zhasíná volnoběh zatepla

Moderátor: peta.smolik

karelmrak
Fiaťák
Příspěvky: 108
Registrován: 25 črc 2021, 15:01

zhasíná volnoběh zatepla

Příspěvek od karelmrak »

Zdravím, měnil jsem alternátor s odpojenou baterkou, poté jsem nějak nemohl dlouho nastartovat, asi po 10 min. přerušovaného startu to chytlo. Od té doby jakmile se motor zahřeje, auto na každé křižovatce zdechne, musím držet pod plynem. Už jsem najel od té doby 80 km. Párkrát to hodilo i OBD 130 a 136, ale to nesouhlasí, lambda je v pořádku! Mimochodem tuto poruchu mi moje auto hlásí vždycky tak jednou za dva tři měsíce od doby, co jsem je koupil (už 10 let) a nedá se přijít na to, proč...
Reklama
 

karelmrak
Fiaťák
Příspěvky: 108
Registrován: 25 črc 2021, 15:01

Re: zhasíná volnoběh zatepla

Příspěvek od karelmrak »

Omlouvám se, seicento 1,1 MPI, 2002
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 138
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: zhasíná volnoběh zatepla

Příspěvek od tomass »

Typoval bych nejpravděpodobněji čidlo na klice, přerušování kabelů jak změknou teplem, nebo čidlo teploty.
Mě to dělalo 2 roky čidlo na klice. Je nízko nad silnicí a může k němu dobře voda a sůl. Občas cuklo a jelo dál. Někdy nešlo nastartovat. Nebylo to změřitelný. Po výměně OK. Po vykuchání části flexo gumy u čidla zjištěn přechoďák v pájení.
Pak už se problém nikdy neobjevil.
karelmrak
Fiaťák
Příspěvky: 108
Registrován: 25 črc 2021, 15:01

Re: zhasíná volnoběh zatepla

Příspěvek od karelmrak »

To zní rozumně, objednal jsem a uvidím. Navíc při té výměně alternátoru jsem s tím čidlem samozřejmě hýbal při nasazování nového řemene. Ono je to vůbec jako ježek v kleci, není to úplně snadná práce a následné nastavení tahu řemene také ne.
Uživatelský avatar
Diwiak
Fiaťák
Příspěvky: 62
Registrován: 03 bře 2009, 21:54

Re: zhasíná volnoběh zatepla

Příspěvek od Diwiak »

Bodaj by sa takto alternátor menil na každom aute :D :wink:
Pákou/kľúčom zaprieť do alternatora, naspanovat takmer nadoraz, priehyb remena v strede max. 1cm, snimac kľuky musí ist spet na miesto, spara od harmonického kola max. 1mm, po akejkoľvek demontáži vyvolať cez diagnostiku "reset harmonického kola". Inak sa nemalo príliš čo pokaziť, pozrieť káble k alternatoru, svorky na batériu, kostru.
Cinquecento 1.1 SPi Sporting Grey RIP
Seicento 1.1 MPi Brush Orange/Grey RIP
Panda 1.2 69K EURO6 S&S Sicilia orange
http://www.fiatforum.com
karelmrak
Fiaťák
Příspěvky: 108
Registrován: 25 črc 2021, 15:01

Re: zhasíná volnoběh zatepla

Příspěvek od karelmrak »

Dobře se to říhká a samozřejmě jsem si to taky přečetl, ale blbě se to dělá :D Taky jsem to nastavil, ale člověk leží v podběhu, alternátor při nasazování taky není nejlečí atd. Do toho mě tu a tam oblizuje můj novofunlanďan, který chce pomáhat :) JInak mám Fiat autoscan 4, kde se to tam vyvolá?
karelmrak
Fiaťák
Příspěvky: 108
Registrován: 25 črc 2021, 15:01

Re: zhasíná volnoběh zatepla

Příspěvek od karelmrak »

A ještě mě napadlo, proč se vlastně musí něco nastavovat v diagnostice? Baterka byla vyndaná, motorem nikdo nepohnul, nový alternátor správně dobíjí. Nikde nemohu na to nastavení najít odkaz.
karelmrak
Fiaťák
Příspěvky: 108
Registrován: 25 črc 2021, 15:01

Re: zhasíná volnoběh zatepla

Příspěvek od karelmrak »

Již nikdo nereaguje, tak jsem zkusil najít kompletní návod k Multiscanu. Česky kniha za tři stovky, německy zdarma, prostudoval jsem to, takže jsem chytřejší a během následujících dní to prověřím a dám vědět, mezitím mi přijde snímač polohy.
Uživatelský avatar
Diwiak
Fiaťák
Příspěvky: 62
Registrován: 03 bře 2009, 21:54

Re: zhasíná volnoběh zatepla

Příspěvek od Diwiak »

nie som tu kazdy den, je to "oprava" zadarmo treba skusit,
vyvola sa "Phonic wheel learn/reset", Fiat Autoscan nepoznam, mam AlfaOBD (android), popr. Multiecuscan, su tam aj pokyny. Na starsich sa vraj odpajala baterka na 15min, potom to bolo treba spravit (na volnobehu zohriat kym nezopne vetrak, pridat plny plyn na 5500, pustit spet na volnobeh, toto 3x)

"If you replace the crank sensor or mess with it or the crank pulley, you should teach the ecu the new sensor and settings. This is called phonic wheel learn.
This is necessary as the sensor is inductive and measures a changed of magnetism cause by the crank ring turning, and is very sensitive.
To perform it, make sure the gap is ok, 0.8mm -> 1.5mm from the top of the notch to the face of the sensor.
Rest the ECU by disconnecting for 15 mins. Start it and let it get to temperature by idling (wait for the fan), then rev hard (above 5000rpm) and lift off immediately until it idles again. Do this 3 times and turn of the engine."

