzín tam tečie prúdom, dym z výfuku zapácha po benzíne a tak isto aj olej už zapácha ako benzín. Ozaj, keď som to sledoval, na voľnobeh tam išlo hodne benzínu, keď som pridal a následne ubral, benzín prestal ísť, ale keď sa otáčky dostali do voľnobežných, opäť sa benzín lial do motora vo veľkom množstve. Skúšal som odpojiť aj káblik s cievky, benzín hneď odstavilo a po chvíli motor zhasol. Opäť som trochu blúdil po rôznych fórach, čo to všetko môže zapríčiniť. Čidlo teploty som meral, malo odpor 800 Ohmov pri teplote asi 50-60 stupňov. To by malo byť v poriadku. Lambda sonda je BOSCH 0258 003 466, nie je to ten typ, ktorý by mal v mojom aute byť, môže to teda spôsobovať ona, prikazovať RJ aby prúdom liala benzín do motora? Niečo som čítal aj o váhe vzduchu, že keď je zlá, je vysoká spotreba, ale o tom som sa viac nedočítal, neviem, ako by som to odsledoval. Tesnenie pod karburátorom je tiež zlé, môže to byť aj nasávaním falošného vzduchu? Na čo sa mám zamerať?

PS.: Ešte som chcel dodať (čo ma v tejto chvíli ani veľmi netrápi), že aj po výmene RJ mi nefunguje otáčkomer, šiel som po káblikoch a zistil som, na moje dosť veľké prekvapenie, že končia na zariadení, ktoré je pripojené dutou hadičkou na nejaký snímač hneď za vzduchovým filtrom. Dodatočne som zistil, že je to senzor tlaku vzduchu??? Potom tie farby káblikov som si musel asi zmýliť...Tu je obrázok: Obrázek
Škoda 110R, r.v.1970
Nissan Bluebird 2,0 SLX, r.v. 1986
Škoda 1000MB, r.v. 1968
Ford Scorpio 2,0i Automat
Fiat Uno 1,3D, 32kW, r.r. 1989
Daewoo Lanos 1,5, 63 kW, r.v.2000
Renault Megane Grandtour II 1,5 dCi, r.v. 2008
Fiat Seicento 1,1 Sporting, r.v.1998
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od radek.s »

Myslím, že v tomto stádiu by bylo vhodné to napojit na diagnostiku. Jednak se vyčtou chyby, pokud už se nějaké uložily, ale hlavně diagnostikou lze číst hodnoty ze snímačů za běhu motoru a podle toho zjistit, kde je problém.
Otáčkoměr určitě není připojen na snímač tlaku vzduchu. Otáčkoměr je připojen rovnou k řídící jednotce motoru, odkud dostává informaci o otáčkách. Protože není tolik kombinací barev vodičů, jsou barvy v autě použity vícekrát, ale nejedná se o tentýž vodič. Je dobré si sehnat schemata zapojení elektriky. Schemata jsou většinou součástí servisního manuálu, který se určitě někde na netu dá stáhnout.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
pguty
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: 27 črc 2016, 16:25

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od pguty »

Kúpil som KKL kábel a spojazdnil Multiecuscan. Žiaľ, nenašiel som nikde hodnoty, ktoré by som porovnal s mojimi, takže neviem nič nové. Chyby som vymazal a po 20km jazde nazapísalo žiadnu novú chybu. Vymenil som všetky tesnenia medzi karburátorom a sacím potrubím a urobil dve videá pred pretesnením a po pretesnení karburátora. Ešte jedno video so zvukom motora, ak to k niečomu bude.

https://www.youtube.com/watch?v=zaWxyfP-cRg
https://www.youtube.com/watch?v=iZxdBcmDvbE
https://www.youtube.com/watch?v=YijLcfdekxY
Škoda 110R, r.v.1970
Nissan Bluebird 2,0 SLX, r.v. 1986
Škoda 1000MB, r.v. 1968
Ford Scorpio 2,0i Automat
Fiat Uno 1,3D, 32kW, r.r. 1989
Daewoo Lanos 1,5, 63 kW, r.v.2000
Renault Megane Grandtour II 1,5 dCi, r.v. 2008
Fiat Seicento 1,1 Sporting, r.v.1998
pguty
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: 27 črc 2016, 16:25

