Výměna alternátoru 1,9 JTD 63kW návod

Elektronika, el. výbava, diagnostika, kontrolky, přístroje

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Vladka1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 469
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Výměna alternátoru 1,9 JTD 63kW návod

Příspěvek od Vladka1 »

Došlo na altík, origo v autě byl Denso tak zase ten (auto s klimou = DAN501; 105A). Funglovka 2800,- (Cardo)
Odpojit baterku! Nájezdy (mám 15cm), shodit pravý kolo, sundat nadkolí a kryt řemene. Klíčem 15 povolit napínací kladku a sundat drážkový řemen. Zespoda odpojit kabely od altíku (dlouhý ořech 12 a 8) Altík drží na dvou šroubech s matkou - nutno přidržet, spodní zespoda klíč 19. Shora horní šroub 17, zase podržet matku. Podepřít motor (panenka přes dřevo), odšroubovat expanzku chladiče a odehnout, sundat držák motoru. Motor odtlačit dopředu a horem vyndat altík. Zpět opačně. Kabelový oka očistit a máznout.
Spodní šroub nešel vysunout, tak jsem ho povytáhnul, říznul a pak svařil. Namontovaný čumí centimetr z matky, po zkrácení to nasadit už jde.. Bez řezání by se musel pro vyndání šroubu posunout motor ca o 15mm do strany = sundavat i ostatní silentbloky a to se mi nechtělo.
Dobíjelo 13,5, při větším odběru padalo pod 12 i v otáčkách, zatim nevim co tam bylo tipuju dioda v můstku nebo uhlíky.. Novej dává na baterce 13,8 - 14,4 podle zátěže a otáček.
Reklama
 

Odpovědět

Zpět na „Punto - elektrika“