HELP - Přehřívání motoru

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Xbied200
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 03 pro 2006, 13:47
Kontaktovat uživatele:

HELP - Přehřívání motoru

Příspěvek od Xbied200 »

Zdravím všechny, potřeboval bych poradit ohledně přehřívání motoru nebo spíš upevnit v mém názoru.Teploměr se mi pohybuje velmi rychle nahoru a dolů "dělá si co chce". Během krátké jízdy se rozsvítí kontrolka přehřátí motoru, po vypnutí a zapnutí zapalovaní velmi rychle sleze na normální teplotu avšak po pár km se opět přehřeje. Přestalo mi topit topení a voda v nádobce při chodu motoru sleze pod hladinu minima avšak, když zastavím auto a povolím vyčko od nádobky voda mi vyletí téměř ven :cry: . Nikde jsem nezjistil, že by mi voda tekla i když to nemůžu 100% potvrdit. Ale vydím to na těsnění pod hlavou v horším případě prasklou hlavu :twisted: :twisted: :evil:
Reklama
 

5-ko
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 319
Registrován: 18 lis 2005, 09:11
Bydliště: SR

Příspěvek od 5-ko »

Tesnenie... a môžeš rátať aj s hlavou keď na tom jazdíš... Rýchlo šup šup do servisu!!! Jasná hlava!!!


A potom sem napíš či som sa mýlil alebo nie... Peťo
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

No muze byt hlava, muze ale byt jenom nekde vzduch v hadicach.

Je v expanzce hnedej bordel z oleja? Sou hadice natlakovany - tvrdy jak sutrak, ale opravdu tvrdy, ze se nedaji ani zmackout? Pokud jo, tak je to hlavicka. Ale pokud ne, tak treba jenom zavzdusneny. Ale ta hlava je vice nez pravdepodobna.
Hustokrutost
5-ko
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 319
Registrován: 18 lis 2005, 09:11
Bydliště: SR

Příspěvek od 5-ko »

To možno tiež, ale nepísal, že mu to zzačalo robiť po výmene kapaliny...
Miloš
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 12 lis 2006, 23:02

Příspěvek od Miloš »

Začni každopádně termostatem.
Xbied200
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 03 pro 2006, 13:47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Xbied200 »

Jak zjistím, že to není termostat?? Výměnu kapaliny jsem neprováděl i když jsem to měl v plánu pač auto mám cca 3 měsíce a člověk nikdy neví jak tam je dlouho. Hadice se dají zmáčknout poměrně snadno, ale když nechám motor běžet hladina v expanzce vyjede ven. Olej tam vidět také není, takže asi jasný těsnění a v horším případě hlava, kua mám to ale vztek :twisted: . No, jdu se mrknout, kde se dá objednat těsnění a šup do díla :-).
Xbied200
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 03 pro 2006, 13:47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Xbied200 »

Tak už se to projevilo úplně v expanzce je lej a z výfuku mi frkčí voda, takže coool :lol:
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

No vidis. Tak zhod dolu palicu, dej novy tesneni a frcis, je to prace na tri minuty.
Hustokrutost
olso
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: 05 říj 2005, 20:10

Musi sa aj hlava brusit?

Příspěvek od olso »

Mam otazku, naozaj neviem, nie som automechanik ale jeden mi vravel ze ked sa meni tesnenie pod hlavou musi sa aj hlava brusit, druhy ze nie. Je to trochu offtopic, ale zaujima ma to...diky
5-ko
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 319
Registrován: 18 lis 2005, 09:11
Bydliště: SR

Příspěvek od 5-ko »

musí, nemusí... Dáva sa to na mašinu a tá ti ukáže, či ano, alebo nie... popr sa to ešte robí na takej veľkej platni, ale mašinka okrem zbrusovania dokáže aj zobraziť nerovnosti povrchu...
A dal by som si to skontrolovať, aj keby mi tisíc ludí povedalo, že je dobrá... Alebo ak bude skrútená, tesnenie ani doťahovanie ti nepomôže...
olso
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: 05 říj 2005, 20:10

5-ko

Příspěvek od olso »

