Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Cizekan
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 12 zář 2020, 21:09

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od Cizekan » 11 pro 2020, 17:46

Tak jsem očistil kontakty na baterce i se svorkovnicemi a kontakty na pojistkách a od té doby bez problémů. Uvidíme jak dlouho to vydrží :wink:

Reklama
 

Tanguero
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 15 říj 2014, 09:41

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od Tanguero » 15 pro 2020, 09:13

Nicoletto, zkus místo Vervy 100 natankovat ONO 98. Na netu se dá dohledaty, že i ta VERVA 100 obsahuje biosložku. Co obsahuje ONO 98 nevím, ale v mém Stilu 1.4 pomohl odstranit problém se startováním. Když natankuju obyčejný Natural 95, tak se starty začnou postupně zhoršovat, startuje to jakoby na tři válce, dusí se to, musím startovat nadvakrát, prostě to, co popisuješ ty. Tipuju to na usazování biosložky ve vstřikovači, který už je za zenitem a chvíli trvá, než se to rozpustí a propláchne, pak motor jede jak má. Já musel vyjet 95 až na rezervu, dobral jsem plnou Natural 98 na ONO a světe div se, od té doby problém zmizel.

Vladka1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od Vladka1 » 15 pro 2020, 12:30

Spíš karbony (z biosložek) ve válci a na vstřikovači - část vstříknutýho benzínu se do nich nacucá a to ochuzuje směs.. Dost pomůže aditivace VIF, teoreticky by pak stačilo tankovat 95+ VIF... Taky může mít vliv množství biosložek platí čím víc lihu tím horší start (zkušenosti s ethanolem v běžných autech bez úpravy na ethanol). A nezanedbávat Italskou údržbu :mrgreen:

Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 312
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od tatko Tom » 15 pro 2020, 16:26

Tiež "sa prihováram" za VIF a taliansku údržbu. VIF neublíži, ani keď sa predávkuje 10-násobne - len pomôže.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla r.v. 2004 (zabavila mi ju manželka :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - pomaly končí :(
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
POLO 1.2 HTP - EX
...
Škoda 120 LS
Wartburg 353
...

Mišiak87
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 28 pro 2020, 10:50

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od Mišiak87 » 28 pro 2020, 11:28

Zdravím všetkých!

Dovolím si pripojiť sem svoj dotaz. Mám FIAT 500L s 1,4 70 kW, nové od 2019, najazdených 33.000. Doteraz boli štarty bez problémov, a to aj v zime.

Posledný mesiac sme boli opakovane u svokrovcov a vždy som mal problém vozidlo naštartovať. Prvýkrát motor chytil, vyskočil do otáčok a následne zhasol, nereagoval vobec na plyn. Na druhý pokus motor bežal akoby na tri válce, veľmi hrubo, potom sa asi po 10 sekundách schopil a už išiel normálne. Nikdy predtým som s tým nemal problém - je ale pravda, že parkujem v garáží, a to ako doma, tak aj v práci a tak rozdiely teplot sú minimálne a auto zásadne vždy štartovalo s teplotou okolo 15 a viac stupňov.

Včera sme boli opať u svokrovcov, vonku minus tri, a opať sa opakoval scénár - motor naskočil a po sekunde zhasol. Na druhý pokus sa chytil. Večer sa mi podarilo motor nahodiť až na štvrtý pokus. Žiadne chybové hlášky.

Najprv som to spájal s tým, že mám nezávislé topení od webasto a krátko pred štartom bolo vždy zapnuté, tak reku či to nebude spojené s tým. Keď som ale večer prečítal forúm, došiel som k tomu, že problém može byť palivo - tankujem u shellky klasickú 95 - mám ju vedľa domu už dlhši som tam nedal žiadny 98 alebo 100 oktán. Sviečky sa údajne menili pri poslednej servisnej prehliadke - bola pri 26000 km, čiže tam snáď problém nebude.

Budem vďačný, ak by ste poradili, lebo ma to trochu serie:-) Mám tiež novú pandu od 10/2020 s 1,2 FIRE a tá stojí vonku a s tou so štartami nebol doteraz nikdy problém, aj keď vonku mrzlo...

Moc ďakujem!

Bravomv
Fiaťák
Příspěvky: 112
Registrován: 08 led 2017, 18:46

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od Bravomv » 28 pro 2020, 11:52

Začal bych tím nejjednodušším, a to tankoval bych benzin 98 nebo 100 oktan. Přidal bych rovněž do nádrže VIF do benzinu. Teprve potom, když na to něco najedeš a nepomůže to, tak bych řešil např. ty svíčky. Jen se divím, že ti svíčky už měnili, protože u 1,4 70 kW je předepsána jejich výměno po 60 tis. km nebo 4 letech. Rovněž dobij baterku i když se ti zdá, že točí dobře.

Mišiak87
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 28 pro 2020, 10:50

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od Mišiak87 » 28 pro 2020, 14:08

Moc ďakujem, určite to vyskúšam týmto sposobom.

Výmenu sviečok po dvoch rokoch mi zhodne potvrdili dva autorizované servisy, ale je pravda, že som sa nad tým sám podivoval. Schválne skúsim napísať na importéra...Je možné, že začali užívať menej kvalitné sviečky? Celkovo sa totiž na 500L po facelifte dost šetrilo, aspoň podla samotného predajcu, ktorý bol dosť úprimný. Ale niet sa čo čudovať, fabrika v Srbsku ide tak 10 dni do mesiaca, nie sú objednávky...

Uživatelský avatar
Ondrus84
Fiaťák
Příspěvky: 152
Registrován: 27 srp 2008, 18:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od Ondrus84 » 27 led 2021, 06:57

Po 1,5 roku jízdy s LPG a špatným startováním na benzín, jsme snad konečně v cíli.
Docela dobře funguje přípravek Winns stabilizátor benzinu.
Davkuje se to 1ml/L, lahvička je s odmerkou a cca s cenou VIF🙂
Da se koupit třeba tady https://www.bonatrade.cz/wynns-fuel-sta ... GREALw_wcB

Funguje nam to na 2 tjetech 🙂, tak zkuste 🙂
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X10 350 Executive 25kw

ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V

Uživatelský avatar
Ondrus84
Fiaťák
Příspěvky: 152
Registrován: 27 srp 2008, 18:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od Ondrus84 » 06 lis 2021, 13:42

Zkoušel někdo z vas měnit regulator tlaku paliva na liště?
Diky
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X10 350 Executive 25kw

ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V

turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 468
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od turbom » 09 lis 2021, 19:51

U Bravo byl 3 roky od startů pokoj. Teď za chladných dní startuji na 2 pokus. Beru celou dobu Benzina Efecta 95. Když mi nechtělo startovat Punto, tak jsem začal dávat Vervu 100 a bylo pro problému. Ovšem po důkladném vyčistění nádrže až do sucha :mrgreen:
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag QBOX. 1999-Punto 1.2 16v 59kw HLX+LPG.

Uživatelský avatar
Ondrus84
Fiaťák
Příspěvky: 152
Registrován: 27 srp 2008, 18:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od Ondrus84 » 09 lis 2021, 20:12

Tak regulátor tlaku vyměněn, dám vědět jak to startuje
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X10 350 Executive 25kw

ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V

Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“