"Ak vymieňate snímač kľuky alebo sa s ním pokazíte alebo s remenicou kľuky, mali by ste počítač naučiť nový snímač a nastavenia. Toto sa nazýva učenie phonic wheel.
Je to potrebné, pretože snímač je indukčný a meria zmenu magnetizmu spôsobenú otáčaním krúžku kľuky a je veľmi citlivý.
Ak to chcete urobiť, uistite sa, že medzera je v poriadku, 0,8 mm -> 1,5 mm od hornej časti zárezu po čelo snímača.
Odpojte ECU na 15 minút. Naštartujte ho a nechajte ho zohriať na voľnobeh (počkajte na ventilátor), potom prudko otočte (nad 5000 ot./min.) a ihneď zdvihnite, kým opäť nebeží na voľnobeh. Urobte to 3-krát a vypnite motor."
Cinquecento 1.1 SPi Sporting Grey RIP
Seicento 1.1 MPi Brush Orange/Grey RIP
Panda 1.2 69K EURO6 S&S Sicilia orange
http://www.fiatforum.com
karelmrak
Fiaťák
Příspěvky: 108
Registrován: 25 črc 2021, 15:01

Re: zhasíná volnoběh zatepla

Příspěvek od karelmrak »

Díky za obsáhlý návod, mezitím mi přišel snímač, ale dnes jedu mimo, tak nejdříve zítra. Mám Multiecuscan 4.2 česky a našel jsem to v něm, je to tam popsané v tom německém návodu, jak píšu výše, s těmi otáčkami zatepla. Baterka byla odpojená více než 24 hodin, protože jsem čekal na alternátor. Jak jsem psal na začátku, potom to vůbec nechtělo chytit, jen to poblafávalo. Teprve po velmi dlouhém protáčení to chytilo a od té doby to blbne. Pokud se k tomu dostanu zítra, tak dám hned vědět. Ještě jednou dík!
karelmrak
Fiaťák
Příspěvky: 108
Registrován: 25 črc 2021, 15:01

Re: zhasíná volnoběh zatepla

Příspěvek od karelmrak »

Tak jsem se dal do výměny toho čidla, teda čert vem náhradní díly! přívod kratší o 5 cm, to by ještě šlo, ale průměr čidla o 0.2 mm větší, musel jsem ručně skelným papírem pracovat, až se ze mě kouřilo. Nakonec jsem to tam dostal. Nastavení pomocí Multiecuscanu jsem provedl, musel jsem opakovat 4x a ty otáčky mi rvaly nervy, ale už je to hotovo a zatím to nezhasíná, projedu to až zítra, v důsledku těch komplikací jsem toho měl dneska už dost.
karelmrak
Fiaťák
Příspěvky: 108
Registrován: 25 črc 2021, 15:01

Re: zhasíná volnoběh zatepla

Příspěvek od karelmrak »

Všechny potíže zmizely, jede to jak drak, asi to od počátku dělalo to čidlo a samozřejmě nenastavení.
Uživatelský avatar
Diwiak
Fiaťák
Příspěvky: 62
Registrován: 03 bře 2009, 21:54

Re: zhasíná volnoběh zatepla

Příspěvek od Diwiak »

Dik za info :wink:
Cinquecento 1.1 SPi Sporting Grey RIP
Seicento 1.1 MPi Brush Orange/Grey RIP
Panda 1.2 69K EURO6 S&S Sicilia orange
http://www.fiatforum.com
karelmrak
Fiaťák
Příspěvky: 108
Registrován: 25 črc 2021, 15:01

Re: zhasíná volnoběh zatepla

Příspěvek od karelmrak »

Diwiak píše: 25 zář 2022, 16:45 Dik za info :wink:
Já Tobě děkuji ale taky, upozornil jsi mě na to nastavení v Multiecoscanu, ten 4.2 je sice česky, ale zrovna tento bod nepřeložili a je tam anglicky stejně, jako jsi napsal.
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 138
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: zhasíná volnoběh zatepla

Příspěvek od tomass »

Co to bylo za čidlo ? Já kupoval Magneti Marelli a šlo tam vpohodě. Kabel je ještě nastavený prodlužkou u měrky oleje a mám tam stejnou smyčku kabelu, jako předtím. Jen tak mimochodem, jeden můj kolega v práci se hrabal v Alfě, teď má Fordy. Dělá si hodně sám. Říká, že když je komponent od Bosche, tak je problém, že to nefunguje hned, nebo za chvíli. No-name a levnější značky to samý. Když koupí Magneti Marelli a podobné, tak to vždy funguje a pár let zase dobře slouží. A dělal na několika autech, není to zkušennost z pár kusů, ale z několika intenzivně provozovaných aut s velkými nájezdy.
Odpovědět

Zpět na „Seicento“