Punto Mk2 - pro a proti

Nevíte kam to patří, pište to sem ...

Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
mr.brain
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 213
Registrován: 14 črc 2013, 09:30
Bydliště: ČR :)

Punto Mk2 - pro a proti

Příspěvek od mr.brain »

Ahoj,
chtěl bych si pořídit náhradu za Renault 19 Chamade (Bravo 2 slouží výborně) jako "městské vozítko", kterým jezdím do práce, nakupovat apod. a není mí líto, když mi to někdo na parkovišti škrábne nebo otluče...

Byl jsem se dneska podívat na Punto Mk2 (rv 1999), dovezené do ČR s 67 000 km (zapsáno dokonce v TP) v roce 2008 a až do r. 2015 jeden majitel, pak to prodal do AAA a z nich to koupil majitel současný. Momentálně 110 000 km, koroze není, prahy měněné (vzadu u víka nádrže a svodů hadice je to ok, ale zadní hrany už zas kvetou). Nový výfuk, zadní tlumiče. Pravděpodobně i brzdy, vepředu jsou nové kotouče (nové najeto na nich tak 10-20t km max a bez hrany). Bourané to na 100 % nebylo, nikde nejsou stopy po lakování nebo opravách a to ani zespodu.

Teď neduhy: přední náprava - k.o. horní uložení (vrže brutálně), pravděpodobně začínající vůle v jednom z ramenou (anebo je rozhozená geometrie případně tyčka řízení nebo čep, ale vůle tam nebyla). Tlumiče taky nejsou nejnovější, takže by stály za výměnu taky a pružiny by to sneslo rovnou taky, když už se to dělá. Dorazy a prachovky jsou taky po smrti. Vzadu tlumiče Monroe Excel-G, pružiny na výměnu (orezlé a loupající se, docela hodně) + gumové uložení spodků. Vůle v zadních ramenou není.

Motor je 1,2 8V 44 kW, klasicky teče brutálně těsnění pod víkem, takže je z motoru olejová koule. Moc tomu ani nepřidal nános karbonu přímo pod víčkem oleje. Cívky jsou původní, sání v jednom místě lepené tavnou pistolí (u prvního válce). Olejovaná vana klasicky orezlá, ale vysloveně to neteče ven, nicméně by to taky chtělo pořešit. Byť má klimatizaci, tak ta, samozřejmě, nefunguje (kompresor nesepne). Asi se přidírá buď nějaká kladka nebo je řemen na výměnu, protože to docela dost pískalo (= řemeny i kladky budou původní, stejně tak vodní pumpa). V důsledku těsnění pod víkem je oblitej celej motor olejem a stejně tak i spoj motor převodovka (na můj vkus až moc), takže nejspíš bude začínat i gufero na klice u setrvačníku (u rozvodů je to suchý).

Cena je 28 000,- ale jak jsem psal, čím jezdit mám, tak mě to netrápí. Ty mechanické věci na napravách není problém koupit, něco bych si i vyměnil a geometrii samozřejmě nechal udělat. Ale mám strach z toho karbonu (pod víčkem cca 1-2 mm vrstva) v motoru, na ten nájezd ho tam je na můj vkus až hodně (Renault má najeto skoro 300 000 km, z toho posledních 100 000 jsem najel já a je ho tam půlka a v Bravu není vůbec).

Má smysl do toho jít anebo byste hledali dál i v jiných vodách (Stilo apod. případně jiná značka)? Díky za názory.
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Punto Mk2 - pro a proti

Příspěvek od Vitaml »

Moje stálo 27t kč, při koupi 100 tkm,
víko ventilů klasika, šlo na silikon+nové těsnění (200,-), karbon šel rozpustit benzínem a zbytky oškrábat,
jiné problémy s motorem nebyly, klimu nemám,
vzadu nové komplet brzdy, péra tlumiče,
přední nápravu jsem si generálkoval sám, na každé straně 8 věcí od ramen až po horní uložení, cena za díly 7 tkč,
nový výfuk (prostředek s tlumičem a zadek s tlumičem pro 16V) cena 1800,-
Pár nějakých drobností, jako dálkový zamykání a pod.
Jinak na Punťu nedám dopustit, je to mazel.
Přílohy
20150822_105941.jpg
20150822_105941.jpg (163.71 KiB) Zobrazeno 7417 x
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
mr.brain
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 213
Registrován: 14 črc 2013, 09:30
Bydliště: ČR :)

Re: Punto Mk2 - pro a proti

Příspěvek od mr.brain »

Děkuju za odpověď, ještě mám v merku další dvě, obojí přes 160 000 km, ale s pravidelnou údržbou, tak snad to bude lepší.