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od pguty »

Zatiaľ nepomohlo nič, po prejdení 120 km je ručička nádrže na 1/2. RJ hlási prerušovanú chybu lambda sondy. Po prečítaní rôznych diskusií viem, že to môže robiť veľa vecí, aj keď nesvieti chyba motora ani diagnostika nevykazuje žiadne chyby. Napríklad už viem, že lambda sonda je určite iná (z motora 0,9cm3). Potreboval by som ešte vedieť niečo aj o tlaku sania, nikde som sa viac nedočítal. V Multiecuscane mi ukazuje tlak sania 964 mBar a nemení sa ani po pridaní plynu. Ako by to malo fungovať? Pri diagnostike, keď som odpojil hadičku od senzora tlaku sania, poskočila hodnota o pár mBarov a ustálila sa opäť na 964. To čidlo (alebo čo to vlastne je) v saní hneď za vzduchovým filtrom je vlastne čo? Sú tam nejaké kovové pliešky a od neho, zospodu krytu na filter je zapojená hadička k tomu, čo som dával vyššie ako obrázok.
Škoda 110R, r.v.1970
Nissan Bluebird 2,0 SLX, r.v. 1986
Škoda 1000MB, r.v. 1968
Ford Scorpio 2,0i Automat
Fiat Uno 1,3D, 32kW, r.r. 1989
Daewoo Lanos 1,5, 63 kW, r.v.2000
Renault Megane Grandtour II 1,5 dCi, r.v. 2008
Fiat Seicento 1,1 Sporting, r.v.1998
pguty
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: 27 črc 2016, 16:25

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od pguty »

Prikladám foto niečoho, na čo je odspodu pripojená hadička do tlakového snímača. Keď som odpojil hadičku a fúkal, respektíve sal do seba vzduch, v Multiecuscan tlak sania pekne kolísal. Keď som hadičku pripojil späť, ostala na stabilnej hodnote 964 a ani po pridaní plynu sa hodnota nezmenila ani o 1 mBar. Rozobral som toto zariadenie za účelom vyčistenia a vôbec nechápem, ako môže fungovať. Je tam pod pérkom pritlačená gulička, ktorú som vzduchom z úst nepretlačil, pritom keď som ju jemne potlačil, vzduch mal voľný priechod. Nikde na diskusiách som niečo podobné nevidel ani nečítal, môžte sa niekto pozrieť, ako to vyzerá vo vašom vzduchovom filtri?
https://postimg.org/image/gp7bf9uu3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Škoda 110R, r.v.1970
Nissan Bluebird 2,0 SLX, r.v. 1986
Škoda 1000MB, r.v. 1968
Ford Scorpio 2,0i Automat
Fiat Uno 1,3D, 32kW, r.r. 1989
Daewoo Lanos 1,5, 63 kW, r.v.2000
Renault Megane Grandtour II 1,5 dCi, r.v. 2008
Fiat Seicento 1,1 Sporting, r.v.1998
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od radek.s »

