T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?

Moderátor: peta.smolik

Bravomv
Fiaťák
Příspěvky: 58
Registrován: 08 led 2017, 19:46

Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?

Příspěvek od Bravomv » 17 čer 2019, 15:57

Nevím, jestli to máte u benzinu jiné, ale já u 1,6 Mjet natáhnu na vývod u olejového filtru hadičku (je tam takový kovový nátrubek) a když filtr povolím, tak po zavzdušnění mi to vyteče z prostoru filtru právě tou hadičkou.

Reklama
 

little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 11 pro 2015, 16:47

Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?

Příspěvek od little_boy » 17 čer 2019, 21:56

Bravomv: no mame to prekvapive jine... :)
martin72: tip s olejem se hodi, zrovna nekdy tento tyden to musim udelat. Vetsinou me do toho fouka vitr a pak zadelam i dlazbu... :)
2 cidlo klepani je na bloku zezhora mezi hlavama. Ty samozapaly se me moc nezdaji, kdyz vypnes zapalovani, tak ECU prestane davkovat palivo, to slo jen u karburatoru. Na co by to ty 3 sekundy melo ject?
Mas martine neajkou predstavu v jakych relacich se pohybujde predstih / AFR u nadupanych motoru? U forda to nejak nastrelim a snad to bude ok, ale u skodovky mam velky strach - ma zvednuty boost z 0.5 na 1.9 baru. E85 je blbuvzdorny, hodne chladi motor, predstih jsem nastavoval podle akcelearace, cca 20-22 stupnu pod plnym boostem obe auta. AFR 12 - 13. Tjet ma stock mapy na 10 stupnu pod 1 barem (22 st optimalni predstih). Ten predstih u E85 (stock mapy -> 20st) udelal 15-20% vykonu nahoru, byl jsem hodne prekvapeny ze to bylo tolik. Plan byl tam nabouchat neco v relacich SS tjetu, ale i tak ten boost 1.9 baru je strasidelny :( Zlaty E85, mapy predstihu se hodili na optimalni predstih a bylo 'natuneno'. Ted s N95 to pojede hur a jako bonus rozborka motoru kdyz to podelam...

paaulooss
Fiaťák
Příspěvky: 135
Registrován: 23 pro 2011, 20:02

Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?

Příspěvek od paaulooss » 18 čer 2019, 07:57

S tím předstihem je to pravda u tjetu se drží okolo 10st. při boostu. Mám aplikaci torque a tam sleduju zajímavý věci, při lehké noze a vyšších otáčkách je předstih klidně i 35st, při těžké noze okolo 10, někdy i třeba 8st. Největší předstih je při lehké noze. Volnoběh lítá někde okolo 3.5-0st.

Lambda napětí v normálním běhu je 0,4-0,7V, při plném plynu je napětí stálé přes 0,9V. Přesné AFR nevím ale vzhledem k tomu, že afr budíky jsou jen přepočet lambda napětí na AFR by se tím mohla směs odhadnout.

K tomu výměníku - při generálce jsem ho musel vyndat, protože mi tekl. Tekl mi z něj olej mezi karterem a samotným výměníkem - vymačkané těsnění. Po rozebrání mě překvapilo, kolik v něm bylo bordelu ve vodním okruhu (zbytky silikonu po výměnách vodní pumpy atd.) Kapal mi olej jednak na kryt vespod a jednak stejkal po čerpadle a po vaně dolů a všechno zasral, viz předešlé fotky. Těsnění jsem nesehnal proto jsem to staré opatlal opatrně silikonem a teď je krásně sucho.

K tomu klepání olej je svině, když vezmu v potaz jakým způsobem pracují vznětové motory tak čím víc oleje ve válci tím víc to klepe a to stoprocentně :D

Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 673
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?

Příspěvek od martin72 » 19 čer 2019, 08:40

to: little_boy
To na co to 3s běželo, to mi bylo také záhadou, nic jsem nezjišťoval ani nehledal, jak jsem dočerpal benzín, tento záhadný jev zmizel a již se nikdy neobjevil. Jediné vysvětlení, které mě napadlo, bylo že sací trakt je mokrý od paliva a patrně na stěnách sacího potrubí v hlavě byly nějaké ty olejové úsady, co dovedou fungovat částečně jako houba. Potom po vypnutí zapalování, to nasávalo už jen a pouze výpary, které se byly schopné vznítit sami. Neklepalo to, samozápal proběhl měkce.

Na ten předstih se ti optám, ale mám pocit, že jezdí jenom atmosféry. Tam většinou zůstávala původní charakteristika, motory byly vyhoněné otáčkami, sice dostaly větší kompresní stupeň, ale zase delší vačky, tak že tlaky zůstaly na původních hodnotách, jen se to bylo schopno plnit déle nahoře. Ale je to zase podle motorů, tak že to není pravidlo pro všechny. Kluci jezdí hlavně škodovky a pak buginy. Jinak počítám, že z důvodu maximálního výkonu používají obohacenou směs při plné zátěži o 10-20%. To je režim, kde se z motoru dá dostat nejvyšší výkon.

to: paaulooss
Hodnoty předstihu u fiatu jsou jenom zobrazení části reality (dá se říci, že to zobrazuje charakteristiku rozdělovače - starší ročníky vědí oč jde), systém nepřipočítává základní předstih, který je daný mechanicky postavením řemenice. Tak že připočítat cca 10°a jsi na skutečném předstihu.

