Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ondrus84
Fiaťák
Příspěvky: 137
Registrován: 27 srp 2008, 18:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od Ondrus84 » 19 říj 2019, 10:07

Zdarec,

mě začali problémy hned po přestavbě na LPG,za jizdy bez problémů, ale starty na prd.....nejdřív jsem to řešil s plynařem,ale po 2 návštěvách mě to přestalo bavit,koupil kabel a soft zkusim to sám. Mám přestavbu od A.E.B(digitronic mp48,sekvence).
chviličku mi trvalo se v tom zorientovat a pochopit trochu benzínovou jednotku a její chování v případě použité alternativního paliva....
jelikoz se boj nedařil a plynovou mapu jsem měl v korekci na "0" (DTV1 i DTV2), natankoval jsem 98,udělal autoadaptaci a dal si 100km na benzin,korekce DTV 1 se posunula na 1,123 a DTV 2 0,938...(hodnota při volnoběhu),možná to není dobře(podezřívám palivove čerpadlo,regulátor tlaku)
postupně jsem zjistil,že ta jednotka reaguje perfektně když se udělá autoadaptace,ale po vícero změnách už potřebuje dlouhý čas aby reagovala...
takže při větším zásahu do plynové mapy jsem zjistil,že je lepší auto projet,ohřát,udělat autoadaptaci,nahrát upravenou mapu a jít si dát třeba 30-40km,pak to nechat třeba 15min klapat na volnoběh,aby jednotka uložila a upravila bohatost....
Postupně jsem se s plynovou mapou dostal až na danou benzínovou korekci a nyní startuju i za studena-doufám,že mi to chvíli vydrží...
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X-Evo 400iE 26kw

ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V

Reklama
 

little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 279
Registrován: 11 pro 2015, 16:47

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od little_boy » 20 říj 2019, 11:07

tyjo, konecne nekdo pochopil jak funguje LPG v aute :)) Neznam tvuj LPG system, ale dobrou zkusenost mam umyslne rozstelovat LPG aby prinutilo ECU lehce uject s adaptacema do 'bohate' oblasti. Starty to pak spis jeste zlepsi a snese to lehke zmeny v LPG systemu - slozeni LPG se v prubehu roku meni (pomer propanu a butanu) a reduktoru casem cestuje tlak podle toho jak starne membrana. Ve vysledku to jde odladit do stavu kdy se do toho tankuje jen plyn a staci to oservisovat jednou rocne spotrebkou a je od toho klid. Skoda jen, ze to nezvladnou nastavit v servise :(

Uživatelský avatar
Ondrus84
Fiaťák
Příspěvky: 137
Registrován: 27 srp 2008, 18:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od Ondrus84 » 20 říj 2019, 17:05

Oni by asi zvládli... Jen prostě jsou naučení, že na 0to auto musí z fabriky jezdit... Ale to moje prostě nejezdí
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X-Evo 400iE 26kw

ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V

Cizekan
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 12 zář 2020, 21:09

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od Cizekan » 21 zář 2020, 17:05

Zdravím, řešil a vyřešil někdo problém se startováním na voze bez LPG? Mám tentýž problém. Projevoval se na jaře a zase až teď se začátkem podzima. V létě i v zimě to bylo bezproblémů. Ranní starty na několikátý pokus. Baterie, rozvody, olej,filtry,svíčky byly měněny. Startér točí.

NikoXI
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 09 říj 2019, 09:45

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od NikoXI » 23 zář 2020, 13:58

Cizekan

Měl jsem ty samý problémy a taky vyměněný svíčky a přesto ranní starty na podzim na několikátý pokus až. Začal jsem tankovat jiný benzín a problémy zmizely a od té doby nic. Přes léto tankuju klasický 95 na jakékoliv pumpě a když se blíží podzim nebo vidím, že motor se začíná projevovat nějak divně tak tankuju buď 98Ba nebo 95ba z eurooilu.
Mám T-jet 110kw.

