Právě je 18 črc 2019, 11:38





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 17 čer 2019, 15:57 
Offline
Fiaťák

Registrován: 08 led 2017, 19:46
Příspěvky: 56
Nevím, jestli to máte u benzinu jiné, ale já u 1,6 Mjet natáhnu na vývod u olejového filtru hadičku (je tam takový kovový nátrubek) a když filtr povolím, tak po zavzdušnění mi to vyteče z prostoru filtru právě tou hadičkou.


Nahoru
 Profil  
 

PříspěvekNapsal: 17 čer 2019, 21:56 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 11 pro 2015, 16:47
Příspěvky: 244
Bravomv: no mame to prekvapive jine... :)
martin72: tip s olejem se hodi, zrovna nekdy tento tyden to musim udelat. Vetsinou me do toho fouka vitr a pak zadelam i dlazbu... :)
2 cidlo klepani je na bloku zezhora mezi hlavama. Ty samozapaly se me moc nezdaji, kdyz vypnes zapalovani, tak ECU prestane davkovat palivo, to slo jen u karburatoru. Na co by to ty 3 sekundy melo ject?
Mas martine neajkou predstavu v jakych relacich se pohybujde predstih / AFR u nadupanych motoru? U forda to nejak nastrelim a snad to bude ok, ale u skodovky mam velky strach - ma zvednuty boost z 0.5 na 1.9 baru. E85 je blbuvzdorny, hodne chladi motor, predstih jsem nastavoval podle akcelearace, cca 20-22 stupnu pod plnym boostem obe auta. AFR 12 - 13. Tjet ma stock mapy na 10 stupnu pod 1 barem (22 st optimalni predstih). Ten predstih u E85 (stock mapy -> 20st) udelal 15-20% vykonu nahoru, byl jsem hodne prekvapeny ze to bylo tolik. Plan byl tam nabouchat neco v relacich SS tjetu, ale i tak ten boost 1.9 baru je strasidelny :( Zlaty E85, mapy predstihu se hodili na optimalni predstih a bylo 'natuneno'. Ted s N95 to pojede hur a jako bonus rozborka motoru kdyz to podelam...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 čer 2019, 07:57 
Offline
Fiaťák

Registrován: 23 pro 2011, 20:02
Příspěvky: 135
S tím předstihem je to pravda u tjetu se drží okolo 10st. při boostu. Mám aplikaci torque a tam sleduju zajímavý věci, při lehké noze a vyšších otáčkách je předstih klidně i 35st, při těžké noze okolo 10, někdy i třeba 8st. Největší předstih je při lehké noze. Volnoběh lítá někde okolo 3.5-0st.

Lambda napětí v normálním běhu je 0,4-0,7V, při plném plynu je napětí stálé přes 0,9V. Přesné AFR nevím ale vzhledem k tomu, že afr budíky jsou jen přepočet lambda napětí na AFR by se tím mohla směs odhadnout.

K tomu výměníku - při generálce jsem ho musel vyndat, protože mi tekl. Tekl mi z něj olej mezi karterem a samotným výměníkem - vymačkané těsnění. Po rozebrání mě překvapilo, kolik v něm bylo bordelu ve vodním okruhu (zbytky silikonu po výměnách vodní pumpy atd.) Kapal mi olej jednak na kryt vespod a jednak stejkal po čerpadle a po vaně dolů a všechno zasral, viz předešlé fotky. Těsnění jsem nesehnal proto jsem to staré opatlal opatrně silikonem a teď je krásně sucho.

K tomu klepání olej je svině, když vezmu v potaz jakým způsobem pracují vznětové motory tak čím víc oleje ve válci tím víc to klepe a to stoprocentně :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 čer 2019, 08:40 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Příspěvky: 671
Bydliště: Praha
to: little_boy
To na co to 3s běželo, to mi bylo také záhadou, nic jsem nezjišťoval ani nehledal, jak jsem dočerpal benzín, tento záhadný jev zmizel a již se nikdy neobjevil. Jediné vysvětlení, které mě napadlo, bylo že sací trakt je mokrý od paliva a patrně na stěnách sacího potrubí v hlavě byly nějaké ty olejové úsady, co dovedou fungovat částečně jako houba. Potom po vypnutí zapalování, to nasávalo už jen a pouze výpary, které se byly schopné vznítit sami. Neklepalo to, samozápal proběhl měkce.