Diky a este jedna otazka ako mozem. Ak to spravil, ze to nedaval na masinu, mozem zistit ci to spravil zle? Olej je cisty, voda do neho nejde, ale trosku sa straca olej, nie moc a 5W-40 ale i tak, nezralo to nic, nieco mozno slizi pod ventilovym deklom ale ci moze toto stracanie sposobovat zle opravene tesnenie pod hlavou? Este raz dakujem za odpoved
5-ko
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 319
Registrován: 18 lis 2005, 09:11
Bydliště: SR

Příspěvek od 5-ko »

Vpohode sa pýtaj... Keď máme odpovede neni problém...
Všeobecne má Punto určenú nejakú spotrebu oleje na 1000km, resp od výmeny po výmenu... Budem konkrétny- mne po 10 tis, km zožerie asi 1dl

Ak ti auto dymí ako prasa, je možné, že máš v pase stieracie krúžky ako som mal ja... A mohlo by to teoreticky byť aj cez to tesnenie... Neteče od hlavy? Tesnenie veka ventilov s opravou hlavy moc nemá spoločné...

Takže-
Skontroluj, koľko oleja to rpesne žere
Skontroluj si sviečky. Ak sú dobré, závada ja inde a s tým ti už ja neporadím
Dym pri akcelerácii a decelerácia (na dva v normálnych otáčkach prudko pridáš, jednoducho bachneš plyn na podlahu, a keď bude mať dosť totál ho pusti...)
Ťahá? Neťahá? Tlaky?

Všetko sú to však kutilské, neodborné rady... ale aspoň ja som sa tak dopátral chyby
5-ko
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 319
Registrován: 18 lis 2005, 09:11
Bydliště: SR

Příspěvek od 5-ko »

Napadlo ma :

NEZABUDOL TI DAŤ TESNIACE GUMIČKY NA VENTILY?
olso
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: 05 říj 2005, 20:10

1L na 10000km

Příspěvek od olso »

Je to rodicovske auto. Ma najazdenych asi 98000km, nedymi, taha normalne. Tie gumycky neviem, ale strati sa asi 1L ma 10000km 5W-40 TXT Castrol (mal som ho za dobre prachy). Teraz dam 10W-40 Seleniu alebo Shell, mal som tam aj Valvoline 10W-40 vtedy ked prdlo to tesnenie, a 15000km po oprave - stracal sa tiez. Napadlo ma, to tesnenie nad ventilmi, ale nejake olejove skrvny nie su a ani motor nie je moc spinavy, sviecky tiez vyzeraju OK. Neviem, dufam ze sa len niekde straca ten olej cez nejaku strbinu. Snad este nezere olej, zda sa mi to skoro po necelych 100000km. Je to 1.1 55k...Ked bolo to tesnenie v pecku, neznicilo to motor, kruzky a podobne? Chvilu sa na tom jazdilo-otec si nevsimol divnu farbu oleja a prisiel som na to ja ked rano po nastartovani to slo na 3valce...A aj sa to urcite prehrievalo, alee nee tak aby sa pustila kontrolka prehriatia(nie je tam rucicka).Menil to chlap doma, ale cez den robil v servise FIAT-povedal ze motor je ok, ze hlava nema vyzrate nic...

Oleje:
5W-10 Castrol, dlho, spotreba asi 0,5l na 15000
Potom Valvoline 10W-40 - vymena tesnenie
Valvoline 10W-40 - 15000km, liter doliaty
Castrol 5W-40 - asi 7000km a uz 0,7 litra doliaty mozno aj viac

Napadlo ma, ci ten Valvoline nemal nejake odkarbonizacne prisady, viac ako ten Castrol a nerozpustilo to nejake usadeniny. Na Castrol na oleje.cz vsetci nadavaju - ze je predrazeny priemerny olej, ale ja ho mal za lepsie prachy ako Seleniu 5W-40 v origos krabiciach
5-ko
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 319
Registrován: 18 lis 2005, 09:11
Bydliště: SR

Příspěvek od 5-ko »

Striedať oleje je pekná kravina, ale budiš.... Zaparkuj na 100 percent čistom fleku a uvidíš, či zo zohriateho a naštartovaného motoru olej nekvapká... Na studenom to nemusí byť vidieť..
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“