Punto 1.2 8V 2001

Autoservisy, údržba, náhradní díly, vrakoviště, obchody

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

kejml
Znalec
Příspěvky: 590
Registrován: 13 čer 2008, 23:50
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: Punto 1.2 8V 2001

Příspěvek od kejml »

"Opravdový" stav km zjistíš přes diagnostiku z řídící jednotky. Není to samospasitelné, protože tam se to dá přepsat taky, ale je to trochu složitější, než jenom odmotat budík na tachometru.
Určitě sis prověřoval historii auta, tak v servisu mají také záznamy, při jakých km tam auto bylo.
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
Reklama
 

Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Punto 1.2 8V 2001

Příspěvek od peta.smolik »

kejml píše:
adolf píše:Ahoj Puňtáci mám prosbu budu dělat rozvody a chci se zeptat jak dlouho trvá komplet výměna rozvodů v servisu.Mě bylo řečeno že za práci tak 2000,-.Což se my zdá dost.
Značkový servis 761,- Kč + DPH za práci. http://www.imofa.cz/servis/cenik.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Je otázka, kolik budou chtít za materiál.
Sada pro benzín 8V (řemen, kladka, pumpa) je odhadem za 2 litry v prvovýrobní kvalitě.
No konečně někdo rozumnej...
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Punto 1.2 8V 2001

Příspěvek od peta.smolik »

racer píše:já jsem psal, že je to maximum. ty díly se daj sehnat i o něco levnějc, ale budiž ještě je to dobrý. to těsnění výfuku je mezi svodama a hlavou (jsou tam 2 a 1 stojí 50), těsnění sání (sada) stojí mimimálně 430 (je jiný než u mk1-gumičky-ale většinou se daj ještě použít). hodně věcí se dá vynechat, ale ty šrouby ne. Ty co řikaj na co šrouby, tak je ještě asi nikdy nevyděli (koroz, bordel=vykurvýš závity v bloku nebo špatnej dotahovací moment, taky se po dotažení trvale protáhnou) a hlavně ti to žádnej servis nebude dělat bez novejch šroubů (asi 300,-). Za 1200 ještě k tomu s dph ti to nikdo dělat nebude (možná nákej kámoš co to má jako koníček a full servis výbavu). Sám si viděl co chtěj jenom za rozvody (to je o proti tomu pohodička) těm 3 hodinám při full výbavě servisu moc nevěř. ono jenom škrabání starýho těsnění nebo čištění závitů v bloku zabere spoustu času (když to má za něco stát). pak tam jsou všeljaký technologický pauzy typu zavadnutí silikonu na pumpě apod. Však uvidíš. A nebo se dohodni s tim, jak to dělá za 3 h at ti to za 1200 udělá.
Mám u tebe pocit že si tady jen tak cintáš pentlu))) Souhlasím s tebou jen ve dvou věcech když se neudělají rozvody nic se nestane páč písty na sebe s ventilama nedosáhnou takže se nic nestane když řemen praskne... Hodí se nová kladka a řemen a jede se dál)))
Těsnění pod hlavou se mu podfoukne zcela jistě pokud ho preventivně nevymění
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Punto 1.2 8V 2001

Příspěvek od peta.smolik »

adolf píše:Tak jsem to nakonec uhádal za práci na Rovodech + výměna oleje na 1200,- v jednom malém servisu.S cenou dílu souhlasili akorát my vymluvili to těsnění pod hlavou protože je to údajně blbost a když by se to dělalo tak by rovnaly i hlavu. Olej to taky žere normálně tak 1 L na 10000km a najeto 93000km tak to doufám vydrží a nebudu to nikdy muset dělat v servisním manuálu nic takového stejně není předepsané.
Věř si čemu chceš ale to těsnění se ti podfoukne na 100% stejně jako mně kolem 100tis.km a všem koho znám se to stalo taky Mně už 2x A až se ti podfoukne může bejt v hajzlu i termostat nebo může prasknout chladič nebo sahara prostě může to bejt dost drahý a nedej bože aby se ti to stalo mimo ČR tak to byses fakt prohnul
Mně konkrétně vodní pumpa vydržela 165tis.km (mejch poctivejch mám Punto od nova) a při těch 165tis se mi těsnění podfouklo znova takže nevěř tomu že tobě to první vydrží do 150tis. podle mýho už teď máš na něj zaděláno
Praskající těsnění je jediná kontrukční chyba motoru FIRE
Když se ti podfoukne těsnění tak se musí hlava přebrousit když vyměníš těsnění preventivně tak není dúvod hlavu brousit!!!
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
bedom
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 28 kvě 2011, 13:28

Re: Punto 1.2 8V 2001

Příspěvek od bedom »

To tesnenie po hlavou zvykne odchadzat takto skoro aj pri 16v motoroch? :(
PUNTO II; 1,2 16v ELX; 2oo1 :-)
Uživatelský avatar
adolf
Začátečník
Příspěvky: 23
Registrován: 18 lis 2008, 17:16

Re: Punto 1.2 8V 2001

Příspěvek od adolf »

