Tipnul bych těsnění hlavy a spaliny do vody, nějaká mini netěsnost... Tvrdý hadice a fouknutí po otevření víčka na to ukazujou... Jistotu získáš testem na spaliny ve vodě, jinak pokus - omyl a rovnou udělat těsnění hlavy. Může to být ale i trhlinka v hlavě nebo i bloku.. Na těsnění by to po demontáži mělo být vidět.. Hlava se kontroluje na rovinnost a rovná se jen pokud je křivá. únik vody může být i netěsností ven, hledej růžovej sintr, často gufero vodní pumpy, napojení hadic, chladič oleje atd. Rovnou bych zkontroloval vůli ventilů, dal nový gufera a asi rovnou i rozvody pokud nejsou zánovní..
Olej může baštit přes kruhy, gufera ventilů nebo i přes ucpávky turba. Na ten nájezd je 0,25/ 1kkm asi OK. Často začne brát když se to dlouhodobě honí za studena a z válců se udělaj šišky (píst se ohřeje rychleji než válec, zvětší se průměr a zmenší se vůle pístu ve válci)
Tlaky normál bude spíš těch 12, ano se 4 by to nemělo nastartovat, bude chyba měření.. Měří se za tepla. Benál - stačí odpojit vstřiky. Stop tlačítko ne myslim před spolujezdcem dole vpravo.. Panda ho má pod sedačkou řidiče vlevo u prahu, ale nevim jestli neodpojí i celou jednotku.
Měří se tlak, ne kompresní poměr i když tam je přímá souvislost. S běžícím turbem je tlak pak ještě vyšší protože jde do válce víc vzduchu už při plnění. Ale pokud jsi naměřil tlaky všechny stejný a startuje + jede v pohodě tak budou OK.
Dělat to v servisu je ekonomicky nesmysl = nastudovat a svépomoc. Jina ksehnat jinej motor a přehodit, nebo vyměnit celý auto. Odhad servisu 35 bude jen předběžná návnada a ještě to vyskočí o další věci, vyyleze to klidně na 50 a dát takový prachy do starý paštiky je nesmysl obzvlášť když výsledek je nejistý. Za materiál v holý verzi to bude klidně i jen za 2k (těsnění+šrouby hlavy, gufera ventilů, chladicí kapalina, přípravky na rozvody jdou vyrobit atd...) Když na to budeš kupovat nářadí, nový rozvody, vodní pumpu, olej a milion dalších věcí, tak to vyjde tak na desítku...
https://www.motora.cz/victor-reinz/02-3 ... ypNr=23225
No a nebo neřešit, dolívat a jezdit. Dřív se olej dolíval po litrech po každý jízdě
