Výměna alternátoru, startéru, baterie, naučení ŘJ-volnoběh, Panda 169 1,2 8V 44 kW

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Vladka1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 469
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Výměna alternátoru, startéru, baterie, naučení ŘJ-volnoběh, Panda 169 1,2 8V 44 kW

Příspěvek od Vladka1 »

Chcípl altík, praskl obal - časté. Auto s klimou, alt origo Denso DAN 517, 70A, od Carda za 2780,- (od roku 2009 se dával 90A, má jiné rozměry). Nájezdy, shodit nadkolí, dekl řemenice a drážkový řemen - napínák zdola povolit 13 klíčem. Rozpojit výfuk a spodní silent motoru na převodovce. Odpojit baterku! Zdola odpojit altík, + červený kabel (klíč 12 nebo 13?) a budící černý drát (8) Alt je na třech šroubech (13) dole dva odspoda, třetí je shora - sundat kryt řemenice klimy, šroub altu nesplést s upevněním klimakompresoru (klima se sundavat ani odpojovat nemusí). Alt vyndat spodem dírou mezi nápravnící a poloosou, odehnout motor, poloosa se sundavat nemusí. Ježek v kleci ale prošel v pohodě :mrgreen: Zpět opačně, na vejfuk nejspíš bude třeba nová spona (u mne průměr 48) a tmel. Novej alt dobíjí na 14,4 (měřeno na baterce)

Po odpojení baterky se musí znova naučit adaptace ŘJ - nastavení volnoběžnýho ventilu. Studený motor, 5x jsem otočil klíčem do první polohy (údajně se postupně vysouvá volnoběžný ventil, nevím, možná nutné není), pak nastartovat bez plynu!!!, a bez plynu nechat na volnoběh ohřát na provozní teplotu, nakonec 3x vytočit do 5000. To je vše. Tenhle postup může řešit spoustu případů "na volnoběh chcípá", příčina je po odpojení baterky první start s plynem - volnoběžný ventil se nastaví blbě a to nastavení si drží :mrgreen:

Demontáž startéru - Odpojit baterku! Pro lepší přístup vyndat ŘJ motoru a kastlík baterky (rozpojit držáky kabelů, zespoda jsou tři), asi by to šlo i bez vyndavání kastlíku, ale když už byla baterka venku a rovnou jsem kastlík i natřel. Startér je na dvou šroubech (13) jeden zdola zprava a druhej shora zleva (od baterky). Zespoda odpojit konektor u cívky startéru, startér vyndat spodem. Ten můj byl Hitachi 0,9 kW, jen jsem ho zkontroloval a máznul.
Reklama
 

Odpovědět

Zpět na „Panda“