Uživatelský avatar
ondrik363
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 20 říj 2018, 19:42

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od ondrik363 » 24 zář 2020, 13:01

Cizekan píše:
21 zář 2020, 17:05
Zdravím, řešil a vyřešil někdo problém se startováním na voze bez LPG? Mám tentýž problém. Projevoval se na jaře a zase až teď se začátkem podzima. V létě i v zimě to bylo bezproblémů. Ranní starty na několikátý pokus. Baterie, rozvody, olej,filtry,svíčky byly měněny. Startér točí.
Cez MES vymaz adaptacne hodnoty ECU, vyjazdi stary benzin a natankuj potom len 98 okt, resp 100 okt. Problem by sa mal vyriesit. Odstranovanie tohto problemu inymi vecami, ako vymenou vsetkyc moznych aj nemoznych suciastok je uplne zbytocne..Je to tak urobene schvalne-ano, kvoli emisnym normam (odparovanie benzinu, rychle zahriatie kat a lambdy, nedrzat pridlho studeny motor pri zvysenych otackach, atd atd..). Prvy ranny studenny start - zmes velmi bohata, predstih lieta na hranici mozneho zapalenia zmesi..Vyrobca nikdy neposkytne na studeny start update ECU, pretoze to nie je vada a nema co na tom opravovat/vylepsovat. Tyka sa to vsetkych 1.4 tjet, be ohladu na vykon alebo ci je namontovane LPG.. Niekomu sa to prejavuje sem tam, niekomu stale. Zalezi aj na tom ( neviem zatial preco), kolko mas natankovane v nadrzi.. Cim menej, cca stvrt nadrze, tym je to vacsinou horsie a castejsie.
Fiat Tipo Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA III, 1.4 tjet, LPG
Chrysler PT Cruiser 2.0i, LPG - ex
Fiat Stilo 1.6 76kw, LPG - ex
Fiat Croma 2005, 1.9 mjet 110kw - ex
Opel Omega 3,2 V6 - ex
Opel Omega 2,5 V6 - ex

Zdenál
Začátečník
Příspěvky: 34
Registrován: 13 úno 2018, 22:35
Bydliště: vysočina

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od Zdenál » 12 říj 2020, 20:56

šéf fiatu se mě informoval přímo ve fabrice v italii a odpovědi jsou ( musí tam být předepsané svíčky a lepší benzín tjet má mlsnej jazýček jinak problem stejnej jak řešil auto revue u tipo tjet usazování nespáleneho benzinu na svíčkách lidově řečeno je to prostě uchlastaný.Jinak zvlastní zkušenosti jsem zjistil že když se držím kolem plný nádrže cca třičtvrtě tak je to zase lepší
T-jet 110kw sport

Cizekan
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 12 zář 2020, 21:09

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od Cizekan » 18 říj 2020, 18:51

Tak adaptační hodnoty jsem vymazal a tankuji jen Vervu ale rozdíl žádný. Ovšem když jsem připojil MES a kouknul na errory tak je tam uložena chyba U0426 - Electronic key, která prý značí problém s komunikací u imobilizéru. Asi budu muset projít všechny konektory a svorkovnice a pořádně je očistit.

Uživatelský avatar
ondrik363
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 20 říj 2018, 19:42

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od ondrik363 » 19 říj 2020, 09:57

U0426 chyba moze byt len sporadicka, po vymazani sa nemusi objavit dalsi rok..Tam by som suvis nevidel. Sviecky tam mas ake a kedy boli menene? Skus natankovat na OMV MM 100plus.
Fiat Tipo Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA III, 1.4 tjet, LPG
Chrysler PT Cruiser 2.0i, LPG - ex
Fiat Stilo 1.6 76kw, LPG - ex
Fiat Croma 2005, 1.9 mjet 110kw - ex
Opel Omega 3,2 V6 - ex
Opel Omega 2,5 V6 - ex

Cizekan
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 12 zář 2020, 21:09

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od Cizekan » 19 říj 2020, 20:15

Svíčky jsou tam NGK 93311 od května. Zkusím ten MM.

Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“