Právě je 19 srp 2019, 20:08





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 11 čer 2019, 18:55 
Offline
Začátečník

Registrován: 01 zář 2018, 21:22
Příspěvky: 5
Chlapi, nebylo by něco k mému příspěvku z 10.6., 18.31hod? Díky


Nahoru
 Profil  
 

PříspěvekNapsal: 12 čer 2019, 06:22 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Příspěvky: 672
Bydliště: Praha
Ona tam ta odpověď je, ale je tak říkajíc mezi řádky. :D
Já mám bravo od 135tisíc km a najel jsem s ním 50 tisíc. Za dané období se mi spotřeba oleje pohybuje okolo 0,15l/100km +/-0,05l. Co jsem vypozoroval, tak mě přijde, že rozdíl mezi min a max je 0,6l, tudíž dolévám pravidelně . Když ti zmizí z ničeho nic 0,7l, tak ve chvíli kdyby to šlo přes motor (myslím tím spalovacím prostorem) tak to by jsi nejspíše poznal hned, přestalo by to jet a za tebou by byla dýmovnice. Asi by se nedalo toho nevšimnout. Takové množství za tak krátkou dobu by motor prostě nebyl schopen zchroupnout. Pokud by to šlo ven přes turbo do teplé části, tak auto pojede více méně normálně, bude i normálně startovat atd., jediné co by se v inkriminovanou dobu dělo, by byl kouřový signál z výfuku, ale toho si nemusíš všimnout, jelikož nečučíš stále dozadu. Co se týká vůle osy turba, tak ta má dvanáctou. Závěr, turbo je ve smrti a motor dle dostupných informaci je OK.

_________________
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 čer 2019, 07:12 
Offline
Fiaťák

Registrován: 23 pro 2011, 20:02
Příspěvky: 135
Ahoj, ten motor výše je můj. Že by to bylo chudou směsí si nemyslím. Sice mám nějaký tuzing - přetlak turba 1.3 bar max 1.0 bar až do limitu, kde klesá, vačku z atmosféry a nějaký blbosti okolo. Problémy jsem měl už od začátku pouze s 3. válcem až do doby kdy to takhle ruplo.

Závěr je, že když jsem měřil vůli kroužku v drážce na prasklém pístu na druhé straně od praskliny tak jsem tam strčil měrku 0.15, kde max přípustná vůle je asi 0,070 a to je dost. Tím způsobené tahání oleje do válce mi zapříčinilo ono klepání v plném boostu, kde jednotka na to reagovala brutální uzavřením klapky při plném plynu až o 50% dle měření. To jestli snižovala i předstih nevím, protože mi předstih ECUSCAN nějakým důvodem mě neznámým neměří.

Tak jsem s tím jezdil tak dlouho a podotýkám, že jsem to nešetřil až do té doby, než se takhle roztrhl píst. Nějakou chudou směs vůbec neřeším, lambda napětí je v boostu přes 0,93V a to už je obohacené. Dal jsem písty jiné, z motoru co měl 70k najeto údajně. Všechny vůle v toleranci, ovalita ok, složil jsem to a krása. Olej to nežere (nebo v toleranci) a žádné brutální uzavření klapky v boostu se nekoná. Tak že tak.

Jinak ty přeplňuješ atmosféru s orig komp. poměrem?

Jinak k té spotřebě oleje u tjetu. Jakmile to nebere tolik oleje, že jsou hnědý nebo černý svíčky tak je to ok. Ty motory obecně trpí všechny benzíny na karbon z oleje a t-jet kor s malinkou náplní pod 3l.
Každej motor žere a u t-jetu je to lepší poznat díky malé náplni. Přes turbo to jít může ale já měl na orig turbu cca 210tis - vůle na hřídelce až dost a bylo úplně suchý.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 čer 2019, 08:01 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 11 pro 2015, 16:47
Příspěvky: 251
lambda ktera ukazuje bohatou smes nic neznamena - je az za turbem a smesi z valcu se pred ni smichaji a kyslik dohori. Jeden valec muze byt chudy, ostatni bohaty a poznas prd. vstrikovac ko, s lpg jde udelat velka paseka co se tyce smesi v jednotlivych valcich. neznervoznuje te, ze jsi v podstate neresil proc se ta vule udelala?
jo je to atmosfera s puvodnim pomerem, proto tam je e85, ma to 108 oktanu a zvladne pomer 16:1 :)
taky jeste k oleji, stare turbo ktere vakl melo jsem po 200kkm menil za puvodni ktere jsem v 50k vyndal jako ze ten olej zere asi turbo a v mem pripade to turbem nebylo, zralo to i s puvodnim.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 čer 2019, 08:16 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Příspěvky: 672
Bydliště: Praha
little_boy píše:
e85 jsem zminil, protoze potrebuje o 40% vic paliva, sam o sobe nedokaze lamat pisty. nedelo se tam nic dramatickeho - akcelerace pod plnym az k omezovaci, pak deakcelerace k volnobehu s ten uz byl jen na 5 valcu :) zadne rany ani jine zvuky... jak rikam ucebnicova ukazka co dela chuda smes.
kolegovi se moc radit neda, takova spotreba oleje nemuze byt krz krouzky ani ventily, jsem ji dokazal jednou kdyz me vyletela merka oleje, ale to byly od oleje i paty dvere, tezko si nevsimnout...


