Fiat Doblo 1.4 8v (57kW) rv 2007 volnoběh

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
OmKapur
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 16 úno 2019, 19:37

Fiat Doblo 1.4 8v (57kW) rv 2007 volnoběh

Příspěvek od OmKapur »

Dobrý den
Řeším u svého auta problém s volnoběhem. Startuje v pohodě, za studena žádný problém, ale po ujetí cca 30km a více, kdy se motor zahřeje a jízdě delší dobu na vyšší otáčky (3000-3200) začne po zastavení třeba na křižovatce motor jakoby kolísat v otáčkách, někdy i zhasne. Dokonce se mi to stalo i za jízdy, kdy jsem při brzdění před kruháčem na chvíli vyřadil. Úplně nejhůř se to chovali minulé pondělí kdy při podřazení a přidání plynu motor cukal až to s námi házelo. Dneska to bylo za jízdy taky cítit.
V servise mi to prošli, diagnistika samozřejmě taky proběhla a samozřejmě nic neukázala, auto je prý v pořádku, prý asi voda v benzínu nebo co. Doporučili mi dojet nádrž a pak čistící aditivum.

Zvláštní ale že se to projevuje vždy až po delší jízdě a taky mám dojem že s vyšší venkovní teplotou jsou projevy taky horší (nad nulou). Taky jsem si dnes všiml že je uvnitř auta cítit benzín když to víc točím.

Auto jakoby změní zvuk jako při klesajících otáčkách, auto se celé rozvibruje, ale otáčkoměr se ani nehne, resp jen velmi občas a nepravidelně kmitne o 100 otáček dolů a zpět, mimo interval změny zvuku motoru. Pokusil jsem se to natočit, ale mikrofon telefonu ten zvuk slyšitelný uchem nějak nezachytil. Zato, a to je zajímavé, přesně v okamžiku kdy ty otáčky jakoby klesnou nebo se motor přidusí, zachytil zvuk cvakání jak od cvrčka, který ale zase uchem slyšet nebyl! Nevím co s tím, rád bych se vyhnul metodě pokus omyl a postupnému vyměňování pravděpodobných viníků.

Tady je to video https://youtu.be/j-Vju2zLK_8

Díky za tipy
Reklama
 

plajavm
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 26 pro 2006, 19:47
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat Doblo 1.4 8v (57kW) rv 2007 volnoběh

Příspěvek od plajavm »

Mám na 1.9 D nestabilní otáčky (vyskočí i když kontrolka nesvítí, nebo svítí a otáčky drží), to by mi ani tak samo o sobě nevadilo, jen je třeba dávat bacha při dojíždění, auto se rozjede! A je před STK. Jeden servis se mnou vydrbkal, dostali že je hlášena chyba P0510 Idle Control Sys (6) a p0120 accelerator pedal sensor 1 (sami mají horší tester, testoval jsem u elektrikáře, co dělá jen elektriku). Vyměnili pedál, na klapku se vys a vyměnili relé žhavení (důvod neuvedli, nepožadováno). Chyba neodstraněna, vyhozené prachy 9000, reklamace bez významu. V dalším servisu, Fiat, hlášeny tytéž chyby, ovšem že mohou být vadné i další navazující díly, zkusmo je měnit nebudou, takže cena by narůstala (až pravděpodobně vadná řídí jednotka). Takže ponecháno tak. Otázka, co na to STK.
Odpovědět

Zpět na „Doblo“