HELP - Přehřívání motoru

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

olso
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: 05 říj 2005, 20:10

Je to kravina

Příspěvek od olso »

Je to kravina, ale ku Castrolu som sa vtedy nedostal a myslel som to auto switchnem na 10W-40 napr. za ten Valvoline. Tak som ho skusil a potom som sa dostal zase ku Castrolu. Na suchom fleku nie su ziadne kvapky nic, moze byt zapeceny stieraci kruzok alebo tie voditka ventilov v prdeli. Ale ked ho preslapnem nezadymi...
Reklama
 

5-ko
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 319
Registrován: 18 lis 2005, 09:11
Bydliště: SR

Příspěvek od 5-ko »

Lenže keď sú polostieracie krúžky alebo stieracie, nebude mať kompresiu a sviečky budú zasvinené... Nikam inam olej nepôjde.. Začierni sa rýchlo po výmene ? Koľko zhruba kilometrov?

Zatial to ale podľa tvojho popisu vyzerá na polostieracie krúžky...
olso
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: 05 říj 2005, 20:10

Příspěvek od olso »

Diky za rady, asi zacnem sledovat kde to unika uplne dosledne, vymenim testnenie pod vekom ventilov a pozriem co olejova vana a potom ak to neprestane ani so seleniou 10w-40 tak to zacnem riesit. Este raz diky za rady
mufik.martin
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 19 pro 2006, 13:58
Kontaktovat uživatele:

Teplota motoru

Příspěvek od mufik.martin »

Ja mel to same, nejdrive me teplota litala rychle nahoru a zase dolu, bylo to vodni cerpadlo co honi vodu, Mechanik si taky nebylk jisty co to je, a kdyz sjem mu rekl, ze topeni nebezi a voda v nadobce je studena i kdzy sviti konrolka teploty bylo vse jasne. Pri zastaveni a otevreni nadobky se smichala varici voda z motoru se studenou v nadobce a vsechno zacalo prskat ven. Za vodni pumto jsem dal 1000kc, bohuzel pumpa je na rozvodech, takze zapaltiti musite i sundani a nandani rozvodu. ja je rovnou nechal vymenit i kdyz mam najeto teprve 45 tis. Ale zase mam klid a uz to topi a chladi
rook
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 09 srp 2006, 08:22

Příspěvek od rook »

Mam podobny problem, pred chvili mi vratili auto ze servisu, menili mi vodni pumpu a termostat. Sice uz mi fouka teply vzduch z topeni a chladic je i teply, ale rucicka teploty motoru si dela co chce, jenom NIKDY neklesne pod polovinu, spis se drzi ve 3/4. Zitra jim zavolam, ze mi pomohli jenom z pulky, ale zajimal by me vas odhad, kde je problem.
Punto Sporting MkII
mufik.martin
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 19 pro 2006, 13:58
Kontaktovat uživatele:

pumpa

Příspěvek od mufik.martin »

U me byl taky problem s vodni pumpou, po vymene, se cca po mesici zacal motor opet prehrivat, technik usoudil ze pumpou to tentokrat neni, nechal auto nastartovnae a pak vypnul motor a poslouchal, a slysel sycet vodu. Sel po zvuku a nasel nejaky praskly ventil, takze chladici kapalina nemela tlak nebo co, neztracela se ale nemela tlak. Oprava i s praci 600 a od te doby bez problemu
jirka.pr
Začátečník
Příspěvky: 40
Registrován: 01 kvě 2007, 08:35
Bydliště: Holice

Příspěvek od jirka.pr »

Vodní pumpa jenom pomáhá oběhu chladící kapaliny v systému, je to jen takový čeřidlo (žadný přesný komůrkový či zubový čerpadlo).
První věc co bych měnil je termostat (stoji 4kila) a investice se hned vrátí. Ventilek snad žadnej v systému není kromě topení (vzduchotechnika :lol: ).
Čerpadlo se mění, né zdůvodu opotřebení lopatek ale ložiska (přepnutý rozvodový řemen)
U Punta aby se v tom pes vyznal. Ručka sice nelítá, ale doleze tak do 1/2 stupnice a zde se statečně drží. Otázka tedy kde je hranice normální provozní tepoty a kde přehřátí (MKI 1242).
U Una byla stupnice cejchovaná ve °C a normoš bylo od 95-110/115.
Výměna termostatu je tak na 15minut ale hlavu Lacine nevyměníš dřív jak za hoďku :P
Jo a je třeba fukční víčko chladiče, tuším, že na Fire musí držet tlak na 0,5 baru a pak odfukovat. Jinač taky vaříte (bod varu vody 100°C, pracovní teplota motoru 95-115°C, přetlakem se začíná voda vařit až okolo 120/130°C)
rook
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 09 srp 2006, 08:22