To je možné, že jsi to zmínil, ale zase předpokládám, že když někdo jde experimentovat , tak že o tom něco ví a zjistí si, jestli je to schopné experiment přežít. Hlavně si zkontroluje, jestli všechno funguje tak jak má. Nenapadlo by mě to lít do auta, které na to primárně není uzpůsobené. Jedna věc je čerpadlo, to když je správně fungující, tak nemá problém s dodávkou, většinou je bohatě předimenzované. V čem ale může být problém, tak to je s adaptacemi, některé ECU nemají ani schopnost se zadaptovat o takový rozdíl. A pokud tu schopnost mají, tak přechod musí být pozvolný a ne hned hrc E85. V některých případech zjistíš, že to sice ECU dá, ale technicky to nedají vstřikovače a musí se použít s větším průtokem. To se týká i některých rádoby tuningových chytrých krabiček, které přepočítávaly dobu vstřiku na E85. Každopádně jsem nelenil a trochu jsem provětral strýčka googla a našel podobné případy jak ten tvůj, také přechod na E85, dokonce i s nějakou úpravou motoru (jiný píst - asi pro jiný kompresní poměr) a přípravou směsi. Dopadlo to skoro stejně, kus pístu v tahu a nikde ani památka kam to zmizelo. Tři motory takto upravené, jeden bez problémů, u dvou zmizel píst ve stejném místě u jednoho po 8km a u druhého po 20km. Spalovací prostor ani píst nenesly jiné známky poškození. Nepíši o tom z důvodu, jestli za to mohla chudá směs nebo něco jiného, ale z důvodu, že ani tam nezjistili kam a jak ta část pístu zmizela. V jiných případech, kdy došlo k destrukci pístu podobných rozměrů, byl následným úlomkem spalovací prostor řádně poznamenán. Nabízí se myšlenka, byť asi minimálně pravděpodobná, že jde o erozi.


http://skoda.daves.cz/Poskozeni_pistu_a_priciny

_________________
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 čer 2019, 10:42 
Offline
Fiaťák

Registrován: 23 pro 2011, 20:02
Příspěvky: 135
Ještě by se dala nechat zjistit bohatá/chudá směs podle teploty výfuk. plynů, když né z lambdy. Mohla by to být lepší metoda. Ta vůle proč se udělala nikdo už asi nezjistí, možná vada materiálu, možná teplota u 3. válce, detonace, špatné palivo, těžko teď říct. Vstřiky vypadají, že všechny práší rovnoměrně a stejně. Jak řikám, chudou směs neřeším, pac si nemyslím, že by to bylo chudý natolik, aby se něco takovýho stalo. S e85 a klasickou dobou vstřiku už může být problém. Každopádně, jaký máš maximální čas doby vstřiku u svého T-jetu? V boostu?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 čer 2019, 12:58 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 11 pro 2015, 16:47
Příspěvky: 251
martin: ty me hodne podcenujes :) vstrikovace meli odbrousene cepicky a odmerene charakteristiky prutoku. ty se nastavily do ecu. cca 2.5x vyssi prutok po tehle uprave. samotny tuning ecu na e85 je prekvapive jednoduchy - pouze se zmeni cilove afr ze 14.7 na 10 plus obohaceni studenych startu. zadna veda.
ten kus pistu pravdepodobne schorel pred katem, hlinik zacne oxidovat pri mnohem nizsi teplote nez se zacna tavit - obcas jde videt 'propalenou' diru v pistu pri chude smesi. hlavni duvod proc se dela bohata smes je prave to aby kyslik schorel s palivem, zadny tam nezbyl jinak zacne horet hlinik. a jeste klepani, ale to s e85 netreba resit. eroze to nebyla, to ze motor zacal ject na 5 valcu byl dusledek toho, ze ten kus rozmlatil svicku, bylo to hned.
to auto ma returnless palivovy system, uz od 5000 rpm byl max pozadavek na pumpu a potom zacal padat tlak paliva, ecu ho meri a podle nej ridi pumpu - takze vinik je dost zjevny.
motor dostal novy pisty, zavodni pumpu a od te doby jezdi jako drak :) btw fiat odjezdil 100kkm na e85, pak dostal lpg, takze na keci o skodlivosti etanolu neverim
paulos: ty pulzy nevim presne, ale mel jsem to na limitech, neco jako 18ms / 6000rpm / 0,9 boost. s e85 to jezdilo chudsi nez chtela ecu, ale v ecu byla nesmyslne bohata smes, neco jako 9:1


