Vrzganie spojkoveho pedalu

Tlumiče, pružiny, kola, pneumatiky, brzdy, řízení

Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

vossák
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 16 zář 2016, 16:40

Re: Vrzganie spojkoveho pedalu

Příspěvek od vossák »

"mne ten pedál vŕzga iba v lete
pýtal som sa môjho automechanika na to, a ten mi povedal, že je to kvoli vydratej lamele, pretože presne nedopada na pritlačny tanier a preto to vrzga"


Tak tohoto tvora bych doporučoval se rychle zbaviti,neb takovoudle hovadinu jsem ještě v životě neslyšel :roll:


Všem,co vrzá spojkový pedál dole především u spojky(je to v 80% vždy tímto),bych doporučoval při výměně spojkové sady vyměnit i obě futra uložení spojkové vypínací páky ve skříni převodovky

Vrzání a tuhý chod spojky způsobuje jednak spojka samotná-je již unavená talířová pružina přítlačáku,opotřebené nebo těsně před smrtí vypínací ložisko,přítlačák zabírá díky unavené a vypružené talířovce křivě,spojka unáší a jde špatně řadit nebo s dentistickým doporovodem

A jednak to dělají i ty opotřebené plastové futra vypínací páky!!!Obzvláště těm,kteří mají po výměně spojky a jde to stále ztuha a špatně bych doporučoval vyměnit "doktora"
Na toto by měl při výměně spojky každý normální a uvažující mechanik zákazníka upozornit,že futra jsou opotřebená a je třeba je vyměnit i se spojkovou sadou,když to už má rozebrané!!!Tyto futra jsou v origo FIATU doslova korunovou položkou oproti problémům,které způsobují a musí se měnit zároveň se spojkovou sadou,jinak má člověk na problémy zaděláno...

Bohužel ti dnešní věčně uspěchaní měniči dílů na toto kašlou,vůbec je nezajímá jejich jméno ani reputace a dělají jen vše pro to,aby jim už auto s co nejmenší prací a co největším vejdělkem vypadlo z dílny,což je minimálně smutné

Tyto plastové futra,když jsou opotřebená-a to opravdu jsou,v době,kdy se mění spojka,způsobují právě to,že vypínací páka spojky má v nich nadměrnou vůli,dostává se tam bordel,páka se v nich příčí,jde těžko a vrže....Následky tohoto se potom roznášejí po všech ostatních komponentech s tím spojených-lanka,válce,pedály atd.Následné promazávaní pedálů,lanek atd ke jen dočasným řešením,hlavní příčinou jejich zvýšeného namáhání a povrzávání je stále toto...
Reklama
 

Odpovědět

Zpět na „Punto - podvozek“