Ahoj, koukal jsem na ta videa a některé věci vůbec nechápu. Ten zvuk z výfuku je divný, to je jak traktor, ten motor vůbec neběží, jak by měl. Taky se mě nelíbí to číslo v prvním řádku otáček motoru, tam by mělo být normálně například plus mínus 900 a ne to dlouhé, co tam je. Dále korekce lambda sondy by se měla udržovat stále okolo 1,00 a to dost přesně, takže mě připadá, že ani emise to nereguluje jak by mělo. Bohužel také nevím, jaké přesně mají být ty další hodnoty, nejsem automechanik. Problém je taky v tom, že mám verzi MPI a ta se dost liší od SPI i když to na první pohled nevypadá. MPI má jinou elektroniku, nemá vstřikovací jednotku ale jen škrtící klapku a vstřikovače mám 4, po jednom v sání každého válce. Hodnoty přes diagnostiku jsou trochu jiné a porovnávat je nelze. SPI verzi moc neznám. Ten snímač tlaku vzduchu s hadičkou tam nemám ani ve filtru nic takového není, mám jiný filtr a snímač tlaku vzduchu mám zabudovaný přímo v tělese škrtící klapky a snímač vypadá jinak. Těch rozdílů mezi SPI a MPI je hodně. Nechápu, proč to ukazuje takové hodnoty otáček, to by chtělo zjistit, napadlo mě, jestli je v pořádku snímač otáček, ale vím, že když je úplně vadný tak to myslím ani nechytne, tak tím to asi nebude. Někdo s Puntem tady někde psal, že měl přeskočený rozvodový řemen o zub nebo dva a jelo to nějak divně, tak to bych zkontroloval, jestli rozvody sedí na značky. Co je mě taky divný na těch fotkách je elektrika v motoru, Fiat používá jen textilní pásku a ty tam máš tou plastovou izolačkou dodatečně připevněné kabely na místa, kde to originál tak vedené a připevněné není, nechápu důvod, proč je to tak a co se s tou elektrikou dělo. Máš nějakou servisní příručku nebo manuál k Seicentu? Já jsem před lety nějaké z netu stáhnul, ale už nevím kde nebo už ty odkazy ani nefungují. Pokud se nemáš čeho chytnout a potřebuješ manuály, dej mě do sz email, pošlu ti nějaké manuály přes úschovnu.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
pguty
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: 27 črc 2016, 16:25

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od pguty »

Ďakujem aj tak, vyriešili sme to na diaľku s "liborkom". Asi by nik neuveril, aká bola chyba. Hadička k MAP senzoru bola pripojená odspodu do priestoru vzduchového filtra a nie tam, kde má byť, v sacom potrubí. Tiež nie som automechanik a nemal som šajnu, ako to má byť zapojené, aj keď logicky mi to nešlo do hlavy, hlavne keď som sa dočítal, ako funguje MAP senzor, že to musí byť podtlak za škrtiacou klapkou. Preto aj tá nemeniaca sa hodnota tlaku sania v Multiecuscane. RJ automaticky dávkovala veľa benzínu, keďže hodnoty z MAP senzoru vyhodnotila ako maximálne otvorenie škrtiacej klapky!!! No chlapík, čo mi predal skladačku, si očividne zle pofotil kde čo má byť a tiež nie je nejaký expert.
Škoda 110R, r.v.1970
Nissan Bluebird 2,0 SLX, r.v. 1986
Škoda 1000MB, r.v. 1968
Ford Scorpio 2,0i Automat
Fiat Uno 1,3D, 32kW, r.r. 1989
Daewoo Lanos 1,5, 63 kW, r.v.2000
Renault Megane Grandtour II 1,5 dCi, r.v. 2008
Fiat Seicento 1,1 Sporting, r.v.1998
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od radek.s »

Tak to je fajn, že náprava nebyla finančně náročná. Ta spotřeba už je v pořádku? Zvuk motoru na volnoběh se zlepšil?
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
pguty
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: 27 črc 2016, 16:25

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od pguty »

Spotreba je viditeľne (podľa pomaly klesajúcej ručičky) nižšia, aj keď sa ešte veľa nenajazdilo, zvuk motora úplne v pohode, výfukové plyny nevoňajú po benzíne.
Škoda 110R, r.v.1970
Nissan Bluebird 2,0 SLX, r.v. 1986
Škoda 1000MB, r.v. 1968
Ford Scorpio 2,0i Automat
Fiat Uno 1,3D, 32kW, r.r. 1989
Daewoo Lanos 1,5, 63 kW, r.v.2000
Renault Megane Grandtour II 1,5 dCi, r.v. 2008
Fiat Seicento 1,1 Sporting, r.v.1998
Odpovědět

Zpět na „Seicento“