ELEKTRO: Baterie s vyšší kapacitou

Moderátor: peta.smolik

Lukmignon
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 19 bře 2012, 09:58

ELEKTRO: Baterie s vyšší kapacitou

Příspěvek od Lukmignon »

Dobrý den,
před pár dny jsou koupil "nové" auto Fiat Panda 1.1 rok 2004.

chci se zeptat - v autě je baterie Akuma 44V, já mám ze starýho auta téměř novou Starline 56V, můžu jí tam dát?
já jen aby to nebylo spíš kontraproduktivní.

díky
Reklama
 

Jan Horák
Fiaťák
Příspěvky: 109
Registrován: 08 pro 2009, 19:02

Re: Autorádio/baterie

Příspěvek od Jan Horák »

Silnější baterka, než seriově dávaná při delších jízdách (cca 50km) vůbec nevadí, při městských popojížděčkách už ano, tam se vlastně ani nezačne ohřívat a natož dobíjet. V zimě stále, v létě občas to lze řešit pravidelným nabíjením mimo vozidlo, nebo bejt připojenej na dobíječce na stálý udržovací proud. To je pro lidi s garáží a elektrikou v ní.
Pokud máš baterku v autě kaput, tak to klidně vyměň. I ta 44Va není origo! A "V" (napětí) není "Va"(kapacita). "V" mají obě 12V!
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Lukmignon
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 19 bře 2012, 09:58

Re: Autorádio/baterie

Příspěvek od Lukmignon »

díky za ujasnění. origo baterka tam určitě není, spíš mi jde o to, že ta 56 by měla být silnější a je uplně nová, takže mi přijde škoda jí nechat ve sklepě.
a garáž bohužel nemám, takže můžeš mi to nějak vysvětlit s tím stálým nabíjením v zimě? přece nebudu denně baterku vyndavat a nabíjet...nebo jak to bylo myšleno?
chápu to tedy dobře, že je lepší tam nechat tu slabší?
po městě popojíždím jen málo, ale do práce to mám "jen" 10 km. to jezdím téměř denně, pak tak 20 km na hokej...
díky za přivítání a odpovědi
Jan Horák
Fiaťák
Příspěvky: 109
Registrován: 08 pro 2009, 19:02

Re: Autorádio/baterie

Příspěvek od Jan Horák »

Dej tam tu silnější a připrav se na cca 14-ti denní dobíjení v zimě a cca 2 měsíční v létě, aby Ti ta baterka dlouho vydržela a nesulfatovala. Stálý nabíjení je stále připojená baterka ke zdroji, nikoli neustálý vyndavání z vozidla.
Naposledy upravil(a) Jan Horák dne 23 bře 2012, 13:19, celkem upraveno 1 x.
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Lukmignon
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 19 bře 2012, 09:58

Re: Autorádio/baterie

Příspěvek od Lukmignon »

no... ještě jsem neslyšel o tom, že by někdo musel baterku nabíjet každých 14 dní (ani každý 2 měsíce).
při jízdě se to snad má dobíjet samo ne? 1-2x za rok bych to ještě pochopil, ale takhle často ne.
s tím by mohl mít problém někdo, kdo jezdí jednou za týden 2 km, ale takhle snad ne?
Jan Horák
Fiaťák
Příspěvky: 109
Registrován: 08 pro 2009, 19:02

Re: Baterie

Příspěvek od Jan Horák »

Jak myslíš.
A zkus si najít rozdíl mezi slovy slyšel a musel a naopak měl by a sám vyzkoušel.
Nebo nejlíp rady výrobců baterií ohledně toho, jak probíhá nabíjení, jakými proudy a napětími nabíjet, co se děje při nedostatečném nabití apod. Ty rady v praxi málokdo dodržuje a pak brečí, že ty baterky nic nevydržej a co stojej výměny.
Jo a až budeš mít problémy s tím skvělým el. posilovačem, tak taky nejdřív koukni na baterku.
Ale opět, jak myslíš
Naposledy upravil(a) Jan Horák dne 23 bře 2012, 13:17, celkem upraveno 1 x.
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Lukmignon
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 19 bře 2012, 09:58