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 čer 2019, 13:16 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Příspěvky: 672
Bydliště: Praha
Z tebe to leze jako z chlupaté deky, nejdříve teda napiš jaká byla příprava, co se udělalo a pak jak to dopadlo. Ty začneš přesně obráceně, proto jsem se tě ptal, jestli byly na motoru dělané nějaké úpravy. Svíčku jsem neviděl, tak nemohu soudit, jestli dostala zásah nebo teplotní šok. Ten kus se určitě nevylomil roztažením pístního kroužku a určitě nešel v kuse, ten se rozpadl erozí. Píst na sobě nenese žádné známky tepelného přetížení, tak že pístní kroužek nebyl přehřátý. Ale vyšší teplota tam hrála svojí roli. To že to někde shořelo, tak to bez debat, vždyť se hliník používá jako palivo.

_________________
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 čer 2019, 20:50 
Offline
Začátečník

Registrován: 01 zář 2018, 21:22
Příspěvky: 5
Otázka na Martina, z fora vím, že jsi dával turbo vl38. Jak jsi s ním spokojen a je jízdní projev stejný jak s origo turbem? A kde se dají sehnat inovované svody za rozumný peníz? Případně, co si mám hlídat při nákupu a výměně těchto dílů. Díky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 čer 2019, 22:26 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 11 pro 2015, 16:47
Příspěvky: 251
Nechci se s tebou hadat martine, ale docela me prevapuje ze na jedne strane veris tomu, ze detonacni horeni rozlomi pist s miste kde je nejtlustci a kde pusobi nejmensi sily, navic veskere sily v tom miste na pist tlaci a netrhaji ho od sebe a na druhe te prijde jako uplne scifi, ze se tam hryzne krouzek a o nej se ten pist rozlomi plus je to jedina moznost jak vubec ten pist timhle zpusobem poskodit :)
Edit: pistni krouzek se nemusi prekalit, vsechno co staci je ohrat ho tak aby se roztahnul na obvodu o ty tri desetiny co tam ma vuly a je vymalovano.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 čer 2019, 01:05 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Příspěvky: 672
Bydliště: Praha
Vůle v zámku pístního kroužku je dimenzovaná na teplotu cca 300°C s tím, že se předpokládá, že provozní teplota nepůjde přes 250°C. Pokud by jsi ho chtěl přehřát, tak nejprve musíš přehřát píst. Při detonačním hoření je tlaková vlna 50x rychlejší než při klasickém prohořívání směsi. Dojde k nárůst tlaku a frekvence rázů je vysoká. Tlaková vlna se šíří spalovacím prostorem, různě se odráží od stěn a to způsobí mechanické namáhání a nejslabší část povolí. Ty tlakové vlny způsobí, že začnou vybrovat i pístní kroužky, nejvíce první. Kdo si pamatuje ještě auta s karburátorem, tak když byla chudá směs nebo velký předstih, tak při plném plynu motor cvrdlikal, říkalo se tomu, že cvrdlikají ventily, ale ty to nebyly, ten zvuk vydávaly pístní kroužky jak vybrovaly v drážkách. Když dojde ke zvýšení teploty ve spalovacím prostoru nad konstrukční (navrženou) mez, tak následně dojde k detonačnímu hoření. Náchylnější k tomuto stavu jsou motory plochými písty a souhlasným výplachem, naopak motory s příčným výplachem jsou odolnější. Dochází u nich k lepšímu odvětrání spalovacího prostoru a k rovnoměrnějšímu tepelnému rozložení. Kdyby došlo k vylomení pístu z jakéhokoliv důvodu, tak by jsi to tam měl pěkně rozšmelcované. Zapomeň na to, že by něco o velikosti 30x5x5 mm odešlo ventilem bez podpisu. Ale máš svojí teorii a já ti jí vyvracet nebudu. Apropo, když má kroužek malou vůli v zámku, tak praskne. ;)