Nějaký tip na co se konkrétně u těhle aut zaměřit? Vím, že jsou problematické zadní lemy blatníků a pravý zadní podběh jak vedou palivové trubky.
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Punto Mk2 - pro a proti

Příspěvek od Vitaml »

Jo, to teď nechám vyvařit, a taky spodek, to budou mít asi všechna a mám zavařenou díru v levém zadním blatníku, není to poznat.
Jinak nevím co dál, s elektrikou problém nemám, motor super, měl jsem ucpané topení, Punťa dostal klystýr.
Ještě stav světel, zvenku jsem je přeleštil, čočky jsem si vyčistil, parabolky byly čisté.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
mr.brain
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 213
Registrován: 14 črc 2013, 09:30
Bydliště: ČR :)

Re: Punto Mk2 - pro a proti

Příspěvek od mr.brain »

Elektrika je většinou v pořádku, jakmile začne bláznit, tak to pak stojí občas (i s diagnostikou) za to, ale u těhle 8V problémy moc nejsou.
Světlomety jsou taky klasika, to je vidět hned, jak stav čoček nebo parabol, tak i sklo... No uvidím, když člověk nechvátá na koupi, tak se to hledá tak docela "příjemně".
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
J_K
Fiaťák
Příspěvky: 114
Registrován: 18 úno 2013, 15:48

Re: Punto Mk2 - pro a proti

Příspěvek od J_K »

Jak jsem si ten popis pročítal, tak jsem očekával cenu kolem 20 tisíc. Mně to přijde, že za ty peníze je tam problémů až dost. Rozhodně bych s odkazem na ty závady zatlačil na cenu. Své Punto jsem koupil před 3 roky za 24 tisíc jen jako rychlé a dočasné řešení(no, mám ho dodnes). Motor samozřejmě tekl, tekly simeringy na poloosách, klima nefungovala(netěsná hadice), klepala tyč řízení, bylo rozdrbané sedadlo řidiče, volné lanko stahování okna, samozřejmě slepá potkávací světla, cukal motor a to co jsem zjistil až později, žral olej. Ale jinak, i když se jednalo o zanedbanou šlupku, bez větší mechanické závady a bez koroze. Celkem mě opravy vyšly na dalších cca 14 tisíc. K dnešku mám najeto skoro 200 tisíc a před měsícem jsem bez jakékoli přípravy prošel TK bez ztráty kytičky.

Jak ale píšeš, že je vrstva karbonu pod olejovým víčkem, tak bych si dal pozor aby nežral olej. To je dnes na TK docela problém. Zkus ho chvíli podržet pod plynem, kolem 5 tisíc otáček, jestli nezačne hulit z výfuku.

Obecně, když budeš vybírat Punto, tak nemají rády zanedbávání výměny oleje a proto po některých majitelích žerou olej. Také zkus jestli motor dobře reaguje na plyn, jestli se nedusí při rozjíždění. Při projíždění párkrát zatoč silou do plného rejdu, jestli nevypíná posilovač. Koukni na mechanismus stěračů, jak jsou na tom klouby a jestli nevypadávají táhla. Jinak jen takové ty běžné věci, jako u každého auta.
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Punto Mk2 - pro a proti

Příspěvek od Vitaml »

Táhlo mě vypadlo jednou, když mě přimrzl stěrač a jsem rád, jinak bych snad urval motor.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Punto Mk2 - pro a proti

Příspěvek od Vitaml »

Někdo se mě ptal na výfuk, tak tento:

Tento Izawit:
http://www.eko-raj.cz/eshop/13-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pasuje na 8V, mám ho už třetí rok a v pohodě, zatím nerezaví, je z tlustčího pohliníkovaného plechu.
Akorát závěsy si pojisti sk páskou.
Je nejlepší ze tří Poláků.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Odpovědět

Zpět na „Punto - ostatní diskuse“