Re: Baterie

Příspěvek od Lukmignon »

a když tam nechám tu 44, jak často bych měl nabíjet? vlastní nabíječku nemám a není to pro mě tak snadná záležitost každý měsíc nabíjet...
uvažuju prakticky, ale nechci to dělat špatně!!!!!!!!!
Uživatelský avatar
Japa
Fiaťák
Příspěvky: 98
Registrován: 23 lis 2008, 14:58
Bydliště: Karviná

Re: Autorádio/baterie

Příspěvek od Japa »

Jan Horák píše:Dej tam tu silnější a připrav se na cca 14-ti denní dobíjení v zimě a cca 2 měsíční v létě, aby Ti ta baterka dlouho vydržela a nesulfatovala. Stálý nabíjení je stále připojená baterka ke zdroji, nikoli n
Jane Horáku, tak to co jsi napsal bych pochopil např. u dvojnásobného navýšení kapacity, ale ne u navýšení o 12 Ah, to je přece naprosto zanedbatelný rozdíl.
Navíc, když vezmu v úvahu max. proud alternátoru 65 - 75 A, tak ani u té dvojnásobné kapacity (zástavbově by se ovšem do Pandy nevešla :) ) by nebyl s dobíjením problém.
Poznámka na okraj: Můj otec kdysi kdysi dávno měl problém se zimním startování Š 1000 MB, vyřešil to baterkou 125 Ah umístěnou za zadními sedadly, kterou bezproblémově stačilo dobíjet dynamo snad 450 W!!!

Lukmignon, bez nejmenších obav použij "silnější" baterku, pokud máš dobíjecí soustavu v pořádku, tak nebudeš mít žádný problém.
Ford S-Max 1,9 TDCi, r. v. 2011
Fiat Panda 1,2, r.v. 2010
Fiat Stilo 1,9 JTD, r. v. 2004 - Ex.
Fiat Brava 1,9 TD, r. v. 1997 - Ex.
Fiat Tipo 1,9 TD, r. v. 1992 - Ex.
Fiat 127, r. v. 1977 - Ex.
Fiat 850 Sport Coupe, r. v. 1969 - Ex.
Lukmignon
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 19 bře 2012, 09:58

Re: Baterie

Příspěvek od Lukmignon »

to jsem chtěl slyšet! :D

dám jí tam a díky. snad nebude problém. dobíjení se dá zjistit nákým měřákem ne? ale v pořádku by to snad mělo být...
Jan Horák
Fiaťák
Příspěvky: 109
Registrován: 08 pro 2009, 19:02

Re: Baterie

Příspěvek od Jan Horák »

Tak pokud níže uvedený stav neodpovídá Tvému provozu, tak se omlouvám
Nedobíjení – Naprostá většina selhání startovacích akumulátorů je způsobena špatným dobíjením, nikoli výrobní vadou. Startovací baterie má krom vysokoproudých pulzů schopnost v omezené míře pokrýt i malé, déle trvající odběry (osvětlení, autorádio, topení, atd.), nicméně pokud zátěž příslušenství eliminuje úplné dobití baterie, zkracuje to její životnost a zvyšuje se riziko náhlého selhání. Stále náročnější elektrovýbava i fakt, že se během jízdy do vzdálenosti 10km baterie nikdy dostatečně nedobije jsou dva z nejtypičtějších problémů. Závažnou měrou se na vybíjení může podílet např. i zabezpečovací zařízení, zapojené během odstavení vozidla.
Já bych v zimě navýšil odběry hlavně o ohřev skel a zrcátek a často maximální výkon ventilátoru na ofukování skel. Když si sečteš tyhle příkony, tak zjistíš, že to ani nedá vákon alternátoru a baterka ještě musí vypomáhat. Tudíž to co si z ní sežral startováním (a to je při -15°C a níž a hustším oleji darda, tak to nejenže během jízdy do 15km nedodáš, ale těma rozmrazovacíma procesama ještě víc sebereš.
No a z tý teorie nabíjení - dokud baterka neplynuje, tak nic moc nenabíjí, a to prostě potřebuje teplotu a ta se dosahuje dobou dobíjení, která do těch 10km jízdy ani nenastane.
Ale opět, jak chtěj Vaši, našim je to jedno! Já ale baterku v městským provozu neměním do dvou až tří, ale do šesti až sedmi let.
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Lukmignon
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 19 bře 2012, 09:58