Příspěvek od rook »

jirka.pr píše:Vodní pumpa jenom pomáhá oběhu chladící kapaliny v systému, je to jen takový čeřidlo (žadný přesný komůrkový či zubový čerpadlo).
První věc co bych měnil je termostat (stoji 4kila) a investice se hned vrátí. Ventilek snad žadnej v systému není kromě topení (vzduchotechnika :lol: ).
Čerpadlo se mění, né zdůvodu opotřebení lopatek ale ložiska (přepnutý rozvodový řemen)
U Punta aby se v tom pes vyznal. Ručka sice nelítá, ale doleze tak do 1/2 stupnice a zde se statečně drží. Otázka tedy kde je hranice normální provozní tepoty a kde přehřátí (MKI 1242).
U Una byla stupnice cejchovaná ve °C a normoš bylo od 95-110/115.
Výměna termostatu je tak na 15minut ale hlavu Lacine nevyměníš dřív jak za hoďku :P
Jo a je třeba fukční víčko chladiče, tuším, že na Fire musí držet tlak na 0,5 baru a pak odfukovat. Jinač taky vaříte (bod varu vody 100°C, pracovní teplota motoru 95-115°C, přetlakem se začíná voda vařit až okolo 120/130°C)
Tak uz vim cim to je, ve znackovym servisu mi menili termostat a vodni pumpu, ALE NEDOLILI mi zpet vodu, ktera jim vytekla a neodvzdusnili mi to. Co jim na to rict. Dolil jsem 3l vody a teplota se drzi na pulce a ani o trosku vic, vetrak se uz taky toci jenom kdyz je potreba. To by se clovek posr$%, komu ma verit vic, nez znackovymu servisu...
Punto Sporting MkII
TV-Punto
Všeználek
Příspěvky: 1026
Registrován: 26 úno 2007, 16:30
Bydliště: Trebišov

Příspěvek od TV-Punto »

lol :!:

FIAT PUNTO MK2b 1.2 44kW r.07
FIAT MULTIPLA 1.6 76kW r.99
BMW 525TDS A/T TOURING 2,5 V6 105kW r.98
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

jirka.pr píše:Vodní pumpa jenom pomáhá oběhu chladící kapaliny v systému, je to jen takový čeřidlo (žadný přesný komůrkový či zubový čerpadlo).
První věc co bych měnil je termostat (stoji 4kila) a investice se hned vrátí. Ventilek snad žadnej v systému není kromě topení (vzduchotechnika :lol: ).
Čerpadlo se mění, né zdůvodu opotřebení lopatek ale ložiska (přepnutý rozvodový řemen)
U Punta aby se v tom pes vyznal. Ručka sice nelítá, ale doleze tak do 1/2 stupnice a zde se statečně drží. Otázka tedy kde je hranice normální provozní tepoty a kde přehřátí (MKI 1242).
U Una byla stupnice cejchovaná ve °C a normoš bylo od 95-110/115.
Výměna termostatu je tak na 15minut ale hlavu Lacine nevyměníš dřív jak za hoďku :P
Jo a je třeba fukční víčko chladiče, tuším, že na Fire musí držet tlak na 0,5 baru a pak odfukovat. Jinač taky vaříte (bod varu vody 100°C, pracovní teplota motoru 95-115°C, přetlakem se začíná voda vařit až okolo 120/130°C)
Jéé Jirkapr... :-D No jo, presedlal na Punto a hned je nakej chytrej... :-D
Hustokrutost
jirka.pr
Začátečník
Příspěvky: 40
Registrován: 01 kvě 2007, 08:35
Bydliště: Holice

Příspěvek od jirka.pr »

2:Lacin, to víš aspoň se snažím přispět svou troškou do mlýna, a když mě to podobně školilo tak proč se nepodělit....
Každej nemáme doma dílnu na Fiaty :D a koukej sehnat manuály ty lumpe jeden :wink:
Na ITC je to jako v Annonci, tak proč se trošku neobohatit o informace,že hej?
jj né každy rozdělává na sraze skoro celý chlazení na FIre jako já :x
Robin82
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 06 dub 2006, 23:37
Bydliště: Bratislava

Prehrievanie

Příspěvek od Robin82 »

Mám problém s prehrievanim motora. Straca sa mi aj chladiaca kvapalina ,viem že je to z chladiča ale snažil som sa to pravidelnym kontrolovanim a dolievanim regulovat kedže to len tak pokapavalo. Len raz sa mi stalo že počas velkeho dazda som ostal stat v krizovatke a vodu som mal az do polovice dvery. Odvtedy sa mi to zacalo kafrat. Pokial idem auto sa chladi ako tak a ide aj kurenie ale pokial zastavim na krizovatke a pod. Teplota ide hore zavratnou rychlostou a kurenie prestane fungovat. A mam pocit ze sa mi ani nezacne zapinat vetrak na chladici. Termostat mam takmer novy menili mi ho cca pred 3 mesiacmi.
Chladic budem mat opraveny v priebehu tohto tyzdna. Ak sa tam vobec dostanem a nezapecem to uplne. Mohlo by ist napriklad o vzduch v obehu? lebo nieco sa mi podobne stalo ked som menil chladiaciu zmes.
Za pomoc vopred moc dakujem
Fiat Punto MkI 1,2 16V 63KW
Uživatelský avatar
Vencapunto
Všeználek
Příspěvky: 3265
Registrován: 22 bře 2006, 14:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vencapunto »

Jo s největší pravděpodobností tam máš někde vzduch.Zkus to odvzdušnit.Taky mi tohle přesně dělalo,otvzdušnil sem a mam pokoj
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
Robin82
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 06 dub 2006, 23:37
Bydliště: Bratislava

odvzdusnenie

Příspěvek od Robin82 »

drzal som tam na tom ventile srobovak asi minutu a fukal odtial na mna len v zduch a troska chladiacej zmesi. Kedy budem vediet ze uz je to bez vzduchu? Mne ta minuta prisla ze je to moc ale ja som tymto smerom malo nadany.
Fiat Punto MkI 1,2 16V 63KW
Uživatelský avatar
Vencapunto
Všeználek
Příspěvky: 3265
Registrován: 22 bře 2006, 14:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vencapunto »

Musí z toho jít horká voda,aspoň u mě šla.Ze začátku jen vzduch,pak s vodou a nakonec horká voda.
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“