ventilátor

Elektronika, el. výbava, diagnostika, kontrolky, přístroje

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

berki
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 29 led 2009, 21:18

ventilátor

Příspěvek od berki »

Dobrý den,potřeboval bych rady,jde mi ventilátor jenom na 4 pozici a při zapnutí v tom jako bouchá.nevíte čím to může být a dá se to opravit doma nebo radši v servisu děkuju
Reklama
 

Uživatelský avatar
kubito
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 16 lis 2010, 18:12
Bydliště: Vísky

Re: ventilátor

Příspěvek od kubito »

jestli ti jde ventilátor jen na 4 tak se spálil předřadný odpor topení doma se to lehce vymění je to ve vnitr pod palubou u spolujezdca jeden konektor a dva sroubky
/F/I/A/T/ Punto GT run on MegaSquirt 2 Extra, Innovate LC-1 wideband, Garrett TB2810, vstřiky Delphi 440ccm, sani Simota, spojka HDS 57, vyfuk 60mm, HKS blow off valve, Walbro 255l/h, EBC, FMIC, 2XXHP

1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
Fénix
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 494
Registrován: 18 lis 2010, 13:22

Re: ventilátor

Příspěvek od Fénix »

Jo.
Uživatelský avatar
bushman
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: 21 čer 2009, 13:45
Bydliště: nové zámky

Re: ventilátor

Příspěvek od bushman »

jo u mňa presne to samé - ide iba na štvorku. nevieš hodiť foto alebo skicu kde presne pred spolujazdcom sa ten odpor nachádza? :roll:
scania 8x4 R420
jeep grand cherokee V8 4,7l
fiat punto 1,9 jtd
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: ventilátor

Příspěvek od mad mike »

odděláš koberec a uvidíš motor ventilace, to do čeho je zapojený konektor s káblama je předřadný odpor - drží myslím na 2 šroubkách :wink:
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: ventilátor

Příspěvek od racer »

hlavně nevyhazujte prachy za celej ten předřadnej odpor. stačí když na něm vyměníte tepelnou pojistku (investice cca20kč). na ní je napsaná teplota, ale spíš to bude vyšumovaný. ze zkušeností vim že 128° je málo (páč to brzo bouchne znova). osvědčilo se mě až něco kolem 141° .
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
john1000
Začátečník
Příspěvky: 32
Registrován: 21 lis 2007, 18:20

Re: ventilátor

Příspěvek od john1000 »

Ja mam taky to problem vyhorel mi konektor k predradenemu odporu na regulaciu ryhlosti ventilatora.prečo? sa mi to stalo skoro som zblkol kde nastala zavada poradte a kde zoženiem nový konektor? Ďakujem je tam asi velky odber a zohrievaju sa konektory??? 1,3 multijet 12/2005
Uživatelský avatar
Maťo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 279
Registrován: 04 led 2011, 19:54
Bydliště: SK-Orava
Kontaktovat uživatele:

Re: ventilátor

Příspěvek od Maťo »

Mne keď sa motor začne "prehrievať" tak sa mi nezapne ventilátor ale keď som premeral káble čo idú priamo do ventilátora tak tam prúd ide.Bude to asi zhorený ventilátor že?
Fiat Punto 1,2 8V 5dv. r.2002
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
Pepik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 252
Registrován: 25 říj 2008, 17:48
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Re: ventilátor

Příspěvek od Pepik »

Nepleť si pojmy proud a napětí.Pokud jsi měřil napětí na ventilátoru a ten se netočí pak by to mohly být např.opotřebované uhlíky nebo zadřené ložiska.Zkus jestli s ním lze volně otáčet.Pak by bylo dobré změřit jestli do ventilátoru skutečně teče proud jak velký.A podle toho by se dala přesně určit závada.Ventilátor určitě spálený nebude.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
Uživatelský avatar
Maťo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 279
Registrován: 04 led 2011, 19:54
Bydliště: SK-Orava
Kontaktovat uživatele:

Re: ventilátor

Příspěvek od Maťo »

Ventilátorom sa dá volne otáčať a prúd tam ide keď zopne čidlo 13,2 V.
Fiat Punto 1,2 8V 5dv. r.2002
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: ventilátor

Příspěvek od racer »

to vypadá že sem mícháš ventilátor chladiče. tady se řeší ventilátor v kabině.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Uživatelský avatar
Maťo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 279
Registrován: 04 led 2011, 19:54
Bydliště: SK-Orava
Kontaktovat uživatele:

Re: ventilátor

Příspěvek od Maťo »

Áno ja mám problém s ventilátorom chladiča.Pripojil som ho priamo na baterku a nič.Dajú sa aj na ňom vymeniť uhlíky?Vyzerá že je to zlisované dohromady! :?
Fiat Punto 1,2 8V 5dv. r.2002
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: ventilátor

Příspěvek od racer »

mě jednou ventilátor na chl. shořel. kromě toho že nešel, tak šlo těžko otáčet vrtulí a a něco v něm chrastilo. když jsem ho rozdělal, tak bylo totálně zpečený uchycení na uhlíky (je z plastu), uhlíky se rozlámaly. jesi ti jde volně otáčet vrtulí a nic tam nechrastí ani nedře, tak by mohly bejt uhlíky jenom opotřebený. rozdělat to jde. těch motorů bylo víc typů. už přesně nevim, ale myslim že jak tam jsou takový zahnutý zobáčky, tak je ohneš a ono se to pak vysune. koukneš na uhle, jsou tam nejspíš 2, tlačej je pružinky ty by taky mohly bejt ruplý.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Uživatelský avatar
Maťo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 279
Registrován: 04 led 2011, 19:54
Bydliště: SK-Orava
Kontaktovat uživatele:

Re: ventilátor

Příspěvek od Maťo »

Tak už som to rozobral a sú tam 4 uhlíky.Na dvoch mi zhnili kontakty a uhlíky vypadli.neviete niekto či sa dá niekde zohnať celá tá uhlíková vložka?oplatí sa mi to vôbec meniť?
Fiat Punto 1,2 8V 5dv. r.2002
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: ventilátor

Příspěvek od racer »

máš fotku? jediný co se dá sehnat jsou uhlíky. na vrakáči ti prodaj celou saharu za 1000.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Odpovědět

Zpět na „Punto - elektrika“