Re: Baterie

Příspěvek od Lukmignon »

zřejmě to vyřeším tak, že tam dám tu silnější a párkrát do roka jí nechám zcela nabít mimo auto. co?
Jan Horák
Fiaťák
Příspěvky: 109
Registrován: 08 pro 2009, 19:02

Re: Baterie

Příspěvek od Jan Horák »

No o ničem jiným celou dobu nemluvím, jen origo baterka je 39Ah, Tvoje 56Ah, což je 43,5 % nárůst kapacity a pro Japu zanedbatelný rozdíl. Obdobou je rozdíl ve výkonu motoru 50 a 71,8kW!!! (slušný přečipování, že)
A už zbejvá jen doladit význam slova "párkrát", co? Skutečně si vem k srdci návody k autobateriím (nejlíp starý AKUMA, protože v olověnejch zdrojích se dlouhodobě nijak závratnej vývoj a změny nekonaly), nic víc, nic míň. Navíc podle toho běžej reklamace.
Naposledy upravil(a) Jan Horák dne 06 dub 2012, 20:12, celkem upraveno 1 x.
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Uživatelský avatar
Japa
Fiaťák
Příspěvky: 98
Registrován: 23 lis 2008, 14:58
Bydliště: Karviná

Re: Baterie

Příspěvek od Japa »

Lukmignon, na rychlou "diagnostiku" nabíjení stačí voltmetr.
Napětí nabitého akumulátoru naprázdno by mělo být 12,6 - 12,8 V
Dobíjecí napětí vlastně od volnoběžných otáček a až po maximální by mělo být konstantní v intervalu 14,1 - 14,5 V.
Nedalo mi to a byl jsem změřit naší Pandu - manželka s ní vozí denně děti do školy + nákupy, většinou ujede 5 km, z toho 3 x startuje, sem tam delší cesta do 10 km.
Stáří Pandy 2 roky, akum. 50 Ah, nikdy jsem baterku nedobíjel.
Napětí naprázdno 12,7 V
Dobíjecí napětí 14,17 V od 1 000 - max. konstantní - takže vše OK. :)
Tady je navíc prakticky jasně vidět, že úbytek kapacity potřebný pro nastartování stačí alternátor "doplnit" i při opakovaných velmi krátkých jízdách.
Ford S-Max 1,9 TDCi, r. v. 2011
Fiat Panda 1,2, r.v. 2010
Fiat Stilo 1,9 JTD, r. v. 2004 - Ex.
Fiat Brava 1,9 TD, r. v. 1997 - Ex.
Fiat Tipo 1,9 TD, r. v. 1992 - Ex.
Fiat 127, r. v. 1977 - Ex.
Fiat 850 Sport Coupe, r. v. 1969 - Ex.
jardatv
Začátečník
Příspěvky: 46
Registrován: 08 bře 2009, 10:49

Re: Baterie

Příspěvek od jardatv »

Já mám Pandu 3 rok,parkuji venku a jezdím denně 26 tam 26 zpět + víkendy chalupa.Je pravda co říká p.Horák,každého věc, když baterku 44A nedobije.Mě se stává to,že ráno nastartuji,ale vymažou se denní km a hod. ubytkem proudu při startování-tak že do práce a rychle na nabíječku cca 6hod. na 5A a další cca 3 měsíce klid.Jak říkám mladýmu má P406-ono tě to nazabije jí dát na nabíječku a nemá problém se startováním.Možná,že jeto blbost,která funguje a nestalo se mi,že bych nenastartoval.Když se fakt spočítaj odběry v klidu mA (anténa,paměti)tak za měsíc bez ježdění horko těžko nastaruji.
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od peta.smolik »

Lukmignon: A ta 56 aku se ti tam bez problému vejde?
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Odpovědět

Zpět na „Panda“