spojka 1,3 JTD + ztuha řazení za tepla

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
peetan
Fiaťák
Příspěvky: 147
Registrován: 04 črc 2007, 10:54
Bydliště: Č.Budějovice
Kontaktovat uživatele:

spojka 1,3 JTD + ztuha řazení za tepla

Příspěvek od peetan »

Zdravím všechny, asi tu moc lidí s 1,3JTD nebude, ale začala mi prokluzovat spojka, auto má prokazatelně 87 tkm, nevím jak se ke spojce předchozí majitel choval, ale zdá se mi ta životnost docela malá. Takže předpokládám měnit celou sadu, možná by stačila jen lamela ?- našel jsem na 1,3JTD jen spojku od VALEA - je teda dost drahá - je k mání ještě něco jiného ? Kolik ta výměna obnáší hodinově, abych věděl na jakou pálku v servise se mám připravit.
Když už bude převodovka venku, tak se už snad také konečně vyřeší tuhý pohyb řadicí páky v příčném směru (jen pohyb do neutrálu, jinak řadí lehce) , vše promazáno, i lanovody, nic nepomohlo. Auto jsem kupoval na jaře, to bylo vše OK, jak se oteplilo, tak ztuha, nyní opět při chladných ránech řazení OK. Také tu už někdo psal stejný problém, že je to závislé na teplotě okolí, ale co to způsobuje už nenapsal. Tak jedině snad lanovody řazení anebo převodovka samotná - jakmile se ohřeje - tak tam jde něco na vidličkách ztuha ??
Grande 2007 5dv 1,3 JTD 66kW,digi dual AC, B&M - sold
Punto 2003 5dv 1,9 JTD 63kW 6bag,AC - sold
Punto 2003 1,3 JTD 6bag, digi dual AC -sold
Reklama
 

Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: spojka 1,3 JTD + ztuha řazení za tepla

Příspěvek od Toti »

Ja mam tiež momentálne 1,3 multijet a s tou radičkou som mal aj ja taky problem ale robilo to iba chvilu. Ako sa prevodovka zohriala tak som citil ako ide tažšie paka a potom ostala v ktorej kolvek polohe kde som ju nechal ale iba v priečnom smere ked bola v neutrali. :? V pozdlžnom smere išla normalne. Ale po dvoch troch dnoch to prestalo a od vtedy to už nespravilo tak som to neriešil. :roll:
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
peetan
Fiaťák
Příspěvky: 147
Registrován: 04 črc 2007, 10:54
Bydliště: Č.Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: spojka 1,3 JTD + ztuha řazení za tepla

Příspěvek od peetan »

Díky za info, přesně ty symptomy co popisuješ mám i já, řadit jde OK (tedy když najdeš správnou polohu), jinak v příčném směru páka zůstane v jakém místě ji necháš, pružiny v převodovce ji prostě nevrátí zpět do střední polohy, takže je to o tom prostě 3.4.5 "vyhmatat", strašně blbě se s tím řadí. Mohou to dělat podle mne 2 věci
- lanovody (promazaná kulisa řad. páky, prostříkány lanovody - tedy nebyly z převodovky sundány, protože je tam dost blbý přístup)
- převodovka - někde se přidírající mechanismus řazení, se zvyš. se teplotou se něco víc roztáhne a jde hůř

Jelikož musí stejně kvůli spojce převodovka ven, tak už je to celkem jedno, jenom aby na to někdo přišel, čím to je, oslovil jsem asi 3 fiat servisy a nikdo se s popsanou závadou nesetkal, tady na foru už to samé popsalo víc lidí, akorát nikdo nenapsal čím to je

V každém případě díky za reakci
Grande 2007 5dv 1,3 JTD 66kW,digi dual AC, B&M - sold
Punto 2003 5dv 1,9 JTD 63kW 6bag,AC - sold
Punto 2003 1,3 JTD 6bag, digi dual AC -sold
peetan
Fiaťák
Příspěvky: 147
Registrován: 04 črc 2007, 10:54
Bydliště: Č.Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: spojka 1,3 JTD + ztuha řazení za tepla

Příspěvek od peetan »

tak problém s "zatuhlým" řazením identifikován - pro ostatní co mají podobný problém. Mechanismus řazení na skříni - osička páky se pohybuje v nějakých silonových pouzdrech, ty nevím proč nějak "nabobtnaly" ??, takž osička šla ztuha, zvláště za tepla. Pomohlo jejich vystružení na větší průměr, nyní řazení chodí lehce.
Spojka - přítlačák OK, lamela nacucaná olejem, tekoucí gufero pod setrvačníkem - ač všichni tuto možnost vylučovali jako málo pravděpodobnou. Lamela se nechala nalepit, preventivně se dalo nové spojk. ložisko. Při tom přetěsněna olejová vana motoru - celkem dost netěsná. zatím na žádné jiné značce při těchto km jsem se s vadným guferem nesetkal, ani těsnost olejové vany nebyl žádný zázrak. Skříň jde ven dost obtížně, vadí nápravnice, motor musí až co nejdál ke chladiči
Grande 2007 5dv 1,3 JTD 66kW,digi dual AC, B&M - sold
Punto 2003 5dv 1,9 JTD 63kW 6bag,AC - sold
Punto 2003 1,3 JTD 6bag, digi dual AC -sold
Uživatelský avatar
watkoslaw
Fiaťák
Příspěvky: 55
Registrován: 23 pro 2008, 09:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: spojka 1,3 JTD + ztuha řazení za tepla

Příspěvek od watkoslaw »

no ja tiez jeden tyzden v lete presne toto.. islo zle radit nevracalo sa to rpesne to co popisujes.... no ale zrazu to prrestalo asi po tyzdni a je vsetko OK.. od polovice leta do teraz s tym neni ziaden problem.
Punto MK2B 3D 1.3 MultiJet BLACK
WARBLOG
STREETSTYLE
puntickar79
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 17 lis 2009, 20:47

Re: spojka 1,3 JTD + ztuha řazení za tepla

Příspěvek od puntickar79 »

mam tiez multijet a radenie stupnov na prevodovke mi robi problemy uz dlhsiu dobu.
hlavne preradovanie zo 4. na 3. stupen - musim silnejsie zatlacit a niekedy sa z neutralu neviem trafit na 3ojku.
Obcas sa to stane, ak ked potrebujem preradit z 5. na 4.
Co by som si mal dat v servise presne poziet?
Viem, ze moj garazovy znamy nastriekal lanovody.
Iny zase tvrdi, ze je problem s kulisou.
Poradte.
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“