Na ten předstih se ti optám, ale mám pocit, že jezdí jenom atmosféry. Tam většinou zůstávala původní charakteristika, motory byly vyhoněné otáčkami, sice dostaly větší kompresní stupeň, ale zase delší vačky, tak že tlaky zůstaly na původních hodnotách, jen se to bylo schopno plnit déle nahoře. Ale je to zase podle motorů, tak že to není pravidlo pro všechny. Kluci jezdí hlavně škodovky a pak buginy. Jinak počítám, že z důvodu maximálního výkonu používají obohacenou směs při plné zátěži o 10-20%. To je režim, kde se z motoru dá dostat nejvyšší výkon.

to: paaulooss
Hodnoty předstihu u fiatu jsou jenom zobrazení části reality (dá se říci, že to zobrazuje charakteristiku rozdělovače - starší ročníky vědí oč jde), systém nepřipočítává základní předstih, který je daný mechanicky postavením řemenice. Tak že připočítat cca 10°a jsi na skutečném předstihu.

Obecně k charakteristice předstihu:
Základní charakteristika předstihu je daná architekturou spalovací komory, poměrem zdvihu a vrtání, délkou ojnic , maximálními tlaky při plnění atd. Rychlost hoření směsi je konstantní. Když se zvětší tlak ať už kompresním poměrem nebo množstvím směsi, tak se předstih snižuje. Kdysi se říkal , že vztah mezi oktany a předstihem je cca 1° na 2 oktany. Když je velké přeplnění, tak snížení může být v určitém pásmu otáček ještě větší. Při lehké noze se zvětšuje předstih z důvodu , aby bylo dosaženo optimálního tlaku na dno pístu ve správnou chvíli. Je to hodně zjednodušeně popsané.

_________________
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 črc 2019, 11:04 
Offline
Začátečník

Registrován: 01 zář 2018, 21:22
Příspěvky: 5
Ahojte, únik oleje po demontáži turba vyřešen, šlo to přes výfukovou část turba, problém byl v tom, že ta skříň byla tak prasklá, že už došlo k vybočení stěny litinové části dovnitř, tím pádem začala vrtulka turba drhnout o to přesazení a pak už to jelo... Na fotce je taky vidět jak hodně to bylo popraskané pod obtokovým ventilem, což už bylo dost slyšet v kabině a mělo to samozřejmě vliv na výkon. Taky nemá význam svařovat starý typ svodů, prasklo to opět na tom původním místě. Takže jsem z sbazaru koupil zánovní už ty inovované svody za 5tis., nové orig. turbo za 13500kč. a zatím se zdá vše OK. Mimo jiné mám taky dlouhodobé problémy se studeným startem, tak jsem byl zvědavý jestli s tím něco udělá montáž nových svodů, ale změnu nepozuruji.


Přílohy:
DSCN1422[1].JPG
DSCN1422[1].JPG [ 133.53 KiB | Zobrazeno 109 krát ]
DSCN1421[1].JPG
DSCN1421[1].JPG [ 135.35 KiB | Zobrazeno 109 krát ]
DSCN1420[1].JPG
DSCN1420[1].JPG [ 135.48 KiB | Zobrazeno 109 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 črc 2019, 22:35 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 11 pro 2015, 16:47
Příspěvky: 244
Dik za update, to info s tema studenyma startama jde dohromady s tim co rikal martin o EGR :/ Takze v ramci paranoii zacinam podezrivat samotnou ECU, az se to bude hodit, skusim tam testnout tu druhou ECU co se me tu vali zda to bude mit vliv...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | kia-club.net | suzuki-forum.cz