Obecně k charakteristice předstihu:
Základní charakteristika předstihu je daná architekturou spalovací komory, poměrem zdvihu a vrtání, délkou ojnic , maximálními tlaky při plnění atd. Rychlost hoření směsi je konstantní. Když se zvětší tlak ať už kompresním poměrem nebo množstvím směsi, tak se předstih snižuje. Kdysi se říkal , že vztah mezi oktany a předstihem je cca 1° na 2 oktany. Když je velké přeplnění, tak snížení může být v určitém pásmu otáček ještě větší. Při lehké noze se zvětšuje předstih z důvodu , aby bylo dosaženo optimálního tlaku na dno pístu ve správnou chvíli. Je to hodně zjednodušeně popsané.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil

jodis
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 01 zář 2018, 21:22

Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?

Příspěvek od jodis » 06 črc 2019, 11:04

Ahojte, únik oleje po demontáži turba vyřešen, šlo to přes výfukovou část turba, problém byl v tom, že ta skříň byla tak prasklá, že už došlo k vybočení stěny litinové části dovnitř, tím pádem začala vrtulka turba drhnout o to přesazení a pak už to jelo... Na fotce je taky vidět jak hodně to bylo popraskané pod obtokovým ventilem, což už bylo dost slyšet v kabině a mělo to samozřejmě vliv na výkon. Taky nemá význam svařovat starý typ svodů, prasklo to opět na tom původním místě. Takže jsem z sbazaru koupil zánovní už ty inovované svody za 5tis., nové orig. turbo za 13500kč. a zatím se zdá vše OK. Mimo jiné mám taky dlouhodobé problémy se studeným startem, tak jsem byl zvědavý jestli s tím něco udělá montáž nových svodů, ale změnu nepozuruji.
Přílohy
DSCN1422[1].JPG
DSCN1422[1].JPG (133.53 KiB) Zobrazeno 620 x
DSCN1421[1].JPG
DSCN1421[1].JPG (135.35 KiB) Zobrazeno 620 x
DSCN1420[1].JPG
DSCN1420[1].JPG (135.48 KiB) Zobrazeno 620 x

little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 11 pro 2015, 16:47

Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?

Příspěvek od little_boy » 07 črc 2019, 22:35

Dik za update, to info s tema studenyma startama jde dohromady s tim co rikal martin o EGR :/ Takze v ramci paranoii zacinam podezrivat samotnou ECU, az se to bude hodit, skusim tam testnout tu druhou ECU co se me tu vali zda to bude mit vliv...

little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 11 pro 2015, 16:47

Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?

Příspěvek od little_boy » 26 srp 2019, 19:34

Tohle je asi hlavne pro martina, konecne jsem nasel to video ktere je cele o vuly na krouzkach a s demonstraci co se stane, kdyz vule dojde. Nekde kolem 7 minuty mluvi o principu hry a na konci je rozborka a vysvetluje tam mechanismus jak to ten krouzek roztrhne :)
https://www.youtube.com/watch?v=AScojLj139A" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 673
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?

Příspěvek od martin72 » 06 zář 2019, 07:18

Až budeš jezdit s dusíkový vstřikem, tak tam dochází k abnormálnímu zvýšení teploty. Pro tuto úpravu už musíš používat HW jako u soutěžního motoru a to včetně montážních vůlí. ;)
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil

little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 11 pro 2015, 16:47

Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?

Příspěvek od little_boy » 06 zář 2019, 12:58

rajsky plyn je "nejtupejsi" zpusob preplnovani, stejne podminky udela treba... turbo. teplo v motoru vzdy pochazi ze spalovani paliva, rajsky plyn 'nehori', supluje vzduch.
je jedno jestli na motor narves dusik nebo ho oturbis nebo zvednes plnici tlak - vysledek je stejnej. vic tepla = vic tlaku a tim padem vic koni. nebo prelozeno opacne, jakykoliv zvednuti vykonu znamena vetsi tepelne namahani valcu, jedno jakou cestou k tomu dojdes

P@trik
Začátečník
Příspěvky: 14
Registrován: 07 pro 2011, 00:37

Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?