_________________
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil


Naposledy upravil martin72 dne 13 čer 2019, 01:29, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 čer 2019, 01:13 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Příspěvky: 672
Bydliště: Praha
jodis píše:
Otázka na Martina, z fora vím, že jsi dával turbo vl38. Jak jsi s ním spokojen a je jízdní projev stejný jak s origo turbem? A kde se dají sehnat inovované svody za rozumný peníz? Případně, co si mám hlídat při nákupu a výměně těchto dílů. Díky.


Někde jsem to tady před pár dny psal, VL38 je totožná s VL36, tak že i projev bude stejný (cena nového cca 13,5 litru). Svody koupíš nové jenom ve fiatu, jeté někde na bazaru. Zatím jsem nikde nezahlédl, že by inovované nějakým neduhem trpěly. Tuším, že někde na sbazaru jsou nové za 6 litů z multiairu, jeté za bůra. Svody z multiairu mají jeden úchyt šustplechu jinak řešený, tak že buď upravit stávající nebo to vzít i s patřičným šustplechem.

_________________
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 čer 2019, 09:08 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 11 pro 2015, 16:47
Příspěvky: 251
martin: docela me strasis, s120 pomatuju a to bylo slyset hodne. tady jsem nic neslysel, motor nedelal zadne neobvykle zvuky. pist od toho kusu poskozeny byl, na fotce to vyada jako odraz svetla - v miste kde hlava ma vrsek - spicku ' srdicka'.
jak se da poznat ze motor klepe? ono zrusilo e85, bohuzel budu muset obe auta predelat na benzin a mam z toho docela strach, znova rozebirat se me to nechce :/ e85 je hodne 'blbuvzdorny' co se tyce tuningu predstihu, stacilo najit misto kde to jelo nejlip a to v podstate znamenalo pouze oprit predstih o limiter :(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 čer 2019, 17:24 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Příspěvky: 672
Bydliště: Praha
Klepání motoru se někdy poznává špatně, hlavně když jde jen o jeden válec a ještě se to snaží korigovat ECU na základě požadavku antidetonačního čidla. Nejlépe by to měla ukázat diagnostika, jednak snímání aktivity čidla klepání, potom průběh předstihu a reakce škrtící klapky. U toho tzv. klepání hodně záleží v který okamžik k detonačnímu hoření dojde, pokud hodně před horní úvratí, tak je to rána jako kladivem do zvonu to je LSPI. Pokud k němu dojde po regulérním zápalu, tak čím později se to stane, tím je to hůře slyšet. V tvém případě je zajímavé, že svíčka je tmavá a i výfukový ventil, což naznačuje, že tam byla zvýšená spotřeba oleje, ale už ne nějak extrémně vysoká teplota, aby to zvládlo aspoň čistit výfukový ventil. Píst a protilehlá část hlavy je čistá, jako by ji někdo vzal ultrazvukem. Detonační hoření, které je schopné způsobit erozi pístu, probíhá postupně, není to o tom, že by to sežralo kus pístu za otáčku. Drobné kousky potom nenadělají až takovou paseku ve zbytku spalovacího prostoru. Kdyby se ti ten kus uloupl najednou, tak jak k tomu měl nakročeno Pavel, tak by to tam vypadalo jako Měsíční krajina.

Tohle je nebo možná byl vychrochtaný t-jet
https://www.facebook.com/jakub.mzourek/videos/10211484893836591/

Sice to necinká jak stará škodovka, ale náznak tam je.

_________________
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 čer 2019, 08:14 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 11 pro 2015, 16:47
Příspěvky: 251
ten olej tam zacnul nejspis jit az po tom co ten pist prasknul. ty svicky neodpovidaji stavu po prasknuti, prehazely se a jedna se vymenila. pak to jeste jezdilo nez se sundaly hlavy, cca 1000km
takhle vypadala po havarii
ja nevim, me se vic libi ta teorie s vysokou teplotou, tam bylo hrozne kdyz to zaclo natavovat svicku...
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Marlboro a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | kia-club.net | suzuki-forum.cz