Tak mám ty rovody udělané + výměna oleje,filtru,svíček. 4800,-
Mechanik říkal že byli ještě původní takže bez problému tam vydrželi 10 let a nic tam neteklo.Motor je bez oleje všechno těsní a podle jeho slov je zbytečné léz do motoru když všechno funguje protože když to bude někdo zase dávat do hromady tak to stejně nikdy už nebude na 100%.To těsnění něvěřim že odchází každému do 100 000km, Protože to bych si už Fiat nikdy nekoupil.Spojka taky původní a úplně v pohodě a to se všude píše že není nic moc.To samý posilovač taky s tím vůbec není problém kdyby se to tak sralo tak to už nikdo ani v té Italií kupovat nebude protože co tam dělaj s tima autama to je k neuvěření a o údržbe bych si tam taky nedělal iluze (viz třeba Neapol to stojí za to).
Smrťák
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 361
Registrován: 20 bře 2011, 08:25

Re: Punto 1.2 8V 2001

Příspěvek od Smrťák »

Psát,že něco odejde na 100% po 100tis. je blbost. Těsnění pod hlavou odcházela i na Favoritu.Někomu po 100tis. a někomu nikdy. A spojka?? To je všechno řidičem. Někomu může odejít ve 40000 ,někomu ve 250000km. A záleží i na převažujícím provozu.
Sbohem. :-)
Martin
Fiaťák
Příspěvky: 148
Registrován: 15 kvě 2010, 21:04

Re: Punto 1.2 8V 2001

Příspěvek od Martin »

Mám najeto 296,5 tkm a v servisce jsem nenašel výměnu těsnění pod hlavou ani žádné projevy vadného těsnění nepozoruju. :)

____________________
Punto 1,2 8V 2000
Lubk0
Začátečník
Příspěvky: 22
Registrován: 19 srp 2011, 20:42

Re: Punto 1.2 8V 2001

Příspěvek od Lubk0 »

Tesneni hlavy bych asi delal naozaj az kdyz foukne. A zalezi, na co to auto je, ze jo ... Ono kdyz foukne, tak auto stoji, a sou s tym zbytecne natahovacky ...

Tesneni hlavy bych dal asi jedine Goetze, prijde mi snad najkvalitnejsie.

AKo bolo spominane hore, menil by som aj tesnenia sacieho a vyfukoveho potrubia, gufera n a ventily a gufero na vacku. Je to material za par korun, a kdyz uz to je rozdelane, urcite bych to udelal ... Kdyz pak zacnou treba tesneni kolem ventilu prepoustet, tak bys to musel rozdelat znova, a znova celou praci ...

Take uz rovnou vymen tesneni pod vekom ventilov, a mas to krom olejovy vany komplet ...

Srouby nemusi jit nove v kazdem pripade, vie sa aka je ich origo dlzka, a da sa zmerat ci sou natahnute, nebo ne. Hlavu bych dal urcite na zrovnani dosadacich ploch ... Je to istota, a ja uz realne zazil prave na svem aute, ze nesrovnani hlavy mi fouklo nove tesneni po 5 tis. KM !!! U nas ty hlavi rovnaji do 20 Eur, cca nejakych 500 kč čo neni moc velka investice ...

Kdyz to ale udelas takhle i komplet z rozvodmi, tak mas od tesnosti motoru a zrani oleje svaty pokoj, a nemusis nic resit :)

S praci je 8 tis. kč realna častka nevim proč ne, a nechapu kterej "pako" by to delal za 1200 kč :) Sorry, ale to je smiesne ...
fs155
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 19 led 2014, 20:35

Re: Punto 1.2 8V 2001

Příspěvek od fs155 »

Poraďte prosím konktétní typ těsnění pod hlavu k tomuto motoru. Ideálně s odkazem. Já si totiž dnes skoupil v krámě z preventivních důvodů taky jedno těsnění- Elring 144.470 . Doma jsem si ho prohlížel, ale není na přebalu vyznačen motor 188A400. Tak nevím jestli tam patří nebo ne. Až to bude rozhozené, bude pozdě a zase zdržení minimálně o den. Díky všem.
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: Punto 1.2 8V 2001

Příspěvek od racer »

Předpokládám, že ti v krámu vyhledali podle typu auta, nebo lépe podle vin. To, že tam nepíšou typ 188, ještě nic neznamená. Ono to těsnění je stejný (měkké, náhrada klingeritu) pro všechny motory 1.0;1.1, 1.2, uno, punto mk1, punto mk2; U punta mk2, ale jenom do určitý doby, pak dávali jinný ( mám dojem že kovový a trošku odlišný tvar). Rozděláš, porovnáš a uvidíš.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
fs155
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 19 led 2014, 20:35

Re: Punto 1.2 8V 2001

Příspěvek od fs155 »

Asi máš pravdu. Je fakt, že tvar i počet a umístění děr sedí podle jiných těsnění co jsou na netu k motoru 188, takže snad ano.
Odpovědět

Zpět na „Punto - servis“