Příspěvek od P@trik » 12 říj 2019, 13:45

Zdravím
Mám podobný problém, ale mám Giuliettu 1.4 T 88KW, auto ma vysokú spotrebu olej 0,3-0,5L na 1000km.
je to auto, ktoré ma original 81 000km, kupovane v SR, žial pri kupe som neskontroloval stav oleja, a chýbalo tam 1,5 litra, to ale už bolo auto 23 tis km po poslednej vymene. Auto som kupil ked malo 75 tis. olej bol predošlím majitelom menený vždy po 20 tis. km že je nezmysel, no nečakal som že to ten motor bude tak zle znašať.
Olej nikde z vonku nesteka, sviečky sa vymenili a boli krasne čiste.
Olej sa kvôli prečiste motora vymenil už 2x.
Jedine miesto kde som objavil olej, bolo ked som odpojil hadicu nasavania pred turbom, bol tam čisty olej, nie čierny spaleny, cele to bolo zasrane, a jedina mastna hadica s tých malích pred turbom bola ta čo ide od separatora oleja...
ako zistím či je zle turbo? nemalo velku vôlu...

little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 11 pro 2015, 16:47

Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?

Příspěvek od little_boy » 13 říj 2019, 12:45

Pokud to ma najeto skutecne pouze 81kkm, tak by tomu vymena oleje po 20k nemela uskodit. Motor bych ze zvysene spotreby nepodezrival. Pokud to jezdilo kratke trasy po meste, tak asi turbina jako hlavny podezrely. Kdyz to olej pousti do strany sani, tak to moc videt neni, protoze to olej to nafouka do motoru v okamziku nejvyssi zateze. Olej na strane vyfuku docela videt je, takova ta klasika kdyz to chvilku volnobezi a pak se tomu prida, tak se vyvali oblak koure.
Olej pred turbo jde z odvetravani klikovky, normalni stav. Cely sani je pak od oleje zadelane, ale z toho se nic nepozna, aspon ja ne :( Mam skodovku ktera me basti litr na 1000km a nikde to neni videt, nic nekouri, nic nesmrdi, tak holt dolivam a neresim :)

P@trik
Začátečník
Příspěvky: 14
Registrován: 07 pro 2011, 00:37

Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?

Příspěvek od P@trik » 14 říj 2019, 21:09

Km ma urcite original no pri obhliadke som urobil chybu... Zistilo sa ze bolo upchate odvetravanie/separator oleja... Stade sa ziadny olej ani para dostat von nemohla... Tak nechapem skade bol olej pred turbom, dalsia vec je ze ci moze to sposobovat zvysenu spotrebu oleja... Kedze ako citam t-jet ma bezne spotrebu oleja 0.1 L na 1000km... Do 1.9 88kw mjetu som olej absolutne nemusel dolievat...

little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 11 pro 2015, 16:47

Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?

Příspěvek od little_boy » 14 říj 2019, 21:39

nesmysl, separator ucpany nemohl byt, do klikovky je velky profuk a kdyz to ucpes, tak tlak musi ven - vyhodi to merku oleje nebo to udela diru jinde. Toho by jsi si urcite vsimnul.
Do najezdu 200kkm jsem taky zadny olej nedoleval, tak nevim jak moc je bezna spotreba 0.1 / 1000km, ted mam pres 300kkm a cca 0.5l / 10 000km, takze furt o rad jinde nez to co mas ty.... nerek bych ze to je normalni, ale taky to neni zadna katastrofa.

P@trik
Začátečník
Příspěvky: 14
Registrován: 07 pro 2011, 00:37

Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?

Příspěvek od P@trik » 19 říj 2019, 09:01

Takže moja ďalšia skúsenosť, olej sa stráca výraznejšie kým nepríde na polovicu risky, potom akoby sa strácal menej, no neviem to potvrdiť, lebo zakaždým olej dolejem tak aby bol opäť na 3/4 risky. Je to možné alebo sa mi to iba zdá?
Ďalšia moja skúsenosť je že včera som jazdil dole s kopca tak 20 km, iba sem tam som pridal, väčšinu času som jazdil iba tak že som brzdil motorom, a keď som zastal na križovatke, pohol v križovatke a pridal som, videl som za sebou biely dym, ale pekne veľa, neviem to ani potvrdiť, lebo to mohol byť aj prach, keďže je to menej frekventovaná cesta...
Auto inak vôbec nedymí, skúšal som všetko možné, ani na voľnobeh keď pridám ani keď tomu poriadne naložím..
Môže to byť turbom?

Uživatelský avatar
Ondrus84
Fiaťák
Příspěvky: 122
Registrován: 27 srp 2008, 18:55
Kontaktovat uživatele:

Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?

Příspěvek od Ondrus84 » 19 říj 2019, 10:12

nečetl jsem celé...
kolik máš oleje v hadicich od vzduchu? Tak se většinou pozná rozlučka s Turbem...
Jinak mám zkušenost,že hodně záleží jak dlouho motor běží když kontroluješ stav oleje... po krátké trase většinou vypadá že je ho tam méně,ale když se ten motor cely pořádně prohřeje a necháš ho třeba 30min stat na rovině než kontroluješ,steče ho víc
Bravo II TJet 88kw
Piaggio X-Evo 400

ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V

Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“